Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' (ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΘ'
Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2001
------------------------------------------------

../..
Αθήνα, σήμερα στις 8 Φεβρουαρίου 2001, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.10', συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α' Αντιπροέδρου αυτής κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ.

../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα το δελτίο επικαίρων ερωτήσεων της Παρασκευής 9 Φεβρουαρίου 2001.
../..
Β. EΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ.2 & 3 Καν. Βουλής)
1. Η με αριθμό 584/7.2.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τις προθέσεις του Υπουργείου να ρυθμίσει νομοθετικά τις μεταγραφές φοιτητών, παιδιών που ανήκουν στην ίδια οικογένεια και φοιτούν σε άλλη πόλη.
2. Η με αριθμό 577/7.2.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Γεωργίου Καλού προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την έγκριση και διανομή πολλαπλών βιβλίων.

../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας):
../..
Επόμενη είναι η με αριθμό 558/5-2-2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Αναστασίου Λιάσκου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την πρόσβαση των αποφοίτων των Τεχνολογικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ) στα Τεχνολογικά Επαγγελματικά Ιδρύματα (ΤΕΙ).
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Βουλευτή έχει ως εξής:
" Με το ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α) η Κυβέρνηση καθιέρωσε τον τρόπο πρόσβασης των πτυχιούχων Β' Κύκλου των ΤΕΕ στα ΤΕΙ.
Οι μαθητές ακολούθησαν τη διαδικασία, υποβλήθηκαν σε εξετάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις και ένας ικανός αριθμός ανακοινώθηκε ότι εισάγονται στα ΤΕΙ.
Το Υπουργείο υπαναχωρώντας και αναιρώντας τον δικό του νόμο, αναγκάζει τους μαθητές αυτούς σε εκπαίδευση, που συμφωνούμε να γίνει, και επανεξέταση σε τέσσερα μαθήματα. Διπλή ταλαιπωρία, με αμφίβολα αποτελέσματα για την έκβαση των εξετάσεων.
Αγνοούμε τις πιέσεις που δέχθηκε το Υπουργείο και ζητούμε το κράτος και προφανώς το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να σεβαστεί την υπογραφή του.
'Αρα πρέπει να θεωρηθούν επιτυχόντες όλοι όσοι είχαν εισαχθεί στα ΤΕΙ σύμφωνα με τα κριτήρια του ν. 2817/2000.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Τι πρόκειται να γίνει με τους σπουδαστές που καταργεί σε περίπτωση αποτυχίας τους;
2. Τι πρόκειται να κάνει ώστε να σταματήσει την ταλαιπωρίααβεβαιότητα των μαθητών αυτών;"
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, στις 24 Ιανουαρίου σε συζήτηση αντίστοιχης ή, θα έλεγα, σχεδόν όμοιας επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει άλλος συνάδελφος, ο κ. Χουρμουζιάδης, είχα απαντήσει ότι η παρακολούθηση αυτού του ειδικού προγράμματος προετοιμασίας και εκπαίδευσης για τους αποφοίτους των ΤΕΕ που είχαν επιτύχει στις εξετάσεις στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας τον Ιούνιο, δεν θα αποτελούσε εμπόδιο για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ.
Και βέβαια ο κύριος συνάδελφος ίσως δεν θα γνωρίζει ότι στο κατατεθέν σχέδιο νόμου, που θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ήδη έχουμε συμπεριλάβει διάταξη σύμφωνα με την οποία όσοι απόφοιοι των ΤΕΕ εισήχθησαν στα ΤΕΙ με βάση τις εξετάσεις του Ιουνίου και ενεγράφησαν και παρακολούθησαν αυτό το ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και προετοιμασίας του ακαδημαϊκού έτους 2000-2001, εγγράφονται στο αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ άνευ ετέρων εξετάσεων.
Θεωρούμε ότι η παρακολούθηση αυτού του εξαμήνου έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να αποκτήσουν τα επιπρόσθετα εφόδια για καλύτερη προετοιμασία, έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις των σπουδών της τριτοβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Πιστεύοντας ακράδαντα ότι η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί τον ισόκαιρο του ενιαίου λυκείου πυλώνα στην εκπαίδευση και ότι οι απόφοιτοι των ΤΕΕ θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης τριτοβάθμιων σπουδών, να έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το δρόμο της μόρφωσής του και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γι' αυτόν το λόγο δίνουμε τη δυνατότητα μέσω εξετάσεων να εισάγονται στα ΤΕΙ.
Αυτό το, ας το πούμε, προπαρασκευαστικό εξάμηνο είχε ως στόχο σ' αυτήν την πρώτη φάση του νέου θεσμού των ΤΕΕ να προετοιμάζει τα παιδιά, αλλά οι μετά τη λήξη του εξαμήνου επιπρόσθετες εξετάσεις πράγματι θα δημιουργούσαν προβλήματα στα παιδιά.
Επομένως, η παρακολούθηση του εξαμήνου αρκεί. Καταργείται από δω και πέρα το εξάμηνο, γιατί -όπως γνωρίζετε- έχουμε ανακοινώσει, και είναι κι αυτό στο νομοσχέδιο που θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή, την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΤΕΙ από φέτος για τους αποφοίτους των ΤΕΕ. Θα εισάγονται δίδοντας εξετάσεις σε δύο μαθήματα γενικής παιδείας και σε ένα μάθημα ειδικότητας.
Για τη μεθεπόμενη χρονιά βέβαια, ήδη από τώρα επεξεργαζόμαστε το σύστημα με το οποίο θα δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των ΤΕΕ να επιδιώκουν την εισαγωγή τους για τριτοβάθμιες σπουδές όχι μόνο στα ΤΕΙ, αλλά και στα πανεπιστήμια της χώρας μας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Λιάσκος έχει το λόγο.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΛΙΑΣΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, χαίρομαι που έστω και εκ των υστέρων βλέπετε πραγματικά ένα πρόβλημα που δημιουργήθηκε, εφόσον εσείς καθιερώσατε με νόμο τον τρόπο που θα εισάγονται απόφοιτοι Β' κύκλου από τα ΤΕΕ στα ΤΕΙ. Βγάλατε τους πίνακες, τους κυρώσατε και εκ των υστέρων τους λέτε, αφού αναιρέσατε τους πίνακες των επιτυχόντων, ότι "Δεν πετύχατε. Για να πετύχετε, θα δώσετε εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, όχι μέσα στα ΤΕΙ, αλλά ξανά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης."
Βέβαια η απάντησή σας με καλύπτει, γιατί όλες αυτές τις παλινωδίες τις διορθώνετε και βέβαια είναι σαφές ότι δεν μπορείτε να παραβιάζετε το νόμο που η Κυβέρνησή σας έφτιαξε, τις αποφάσεις σας, τις εγκυκλίους σας, τους πίνακες που κυρώνατε τα αποτελέσματα, αλλά αφήνετε σε μια αβέβαιη πορεία γονείς και μαθητές, που πρέπει να ξαναγυρίσουν πίσω και να ξαναεξεταστούν, για να περάσουν στα μαθήματα.
Βέβαια εδώ θα ήθελα να πω ότι εδώ υπάρχουν χαρακτηριστικά παραδείγματα παλινωδιών. Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω ως παράδειγμα και
τις μετεγγραφές στα εσπερινά λύκεια, όπου και εκεί, αφού πρώτα γράφτηκαν όσοι γράφτηκαν, είδατε -και πιθανώς καλώς το είδατε εκ των υστέρων- ότι δεν ήταν ικανοποιητικός ο αριθμός αυτός που θα εισαγάγετο πέραν του κανονικού και στείλατε εγκύκλιο, όπου λέτε με προωθούμενη για ψήφιση διάταξη νόμου, της οποίας η ισχύς αρχίζει από το τρέχον σχολικό έτος, ότι ρυθμίζετε τα θέματα λέγοντας ότι θα πρέπει να είναι δυο χρονιές στο εσπερινό λύκειο, ενώ η σχολική χρονιά είχε ξεκινήσει. Δηλαδή, άλλη μια παλινωδία σας υπό την έννοια ότι αυτό δεν μπορείτε να το κάνετε, αφού ο μαθητής πάει και προγραμματίζει και του λέτε " Ξέρεις κάτι; Γράφτηκες, ας πούμε, στο εσπερινό λύκειο, τώρα δεν μπορείς να γυρίσεις πίσω."
'Ετσι, λοιπόν, πραγματικά χαίρομαι που το αντιμετωπίζετε και θα παρακαλούσα από τούδε και στο εξής να ξέρει ο μαθητής πως θα έχει δρομολογημένη πορεία κι όχι βέβαια να πηγαίνει και να έρχεται από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων):
Φοβάμαι ότι ο αγαπητός κύριος συνάδελφος τα έχει λίγο μπερδέψει. Κύριε συνάδελφε και στο κείμενο της ερώτησής σας και τώρα στην προφορική ανάπτυξη λέτε ότι παλινωδεί η Κυβέρνηση, η οποία ενώ έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να δώσουν εξετάσεις, πέρασαν στα δυο μαθήματα και έγιναν οι κατάλογοι των επιτυχόντων, μετά ήρθε εκ των υστέρων και τους υποχρέωσε να παρακολουθήσουν το εξάμηνο.
Δεν είναι έτσι, κύριε Λιάσκο. Ο νόμος 2817, που επικαλείστε, προβλέπει ακριβώς ότι θα δίδουν εξετάσεις σε δυο μαθήματα γενικής παιδείας, όπως και έγινε τον περασμένο Ιούνιο και ο 2817 είναι αυτός που επίσης προβλέπει ότι θα πρέπει να παρακολουθήσουν με επιτυχία αυτό το εξάμηνο.
Επομένως εφαρμόστηκε ο νόμος. Διαβάστε τον 2817, τον αναφέρετε μέσα στην ερώτησή σας. Θα αντιληφθείτε ότι εκεί πέρα λέει ότι αυτό το εξάμηνο οργανώνεται από τα ΤΕΙ, όπως και έγινε, και διοργανώνεται και το παρακολουθούν τα παιδιά μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων επιτυχίας τους στις εξετάσεις του Ιουνίου.
Αυτό έγινε. Εφαρμόστηκε ο νόμος. Αλλά επειδή εμείς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κρίνουμε ότι πράγματι ο τρόπος εισαγωγής στα ΤΕΕ θα πρέπει να είναι διαφορετικός και μαζί με τα δύο μαθήματα γενικής παιδείας να υπάρχει κι ένα μάθημα ειδικότητας, αυτό θεσμοθετούμε τώρα και καταργούμε το εξάμηνο.
Σε ό,τι αφορά δε το θέμα των εσπερινών λυκείων, ξέρετε γιατί το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε το Σεπτέμβριο, λίγο μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να βγάλει αυτήν την ανακοίνωση; Γιατί διαπιστώσαμε ότι εγένοντο αθρόες μετεγγραφές από ημερήσια λύκεια σε εσπερινά, χωρίς να υπάρχουν οι πραγματικοί λόγοι που αναγκάζουν, θα έλεγα, κάποιο νέο να εγγραφεί σε εσπερινό λύκειο, αλλά υπήρχε εντονότατη πλέον η υποψία -για να μην πω η βεβαιότητα- ότι ένας αριθμός αυτών των μετεγγραφών εγένοντο, για να επιδιώξουν με αυτόν τον τρόπο την περιγραφή της ισχύουσας νομοθεσίας σε ό,τι αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια.
Γι' αυτό ακριβώς, για να μην υπάρχουν περιγραφές νόμων και για να υπάρχει ισότητα απέναντι σε όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού, πήραμε αυτήν την απόφαση. Επομένως, δεν πρόκειται περί υπαναχωρήσεως.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΛΙΑΣΚΟΣ: Για του χρόνου να τα κάνετε αυτά, κύριε Υπουργέ, όχι για τον προηγούμενο χρόνο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Παρακαλώ, κύριε συνάδελφε. Τα υπόλοιπα μπορείτε να τα συζητήσετε κατ' ιδίαν.

../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Επίκαιρες ερωτήσεις δευτέρου κύκλου:
../..
Δεύτερη είναι η με αριθμό 561/5.2.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Καρρά προς τους Υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Δημόσιας Τάξης, σχετικώς με τα μέτρα αστυνόμευσης στα σχολεία του Λεκανοπεδίου Αττικής.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Καρρά σε περίληψη έχει ως εξής:
"Aπό μαθητές και γονείς διατυπώνονται καταγγελίες περιστατικών που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των μαθητών, τόσο μέσα στο χώρο των σχολείων, όσο και κατά την προσέλευση και αποχώρηση απ'αυτά. Τα κρούσματα διακίνησης και χρήσης ναρκωτικών, η δράση συμμοριών στα σχολεία, οι ληστείες και οι βανδαλισμοί απειλούν την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών και παρουσιάζονται πολύ συχνά στα σχολεία του Λεκανοπεδίου και ιδιαίτερα της Δυτικής Αττικής. Δημοσιεύματα του Τύπου και τηλεοπτικές εκπομπές αναφέρονται συχνά στο θέμα, αλλά ως τώρα δεν έχουν αναπτυχθεί σημαντικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Η μοναδική ενέργεια του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά τα πρώτα χρόνια της διακυβέρνησής του ήταν η κατάργηση των επιστατών, που πρόσφεραν χρήσιμες υπηρεσίες στον τομέα αυτό.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
1. Πόσοι φύλακες υπηρετούν στα σχολεία της Αττικής; Υπάρχει σκέψη πρόσληψης νέων;
2. Ποια είναι γενικότερα τα μέτρα αστυνόμευσης των σχολικών χώρων που λαμβάνονται ή πρόκειται να ληφθούν;
Υπάρχει πολιτική πρόληψης του εγκλήματος στα σχολεία;"
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πέτρος Ευθυμίου, έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αξιότιμε κύριε Βουλευτά της Νέας Δημοκρατίας, πράγματι υπάρχει ένα ζήτημα, όπως άλλωστε παντού στο δυτικό κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, να πυκνώνουν σχετικά τα φαινόμενα βανδαλισμών, τα φαινόμενα νεανικής βίας και παραβατικότητας. Παρ'όλο που απέχουμε πάρα πολύ από την Ευρωπαϊκή 'Ενωση και έρχομαι και εγώ να πω ότι η Ελλάδα συγκριτικά πάντα είναι στην καλύτερη δυνατή θέση από την άποψη της συχνότητας του βάθους και της έκτασης παρόμοιων περιστατικών - είναι αληθές ότι όλοι οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή συναγερμό και για την πρόληψη παρόμοιων φαινομένων και για την διασφάλιση των παιδιών και των σχολείων από τις εκδηλώσεις αυτών των αρνητικών φαινομένων.
Υπάρχει, λοιπόν, μία σταθερή συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, για λογαριασμό του οποίου θα αναφέρω και ορισμένα στοιχεία.
Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα φύλαξης των σχολείων με την πρόσληψη τριών χιλιάδων τριακοσίων φυλάκων για εκατόν
σαράντα πέντε δήμους της χώρας με επίκεντρο την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. 'Ηδη από 22 Ιανουαρίου προσλαμβάνονται ραγδαία, καθημερινά οι φύλακες και στους Δήμους της Αττικής. Και υπολογίζεται ότι έως τις 22 Φεβρουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η πρόσληψη σε όλη την Ελλάδα.
Επίσης, στο Νομό Αττικής -όπου πιο ειδικά αναφέρεται η ερώτησή σας- υπηρετούν μόνιμοι κλητήρες, επιστάτες, φύλακες και νυκτοφύλακες του Υπουργείου Παιδείας διακόσιοι ογδόντα πέντε, ενώ σε όλη την Ελλάδα ο αντίστοιχος αριθμός είναι χίλιοι εξήντα εννέα.
Αναπτύσσουμε ειδικά προγράμματα πρόληψης στα σχολεία με δραστηριότητες που έως σήμερα έχουν φθάσει να εμπλέξουν τεσσερισήμισι χιλιάδες εκπαιδευτικούς και πενήντα χιλιάδες μαθητές. 'Εχουμε εκτεταμένες δράσεις σε όλη την Ελλάδα για την πρόληψη της βίας και του εγκλήματος, ενώ αντιστοίχως το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης έχει συγκροτήσει ειδικές υπηρεσίες ανηλίκων στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα και στο Ηράκλειο και έχει συστήσει ειδικές υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης του κοινού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, με διαρκείς και σταθερές περιπολίες γύρω από τα σχολικά κτίρια, έτσι ώστε να υπάρχει ένα συνδυασμένο πλέγμα μέτρων που θα αποτρέπει αυτές τις εκδηλώσεις βανδαλισμού, θα ενθαρρύνει την κοινωνική δραστηριοποίηση ώστε να απομονώνονται αυτά τα φαινόμενα και θα προστατεύει τα παιδιά και το σχολικό περιβάλλον από παρόμοιες ενέργειες.
Επομένως, υπάρχει εκδηλωμένη κυβερνητική πρακτική, σε αισθητή έκταση, στη σωστή κατεύθυνση με έμφαση στην πρόληψη και την καταστολή και τα φαινόμενα αυτά βρίσκονται υπό σταθερό έλεγχο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Πριν σας δώσω το λόγο, κύριε Καρρά, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα δυτικά θεωρεία, αφού προηγουμένως ξεναγήθηκαν στην έκθεση της αίθουσας "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" - "ΘΡΑΚΗ 2000: 80 χρόνια από την ενσωμάτωση της Θράκης στην Ελλάδα", εξήντα πέντε μαθητές και μαθήτριες και πέντε συνοδοί-δάσκαλοι από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου. Η Βουλή τους καλωσορίζει.
(Χειροκροτήματα απ' όλες τις Πτέρυγες)
Είναι ευτυχής συγκυρία που παρακολουθούν ερώτηση και απάντηση της Κυβέρνησης για το θέμα των σχολείων. Ορίστε, κύριε Καρρά, έχετε το λόγο.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΡΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, κατ'αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Υπουργό για την παρουσία του και για το σοβαρό τρόπο με τον οποίο -όπως πιστεύω- αντιμετωπίζει το θέμα της ασφάλειας των παιδιών. Διότι νομίζω ότι δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν από όλους εμάς εδώ μέσα.
Η κατάργηση των επιστατών στις σχολικές μονάδες, κύριε Υπουργέ, και η μη αντικατάστασή τους από φύλακες, σίγουρα καταγράφεται στα μείον της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Πολλά γυμνάσια και πολλά λύκεια θυμίζουν κυριολεκτικά ξέφραγα αμπέλια. Τα ναρκωτικά διακινούνται ακόμα και μέσα στα σχολικά προαύλια, ακόμα και στις τάξεις, ακόμα και μέσα στα λεωφορεία. Γινόμαστε μάρτυρες μιας οργανωμένης δράσης συμμοριών, η εγκληματική δράση των οποίων έχει αθώα θύματα τις μαθήτριες και τους μαθητές του λεκανοπεδίου της Αττικής κατά κύριο λόγο.
Στις δυτικές συνοικίες, στο Αιγάλεω, στο Περιστέρι, στο 'Ιλιο, στο Ζεφύρι, αλλά και αλλού, καταγγέλλονται καθημερινά πολυάριθμα περιστατικά εγκληματικής δράσης αγνώστων σε βάρος των μαθητών.
Είμαι βέβαιος ότι ο αριθμός τέτοιων συμβάντων είναι μεγαλύτερος από αυτό που δηλώνουν, γιατί υπάρχει ο φόβος για τα αντίποινα και από τα θύματα και από τους γονείς.
Η Κυβέρνηση αρέσκεται τα τελευταία χρόνια να κάνει ασκήσεις αυτομεταρρύθμισης στην παιδεία, αλλά η ασφάλεια των μαθητών ελπίζω να πραγματωθεί. Ο στόχος την πρωινής λειτουργίας όλων των σχολείων δεν έχει επιτευχθεί. Το μόνο που κάνετε είναι να εξαγγέλλετε πριν από τις εκλογές και μετά να τα ξεχνάτε.
Ο θεσμός της Δημοτικής Αστυνομίας, που θα μπορούσε να προσφέρει υπηρεσίες στην τομέα αυτόν δεν έχει ακόμη γενικευτεί. Είναι χρέος των αρμοδίων Υπουργείων και υπηρεσιών να εφαρμόσουν επιτέλους ολοκληρωμένη πολιτική πρόληψη του εγκλήματος, που αφορά σ' αυτές τις ηλικίες.
Χαίρομαι γι' αυτά που είπατε, κύριε Υπουργέ, και είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να συνεργαστούμε πάνω στο θέμα αυτό, για να πατάξουμε τις περίφημες συμμορίες, που στόχο έχουν τα παιδιά μας. Συχνά αποτελούνται από άτομα πολύ μικρής ηλικίας, που δυστυχώς εθίστηκαν νωρίς στο έγκλημα. Ας κάνουμε κάτι, για να προστατεύσουμε τη νεολαία μας. Πρέπει να το κάνουμε. Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Βλέπω χειροκροτηθήκατε θερμά κύριε Καρρά, από τους συναδέλφους σας. Και για το περιεχόμενο και για την "σκηνική" εμφάνιση της ομιλίας. Κάτι ξέρετε από παραστάσεις!!

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΡΑΣ: Ευχαριστώ αλλά στο θέατρο το λέμε "καφέ" αυτό!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευθυμίου έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων):
Είναι φυσικό να χειροκροτεί κάποιος τόσο ευγενή πρόθεση, όπως είναι η προσπάθεια που κάνει ο κ. Καρράς να ευαισθητοποιήσει όλους μας στην κατεύθυνση αυτών των στόχων.
Αλλά, κύριε Καρρά, υπό μία έννοια "κρούετε ανοιχτές θύρες", διότι η ίδια ευαισθησία έχει οδηγήσει και στη λήψη των συγκεκριμένων μέτρων, όπως είναι το πρόγραμμα της σχολικής φύλαξης και στην ενεργοποίηση των μηχανισμών που πριν περιέγραψα και στην επέκταση των προγραμμάτων των προληπτικών. Επομένως, ο κοινός στόχος ας συνδέσει όλες τις πτέρυγες, γιατί δεν νομίζω ότι η υγεία, η παραβατικότητα της νεολαίας στα ναρκωτικά ή το έγκλημα μπορούν να αποτελέσουν καθ' οιονδήποτε τρόπο αντικείμενο διαφορετικών κομματικών στρατηγικών. Είναι σαφές ότι είμαστε όλοι στην ίδια κατεύθυνση και γι' αυτό ήθελα να πω ότι πράγματι μπορούμε να διευρύνουμε αυτές τις προοπτικές φύλαξης στα σχολεία. Στο νόμο που θα αρχίσει να συζητιέται την Τρίτη, υπάρχει πρόβλεψη για τη δημιουργία τρεισήμισι χιλιάδων θέσεων στο Υπουργείο Παιδείας για τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες διοικητικών υπαλλήλων, που προορίζονται και γι' αυτά τα καθήκοντα τριακοσίων θέσεων στην κεντρική υπηρεσία και σαράντα θέσεις στην κεντρική υπηρεσία του ΟΕΚ, έτσι ώστε συνδυασμένα όλες οι πολιτικές πρόληψης και καταστολής να αποδώσουν ένα ασφαλές τοπίο για τα παιδιά μας.
Ωστόσο, κύριε Πρόεδρε και κύριε Καρρά, θα ήθελα να πω, επειδή καλό είναι να προλαβαίνουμε να καταστέλουμε, αλλά να γνωρίζουμε και το μέτρο των πραγμάτων, καθώς προετοιμαζόμουνα για την απάντηση σε σας, διαπίστωσα κάτι, για παράδειγμα, από τις ευρωπαϊκές στατιστικές: Νοικοκυριά που αντιμετώπισαν προβλήματα βανδαλισμού ή εγκλήματος στην περιοχή κατοικίας σαν ποσοστό του συνόλου των νοικοκυριών, είναι στην Ελλάδα μικρότερο από κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης. Η Ελλάδα έχει ποσοστό 5%, η Μεγάλη Βρετανία 27%, η Ολλανδία 20%, η Πορτογαλία 22% και μόνο δύο χώρες είναι κάτω από 10%, η Γερμανία που είναι στο 10% και η Αυστρία που είναι στο 8%. Είναι σωστό να προλαβαίνουμε να δραστηριοποιούμαστε, να εντατικοποιούμε τη δράση μας, αλλά δεν θα είναι όμορφο να παρουσιάζουμε την Ελλάδα σε θέση χειρότερη από αυτήν που της ανήκει. Και σε ορισμένα θέματα είμαστε σε πολύ καλή θέση σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΡΑΣ: Η προσπάθειά μας, κύριε Υπουργέ...

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριε Καρρά, ξέρετε ότι από τον Κανονισμό δεν δικαιούσθε το λόγο, για δευτερολογία.

../..

O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.02.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 568 φορές