Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Α Β Ο Υ Λ Η Σ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΣΤ'
Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2001
----------------------------------------------

../..
Αθήνα, σήμερα στις 15 Φεβρουαρίου 2001, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.38' συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.

../..
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Τρίτη και τελευταία επίκαιρη ερώτηση είναι η με αριθμό 601/12.2.2001 του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την καταβολή των οφειλόμενων δεδουλευμένων στους εκπαιδευτικούς του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Χουρμουζιάδη σε περίληψη έχει ως εξής:
"Είναι γεγονός ότι ο Ο.Ε.Ε.Κ. (Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) ως θεσμός υπεύθυνος για την παροχή επαγγελματικής κατάρτισης αντιμετωπίζει "ακανθώδη" προβλήματα.
Τέτοια είναι: α) Η απαράδεκτη, εντελώς ακατανόητη και προκλητική καθυστέρηση στην καταβολή των δεδουλευμένων σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς των δημοσίων Ι.Ε.Κ. β) Η προσανατολισμένη στην "απασχολησιμότητα" υποβαθμισμένη, αποσπασματική και ληξιπρόθεσμη κατάρτιση που προσφέρεται στους σπουδαστές. γ) Τα υπηρεσιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Ο.Ε.Ε.Κ. (οικονομικά προβλήματα του οργανισμού, αδιαφάνεια, αναξιοκρατικές επιλογές κλπ.)
Αυτά και άλλα προβλήματα έχουν οδηγήσει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους εκπαιδευτικούς, τους υπαλλήλους και τους σπουδαστές.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
-Τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση για την άμεση καταβολή των οφειλομένων στους εκπαιδευτικούς (περίπου δεκατέσσερα δισεκατομμύρια δραχμές) και σε τι ενέργειες θα προβεί για την τακτική και έγκαιρη καταβολή της εκάστοτε αμοιβής τους.
-Τι λύσεις θα δώσει στα προβλήματα των υπαλλήλων του Ο.Ε.Ε.Κ. αλλά και στα αιτήματα των σπουδαστών των Ι.Ε.Κ.;"
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, ως γνωστό, ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης χρηματοδοτείται τόσο από εθνικούς πόρους, όσο και από τα δυο διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης, δηλαδή από το ΕΤΠΑ και από το Κοινωνικό Ταμείο. Η λειτουργία των δημοσίων ΙΕΚ χρηματοδοτείται στα πλαίσια του Β' ΕΠΕΕΕΚ από το Β' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης του Υπουργείου Παιδείας και στο πλαίσιο αυτό βέβαια είναι επιλέξιμες και οι αμοιβές των εκπαιδευτικών των δημοσίων αυτών ΙΕΚ.
Η καθυστέρηση της εκκαθάρισης των αμοιβών των εκπαιδευτικών οφείλεται πρώτον, στη διαδικασία εκκαθάρισης των αμοιβών, όπως απορρέει από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις σχετικές διαδικασίες και στην οποία βέβαια εκτός απο τις υπηρεσίες των ΙΕΚ και την κεντρική υπηρεσία του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης συμμετέχει και το Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω της διαδικασίας προληπτικού ελέγχου των δαπανών και δεύτερον, οφείλεται η καθυστέρηση της εκκαθάρισης και στη σημαντική αύξηση του αριθμού των δημοσίων ΙΕΚ που έγινε τα δύο τελευταία χρόνια με βάση τις σχετικές προτάσεις των τοπικών φορέων, δηλαδή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των κοινωνικών εταίρων κλπ. που συμμετέχουν στις τοπικές επιτροπές, οι οποίες κάνουν και προτάσεις για τη λειτουργία τμημάτων, για την ανάπτυξη τμημάτων στις διάφορες περιοχές. 'Ετσι από τον αρχικό αριθμό των ενενήντα δύο αυτόνομων δημοσίων ΙΕΚ φθάσαμε το Φεβρουάριο του 2000 τα εκατόν δεκατέσσερα ΙΕΚ στην προσπάθεια του οργανισμού για τη διεύρυνση του θεσμού της δημόσιας αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, με αποτέλεσμα βέβαια να υπάρξει μια επιπλέον επιβάρυνση του αρχικά εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
Η προσπάθεια αυτή του ΟΕΕΚ είχε και ως στόχο να ικανοποιήσει περισσότερες αιτήσεις υποψηφίων καταρτιζομένων, έτσι ώστε να αυξήσει το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων γιατί η νέα γενιά χρειάζεται κατάρτιση. Είναι πεπεισμένη δε ότι το επίπεδο των ΙΕΚ είναι καλό, πολύ καλό και γι' αυτόν το λόγο ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγάλος. Η αναλογία του αριθμού των αιτήσεων που ικανοποιούνται για παρακολούθηση της κατάρτισης έφθασε από 1 προς 5 σε 1 προς 2,5. Και αυτή η επιλογή δημιούργησε επίσης υπέρβαση, όπως είπα, στον αρχικά εγκεκριμένο προϋπολογισμό.
'Ομως, έχει αρχίσει ήδη η καταβολή. Δηλαδή αντιμετωπίζεται το πρόβλημα και έχει αρχίσει η αποπληρωμή της μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών των δημοσίων ΙΕΚ με χρονολογική σειρά. 'Ηδη έχουμε υπογράψει τη σχετική απόφαση εξασφαλίζοντας επιπρόσθετη χρηματοδότηση δυόμισι δισεκατομμυρίων αρχικά προκειμένου να καλυφθούν οι υποχρεώσεις των μισθών των εκπαιδευτών των ΙΕΚ για να μην υπάρχει πρόβλημα. 'Αρχισε επομένως η καταβολή, επαναλαμβάνω, με βάση αυτά τα δυόμισι δισεκατομμύρια επιπροσθέτως που ήδη έχουμε εξασφαλίσει για τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτών των ΙΕΚ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Χουρμουζιάδης έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, βέβαια ο κύριος Υπουργός έκανε μια καλή και σαφή περιγραφή του προβλήματος, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μας καθησύχασε. 'Ολοι μας εδώ ξέρουμε ότι ένας εκπαιδευτικός που δεν πληρώνεται δεν είναι δυνατό να ασκήσει τα καθήκοντά του με τον τρόπο που πρέπει. Και ασφαλώς δεν είναι δυνατό να εγγυηθεί η Κυβέρνηση απ' ό,τι κατάλαβα ότι δεν μπορεί αυτό να ξανασυμβεί. Μπορεί οι ίδιες οι εκκαθαρίσεις και πάλι να καθυστερήσουν. Επομένως, αυτό το σημαντικό εκπαιδευτικό μας σύστημα όσον αφορά την επαγγελματική κατάρτιση είναι ενδεχόμενο -εγώ θα έλεγα ότι είναι σχεδόν βέβαιο- να βρεθεί και πάλι στην ίδια περιπέτεια.
Επομένως, ένας εκπαιδευτικός που δεν πληρώνεται δεν είναι δυνατό να αναπτύξει -και σωστά- το πρόγραμμά του. Εχθές θα θυμάστε, κύριε Υπουργέ, που περίπου το αναφέραμε αυτό στην επιτροπή, ότι δηλαδή αν τελικά ο εκπαιδευτικός ενός ΙΕΚ δεν είναι βέβαιος για το χρόνο τον οποίο και θα πληρώνεται και θα ασκεί το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, δεν μπορεί να αναπτύξει σωστά το πρόγραμμά του, με αποτέλεσμα ο ίδιος αυτός ο πολύ σημαντικός εκπαιδευτικός θεσμός να μην έχει μέλλον, να μην έχει τις προοπτικές που όλοι μας ελπίζουμε ή θέλουμε να έχει. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα συμφωνούσα απόλυτα ότι σαφώς θα πρέπει ως πολιτεία να είμαστε συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις μας προς τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευτές των ΙΕΚ και ανέφερα, κύριε Χουρμουζιάδη, τους λόγους για τους οποίους υπήρξε αυτή η υπέρβαση με την πολύ μεγάλη και την πολύ γρήγορη ανάπτυξη.
Κατά την άποψή μου θα έπρεπε να είναι περισσότερο προσεκτική αυτή η αλματώδης ανάπτυξη τα προηγούμενα δύο χρονια. Αλλά με βάση τις προτάσεις όπως είπαμε των τοπικών επιτροπών και τις μεγάλες ανάγκες της ζήτησης από τη νέα γενιά της επαγγελματικής κατάρτισης, προχώρησε ο οργανισμός.
Αναφέρθηκα και στις προσπάθειες που έχουμε καταβάλει και στα επιπρόσθετα κονδύλια που εξασφαλίζουμε, έτσι ώστε να υπάρξει η αποπληρωμή. Για το μέλλον δεν νομίζω ότι θα υπάρξει τέτοιο πρόβλημα, γιατί ο σχεδιασμός θα είναι αντίστοιχος και των οικονομικών μέσων που εξασφαλίζουμε και από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι οι εισροές από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης στην ουσία τώρα αρχίζουν, άρα θα υπάρξει δυνατότητα κάλυψης των υποχρεώσεων και των μελλοντικών υποχρεώσεων έγκαιρα προς τους εκπαιδευτές των ΙΕΚ.
Θα ήθελα κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε, να αναφερθώ εν τάχει στα άλλα θέματα που θίγει στην ερώτησή του ο κύριος συνάδελφος σε ό,τι αφορά τους μονίμους υπαλλήλους του ΟΕΚ. Εδώ δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση στην καταβολή της μισθοδοσίας των μονίμων υπαλλήλων του ΟΕΚ. Και μάλιστα, έχουμε εξασφαλίσει την έγκριση για την πρόσληψη σαράντα μονίμων διοικητικών υπαλλήλων στον ΟΕΚ, έτσι ώστε να υπάρξει και η αποδέσμευση σημαντικού αριθμού εκπαιδευτικών που τώρα αποσπώνται στον ΟΕΚ από την εκπαίδευση για να καλύψουν διοικητικές ανάγκες.
Τέλος, θα προωθήσουμε τη συγκρότηση του υπηρεσιακού συμβουλίου -ένα αίτημα των μονίμων υπαλλήλων του ΟΕΚ- αφού βέβαια λυθούν ορισμένα ζητήματα σχετικά με την ερμηνεία των διατάξεων του νόμου 2683/99 γύρω από το θέμα αυτό.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώθηκε η συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων.

../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα δυτικά θεωρεία, αφού προηγουμένως ξεναγήθηκαν στην έκθεση της αίθουσας "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" "Θράκη 2000: 80 χρόνια από την ενσωμάτωση στην Ελλάδα" σαράντα έξι μαθητές και μαθήτριες και οκτώ συνοδοί-δάσκαλοι του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου Αττικής.
Η Βουλή τους καλωσορίζει.
(Χειροκροτήματα από όλες τις πτέρυγες)
../..
Επίσης έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων καταθέτει την έκθεσή της στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων: "Ρυθμίσεις θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις".

../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.02.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 538 φορές