Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ PNΓ'
Τετάρτη 4 Απριλίου 2001
-----------------------------------------------

Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
../..
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:
α) Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,
σχετικά με τα λειτουργικά προβλήματα του Πανεπιστημιακού Τμήματος Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων,
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στην Κοζάνη.


Αθήνα, σήμερα στις 4 Απριλίου 2001, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10.50' συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Γ' Αντιπροέδρου αυτής κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΡΕΤΤΟΥ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.

../..

Α.ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ.4 Καν. Βουλής)
../..
3. Η με αριθμό 812/2.4.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη διαδικασία διορισμού εκπαιδευτικών μουσικής αγωγής στα σχολεία.
../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Κύριοι Βουλευτές, εισερχόμαστε στη συζήτηση των ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου:
Κύριοι συνάδελφοι, ο Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών έρχεται οσονούπω και συνεπώς θα έλεγα να προταχθεί η τρίτη επίκαιρη ερώτηση.
Εγκρίνει το Σώμα;

ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Συνεπώς το Σώμα ενέκρινε.
Τρίτη είναι η με 814/2.4.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του
Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλαδας κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τα λειτουργικά προβλήματα του Πανεπιστημιακού Τμήματος Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στην Κοζάνη.
H επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:
"Το Πανεπιστημιακό Τμήμα Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης λειτουργεί εδώ και ενάμισι χρόνο στην Κοζάνη με τεράστια προβλήματα. Γι' αυτό το λόγο οι φοιτητές προχώρησαν σε αποχή εδώ και δεκαπέντε ημέρες και σε συλλογή υπογραφών με αίτημα να μεταφερθεί το τμήμα σε άλλη πόλη.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα είναι πολλαπλά, τόσο γιατί οι υποδομές του είναι επιεικώς άθλιες, όσο και γιατί οι παροχές προς τους φοιτητές είναι μηδαμινές έως ανύπαρκτες, με συνέπεια να μπαίνει φραγμός στις σπουδές τους. Οξυμμένο είναι το κτιριακό, αφού το τμήμα λειτουργεί σε πολύ περιορισμένους και ακατάλληλους χώρους, ανύπαρκτη είναι η εργαστηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, μεγάλη η έλλειψη διδακτικού προσωπικού, ενώ προβλήματα υπάρχουν και στην σίτιση των φοιτητών.
Παρ ότι η Κυβέρνηση αναγνωρίζει το πρόβλημα, μέχρι σήμερα δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη λύση του.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Αν προτίθεται να πάρει μέτρα και ποια για τη λύση του παραπάνω προβλήματος;"
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευθυμίου έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, είναι γεγονός ότι το Τμήμα Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει προβλήματα, αλλά είναι εξίσου αληθές ότι με συντεταγμένο και σταθερό τρόπο καθημερινά δίνεται λύση σ'αυτά τα προβλήματα, ώστε το τμήμα να αποκτήσει την αυτονόητη δυναμική που διαθέτει, καθώς είναι από τα νέα τμήματα σε νέες ειδικότητες, τις πολύτιμες για την ανάπτυξη της χώρας.
'Ηδη με εντολή μου ευρέθη εκεί ο Υφυπουργός ο κ. Πετσάλνικος, που σε σύσκεψη έδωσε λύσεις για ορισμένα από τα έντονα ζητήματα, όπως για παράδειγμα τη στέγη και βρέθηκε γειτονικός χώρος που θα ενοικιαστεί, εδόθη εντολή να καλυφθούν αμέσως τα ζητήματα σίτισης των δικαιούχων φοιτητών, ενώ σε πλήρη συνεννόηση με τις πρυτανικές αρχές του Αριστοτελείου προχωρούν και οι κρίσεις για το τακτικό διδακτικό προσωπικό, όπως έχουν εξασφαλιστεί και οι πιστώσεις για τους διδάσκοντες, που με βάση το ν. 407 καλύπτουν αυτό το κενό.
Θα ήθελα να τονίσω ότι το τμήμα αυτό έχει χρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους, τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο όσο και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και πιο συγκεκριμένα, από το Α' ΕΠΕΑΕΚ η συνολική χρηματοδότηση ανήλθε στο ποσό των εκατόν πενήντα εκατομμυρίων εξακοσίων πενήντα επτά χιλιάδων (150.657.000) δραχμών, από τις δημόσιες επενδύσεις ως την τυπική έγκρισή τους από το Β' ΕΠΕΑΕΚ η συνολική χρηματοδότησή του ανήλθε στο ποσό των εβδομήντα τριών εκατομμυρίων είκοσι εννιά χιλιάδων (73.029.000) δραχμών, από τις δημόσιες επενδύσεις επίσης ως την τυπική έγκρισή τους από το Β' ΕΠΕΑΕΚ για το ακαδημαϊκό έτος 2000-2001 εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του από τη ΣΑΕ 45/3 με το ποσό των διακοσίων σαράντα επτά εκατομμυρίων πεντακοσίων δεκαεννέα χιλιάδων δραχμών (247.519.000) από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Συνολικά, το Τμήμα Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης χρηματοδοτήθηκε με το ποσό των διακοσίων είκοσι τριών εκατομμυρίων τριακοσίων ογδόντα επτά χιλιάδων
(223.387.000) δραχμών κατά τα τελευταία δυόμισι έτη και στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος η δέσμευση είναι χρηματοδότηση της τάξεως των διακοσίων σαράντα επτά εκατομμυρίων πεντακοσίων δεκαεννιά χιλιάδων (247.519.000) δραχμών.
Θα ήθελα να επαναλάβω ότι με τον ίδιο τρόπο και σε πλήρη συνεννόηση με τις πρυτανικές αρχές του Αριστοτελείου αντιμετωπίζουμε τα θέματα του διδακτικού προσωπικού, έχουμε καλύψει τις δώδεκα πιστώσεις που έχουν αιτηθεί με τους συμβασιούχους διδάσκοντες του π.δ. 407 και προχωρούν οι κρίσεις για μόνιμο διδακτικό, εκπαιδευτικό προσωπικό και οι κρίσεις αυτές, όπως γνωρίζετε κάλλιον εμού, κύριε Χουρμουζιάδη, συνδέονται και με την ταχύτητα που επιδεικνύει το Αριστοτέλειο.
Μία ακροτελεύτια παρατήρηση σχετικά με το αίτημα μεταφοράς. Πρώτον, τέτοιο αίτημα δεν έχει υποβληθεί από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Δεύτερον, δεν θα συμφωνούσε το Υπουργείο Παιδείας σε παρόμοιο αίτημα. Θεωρούμε ότι αυτό το τμήμα πρέπει να μείνει στην Κοζάνη, να ενισχυθεί, να κατοχυρωθεί και να ανθήσει.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Ο κ. Χουρμουζιάδης έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να αναφερθώ πρώτα στο πρώτο σχόλιο που έκανε ο κύριος Υπουργός και λίγο ως πολύ ομολόγησε ότι υπάρχουν προβλήματα, άρα η ερώτησή μας δεν σημαίνει ότι προέρχεται απλώς από μια αντήχηση κάποιων παραπόνων, αλλά υπάρχουν προβλήματα.
Εγώ θα ήθελα να πω και δύο άλλα πράγματα: Το ένα που λέω συχνά στις
επίκαιρες ερωτήσεις προς το Υπουργείο Παιδείας, ότι εκείνο που με ανησυχεί είναι οι ρυθμοί με τους οποίους όλα αυτά τα εκατομμύρια τελικά πάνε εκεί που χρειάζονται και αν τελικά αυτό γίνεται όπως θα πρέπει να γίνει.
Τώρα, ακούγοντας ότι το προσωπικό που θα πάει να στελεχώσει αυτό το τμήμα τώρα περνάει τη διαδικασία του 407, καταλαβαίνετε ότι ούτε αυτήν τη χρονιά θα υπάρχει προσωπικό, κύριε Υπουργέ.
Το δεύτερο είναι ότι μέσα σε μία περίοδο χρονική που πολλή συζήτηση γίνεται για την ανωτατοποίηση, για την κατωτατοποίηση, δεν θα έπρεπε, κύριε Υπουργέ, τέτοια προβλήματα να είναι ανοικτά, ιδιαίτερα για τμήματα πανεπιστημιακού χαρακτήρα, γιατί και τελικά αποδεικνύουν ότι πολλά πράγματα στην ανώτατη παιδεία, ιδιαίτερα στην πανεπιστημιακή, δεν πάνε σωστά, αλλά και με τα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν ίσως μείνουν ακόμα πολλές ανοικτές πληγές. Γι' αυτό, κύριε Υπουργέ, βιαστείτε. Δώστε ρυθμούς πολύ πιο γρήγορους από αυτούς που σας υπόσχονται οι υπηρεσιακοί παράγοντες ότι θα δώσουν στα θέματα αυτά.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): 'Εχω και σε άλλη ερώτηση -του κ. Χουμουρζιάδη συγκεκριμένα- αναφερθεί ότι η φύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε προέρχεται από τη διεύρυνση των πανεπιστημίων, μία διεύρυνση γενναία σε νέες ειδικότητες και νέες κατευθύνσεις, όπως είναι αυτή που συζητάμε. Και είναι προτιμότερο να έχουμε προβλήματα από την ανάπτυξη του συστήματος, παρά να είχαμε προβλήματα από την καθήλωση και τη στασιμότητα του συστήματος στην ανώτατη εκπαίδευση.
Είναι επίσης αληθές ότι γίνεται η πιο έντονη δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη στο συγκεκριμένο τμήμα αλλά και παντού, των υποδομών. Είναι αληθές ότι είναι καλυμμένες οι πιστώσεις για τους διδάσκοντες και υπάρχει ο ν. 407, όπως επίσης εντείνονται οι κρίσεις σε πλήρη συνεννόηση και καλή συνεργασία με τις πρυτανικές αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και επίσης δίδονται πρακτικές λύσεις, όπως για παράδειγμα εδόθησαν αυτή ακριβώς την περίοδο στα θέματα χώρων και στα θέματα σίτισης. Η πολιτική μας στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης είναι αναβάθμιση και στο χώρο των πανεπιστημίων και στο χώρο των ΤΕΙ, όπως απαιτεί η αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, όπως απαιτεί η διαρκής βελτίωση της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως το ζητούμε όλοι μέσα στο νέο τοπίο του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου συναγωνισμού.
Νομίζω, κύριε Χουρμουζιάδη, ότι με τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας, της πανεπιστημιακής κοινότητας και όλων, η εικόνα είναι παντού μία εικόνα βελτίωσης, υπέρβασης των προβλημάτων, διαμόρφωσης ενός καθαρά καλύτερου τοπίου στην ανώτατη εκπαίδευση. Το ίδιο θα συμβεί και στην Κοζάνη, όπου επιμένουμε ότι το τμήμα εκεί πρέπει να ριζώσει και εκεί να ανθίσει, διότι εκεί μπορεί να επιτελέσει καλύτερα και το επιστημονικό έργο του και το έργο της περιφερειακής ανάπτυξης της περιοχής. Να είσθε βέβαιοι ότι το παλεύουμε γερά και το παλεύουμε και κόντρα στη γραφειοκρατία και ο,τιδήποτε άλλο χρειασθεί.

../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.04.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 546 φορές