Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ PΞΑ'
Δευτέρα 30 Απριλίου 2001
-----------------------------------------------

../..
Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..

8. Στις με αριθμό 2063/1-9-00 και 2206/7-9-00 ερωτήσεις δόθηκε με το υπ'αριθμ. 864/10-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στις ερωτήσεις με αριθμούς 2063/1-9-00 και 2206/7-9-00 τις οποίες κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ευάγγελος Μπασιάκος, σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:
Μετά την αποκέντρωση του Π.Δ.Ε. και την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2218/94 όπως συμπληρώθηκε με τις διατάξεις του Ν. 2240/94 και κωδικοποιήθηκαν με το π.δ. 30/1996, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις έχουν την αρμοδιότητα για την επιλογή και απόκτηση οικοπεδικών εκτάσεων, τον προγραμματισμό, τη μελέτη, την κατασκευή και την επίβλεψη των έργων σχολικής στέγης.
Οι ΟΤΑ έχουν την ευθύνη για την επισκευή και συντήρηση των διδακτηρίων της περιφέρειάς τους.
Το ΥΠ.Ε.Π.Θ. επιχορηγεί ετησίως επικουρικά τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις από το Εθνικό Π.Δ.Ε., συνολικά, για οικόπεδα, κατασκευές και επισκευές χωρίς περαιτέρω παρέμβαση στην κατανομή των πιστώσεων μέσα στο Νομό.
Από το 1998 η κατανομή των πιστώσεων στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για κατασκευές και επισκευές γίνεται με απόφαση του Υπουργού ΥΠΕΠΘ.
Eπίσης, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις επιχορηγούνται για σχολικά κτίρια και από τα Π.Ε.Π.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Βοιωτίας στην τριετία 1998 - 2000 επιχορηγήθηκε με τα κατωτέρω ποσά από τις πιστώσεις του Εθνικού Π.Δ.Ε. του ΥΠΕΠΘ και του ΟΣΚ Α.Ε.
1998
Για οικόπεδα - κατασκευές 210.000.000 δρχ.
Για επισκευές 60.000.000 δρχ.
1999
Για οικόπεδα - κατασκευές 60.000.000 δρχ..
Για επισκευές 40.000.000 δρχ.
2000
Για οικόπεδα - κατασκευές 300.000.000 δρχ.
Για επισκευές 130.000.000 δρχ.
Επειδή όμως τα σχολεία του Νομού Βοιωτίας υπέστησαν ζημιές από το σεισμό της 7-9-1999 ανετέθη στον Ο.Σ.Κ. Α.Ε. η επισκευή των σχολικών κτιρίων της Ν.Α. Βοιωτίας με προτεραιότητα το 1ο Δ.Σ. Σχηματαρίου και το Γυμνάσιο - Λύκειο Ασωπίας.
Ως εκ τούτου ενεκρίθη έκτακτη επιχορήγηση ύψους 8.000.000 δρχ. στο Δήμο Σχηματαρίου για την αποκατάσταση των ζημιών του 1ου Δ.Σ. Σχηματαρίου. Σημειώνουμε επίσης ότι οι εργασίες επισκευών του κτιρίου του Γυμνασίου - Λυκείου Ασωπίας έχουν ήδη ενταχθεί στην εκτελούμενη με αριθμ. 22 εργολαβία.
Τα ανωτέρω καθιστούν επιβεβλημένο οι ΟΤΑ και η Νομαρχιακή
Αυτοδιοίκηση Βοιωτίας να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμά τους, τις απαιτούμενες επισκευές των υπαρχόντων σχολικών κτιρίων και την αποπεράτωση εκτελουμένων έργων. Το ΥΠΕΠΘ από την πλευρά του και σύμφωνα με την ΣΤ1/3624/9-12-99 εγκύκλιο που έχει αποστείλει προς όλες τις Ν.Α. της χώρας, θα προσπαθήσει, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, για την κατά το δυνατόν επαρκή χρηματοδότηση, προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα της απρόσκοπτης συνέχισης των έργων για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης του Ν. Βοιωτίας.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..

11. Στην με αριθμό 2093/4-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 874/10-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2093/4-9-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Λευτ. Ι. Παπανικολάου σχετικά με τη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Δωρίου Μεσσηνίας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
'Οπως μας πληροφόρησε ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Π.Ε. Ν. Μεσσηνίας, το προαναφερόμενο σχολείο είναι οργανικά 6/θέσιο και από τις 11-9-2000 λειτουργεί με έξι (6) δασκάλους σύμφωνα με την οργανικότητά του.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..

14. Στην με αριθμό 2152/6-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ'αριθμ. 897/10-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 2152/6-9-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γ. Ψαχαρόπουλος, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Η επιλογή των υποψηφίων που εισάγονται στα τμήματα και τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται με τη βαθμολογία κατά φθίνουσα σειρά και μόνο για τις σχολές για τις οποίες είχε δηλώσει προτίμηση ο υποψήφιος.
Είναι αυτονόητο ότι όταν περισσότερο από το 80% των υποψηφίων έχουν ως πρώτη επιλογή σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως ιατρικές, νομικές, πολυτεχνικές, δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί η προτίμησή τους αυτή, αλλά επιπλέον θα εστερείτο νοήματος και θα ήταν αντιπαραγωγικό ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξασφάλιζε σπουδές μόνο στις προαναφερόμενες σχολές.
Θεωρείται δεδομένο ότι η ανάπτυξη μιας κοινωνίας προϋποθέτει αντίστοιχη κατανομή στους διάφορους τομείς του παραγωγικού δυναμικού της, πράγμα το οποίο και επιχειρείται με τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων στα τμήματα και τις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Είναι προφανές με τον τρόπο αυτό διαχέεται το παραγωγικό δυναμικό της ανωτάτης εκπαίδευσης σ΄ όλους τους τομείς των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων.
2. Στο πλαίσιο των διορθωτικών παρεμβάσεων στο υφιστάμενο εκπαιδευτικό σύστημα και με στόχο τη βελτίωση της βαθμολογίας των υποψηφίων και ως εκ τούτου την επιδίωξη της πρώτης προτίμησής τους, δίδονται οι εξής νέες δυνατότητες - ευκαιρίες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
α) Οι υποψήφιοι στο εξής θα μπορούν να είναι φοιτητές και συγχρόνως να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις όσες φορές θέλουν υπό τον όρο να εξετάζονται στα 9 μαθήματα της Γ' Λυκείου.
β) Ο υποψήφιος ο οποίος μπορεί να είναι ήδη φοιτητής σε κάποια σχολή, δικαιούται να διατηρήσει τη βαθμολογία του στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 10% του συνόλου των θέσεων σε κάθε Σχολή.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ

../..

20. Στην με αριθμό 2191/7.9.00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ.882/10.10.00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2191/7.9.00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Λευτέρης Παπανικολάου, σχετικά με τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ σας γνωρίζουμε τα εξής:
Από το Υπουργείο Παιδείας έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων Β' και Γ' Ενιαίου Λυκείου σε πανελλαδικό επίπεδο.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο των μέρων αυτών μετά τη βαθμολόγηση των γραπτών η βαθμολογία καταχωρείται σε ειδικές καταστάσεις. Ακολουθεί ο πρώτος έλεγχος για τη σωστή μεταφορά του βαθμού στην κατάσταση, η οποία μαζί με το απόκομμα του τετραδίου, στο οποίο αναγράφεται η πρωτότυπη βαθμολογία επιστρέφει στο σχολείο του μαθητή.
Ακολουθεί ο τελικός έλεγχος της ορθής μεταφοράς της βαθμολογίας με αντιπαραβολή του βαθμού της κατάστασης και του βαθμού του αποκόμματος από την αρμόδια Λυκειακή Επιτροπή, πριν αναρτηθεί η βαθμολογία στο Λύκειο και ανακοινωθούν τα αποτελέσματα προαγωγής.
Μετά την καταχώρηση των βαθμών των υποψηφίων από τη Μηχανογραφική Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ, ακολουθεί επανέλεγχος των βαθμών που καταχωρήθηκαν από τα ίδια σχολεία, στα οποία και γίνεται αντιπαραβολή σχετικών καταστάσεων που στέλνονται από την Δ/νση Μηχανογράφησης του ΥΠΕΠΘ, με τις μαθητικές καρτέλες. Η όλη διαδικασία καθιστά προφανές ότι ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή λαθών και για την διασφάλιση του αδιαβλήτου της επιλογής.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ")

../..

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.04.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 535 φορές