Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΞΗ'
Πέμπτη 10 Μαϊου 2001
-----------------------------------------------
../..

Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
30) Ο Βουλευτής Αιτωλ/νίας κ. ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΚΡΥΠΙΔΗΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Δήμος Παρακαμπυλίων του Νομού Αιτωλ/νίας ζητεί να καλυφθούν οι θέσεις εκπαιδευτικών στο Γυμνάσιο Αγίου Βλασίου στην περιοχή του.
../..

Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 2 και 3 Καν. Βουλής)
1. Η με αριθμό 884/9-5-2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Πέτρου Κατσιλιέρη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη λειτουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τη χωροταξική κατανομή και λειτουργία των σχολών στους υπόλοιπους Νομού κλπ.
../..

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στην
ΕΙΔΙΚΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
Συζήτηση προ Ημερησίας Διατάξεως σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής, με πρωτοβουλία του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστα Καραμανλή σε επίπεδο Αρχηγών κομμάτων με θέμα: "Η κοινωνική και η οικονομική κατάσταση της Χώρας".
Σύμφωνα με την τελευταία τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής, η διάρκεια της αγόρευσης του Πρωθυπουργού είναι τριάντα λεπτά της ώρας, του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και των Προέδρων των άλλων κοινοβουλευτικών ομάδων είναι είκοσι πέντε λεπτά της ώρας και των Υπουργών είναι δεκαπέντε λεπτά. Ο χρόνος αγόρευσης εκείνου που προκαλεί τη συζήτηση προσαυξάνεται κατά πέντε λεπτά της ώρας.
Λόγω της σημασίας και της ύλης που προφανώς έχει η ανάπτυξη αυτού του θέματος, θα πρότεινα στο Σώμα να δώσουμε δέκα λεπτά επιπλέον χρόνο στον Πρωθυπουργό και τους Αρχηγούς των κομμάτων, καθώς επίσης να δώσουμε και στον πρώτο Υπουργό δέκα λεπτά επιπλέον.
Ο χρόνος των δευτερολογιών θα είναι κατά τον Κανονισμό, ο δε Πρωθυπουργός μπορεί να τριτολογήσει για πέντε λεπτά σύμφωνα με τον Κανονισμό.
Συμφωνείτε με όλα αυτά, κύριοι συνάδελφοι;

ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Ο Πρόεδρος της Κυβερνήσεως κ. Κωνσταντίνος Σημίτης έχει το λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΗΜΙΤΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης):
../..

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας)
../..
Έβδομον. Σε μια εποχή που η γνώση και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν τον πιο σημαντικό παράγοντα προσδιορισμού του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της δημιουργίας ευημερίας και του επιπέδου διαβίωσης, η Ελλάδα είναι στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των δεκαπέντε σε ό,τι αφορά τις δαπάνες για την παιδεία. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες δαπανούν πάνω από το 5,5%. Εμείς ακόμα το διεκδικούμε. Την ίδια στιγμή είμαστε πρώτοι σε όλη την Ευρώπη στην εξαγωγή φοιτητών. Με το συνάλλαγμά μας τροφοδοτούμε τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης στο εξωτερικό.
Και ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα στην εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες. Το ελληνικό κράτος διαθέτει μόλις το 1/3 του κοινοτικού μέσου όρου. Πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνει, ότι στη μαύρη λίστα των δεκαπέντε περιοχών της Ευρώπης που απέτυχαν πλήρως στην αξιοποίηση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων για νέες τεχνολογίες, οι εννέα είναι ελληνικές.
../..
Είναι ανάγκη να επενδύσουμε, χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση, στην παιδεία και τις νέες τεχνολογίες, να ξεφύγουμε από τις δογματικές αγκυλώσεις της Κυβέρνησης, να σπάσουμε το κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση, να συνδέσουμε την παιδεία με την παραγωγή και την αγορά εργασίας, να μην παράγουμε ανέργους, να συνδέσουμε την παιδεία με την αξιοκρατία και όχι με το λαϊκισμό, όπως κάνει ακόμα και με το τώρα συζητούμενο νομοσχέδιο η Κυβέρνηση.
Η εκπαίδευση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι κλειδί για την καλύτερη απόδοση της οικονομίας, την αναδιανομή του πλούτου, την ανύψωση της κοινωνικής ευημερίας.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.05.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 520 φορές