Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΞΘ'
Παρασκευή 11 Μαϊου 2001
-----------------------------------------------
ΘΕΜΑΤΑ
../..

Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
../..
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:
../..
β) Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τη λειτουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τη χωροταξική κατανομή και λειτουργία των σχολών στους υπόλοιπους νομούς κλπ.,
../..

Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
30) Ο Βουλευτής Φθιώτιδας κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΛΑΜΠΑΝΟΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία καθηγητές ΤΕΙ, που εκκρεμούν εφέσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας ενώπιον του ΣτΕ ζητούν τη νέα νομοθετική ρύθμιση της εξέλιξης των επίκουρων καθηγητών των ΤΕΙ στη βαθμίδα των καθηγητών.
../..
38) Η Βουλευτής Μαγνησίας κ. ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ κατέθεσε αναφορά με την οποία οι τελειόφοιτοι της Σχολής ΑΣΕΤΕΜ ΣΕΛΕΤΕ ζητούν την κατάρτιση των πινάκων για διορισμό εκπαιδευτικών από τεχνικές ειδικότητες.
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΏΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
1. Στην με αριθμό 2193/7-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 883/18-12-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2193/7-9-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Μάριος Σαλμάς, σας πληροφορούμε ότι σύμφωνα με την 7723/19-9-00 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς έγινε εσωτερική μετακίνηση των αναφερομένων στην ερώτηση προϊσταμένων.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

2. Στην με αριθμό 2211/7-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 886/18-10-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2211/7-9-2000 την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κύριοι Οικονόμου Βασίλης, Γρηγοράκος Λεωνίδας, Σακοράφα Σοφία, Βαρδίκας Πυθαγόρας, Σγουρίδης Παναγιώτης, Λοβέρδος Ανδρέας, Νιώτης Γρηγόρης, Μαγκούφης Χρήστος, Κρητικός Παναγιώτης και Καρχιμάκης Μιχάλης και η οποία αναφέρεται στη διαδικασία εξέτασης των πτυχιούχων Ιατρικών Σχολών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Ο τρόπος εξέτασης των πτυχιούχων των Ιατρικών Σχολών του Εξωτερικών ρυθμίζεται από τον Ν. 1566/85 άρθρο 78, παρ. 3. Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα εξέτασης, οι εξετάσεις διεξάγονται από τις Ιατρικές Σχολές των Α.Ε.Ι. Το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ουδεμία συμμετοχή έχει στη διεξαγωγή των εξετάσεων ή στην βαθμολόγηση των γραπτών.
Οι πρόσφατες αποφάσεις των προέδρων των ιατρικών σχολών δεν μεταβάλλουν τον τρόπο εξέτασης. Απλούστατα συντονίζουν την διεξαγωγή των εξετάσεων ώστε αυτές να διεξάγονται την ίδια ημέρα και με τα αυτά θέματα, για ευνόητους λόγους. Ο ρόλος του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. συνίσταται στον συντονισμό των εξετάσεων αυτών χωρίς άλλη συμμετοχή.
Τέλος το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. συμφωνεί με τις αποφάσεις των Ιατρικών σχολών, οι οποίες σύμφωνα με την νομοθεσία, που διέπει τη λειτουργία των Α.Ε.Ι. είναι απολύτως αυτόνομες και ανεξάρτητες στη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού τους έργου.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ

../..
5. Στην με αριθμό 2295/12-9-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 916/18-10-2000 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2295/12-9-2000 την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κύριοι Σταύρος Σκοπελίτης και Νίκος Γκατζής και η οποία αφορά στην ανέγερση φοιτητικής εστίας στη Μυτιλήνη, το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου μας πληροφόρησε τα ακόλουθα:
Για το ακίνητο ιδιοκτησίας του Πανεπιστημίου -δωρεά Δ. Ραπτέλλη αριθμ. συμβολαίου 2516/04-05-1998,- έχουν δοθεί όροι δόμησης για ανέγερση Μαθητικής Εστίας.
Το Π.Α. προχώρησε σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την εκπόνηση γεωτεχνικής έρευνας - μελέτης σύμφωνα με το ν. 716/79 (απόφαση πρυτανικού συμβουλίου 62/22-05-2000), ώστε στη συνέχεια να εκπονηθούν οι ανάλογες μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου.
Έχοντας υπόψη το οξύ πρόβλημα στέγασης των φοιτητών στη Μυτιλήνη και μέχρι την ολοκλήρωση του έργου των φοιτητικών κατοικιών, το Π.Α. μισθώσει ξενοδοχεία στη Μυτιλήνη για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των φοιτητών.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

6. Στην με αριθμό 2319/13-9-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 921/18-10-2000 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2319/13-9-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Θεοφ. Δημοσχάκης και η οποία αφορά τη μίσθωση ακινήτων για στέγαση Δημοσίων Σχολικών Μονάδων σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:
Με το π.δ. 161/2000 (ΦΕΚ 145 Α') μεταβιβάστηκε μεταξύ των άλλων στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και η αρμοδιότητα μίσθωσης ακινήτων για στέγαση Δημοσίων σχολικών μονάδων.
Η καθυστέρηση της καταβολής μισθωμάτων (Β' τριμήνου) για το διάστημα από 14-3-2000 ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 2817/2000 μέχρι 23-6-2000 ημερομηνία δημοσίευσης του π.δ. 161/2000 οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ήταν εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό του ΥΠΕΠΘ οι πιστώσεις, που απαιτούντο για την πληρωμή των μισθωμάτων των σχολικών μονάδων, επειδή η δαπάνη αυτή εκαλύπτετο μέχρι εκδόσεως του ν. 2817/2000 από τον προϋπολογισμό των Ν.Α. και ιδιαίτερα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς πόρους (κλπ.).
Στο σχέδιο νόμου "Εκσυγχρονισμός των χρηματιστηριακών συναλλαγών, εισαγωγή Εταιρειών Επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία, στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και άλλες διατάξεις" το οποίο ψηφίστηκε από τη Βουλή και προωθείται για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως περιελήφθη διάταξη άρθρο 35 Αρμοδιότητες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων επί θεμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης με την οποία οι οικονομικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του π.δ/τος 161/2000 καλύπτονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από τη δημοσίευση του ν. 2817/2000.
Με το αριθ. ΙΒ/8310/29/09/2000 έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ γνωστοποιήθηκε σε όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ότι η ψηφισθείσα διάταξη προωθείται για δημοσίευση και παράλληλα ζητήθηκε από τους Προϊσταμένους Δ/νσεων και Γραφείων Π/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης να προωθήσουν τις διαδικασίες για την κατά προτεραιότητα πληρωμή των δαπανών μισθωμάτων.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

../..
11. Στην ερώτηση 2384/14-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 204/3-10-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εξωτερικών η ακόλουθη απάντηση:
"Σε απάντηση της ερώτησης 2384/14-9-00 των Βουλευτών κυρίων Στ. Παπαθεμελή και Π. Κρητικού, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Α. Το αλβανικό Υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει από την Πρεσβεία μας στα Τίρανα την εκτύπωση των βιβλίων για τους μειονοτικούς μαθητές και ήδη το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας έχει επιληφθεί του θέματος και μεριμνά για την έκδοση των βιβλίων και την αποστολή τους στην Αλβανία.
Β. Όπως είναι γνωστό, σε πολλά μέρη της Αλβανίας, όπου υπάρχουν Έλληνες, μεταξύ των οποίων και η Χειμάρρα, δεν λειτουργούν μειονοτικά σχολεία. Με ελληνικές προσπάθειες έχουν ήδη ανοίξει νέα μειονοτικά σχολεία στις πόλεις του Αργυροκάστρου, του Δέλβινου και των Αγίων Σαράντα.
Ως προς τις περιοχές, όπου δεν υπάρχουν ακόμη μειονοτικά σχολεία, η Κυβέρνηση: α) σταθερά ζητάει από την Αλβανία το άνοιγμα μειονοτικών σχολείων και β) ζητά τη λειτουργία φροντιστηρίων, στα οποία φοιτούν και ενήλικοι. Ειδικότερα, ως προς τα φροντιστήρια, προβλέπεται η επιμόρφωση των διδασκόντων, η αποστολή εκπαιδευτικού υλικού και η ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής τους.
Γ. Οι αναφορές σε Τσάμηδες υπάρχουν σε βιβλία ιστορίας και γεωγραφίας του αλβανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τα βιβλία αυτά δεν διδάσκονται στους μειονοτικούς μαθητές. Η Κυβέρνηση έχει μάλιστα μεριμνήσει για την έκδοση βιβλίου Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους.
Πρόκειται για μία ειδική έκδοση, η οποία θα διανεμηθεί για πρώτη φορά φέτος στους μειονοτικούς μαθητές.
Ο Υπουργός
ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

12. Στην με αριθμό 2403/15-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ΄ αριθμ. 933/18-10-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2403/15-9-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Π. Τατούλης, σχετικά με τους Νοσηλευτές Π.Ε., σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σύμφωνα με το ιδρυτικό π.δ. 184/6-3-1979 (Α' 51) του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα έχει ως σκοπό την κατάρτιση ηγετικών στελεχών νοσηλευτικής για την πλαισίωση των νοσηλευτικών και υγειονομικών υπηρεσιών καθώς και των Σχολών Εκπαίδευσης του νοσηλευτικού προσωπικού της χώρας.
Με βάση την παραπάνω αποστολή του Τμήματος θα μπορούσαν οι ενδιαφερόμενοι φορείς (δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.) στο χώρο της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας οι οποίοι και γνωρίζουν τις ειδικότερες ανάγκες τους, να ιδρύσουν θέσεις Π.Ε. Νοσηλευτικής τις οποίες και θα καταλάβουν οι απόφοιτοι του εν λόγω Τμήματος.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ

13. Στην με αριθμό 2421/18-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 208/3-10-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εξωτερικών η ακόλουθη απάντηση:
"Σε απάντηση της ερώτησης 2421 από 18-9-00 του Βουλευτή κ. Ιορδάνη Τζαμτζή, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Α. Το αλβανικό Υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει από την Πρεσβεία μας στα Τίρανα την εκτύπωση των βιβλίων για τους μειονοτικούς μαθητές και ήδη το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας έχει επιληφθεί του θέματος και μεριμνά για την έκδοση των βιβλίων και την αποστολή τους στην Αλβανία.
Β. 'Οπως είναι γνωστό, σε πολλά μέρη της Αλβανίας, όπου υπάρχουν Έλληνες, μεταξύ των οποίων και τη Χειμάρρα, δεν λειτουργούν μειονοτικά σχολεία. Με ελληνικές προσπάθειες έχουν ήδη ανοίξει νέα μειονοτικά σχολεία στις πόλεις του Αργυροκάστρου, του Δέλβινου και των Αγίων Σαράντα.
Ως προς τις περιοχές, όπου δεν υπάρχουν ακόμη μειονοτικά σχολεία, η Κυβέρνηση: α) σταθερά ζητάει από την Αλβανία το άνοιγμα μειονοτικών σχολείων και β) ζητάει τη λειτουργία φροντιστηρίων, στα οποία φοιτούν και ενήλικοι. Ειδικότερα ως προς τα φροντιστήρια, προβλέπεται η επιμόρφωση των διδασκόντων, η αποστολή εκπαιδευτικού υλικού και η ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής τους.
Γ. Η Κυβέρνηση έχει μεριμνήσει για την έκδοση βιβλίου Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους. Πρόκειται για μία ειδική έκδοση, η οποία θα διανεμηθεί για πρώτη φορά φέτος στους μειονοτικούς μαθητές, καθώς και στους Έλληνες του εξωτερικού.
Ο Υπουργός
ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ"
../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα το δελτίο των επικαίρων ερωτήσεων της Δευτέρας 14 Μαΐου 2001.
Α. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ. 4 Καν. Βουλής)
1. Η με αριθμό 885/9.5.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Πέτρου Κατσιλιέρη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της κατασκευής του Δημοτικού Σχολείου Στούπας Μεσσηνίας.
../..

Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δευτέρου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ.4 Καν.Βουλής)
../..
Επίκαιρες ερωτήσεις δευτέρου κύκλου:
Πρώτη είναι η υπ' αριθμ. 884/9.5.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Πέτρου Κατσιλιέρη, προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη λειτουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τη χωροταξική κατανομή και λειτουργία των σχολών στους υπόλοιπους νομούς κλπ.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Κατσιλιέρη, έχει ως εξής:
"Η λειτουργία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είναι ένα θέμα καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μεταβληθεί σε πεδίο άγονων αντιπαραθέσεων μεταξύ νομών και περιοχών.
Οι πρόσφατες αλλαγές στη διοικούσα επιτροπή του νεοσύστατου πανεπιστημίου με την ταυτόχρονη ανακοίνωση λειτουργίας της σχολής Τεχνολογίας Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην Τρίπολη έχουν δημιουργήσει ένα νεφελώδες τοπίο σε σχέση με την εξακτίνωση και το χρόνο λειτουργίας των άλλων σχολών στους υπόλοιπους Νομούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ερωτάται ο Υπουργός:
Ισχύουν οι προτάσεις της απελθούσας Διοικούσας Επιτροπής;
Πότε θα αποφαστιστεί η χωροταξική κατανομή και η λειτουργία τους στους υπόλοιπους Νομούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου;"
Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε ερωτώντα Βουλευτά, στην ερώτησή σας θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια σύγχυση, ότι υπάρχουν προτάσεις της απελθούσας διοικούσας επιτροπής γι' αυτό που αναφέρετε ως "εξακτίνωση" και ρωτάτε αν ισχύουν οι προτάσεις για την εξακτίνωση.
Θα ήθελα να καταστήσω απολύτως σαφές, ότι οι επεξεργασίες της απελθούσας Διοικούσας επιτροπής προς το Υπουργείο Παιδείας αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο στην πρότασή τους για τη συγκρότηση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, δηλαδή τη συγκρότηση των σχολών και των τμημάτων, δηλαδή των γνωστικών και μόνο κατευθύνσεων. Η απελθούσα διοικούσα επιτροπή δεν είχε κάνει καμία εισήγηση περί την τυχόν χωροταξική τοποθέτηση αυτών των σχολών, δεν είχε κάνει γι' αυτό που επικράτησε στην πελοποννησιακή δημόσια συζήτηση να ονομάζεται πρόταση περί "εξακτινώσεως" του πανεπιστημίου.
Άρα, δεν είχε τεθεί ποτέ τέτοιο θέμα και επομένως δεν έχει νόημα να ρωτάμε εάν συνεχίζεται να υπάρχει τέτοιο θέμα.
Αυτό, όμως, που θέλω να πω ως προς το ακριβές νόημα της ερωτήσεώς σας, τι σχέση έχει η εισήγηση της πρότερης διοικούσας με την εργασία της τωρινής, είναι όπως ρητά δήλωσα, αποδεχόμενος την παραίτηση της Διοικούσας και ορίζοντας την καινούρια, ότι οι εισηγήσεις της αποτελούν για τη συγκρότηση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου πλαίσιο αναφοράς και για τη νέα διοικούσα, που καλείται πλέον να αναλάβει το εκτελεστικό μέρος.
Στη νέα διοικούσα έχει δοθεί εντολή επί του σχεδίου του πανεπιστημίου, όπως έχει παραδοθεί η πρόταση συγκρότησης των σχολών και των τμημάτων, να υπάρξει αυτό που θα λέγαμε επιχειρησιακό πλαίσιο ανάπτυξης. Δηλαδή, να μας συνοδεύσει η Διοικούσα αυτήν τη σύλληψη του πανεπιστημίου με το πρόγραμμα ανάπτυξής του, τι δηλαδή σημαίνει ως υποδομές, ως προσωπικό και ως σύνολο προϋπολογισμού, που απαιτείται και να μας το παρουσιάσει. Με βάση αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο, που έχει τυποποιηθεί να λέγεται business plan, κακώς, γι' αυτό και θα χρησιμοποιώ μόνο ελληνική διατύπωση…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Και ως Υπουργός Παιδείας έχετε καθήκον, να αναφέρεσθε στα θέματα τα σχετικά με τη γλώσσα.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Το βλέπω συνεχώς σε έγγραφα που δεν θα έπρεπε να το βλέπω, κύριε Πρόεδρε, γι' αυτό το επισημαίνω.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Σωστό, κύριε Υπουργέ, και καλώς το επισημαίνετε.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Φυσικά αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο θα είναι η βάση για να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη του πανεπιστημίου. Και πράγματι ως πρώτη σχολή ορίστηκε, όπως ήταν εξ αρχής αποφασισμένο, η Σχολή της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, της οποίας το πρώτο τμήμα θα λειτουργήσει στην Τρίπολη το Σεπτέμβριο του 2002.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Κατσιλιέρης έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΤΣΙΛΙΕΡΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, υπέβαλα την επίκαιρη ερώτηση που συζητάμε σήμερα, επειδή το ενδιαφέρον για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου εξακολουθεί να είναι έντονο και υπάρχει μεγάλη πίεση για συνεχή ενημέρωση ως προς την πρόοδο των σχεδίων για το νέο πανεπιστήμιο.
Η ίδρυση και η λειτουργία του Πανεπιστημίου στην Πελοπόννησο αναμένεται να έχει πραγματικά ευεργετικές συνέπειες στην ανάπτυξη των νομών της περιφέρειας και να αποτελέσει το βασικό όπλο για την έξοδο της περιοχής από τη χρόνια υπανάπτυξη.
Η διοικούσα επιτροπή που ορίστηκε το Μάρτιο του 2000 κατέληξε, ύστερα από έντεκα συνεδριάσεις μέσα σε ένα χρόνο, στο σχεδιασμό του νέου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος και από το Νοέμβριο του 2000 σας έχει παραδώσει την πρότασή της για τη διοικητική συγκρότηση και κυρίως για τη φιλοσοφία και το πνεύμα στο οποίο θα πρέπει να βαδίσει το νέο ίδρυμα. Το θέμα της χωροθέτησης των σχολών ασφαλώς και δεν θίγεται στην πρόταση της απελθούσας διοικούσας επιτροπής, γιατί θεωρείται ότι αποτελεί αντικείμενο συζήτησης και μελέτης σε επόμενη φάση.
Οι αλλαγές στη σύνθεση της διοικούσας επιτροπής και η μονομερής ανακοίνωση της λειτουργίας μιας σχολής, αυτής της Σχολής Τεχνολογίας και Υπολογιστών στην Τρίπολη, η οποία βέβαια αποτελεί και την έδρα του πανεπιστημίου, δημιουργεί δικαιολογημένη ανησυχία και πολλά ερωτηματικά στους κατοίκους και τους φορείς των υπολοίπων νομών της περιφέρειας.
Νομίζω ότι πρέπει σήμερα να ξεκαθαριστούν τρία σημεία: Πρώτον, ισχύουν οι προτάσεις της απελθούσας διοικούσας επιτροπής ή θα επανεξεταστούν στο σύνολό τους από τη νέα; Δεύτερον, με ποιο τρόπο θα προχωρήσει το θέμα της χωροθέτησης των σχολών στις πρωτεύουσες των νομών, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου; Και τρίτον, υπάρχει και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα -κυρίως αυτό ζητά απάντηση- για τη λειτουργία όλων των σχολών του νέου πανεπιστημίου;
Νομίζω, κύριε Υπουργέ, ότι ήλθε η ώρα και οφείλετε να ξεκαθαρίσετε αυτό το νεφελώδες τοπίο που δημιουργείται με κάθαρες απαντήσεις.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Δεν μπορούμε να δεχθούμε και δεν πρέπει να ονομάζουμε "νεφελώδες τοπίο" κάτι που είναι πεντακάθαρο τοπίο. Και δεν πρέπει να θεωρούμε ότι κάτι που ενδεχομένως επιδιώκουμε οφείλει να πραγματοποιηθεί προς άρσιν του "νεφελώδους τοπίου", δημιουργώντας πολλαπλάσιες συγχύσεις από αυτές που υποτίθεται ότι πρέπει να λυθούν.
Κύριε Κατσιλιέρη, επειδή στη Βουλή ξανάγινε αυτή η συζήτηση, δεν υπάρχει πιο λεπτό, πιο σύνθετο, πιο απαιτητικό εγχείρημα από τη δημιουργία ενός πανεπιστημίου. Θα ήθελα να σας θυμίσω, ότι τα πανεπιστήμια δεν συνδέονται με τυπικές δημόσιες υπηρεσίες, δεν είναι τοποθέτηση μιας εφορίας ή ενός πυροσβεστικού σταθμού, είναι κάτι που πρέπει να εδραιωθεί, να υπάρξει, να λειτουργήσει με τρόπο πειστικό και ελκυστικό σε αντικείμενα και υποδομές οι οποίες μπορούν να τα ικανοποιήσουν και να τα ακτινοβολήσουν.
Επομένως, η παρούσα διοικούσα οφείλει να δώσει το επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο ακριβώς θα επιτρέψει να γίνει η συζήτηση που εσείς απαιτείτε, που είναι η δεύτερη φάση. Αλλά, αν δεν υπάρχει το επιχειρησιακό σχέδιο, τότε θα έχουμε νεφελώδες τοπίο, διότι, χωρίς να ξέρουμε τι θέλουμε να κάνουμε, θα αποφασίσουμε να το εξακτινώσουμε. Δηλαδή θα εξακτινώνουμε κάτι που δεν θα ξέρουμε τι είναι. 'Αρα, είναι σκόπιμο και ορθό η Πελοπόννησος, που γνωρίζει ότι έχει το πανεπιστήμιό της σε λειτουργία, όπως είχε προβλεφθεί από το Α' τμήμα της πρώτης σχολής στην Τρίπολη, να γνωρίζει ότι η ανάπτυξή του θα είναι αντικείμενο πολύ συγκεκριμένης πρότασης επιχειρησιακής ανάπτυξης, που θα περιλαμβάνει την πρόταση των υποδομών της σε ανθρώπινο δυναμικό, σε κτιριακό, σε εξοπλισμό μαζί με τον αναγκαίο της προϋπολογισμό, έτσι ώστε, ό,τι γίνεται, να αποτελεί το πιο σύγχρονο, το πιο καινοτόμο, το πιο λαμπερό πανεπιστήμιο της χώρας, γιατί αυτό σημαίνει δημιουργία ενός νέου πανεπιστημίου, ότι κάνεις κάτι καινοτομικό. Αυτή είναι η επιδίωξη και είναι στα χέρια της νέας διοικούσας να παραδώσει, όπως έχουμε ζητήσει, το ταχύτερο δυνατόν το επιχειρησιακό αυτό σχέδιο.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.05.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 545 φορές