Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΟΒ'
Τετάρτη 16 Μαϊου 2001
-----------------------------------------------
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
10. Στην με αριθμό 2733/3.10.00 ερώτηση δόθηκε με το υπ΄αριθμ.1018/18.10.00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη ερώτηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2733/3.10.00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Λευτέρης Παπαγεωργόπουλος σχετικά με την οικονομική ενίσχυση για την συντήρηση και διάσωση του Ι. Ναού Αγίου Γεωργίου του Δήμου Αυθηδώνος Ευβοίας, σας πληροφορούμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας δεν παρέχεται η δυνατότητα εγγραφής πιστώσεων στον προϋπολογισμό του ΥΠΕΠΘ για την αντιμετώπιση των δαπανών αυτών.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι αρμόδιο για τη συντήρηση ιστορικών μνημείων είναι το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο επίσης είναι συνερωτώμενο.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

../..

12. Στην με αριθμό 2766/3-10-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1021/18-10-2000 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2766/3-10-2000 την οποία κατέθεσε ο κ. Στέφανος Μάνος, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
Είναι γεγονός ότι σε Πανεπιστήμια κατά κύριο λόγο των ΗΠΑ και της Αυστραλίας αναπτύσσονται σήμερα συστηματικές πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση των εικονικών προγραμμάτων σπουδών με αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας των πληροφοριών και, ιδίως, του διαδικτύου. Είναι επίσης γεγονός ότι στις περισσότερες από τις περιπτώσεις αυτές οι σχετικές πρωτοβουλίες αναπτύσσονται σε συνεργασία με επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και στην ουσία αποσκοπούν στον πολλαπλασιασμό του φοιτητικού πληθυσμού στον οποίο απευθύνονται τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια και, κυρίως στην εξαγωγή εκπαιδευτικών υπηρεσιών στο εξωτερικό.
Οι τάσεις αυτές έχουν προκαλέσει έντονους προβληματισμούς τόσο στην παγκόσμια πανεπιστημιακή κοινότητα όσο και στους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης σε πολλές χώρες, κυρίως δε στον Ευρωπαϊκό χώρο. Οι προβληματισμοί αυτοί δεν έχουν να κάνουν με την άρνηση των σύγχρονων εξελίξεων στο χώρο της τεχνολογίας των πληροφοριών, ούτε με την άρνηση λογικών ανταγωνισμού στο χώρο των Πανεπιστημίων. Πολύ περισσότερο μάλιστα, δεν έχουν να κάνουν με αντιλήψεις περί ανώτατης εκπαίδευσης μονοπωλιακού χαρακτήρα.
Ο κοινός παρανομαστής όλων αυτών των προβληματισμών βρίσκεται στην ίδια την ιδέα και την έννοια του Πανεπιστημίου. Βρίσκεται στην ίδια την ακαδημαϊκή ουσία, υπόσταση και φύση του Πανεπιστημίου. Είναι γεγονός ότι αρκετοί είναι αυτοί που υποτιμούν σήμερα τον ακαδημαϊκό αυτό χαρακτήρα. Που θεωρούν ότι οι ακαδημαϊκές αρχές και αξίες δεν υφίστανται καν. Όμως, αυτές οι αρχές και αξίες είναι εκείνες που κρατούν ζωντανά και διαρκώς ανανεώνουν τα Πανεπιστήμια στην Ευρώπη εδώ και πολλούς αιώνες.
Οι προβληματισμοί αυτοί, λοιπόν, επικρατούν σήμερα, τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο. Και αυτούς τους προβληματισμούς μοιράζεται και η Ελλάδα, μαζί με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Οι προβληματισμοί αυτοί συμβαδίζουν με την πρόοδο και τις εξελίξεις. Λαμβάνουν όμως υπ' όψη και τις ακαδημαϊκές αρχές και αξίες. Το διεθνές περιβάλλον που περιγράφεται στην ερώτηση δεν είναι λοιπόν δεδομένο. Η δε Ελλάδα είναι εναρμονισμένη με την Ευρώπη στους σχετικούς αυτούς προβληματισμούς.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

../..

16. Στην με αριθμό 2890/5-10-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1042/18-10-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 2890/5-10-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γ. Γαρουφαλιάς, και η οποία αφορά στην απορρόφηση κονδυλίων για την εκπαίδευση και την αρχική επαγγελματική κατάρτιση, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α) Η απορρόφηση κονδυλίων του 1ου ΕΠΕΑΕΚ μέχρι 10-10-00 ήταν 89,57% και έως την 31-12-01 που είναι η επίσημη ημερομηνία λήξης του 1ου ΕΠΕΑΕΚ θα έχει φτάσει στο 100%.
Β) Η έναρξη εφαρμογής του 2ου ΕΠΕΑΚ όντως καθυστερεί δεδομένου ότι το Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης δεν έχει εγκριθεί. 'Όμως έχει ληφθεί μέριμνα για την αντιμετώπιση της καθυστέρησης αυτής ώστε έργα που θα πρέπει να συνεχιστούν και στο 2ο ΕΠΕΑΕΚ να μην διακοπούν. Η μέριμνα αυτή αφορά πιστώσεις του Εθνικού Προϋπολογισμού ύψους 130 δισεκατομμυρίων δραχμών που θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των έργων αυτών. Επ΄ αυτού υπάρχει η σχετική έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να λειτουργήσουν αποτελεσματικά οι λεγόμενες "χρηματοδοτικές γέφυρες", πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η εκταμίευση πόρων έχει ήδη αρχίσει από 1-1-2000.
Γ) Οποιεσδήποτε μεταβολές του ποσοστού επί του Γ' ΚΠΣ δεν είναι δυνατόν να συζητηθούν παρά μετά την ενδιάμεση αξιολόγηση του προγράμματος, το 2003.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω το δελτίο επικαίρων ερωτήσεων της Πέμπτης 17 Μαΐου 2001.
A. EΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 4 Καν. Βουλής)
1. Η με αριθμό 914/14.5.2001 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κας Ελένης Κούρκουλα προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την ίδρυση Λυκείου παράλληλα με το Γυμνάσιο στο Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία", για την εκπαιδευτική στήριξη των καρκινοπαθών παιδιών.
../..
Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 4 Καν. Βουλής)
../..
3. Η με αριθμό 900/14.5.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου στα ιδιωτικά Λύκεια.
../..

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.05.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 525 φορές