Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΟΓ'
Πέμπτη 17 Μαϊου 2001
-----------------------------------------------
ΘΕΜΑΤΑ

Α. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
../..
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:
../..
γ) Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων στη Β' και Γ' Λυκείου στα ιδιωτικά Λύκεια,

../..
Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
14) Ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Παγχαλκιδικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης "Ο Αριστοτέλης" ζητεί την ένταξη ιστορικής ύλης στα σχολικά εγχειρίδια της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
../..
28) Οι Βουλευτές κύριοι ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΑΤΖΗΣ και ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΟΓΚΑΣ κατέθεσαν αναφορά με την οποία ο Δήμαρχος Σκοπέλου Νομού Μαγνησίας διαμαρτύρεται για την κατάργηση του εξεταστικού κέντρου των Λυκειακών Τάξεων Γλώσσας.
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
1. Στις με αριθμό 377/24-5-00, 974/29-6-00 και 1655/28-7-00 ερωτήσεις δόθηκε με το υπ'αριθμ. 523/18-10-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στις ερωτήσεις με αριθμό 377/24-5-2000, 974/29-6-2000 και 1655/28-7-2000 τις οποίες κατέθεσαν οι Βουλευτές κύριοι Eυτύχης Κοντομάρης και Σπύρος Σπύρου, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Το Υπουργείο Παιδείας αναμένει τις προτάσεις της νέας Διοικούσας Eπιτροπής του Ιονίου Πανεπιστημίου για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος του Ιδρύματος, τόσο σε βραχυπρόθεσμη βάση όσο και στην μακροπρόθεσμη προοπτική.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

../..

5. Στην με αριθμό 1469/20-7-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 767/18-10-2000 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην 1469/20-7-2000 ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Πολύζος Ευάγγελος, σας πληροφορούμε τα εξής:
Στον υπολογισμό του δείκτου που αφορά στις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση έχουν παρατηρηθεί ανομοιομορφίες ανάμεσα στα Κράτη μέλη του Ο.Ο.Σ.Α. καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα σε πρόσφατη συγκριτική έρευνα για τις οικονομικές δαπάνες της εκπαίδευσης, όπου ο εμπειρογνώμονας του Ο.Ο.Σ.Α. κ. Michael Bruneforth επισκέφθηκε το ΥΠ.Ε.Π.Θ. και μετά από σχετική συζήτηση προέκυψε ότι η Ελλάδα μπορεί στατιστικά να αυξήσει το ύψος του δείκτη των δημοσίων δαπανών για την εκπαίδευση.
Η παραπάνω αύξηση μπορεί να γίνει αφού συμπεριλάβουμε (με κατάλληλη αναγωγή για Α/θμια, Δ/θμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση α) τις δαπάνες των Γενικών Γραμματειών, Ο.Α.Ε.Δ., Ο.Ε.Δ.Β., τον τακτικό προϋπολογισμό του Ο.Σ.Κ. και λοιπών φορέων, β) τις δαπάνες για εκπαίδευση και κατάρτιση άλλων Υπουργείων όπως Υπουργείο Εργασίας, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης. (έρευνα), γ) τις δαπάνες του Κ.Π.Σ., δ) λοιπές δαπάνες φοιτητικής/μαθητικής μέριμνας, όπως επιδότηση φοιτητικού /μαθητικού εισιτηρίου κλπ.
Η τεχνική ομάδα του Ο.Ο.Σ.Α. του ΥΠ.Ε.Π.Θ. που ασχολείται με τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν στην εκπαίδευση, έχει συγκεντρώσει τα αναγκαία στοιχεία για το 1998 (1/1-31/12/98) και είναι βέβαιο ότι με τα νέα δεδομένα ο δείκτης δαπανών για την παιδεία θα είναι σημαντικά υψηλότερος από τους μέχρι τώρα δείκτες που παρουσιάζονται από τον Ο.Ο.Σ.Α. ή το Eurostat.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

6. Στην με αριθμό 1649/28-7-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ.803/19-10-2000 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 1649/28-7-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γεώργιος Β. Γαρουφαλιάς, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1 - Το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας είναι Επικουρικός Φορέας σε θέματα Φοιτητικής και Σπουδαστικής Μέριμνας.
Την ευθύνη για την ανέγερση Φοιτητικών - Σπουδαστικών Εστιών έχουν τα Α. Ε. Ι. και Τ.Ε.Ι. Το Ε.Ι.Ν. αναλαμβάνει τη λειτουργία Εστιών κατόπιν συμφωνίας (προγραμματικής Σύμβασης) με τα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.
Είναι γνωστό ότι το Ε.Ι.Ν. έχει κληθεί από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και έχει αναλάβει τη λειτουργία της Φοιτητικής Εστίας Ζωγράφου, η οποία λειτουργεί βάσει Εσωτερικού Κανονισμού και μέσω συλλογικού οργάνου "Εφορία" όπου εκπροσωπούνται οι φοιτητές, δύο μέλη του Καθηγητικού προσωπικού των Ανωτάτων Σχολών που προτείνονται από το Τμήμα του Α.Ε.Ι., οι φοιτητές του οποίου κατά κύριο λόγο εξυπηρετούνται από την Εστία, από εκπρόσωπο των εργαζομένων, εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ο οποίος προτείνεται από το Δήμο της περιοχής και τέλος τον Προϊστάμενο της Εστίας.
2. Αναφορικά με τη διακίνηση ναρκωτικών στους γύρω από τα κτίρια χώρους (γήπεδα του μπάσκετ, αύλειος χώρος κλπ.) στη Φοιτητική Εστία Ζωγράφου, σας γνωρίζουμε ότι οι χώροι αυτοί υπάγονται στην Πολυτεχνειούπολη "Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο" και έχουν το Πανεπιστημιακό Άσυλο.
Το Ε.Ι.Ν. δεν ασκεί έλεγχο στους παραπάνω αναφερόμενους χώρους.
Η αρμοδιότητα αυτή ανήκει αποκλειστικά στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
3. Το Ε.Ι.Ν. έχει ευθύνη για τους εσωτερικούς χώρους της Εστίας Ζωγράφου.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας των Φοιτητικών Εστιών Άρθρο 10 παράγραφο 9 και 10 ορίζεται: α) παρ. 9 Επέμβαση δημόσιας δύναμης, χωρίς την άδεια ή με την άδεια της Εφορίας της Εστίας, επιτρέπεται μόνον εφ' όσον διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής ή αν οι εγκαταστάσεις και οι οικότροφοι της Εστίας διατρέχουν σοβαρό και άμεσο κίνδυνο από πυρκαγιά, σεισμό, πλημμύρα, δολιοφθορά και β) παρ. 10 Για τη ρύθμιση θεμάτων Ασύλου της Εστίας εφαρμόζονται, εκεί όπου συντρέχουν οι προϋποθέσεις οι διατάξεις του νόμου 1268/1982 για τη δομή και λειτουργία των Α.Ε.Ι. Ως προς το θέμα της φύλαξης και ασφάλειας ζωής των οικότροφων έχει ζητηθεί από το Ε.Ι.Ν. η παρέμβαση του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών και του Αστυνομικού Τμήματος Ζωγράφου.
Επίσης ζήτησε την εφαρμογή του ν. 2622/98, ο οποίος αναφέρεται στην πρόσληψη Ιδιωτών για τις ανάγκες ασφάλειας και φρούρησης εγκαταστάσεων οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

../..

9. Στην με αριθμό 1958/28-8-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ.834/18-10-2000 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 1958/28-8-00 που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ν. Χ. Κορτσάρης, και η οποία αναφέρεται στις προσλήψεις Βιβλιοθηκονόμων στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Το Τμήμα Βιβλιοθηκών έχει υπό την εποπτεία του το δίκτυο των δημοσίων βιβλιοθηκών. Οι παραπάνω βιβλιοθήκες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Α. Ν. 1362/49) προβλέπεται να απασχολούν βιβλιοθηκονόμους σε οργανικές θέσεις μόνο του κλάδου ΠΕ, θέσεις οι οποίες καλύπτονται με τις ισχύουσες διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Θέσεις του κλάδου ΤΕ δεν προβλέπονται.
Επειδή όμως η εφαρμογή της αναλογίας του 1/5 σε θέματα πρόσληψης προσωπικού δεν έχει εξαιρέσει τις βιβλιοθήκες, είναι περιορισμένη η κάλυψη των οργανικών αυτών θέσεων στις παραπάνω Βιβλιοθήκες.
Για την αντιμετώπιση όμως των λειτουργικών και οργανωτικών αναγκών των Βιβλιοθηκών, κάθε χρόνο επιδιώκεται η εξασφάλιση πρόσληψης τακτικού - εποχικού προσωπικού των κλάδων ΤΕ και ΠΕ Βιβλιοθηκονόμων, που τοποθετείται ανάλογα με τις ανάγκες στις διάφορες Βιβλιοθήκες.
Παράλληλα στο πλαίσιο της υλοποίησης των έργων του 2ου Κ.Π.Σ. "Υποστήριξη της εκπαιδευτικής πράξης από Κινητές Βιβλιοθήκες" των Δημοσίων Βιβλιοθηκών, έχει προβλεφθεί και έχουν προσληφθεί 40 περίπου βιβλιοθηκονόμοι των κλάδων ΤΕ και ΠΕ. Επίσης, για την υλοποίηση του 3ου Κ.Π.Σ. στον προγραμματισμό των προσλήψεων έτους 2001 έχει γίνει πρόταση για έγκριση θέσεων ΤΕ Βιβλιοθηκονόμων.
Τέλος, για να εξασφαλιστεί η σωστή στελέχωση των βιβλιοθηκών αυτών από ειδικευμένο προσωπικό (Βιβλιοθηκονόμους, ειδικούς Πληροφορικής, Συντηρητές κλπ.) η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ έχει συγκροτήσει επιτροπή επανεξέτασης της ισχύουσας νομοθεσίας, έτσι ώστε όχι μόνο να αυξηθεί ο αριθμός των απασχολούμενων βιβλιοθηκονόμων αλλά και να συμπληρωθεί, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις λειτουργικές και οργανωτικές ανάγκες των βιβλιοθηκών σε συνάρτηση με τις σύγχρονες εξελίξεις στη διαχείριση της πληροφόρησης.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου:
Πρώτη είναι η με αριθμό 914/14-5-2001 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κας Ελένης Κούρκουλα προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την ίδρυση λυκείου παράλληλα με το γυμνάσιο στο νοσοκομείο παίδων "ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ" για την εκπαιδευτική στήριξη των καρκινοπαθών παιδιών.
Λόγω κωλύματος της κυρίας Βουλευτού, η ερώτηση δεν θα συζητηθεί και συνεπώς διαγράφεται.
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας):
../..
Θα συζητηθεί τώρα η τρίτη με αριθμό 900/14.5.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων στη Β΄και Γ' Λυκείου στα ιδιωτικά λύκεια.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Χουρμουζιάδη έχει ως εξής:
" Με βάση το π.δ. 86/2001, το οποίο καθορίζει τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων στη Β΄και Γ΄Λυκείου, οι εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών λυκείων στα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θα πραγματοποιηθούν με την ευθύνη των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων και όχι από μικτές επιτροπές ιδιωτικών και δημοσίων εκπαιδευτικών, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Είναι δεδομένο ότι κάτι τέτοιο δεν διασφαλίζει όρους και προϋποθέσεις για μια όσο γίνεται πιο αδιάβλητη διαδικασία. Τα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν με όρους επιχειρήσεων στον τομέα της εκπαίδευσης είναι φυσικό, τόσο για λόγους διαφήμισης, όσο και για να ενισχύσουν τους μαθητές του που φοιτούν σε αυτά καταβάλλοντας υψηλά δίδακτρα, να αξιοποιήσουν την συγκεκριμένη διάταξη για να "ευνοήσουν" βαθμολογικά τους μαθητές-πελάτες τους σε βάρος των μαθητών των δημοσίων λυκείων.
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί επικίνδυνη πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ερωτάται ο κύριος Υπουργός αν η Κυβέρνηση προτίθεται να τροποποιήσει το π.δ. 86/2001 για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο αυτό".
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είμαι σίγουρος ότι ο συνάδελφος κ. Χουρμουζιάδης θα γνωρίζει βέβαια ότι με τον ν. 2909/2001 με τον οποίο αποδεσμεύσαμε την απόκτηση του απολυτηρίου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε συνδυασμό βέβαια με τις διατάξεις και του ν. 2525/1997 , δεν υπολογίζεται ο βαθμός του απολυτηρίου στη διαδικασία και στο βαθμό που αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στους αποφοίτους των λυκείων.
Και βέβαια η πρόσφατη αυτή νομοθεσία έχει διαφοροποιήσει συνολικά το λύκειο και ως προς την απόκτηση του απολυτηρίου και ως προς την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Επομένως, ο βαθμός του απολυτηρίου δεν συμμετέχει πλέον στη διαδικασία υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα άλλωστε με τα προεδρικά διατάγματα που εξεδόθησαν πρόσφατα, διαχωρίστηκαν τα μαθήματα που αφορούν στην πρόσβαση και εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο από τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Ήδη για τα θέματα των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, δηλαδή πανελλαδικώς εξεταζόμενα θέματα, αυτά γνωρίζετε ότι δίνονται από την Επιτροπή Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας κεντρικά και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα διαμόρφωσης θεμάτων που αφορούν στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από οποιοδήποτε εκπαιδευτικό, είτε της ιδιωτικής είτε της δημόσιας εκπαίδευσης.
Επιπλέον, για τα ιδιωτικά λύκεια, προβλέπεται και από το π. δ. 86/2001, στο οποίο αναφέρεσθε, πενταμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από τρεις καθηγητές δημοσίων ή ενιαίων λυκείων και δύο καθηγητές του αντίστοιχου ιδιωτικού, που επιβλέπει την ομαλή διεξαγωγή αυτών των εξετάσεων, δηλαδή των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων τα οποία αυτά και μόνο παίζουν ρόλο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Χουρμουζιάδης έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Η απάντηση του κυρίου Υπουργού που απαντά μάλλον σε διαδικαστική ουσία δεν μας καθησυχάζει, γιατί ακριβώς δεν απαντάει στην ουσία.
Η ουσία το λέει καθαρά, κύριε Πρόεδρε. Μια επιχείρηση για να είναι επιχείρηση, για να ανταποκρίνεται στην ουσία του όρου, θα πρέπει να αυξάνει τα κέρδη της. Τα κέρδη της, όπως ξέρετε, αυξάνονται όταν γίνονται ανταγωνιστικά τα προϊόντα που παράγει και όταν διαφημίζονται. Αυτό το προεδρικό διάταγμα είναι σίγουρο, ότι η επιχείρηση ενός ιδιωτικού σχολείου θα το αξιοποιήσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό είναι ένα θεωρητικό θα μπορούσα να πω επιχείρημα.
Το άλλο είναι καθαρά πρακτικό και ιστορικό, όπως θέλετε πείτε το. Σε "πέτρινα χρόνια" δούλεψα σε ιδιωτικό σχολείο και έζησα από μέσα αυτές τις καταστάσεις. Τότε ίσχυσαν οι μικτές επιτροπές. Ύστερα από τόσα χρόνια γιατί να ανατρέπουμε αυτό το καθεστώς και να μη δίνουμε τη δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία, όπως λέμε για τη γυναίκα του Καίσαρα, να είναι τίμια, να μην αποσκοπούν στο κέρδος και στην ανατροπή της αντικειμενικότητας της βαθμολόγησης, αλλά και να φαίνονται.
Νομίζω, ότι αν εξακολουθούσαν αυτές οι επιτροπές να είναι όπως ήταν, θα δίναμε το δικαίωμα στις επιχειρήσεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τη οποία εμείς βέβαια δεν δεχόμαστε, τουλάχιστον να φαίνονται τίμιες ως επιχειρήσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
Αυτά ήθελα να πω.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Με δύο λόγια μόνο, κύριε Πρόεδρε, επαναλαμβάνω ότι η κατάργηση αυτών των μικτών επιτροπών έγινε ουσιαστικά μετά τις αλλαγές που επέφερε ο ν. 2525, γιατί πλέον όλα τα μαθήματα που αφορούσαν στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα δεκατέσσερα τότε μαθήματα, εξετάζονταν μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις.
Επομένως δεν υπήρχε λόγος άλλων επιτροπών, δεν υπήρχε καμιά άλλη αρμοδιότητα, καμιά άλλη διαδικασία μέσα στο σχολείο. Με τον πρόσφατο ν. 2909/2001 στον οποίο αναφέρθηκα νωρίτερα, αποδεσμεύσαμε επίσης πλήρως την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου από την πρόσβαση στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, στις εξετάσεις στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, από τα οποία και μόνο εξαρτάται η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκεί λειτουργεί η πενταμελής επιτροπή στα ιδιωτικά σχολεία, η οποία αποτελείται από τρεις εκπαιδευτικούς του δημοσίου και δύο καθηγητές του αντίστοιχου ιδιωτικού που επιβλέπουν την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων.
Για τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα δεν προβλέπει το προεδρικό διάταγμα αυτήν την επιτροπή, αλλά όπως είπα αυτά δεν παίζουν ρόλο σε ό,τι αφορά στην πρόσβαση.
Παρ' όλα αυτά, κύριε Χουρμουζιάδη, επειδή δεν θα ήθελα σε καμιά περίπτωση τα επόμενα χρόνια να υπάρχει η παραμικρή υπόνοια για το ιδιωτικό σχολείο σε ό,τι αφορά τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα, παρ' ότι δεν παίζουν κανένα ρόλο πλέον για το αν θα μπει ή δεν θα μπει στο πανεπιστήμιο ή στο ΤΕΙ κάποιο παιδί παρ' όλα αυτά πράγματι εξετάζω την αλλαγή του προεδρικού διατάγματος, έτσι ώστε να ισχύσει από την επόμενη φορά, και γι' αυτά η μικτή επιτροπή παρ' ότι, επαναλαμβάνω, δεν αφορά κανένα ζήτημα ουσίας πλέον, αφού έχουμε πλήρη αποδέσμευση της λήψης του απολυτηρίου λυκείου από τη διαδικασία των εξετάσεων των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Καλύτερα να το κάνετε, κύριε Υπουργέ. Καλό είναι και να φαίνεται "τιμία".
Κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώθηκε η συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων.

../..

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.05.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 552 φορές