Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΟΕ'
Δευτέρα 21 Μαΐου 2001
-----------------------------------------------
ΘΕΜΑΤΑ

../..
. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
../..
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:
α) Προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, σχετικά με καταγγελίες που αφορούν νόθευση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού για πρόσληψη εκπαιδευτικών στο Δημόσιο κλπ., σελ.
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
2. Στην με αριθμό 2533/21-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 962/20-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2533/21-9-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ Ιωάννης Χωματάς, και η οποία αφορά στην λειτουργία ολιγομελών τμημάτων στο ΤΕΕ Νάξου, σας γνωρίζουμε ότι, μετά από συμφωνία του Έπαρχου Νάξου, του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και του Διευθυντή του σχολείου, αποφασίστηκε η λειτουργία των τμημάτων αυτών, εφ' όσον, υπάρχει δυνατότητα διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικότητας ή από τους υπάρχοντες καθηγητές, είτε στο ωράριό τους, είτε με υπερωριακή απασχόληση, ή με πρόσληψη κάποιου αριθμού ωρομισθίων Σύμφωνα με τη Γ2/4675/13-10-1999 Υ.Α δίνεται η δυνατότητα σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
17. Στην αριθμό 2272/2-10-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμό 1017/20-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2727/2-10-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Φώτης Κουβέλης, και η οποία αναφέρεται στη δυνατότητα υπαγωγής στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης του άρθρου 13 του Π-Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45 Α') και των εκπαιδευτικών των οποίων τα τέκνα πάσχουν από ιδιοπαθή πνευμονική αιμοσιδήρωση, σας γνωρίζουμε ότι το αίτημα αυτό μελετάται από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ και σύντομα θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Για το θέμα αυτό έχει ήδη ενημερωθεί και ο ενδιαφερόμενος εκπ/κός με το αριθ. Δ2/8146/19-9-2000 έγγραφο του ΥΠΕΠΘ.
Τονίζεται ότι οι αιτήσεις εκπαιδευτικών για απόσπαση που ανήκουν στην κατηγορία αυτή ικανοποιούνται κατά προτεραιότητα κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16Γ' παρ. 5 του Ν.1566/85 (ΦΕΚ 167 Α'), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 6 παρ 3 του ν.1674/86 (ΦΕΚ 203 Α').
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛ. ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
21. Στην με αριθμό 2782/3-10-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1023/20-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 278213-10-00 την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κύριοι Σοφία Καλαντζάκου και Σταύρος Καλογιάννης, που αφορά στην εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Το Υπουργείο Παιδείας αποδίδει μεγάλη βαρύτητα στην εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών και στην ομαλή ένταξή τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Για το σκοπό αυτό γίνονται οι παρακάτω ενέργειες:
1. Λειτουργούν Τάξεις Υποδοχής και Φροντιστηριακά Τμήματα στα σχολεία που υπάρχει μεγάλος αριθμός παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών για να ενισχύονται οι μαθητές αυτοί στην εκμάθηση κυρίως της ελληνικής γλώσσας. Στις Τάξεις Υποδοχής διδάσκουν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με πιστώσεις που χορηγούνται κάθε χρόνο από το ΥΠΕΠΘ. Επιπλέον από το τρέχον σχολικό έτος ιδρύονται οργανικές θέσεις για τη λειτουργία των παραπάνω τάξεων.
2. Εφαρμόζονται προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μέσω Πανεπιστημιακών και άλλων φορέων, με στόχο την ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στο ελληνικό γίγνεσθαι και ταυτόχρονα το σεβασμό και την αποδοχή των πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων των χωρών από τις οποίες προέρχονται. Για τον σκοπό αυτό λειτουργούν στην επικράτεια και ειδικά σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκτός από τις Τάξεις Υποδοχής και τα Φροντιστηριακά Τμήματα που έχουν προαναφερθεί.
3. Οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές διευκολύνονται στη φοίτησή τους με μέτρα και διαδικασίες ευέλικτες στην εγγραφή τους. Γενικά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ανοικτό για όλα τα παιδιά που διαμένουν στη χώρα μας, ανεξάρτητα από τη χώρα προσέλευσή τους, τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους.
4. Από τους Σχολικούς Συμβούλους, σε ειδικές συναντήσεις και σεμινάρια που προγραμματίζουν, παρέχεται κάθε βοήθεια και υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε Τάξεις Υποδοχής και Φροντιστηριακά Τμήματα, ώστε να είναι σε θέση να αποδώσουν στο διδακτικό τους έργο με τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες που αυτό που παρουσιάζει.
5. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί αποσκοπούν στην πλήρη ένταξη των παιδιών των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και στην ελληνική κοινωνία και γενικότερα στην εξάλειψη των φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και στην εξασφάλιση ισότητας ευκαιριών για όλους τους μαθητές με παράλληλο σεβασμό των πολιτισμικών τους ιδιαιτεροτήτων.
Η ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γίνεται με προγραμματισμό και συντονισμένες προσπάθειες που στηρίζονται στο κοινό αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου, με παράλληλο όμως εμπλουτισμό και δραστηριότητες που προωθούν την προσπάθεια ένταξης και οι οποίες στηρίζονται σε εκπαιδευτικό υλικό που έχει εκδοθεί από το Παιδαγωγικό Ιντιστούτο.
Την προηγούμενη χρονιά το κόστος της παρέμβασης για τους αλλοδαπούς μαθητές ανήλθε σε 2.000.000.000 δρχ. για τη λειτουργία 500 Τάξεων Υποδοχής και 389.952.000 δρχ. για τη λειτουργία 701 Φροντιστηριακών Τμημάτων.
Για το προαναφερόμενο πρόγραμμα δεν είναι δυνατό να υπάρχει χρονοδιάγραμμα, αφού αυτό συνεχίζεται όταν οι ανάγκες ένταξης το απαιτούν.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι η μετεκπαίδευση των Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης (Δασκάλων και Νηπιαγωγών) πραγματοποιείται στο εννέα (9) Διδασκαλεία που λειτουργούν ως Τμήματα σε πέντε (5) Πανεπιστήμια. Στο πλαίσιο της μετεκπαίδευσης αυτής, οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί μετεκπαιδεύονται σε θέματα διαπολιτισμικής εκπ/σης, όπως επίσης και σε θέματα δια αντιμετώπισης αναγκών του αλλοδαπού και παλιννοστούντος μαθητικού πληθυσμού.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
25. Στην με αριθμό 2805/4.10.00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ.1026/20.10.00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2805/4.10.00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γεώργιος Ψαχαρόπουλος και η οποία αφορά στον αριθμό των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα μέσα στο πλαίσιο των συνταγματικών διατάξεων λειτουργών ως αυτοδιοικούμενα Ν.Π.Δ.Δ. εποπτευόμενα απότ ο ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Τα Ιδρύματα αυτά υλοποιούν την εκπαιδευτική πολιτική στον τομέα παροχής της τριτοβάθμιας εκπ/σης και προτείνουν τον αριθμό των εισακτέων για κάθε τομέα επιστημών, ενώ ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας αποφασίζει και ορίζει τον αριθμό αυτό.
Θεωρείται δεδομένο ότι η ανάπτυξη μιας κοινωνίας προϋποθέτει αντίστοιχη κατανομή στους διάφορους τομείς του παραγωγικού δυναμικού της, πράγμα το οποίο και επιχειρείται με τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων στα τμήματα και τις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπ/σης.
Είναι προφανές με τον τρόπο αυτό διαχέεται το παραγωγικό δυναμικό της ανωτάτης εκπ/σης σ' όλους τους τομείς των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων.
Οι διαδικασίες αυτές δεν αποτελούν κώλυμα ανταγωνιστικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος αφού η ίδια η φύση της εκπ/σης είναι ανταγωνιστική και καμία παρέμβαση δεν μπορεί να της αλλάξει τον χαρακτήρα αυτό.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ"

26. Στην με αριθμό 2824/4-10-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1028/20-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 2824/4-10-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Π. Τατούλης, αναφορικά με τις μεταβολές σχολικών μονάδων στη Ν.Α. Αρκαδίας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Το Υπουργείο προκειμένου να προβεί σ' οποιαδήποτε μεταβολή σχολικών μονάδων (ίδρυση, συγχώνευση, κατάργηση) λαμβάνει πάντα υπόψη τις εισηγήσεις των αρμοδίων φορέων όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1566/85.
Για το λόγο αυτό κάθε χρόνο αποστέλλεται εγκύκλιος, προς όλες τις Δ/νσεις ώστε οι προτάσεις, οι εισηγήσεις των αρμοδίων φορέων που αφορούν μεταβολές για σχολεία της αρμοδιότητάς τους, να υποβληθούν και να αξιολογηθούν από το ΥΠΕΠΘ.
Προς το παρόν δεν έχουν υποβληθεί προτάσεις των αρμοδίων φορέων για μεταβολές σχολικών μονάδων στη Νομ. Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας.
Όσον αφορά στη Δ/θμια Εκπαίδευση, όπως μας ενημέρωσε ο Προϊστάμενος της Δ/νσης δεν έγινε κατάργηση των τάξεων Ενιαίου Λυκείου των Γυμνασίων Βυτίνας, Λαγκαδίων και Δημητσάνας, αλλά αποφάσισε την μετακίνηση των μαθητών κατεύθυνσης σε άλλα σχολεία, όπου ο αριθμός των μαθητών καθιστά δυνατή τη συγκρότηση τμημάτων για όλες τις κατευθύνσεις και τα μαθήματα επιλογής. Οι μετακινήσεις έγιναν ως ακολούθως:
Α) Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου τάξης Γυμνασίου Βυτίνας της θεωρητικής και θετικής κατεύθυνσης καθώς και οι μαθητές της Β΄ Λυκείου τάξης θετκής κατεύθυνσης μετακινήθηκαν προς το πλησιέστερο Ενιαίο Λύκειο που είναι το Ενιαίο Λύκειο Λεβιδιου.
Β) Ο μαθητής (ή οι μαθητές της Β' Λυκείου τάξης του Γυμνασίου Λαγκαδίων θεωρητικής κατεύθυνσης να μετακινήθησαν προς τη Β' Λυκείου τάξη του πλησιέστερου σχολείου που λειτουργεί και η θεωρητική κατεύθυνση κατά προτίμηση στο Γυμνάσιο Δημητσάνας.
Γ) Οι μαθητές της Γ' Λυκείου Τάξης θεωρητικής κατεύθυνσης του Γυμνασίου Δημητσάνας μετακινήθηκαν προς τη Γ' Λυκείου τάξη του Γυμνασίου Λαγκαδίων για τη λειτουργία τμήματος θεωρητικής κατεύθυνσης.
Επειδή ωστόσο εκτιμήθηκε ότι η εφαρμογή αυτού του συστήματος μετά την έναρξη λειτουργίας του σχολείου θα δημιουργούσε ίσως προβλήματα, εδόθη από ημάς η εντολή η λειτουργία ως άνω σχολείων να συνεχίσει ως είχε, παρά τον μικρό αριθμό ανά κατεύθυνση.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
28. Στην με αριθμό 2864/4-10-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1036/20-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 2864/4-10-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Σ. Σπύρου, αναφορικά με το θεσμό των μετεξεταστέων της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 2839/2000 (ΦΕΚ 196, τ. Α'/12-9-00), οι μαθητές της Β' τάξης του Ενιαίου Λυκείου του σχολικού έτους 1999 - 2000, που δεν προήχθησαν, παραπέμφθηκαν για επανεξέταση το Σεπτέμβριο του έτους 2000 στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής τους είναι μικρότερος του εννέα και μισό (9,5).
Η ισχύς της παρούσας διάταξης άρχισε από 1-9-2000.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν προβλέπεται εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου για τους μαθητές του Ενιαίου Λυκείου από το σχολικό έτος 2000-2001 και εξής:
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
Β. ΑΝΑΦΟΡΕΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 5 Καν. Βουλής)
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου:
../..
Θα συζητηθεί η δεύτερη επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου, η με αριθμό 925/16.5.2001, του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Βύρωνα Πολύδωρα προς την Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, σχετικώς με καταγγελίες που αφορούν νόθευση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού για πρόσληψη εκπαιδευτικών στο δημόσιο κλπ.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Πολύδωρα έχει ως εξής:
"Με απόφαση του αρμόδιου εισαγγελέα διατάχθηκε η διεξαγωγή έρευνας με αντικείμενο την ύπαρξη ευθυνών στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΑΣΕΠ και του Υπουργείου Παιδείας, υπηρεσίες οι οποίες είχαν την ευθύνη της διεξαγωγής του πρόσφατου διαγωνισμού για την πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με καταγγελίες ενδιαφερομένων ευρέθησαν πενήντα δύο υποψήφιοι να εμφανίζονται και στους πίνακες επιτυχόντων και στους πίνακες αποτυχόντων, ο δε πρόεδρος του ΑΣΕΠ αποδέχθηκε ως αληθινό το γεγονός ότι οι πίνακες που επεστράφησαν από το Υπουργείο Παιδείας ήσαν λανθασμένοι όσον αφορά υποψηφίους που είχαν δηλώσει συμμετοχή σε δύο κλάδους, η δε βαθμολογία τους βρέθηκε σε λάθος κλάδο.
Με βάση τα ανωτέρω:
Ερωτάται η Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης:
1. Γιατί αντιπαρέρχεται τα ερωτήματα των δημοσιογράφων και της κοινής γνώμης που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας μιας αρχής, όπως το ΑΣΕΠ, για την οποία έχει την πολιτική ευθύνη;
2. Θα ερευνήσει εάν στους προηγούμενους διαγωνισμούς οι πίνακες που εστάλησαν από το Υπουργείο Παιδείας στο ΑΣΕΠ ήσαν λανθασμένοι και τι μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε να εντοπισθούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι, να αποκατασταθεί κατά το δυνατόν η αξιοπιστία του συστήματος των προσλήψεων και να μη δημιουργηθούν στο μέλλον ανάλογα περιστατικά, τα οποία δημιουργούν δικαιολογημένη αναστάτωση στον ελληνικό λαό και ερωτηματικά για τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στις προσλήψεις;"
Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Τζανής έχει το λόγο.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΑΝΗΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης): Κύριε Πρόεδρε, κατ' αρχάς θα ήθελα να ξεκινήσω την απάντησή μου διαβεβαιώνοντας τον κύριο συνάδελφο ότι σε καμία περίπτωση η Κυβέρνηση -και κανένα μέλος της- δεν αντιπαρέρχονται ερωτήματα της κοινής γνώμης, ιδιαίτερα όταν αυτά αφορούν στη λειτουργία ενός θεσμού όπως είναι το ΑΣΕΠ, που αποτελεί θεμέλιο για την αξιοπιστία των υπό την αιγίδα και την ευθύνη του διαγωνιστικών διαδικασιών.
Το δεύτερο που έχω να παρατηρήσω είναι ότι το ΑΣΕΠ είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή, δεν τελεί υπό την πολιτική ευθύνη οιουδήποτε Υπουργείου, λειτουργεί με τους κανόνες που προβλέπουν οι νόμοι και κρίνεται από το μέχρι τώρα έργο του, που πιστεύω ότι -συμφωνούμε- όλοι είναι ιδιαίτερα σπουδαίο προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης κλίματος εμπιστοσύνης των πολιτών για τη λειτουργία του, τόσο σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό των εκπαιδευτικών, όσο και σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς για προσλήψεις στο δημόσιο.
Πολύ σύντομα κύριε Πρόεδρε, αν και χρειάζεται αρκετός χρόνος για να εξηγήσει κανείς τις λεπτομέρειες, θα πρέπει να αναφερθώ στο πρόβλημα που πρόσφατα δημιουργήθηκε και που, κατά τη γνώμη μου, οδήγησε σε μια άκαιρη και ανεξήγητη επίθεση εναντίον ενός καταξιωμένου θεσμού. Η μηχανογραφική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, καθόσον αφορά και μόνο τους κλάδους των μαθηματικών, νηπιαγωγών, οικονομολόγων, καλλιτεχνικών, οικιακής οικονομίας και νομικών και πολιτικών επιστημών, απέστειλε στο ΑΣΕΠ τους πίνακες επιτυχόντων και αποτυχόντων. Αναφέρομαι στο διαγωνισμό για τους εκπαιδευτικούς. Σε καθέναν από τους πίνακες αυτούς, το διαπίστωσε το ίδιο το ΑΣΕΠ, υπήρχαν υποψήφιοι που ήταν γραμμένοι δυο φορές με διαφορετική κάθε φορά βαθμολογία. Επίσης άλλοι απ' αυτούς είχαν αναγραφεί τόσο στους πίνακες επιτυχόντων όσο και στους πίνακες αποτυχόντων. Αυτό οφείλεται καθαρά σε πλημμελή λειτουργία της μηχανογραφικής υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και δεν έγινε, όπως γίνεται από το ΑΣΕΠ, ηλεκτρονική παραβολή μεταξύ των πινάκων επιτυχόντων και αποτυχόντων, πράγμα που κάνει το ΑΣΕΠ για τους καθαρά δικούς του διαγωνισμούς.
Η εξήγηση του φαινομένου βρίσκεται στο ότι υπήρχαν υποψήφιοι που είχαν δηλώσει συμμετοχή σε περισσότερους κλάδους, υπήρχαν υποψήφιοι που είχαν υποβάλει περισσότερες από μία αιτήσεις. Και αυτό έγινε γιατί άλλαξε το νομοθετικό πλαίσιο και δόθηκε η δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση και άλλοι υποψήφιοι, πέραν αυτών που είχαν καταθέσει αίτηση συμμετοχής κατά το διάστημα από 9 Μαρτίου 2000 έως 24 Απριλίου 2000, που ήταν το διάστημα υποβολής των αιτήσεων και τέλος το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι κατά τη διαδικασία της δεύτερης προθεσμίας, 21 Ιουλίου του 2000 έως 4 Αυγούστου του 2000, αρκετοί υποψήφιοι υπέβαλαν συμπληρωματικές αιτήσεις, είτε γιατί είχαν ξεχάσει κάποιο δικαιολογητικό είτε γιατί ο χρόνος του διαγωνισμού είχε αλλάξει και οι υποψήφιοι κατά το νεότερο χρόνο διεξαγωγής του διαγωνισμού θα βρίσκονταν σε διαφορετικό τόπο, με αποτέλεσμα να θέλουν να διαγωνιστούν σε διαφορετική νομαρχία σε σχέση με την πρώτη τους επιλογή.
Πολύ σύντομα, πάντως, περιορίζομαι να πω ότι το αντικείμενο, για το οποίο ο κ. Πολύδωρας μέμφεται τη λειτουργία του ΑΣΕΠ, αφορά πλημμέλεια που διαπιστώθηκε από το ίδιο το ΑΣΕΠ, τέθηκε υπόψη από το ίδιο το ΑΣΕΠ η λάθος καταχώριση των αποτελεσμάτων, έγινε διόρθωση των αποτελεσμάτων, δεν υπήρξε καμία απολύτως συνέπεια στην κατάταξη των επιτυχόντων και μάλιστα τα λάθη αυτά παρατηρήθηκαν σε ποσοστό 0,5% επί του συνόλου των υποψηφίων.
Εν κατακλείδι δεν ζημιώθηκε, δεν ωφελήθηκε κανένας και έχω την αίσθηση ότι κακώς, και θα έλεγα κατά τρόπο άδικο για το ίδιο το ΑΣΕΠ μια λαθεμένη διαδικασία καταχώρισης των αποτελεσμάτων της μηχανογραφικής υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας παρουσιάζεται κατά τρόπο ώστε να πληγώνει ένα θεσμό που πρέπει όλοι μας να προστατεύουμε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Καλώς. Θα τα πείτε στη δευτερολογία σας.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΑΝΗΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης): Επαναλαμβάνω πάντως, κύριε Πρόεδρε, ότι κανένα αγαθό δεν προσβλήθηκε από αυτήν τη διαδικασία που προηγήθηκε των τελικών αποτελεσμάτων.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Ο κ. Πολύδωρας έχει το λόγο για να αναπτύξει την επίκαιρη ερώτησή του.

ΒΥΡΩΝ ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να εισάγω καινά δαιμόνια ή να θίξω ή κλονίσω στο ελάχιστο την αξιοπιστία του ΑΣΕΠ.
Εμείς αγωνιζόμαστε για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία αυτού του θεσμού, για να εμπεδωθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας στους πολίτες. Αλλά δεν μπορεί να μείνει κανείς απαθής λόγω του παρακάτω γεγονότος. Ερωτάται από δημοσιογράφο η κυρία Υπουργός συγκεκριμένα -είναι εικόνα που είδα με τα μάτια μου και δεν μου αρκούν οι διαβεβαιώσεις- "τι έχετε να πείτε για το σφάλμα κλπ." και η κυρία Υπουργός αντιπαρέρχεται κυριολεκτικά μπροστά στο φακό την ερώτηση και δεν απαντά. Εξ αυτού εγώ υπέβαλα την ερώτηση για να λάβω από τον Υπουργό όχι μια βεβαίωση αλλά δύο τρία πειστικά επιχειρήματα που θα κατοχυρώνουν έτι περαιτέρω την αξιοπιστία του ΑΣΕΠ.
Όσον αφορά το συνταγματικό μέρος για την ανεξάρτητη διοικητική αρχή και αν κάποιος φέρει την ευθύνη για τα έργα και τις ημέρες της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής είναι ανοικτό και εκκρεμές το θέμα συνταγματικά. Δεν ανοίγουμε οάσεις απυροβλήτου και ανεξελέγκτου από την Εθνική Αντιπροσωπεία και από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Είναι ανεξάρτητες επειδή δεν επελέγη κανένας, αλλά διανυσματικά η Κυβέρνηση φέρει την ευθύνη και για τις ανεξάρτητες διοικητικές αρχές κατά τη συνταγματική τάξη. Μην πλανάται από κανέναν ότι φτιάξαμε μια ανεξάρτητη διοικητική αρχή και είμαστε τεθεσπισμένοι Πόντιοι Πιλάτοι.
Τρίτον, δεν αρκεί το ότι βρήκε το ΑΣΕΠ το λάθος, γιατί ήρτηται, επικρέμεται στη σκέψη και στην αγωνία όλων μας η ερώτηση: υπάρχουν και άλλα ασύλληπτα λάθη; Με αυτό το ερώτημα, η ευθύνη, η αγωνία και το πολιτικό βάρος για την απάντηση και την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος μετατίθεται στην Κυβέρνηση.
Επαναλαμβάνω, μήπως υπάρχουν και άλλα ασύλληπτα λάθη για το έγκυρο ΑΣΕΠ; Μην απαντάμε με ψυχραιμία ότι ήταν ένα μηχανογραφικό λάθος το οποίο το συλλάβαμε και να δώσουμε και εύσημα γιατί το ερώτημα το βασανιστικό, κύριε Πρόεδρε, παραμένει. Και μάλιστα για να είμαστε εξηγημένοι, υπάρχει μία φήμη την οποία θέλει να κονιορτοποιήσει το ΑΣΕΠ και η Κυβέρνηση ότι δεν είναι όλα τα στοιχεία στους διαγωνισμούς κεκαλυμμένα με την μπλε κόλα. Μένουν απέξω οι αριθμοί.
Να λάβουν λοιπόν τα μέτρα τους και θέλουμε εγκυρότητα, αξιοπιστία και ασφάλεια του συστήματος. Όχι ψύχραιμα να λένε "πρόκειται περί μηχανογραφικών λαθών τα οποία συλλάβαμε", διότι σας εξήγησα τους λόγους.
Κλείνω με το ηθικό επιμύθιο. Αγωνιζόμαστε για αξιοκρατία, αμεροληψία και ασφάλεια στο σύστημα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Παναγιώτης Σγουρίδης): Ο κ. Τζανής έχει το λόγο.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΑΝΗΣ (Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης): Χαίρομαι για την εκ μέρους του κ. Πολύδωρα διευκρίνιση ότι η ερώτησή του δεν αμφισβητεί τις δομές και τη λειτουργία του ΑΣΕΠ. Αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο, όπως ανέφερα λίγο πριν, κύριε Πρόεδρε, για την εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης των πολιτών προς το θεσμό.
Η δεύτερη παρατήρηση αφορά τον προβληματισμό του για το νομικό και θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΑΣΕΠ. Από το αναθεωρημένο Σύνταγμα προβλέπεται η ψήφιση νόμων -και προτίθεται το Υπουργείο να τους φέρει- που θα διέπουν τη λειτουργία μιας καθεμιάς ανεξάρτητης διοικητικής αρχής. Αυτό αφορά και το ΑΣΕΠ, και η Κυβέρνηση θα το πράξει όπως το Σύνταγμα ορίζει.
Η τρίτη παρατήρηση, κύριε Πρόεδρε, αφορά την εκ μέρους του κ. Πολύδωρα έμμεση αμφισβήτηση της αδιαβλητότητας του σχετικού διαγωνισμού που αφορά τους εκπαιδευτικούς. Έχω την αίσθηση ότι μια εξειδικευμένη ερώτηση στο Υπουργείο Παιδείας ίσως θα ήταν καταλληλότερη και χρησιμότερη για την παροχή μιας πιο εξειδικευμένης απάντησης.
Οφείλω όμως να πω ότι σε ό,τι αφορά το σύστημα εκδόσεως των αποτελεσμάτων, αν και δεν έχω το χρόνο για να το περιγράψω, ότι: οι διαγωνισμοί γίνονται με κωδικούς υποψηφίων. Οι κωδικοί των υποψηφίων αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της βαθμολόγησης των τετραδίων, καθένα από τα οποία τετράδια αφορά το διαγωνιζόμενο, αποκόμματα όλων των τετραδίων, το μισό δηλαδή του εξωφύλλου κάθε τετραδίου, που περιέχουν κωδικοποιημένα στοιχεία του διαγωνιζομένου, αποστέλλονται στη μηχανογραφική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την καταχώρισή τους. Επομένως η αποκάλυψη της ταυτότητας του διαγωνιζομένου σε καμία φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας ούτε και κατ΄ αυτήν τη βαθμολόγηση ούτε και κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων είναι δυνατή. Αυτό για να αρθεί η οποιαδήποτε καχυποψία η οποία τυχόν να υπάρχει στο διαγωνιζόμενο ή στους γονείς του διαγωνιζομένου. Γιατί στην Ελλάδα του 2001 δεν είναι δυνατόν να προσπαθούμε ακόμη να ανακαλύψουμε την Αμερική. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή στην Ελλάδα του 2001 να τίθενται οι πολίτες μπροστά στην αμφισβήτηση του αδιαβλήτου για διαδικασίες οι οποίες ακολουθούν το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.
Σε ό,τι αφορά, κύριε Πρόεδρε, την μη απάντηση της κας Παπανδρέου, στην οποία αναφέρθηκε ο κύριος Υπουργός, ασφαλώς δεν είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος Υπουργός για να απαντήσει για το ειδικό θέμα του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων, που αφορά το Υπουργείο Παιδείας. Ο Υπουργός Εσωτερικών έχει, θα έλεγα, και την πολιτική ευθύνη και τη ευθύνη της συμπαράστασης προς το ΑΣΕΠ για τη λειτουργία του, την ευθύνη της στελέχωσης του προσωπικού του, ενισχύει και ενθαρρύνει τη λειτουργία του με κάθε τρόπο, σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν σημαίνει μη ενίσχυση και μη στήριξη και μη κάλυψη του ΑΣΕΠ για τον πραγματικά σπουδαίο ρόλο που επιτελεί.

../..

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.05.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 545 φορές