Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΟΗ'
Πέμπτη 24 Μαΐου 2001
-----------------------------------------------
ΘΕΜΑΤΑ
../..
A. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
14) Ο Βουλευτής Δράμας κ. ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία η Ομοσπονδία Συλλόγων Εκτάκτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ ζητεί την ικανοποίηση των αιτημάτων των μελών της.
../..
34) Ο Βουλευτής Αχαΐας κ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ κατέθεσε δημοσίευμα εφημερίδας που αφορά στο αίτημα Ευρωβουλευτή σχετικά με τη χορήγηση αδειών παραμονής στα παιδιά μεταναστών που έχουν πετύχει στις πανελλήνιες εξετάσεις.
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
5. Στην με αριθμό 2555/21-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 965/17-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2555/21-9-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ηλ. Δ. Καλλιώρας, αναφορικά με το θεσμό του σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και την ίδρυση και λειτουργία Πανεπιστημίου στη Λαμία, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με το νόμο 2525/97 και συγκεκριμένα με το άρθρο 10, αναβαθμίζεται ουσιαστικά ο θεσμός του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Μέχρι πρόσφατα ο ΣΕΠ, εφαρμοζόταν μόνο μέσα στην τάξη, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σπουδών της Γ' Γυμνασίου και Α' Ενιαίου Λυκείου.
Ειδικότερα τα μέτρα -δράσεις, που αυτήν την περίοδο υλοποιούνται, είναι:
Ιδρύθηκε το Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ν. 2525/97, άρθ. 10, παρ. 2).
Ιδρύθηκαν και οργανώθηκαν υλικοτεχνικά 68 Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) σε επίπεδο Νομού και 200 Γραφεία ΣΕΠ σε ισάριθμες σχολικές μονάδες (Ν. 2525/97, αρθ. 10, παρ.3). Στελεχώνονται με εξειδικευμένους, μάχιμους εκπαιδευτικούς με επιμόρφωση μεταπτυχιακού επιπέδου (Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Ειδικοί Πληροφόρησης).
Tα ΚΕΣΥΠ προσφέρουν Συμβουλευτική στήριξη στους μαθητές, πληροφόρηση σχετικά με τις σπουδές τα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας, στήριξη των Καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα σχολεία, ενημέρωση αποφοίτων και γονέων, συνεργασία με την Τ.Α., κοινωνικούς εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς φορείς, με το ΕΚΕΠ, το ΥΠΕΠΘ, το Π.Ι.
Έχει παραχθεί σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή του ΣΕΠ στο πλαίσιο των Αναλυτικών Προγραμμάτων (βιβλίο Καθηγητή και βιβλίο Μαθητή για τη Γ' Γυμνασίου και Α' Λυκείου, καθώς και Οδηγοί Σπουδών μετά το Γυμνάσιο και το Λύκειο Αντίστοιχα).
Παράγεται ψυχομετρικό υλικό για τη στήριξη του έργου των Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Παράγονται βάσεις δεδομένων με εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση.
Γίνεται η σύνθεση όλων των νεοϊδρυόμενων δομών σε δίκτυο, ώστε να μεταφέρεται ηλεκτρονικά και άμεσα η εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Επιμορφώθηκαν 600 στελέχη- εκπαιδευτικοί Δ.Ε. - προκειμένου να στελεχώσουν τις νέες δομές. Ειδικότερα: 120 Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού, 78 Ειδικοί Πληροφόρησης (οι οποίοι στελεχώνουν τα ΚΕΣΥΠ), 400 Καθηγητές - Σύμβουλοι ΣΕΠ, 200 από τους οποίους στελεχώνουν τα αντίστοιχα Γραφεία ΣΕΠ σε ισάριθμες σχολικές μονάδες. Πρόκειται δε να ακολουθήσει και δεύτερη φάση επιμόρφωσης άλλων 400 εκπαιδευτικών.
Δημιουργείται υποδομή, ώστε να προσφέρονται επαρκείς υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα που βιώνουν τον κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.
Με την Υ.Α. Γ2/455/7-2-2000 (ΦΕΚ 161, Τ.Β'/16-2-2000), συμπληρώθηκε η Υ.Α. Γ2/4867/28-8-1992, με θέμα "Σχολικές Δραστηριότητες" (ΦΕΚ 6629/28-10-1992), με την "Αγωγή Σταδιοδρομίας", που περιλαμβάνουν θέματα που αφορούν στο Εργασιακό Περιβάλλον, στην Οικονομική Δραστηριότητα της Τοπικής Κοινωνίας, τις Εργασιακές Σχέσεις και τους Τομείς Επαγγελμάτων, θέματα που αφορούν στην Ευρωπαϊκή Διάσταση της Εκπαίδευσης - Απασχόλησης, την ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής και απαραίτητων Δεξιοτήτων για διαχείριση της Σταδιοδρομίας, της αυτογνωσίας, της κριτικής πληροφόρησης κ.ά.
Με τον τρόπο αυτό το ΥΠΕΠΘ, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις και δομές, ώστε να συμβάλει ουσιαστικά στη σύνδεση Παιδείας και Εργασίας.
Τέλος σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία Πανεπιστημίου Ρούμελης με έδρα τη Λαμία, σας γνωρίζουμε ότι, το Υπουργείο Παιδείας έχει συγκροτήσει Ομάδα Εργασίας από διακεκριμένους ειδικούς και εμπειρογνώμονες προερχόμενους από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, η οποία έχει ως έργο της την εκπόνηση του εθνικού χωροταξικού και στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι προτάσεις της Ομάδας Εργασίας θα υποβληθούν αφού ολοκληρωθεί η κατάρτιση των επιμέρους στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδίων ανάπτυξης κάθε ΤΕΙ και ΑΕΙ.
Όλες οι προτάσεις φορέων από όλη τη χώρα θα διαβιβαστούν στην Ομάδα Εργασίας προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τη διαμόρφωση των προτάσεων και των εισηγήσεών της.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να συζητήσει μεμονωμένα προτάσεις ίδρυσης Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι., πριν ολοκληρωθεί το έργο της Ομάδας Εργασίας.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

6. Στην με αριθμό 2566/22-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 968/17-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2566/22-9-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, σχετικά με την τοποθέτηση Διευθυντών Σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Δεν προχώρησε η διαδικασία σύνταξης αξιολογικών πινάκων ενόψει της αναμόρφωσης του Π.Δ. 398/95 για τη διαδικασία της επιλογής των Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Επειδή η θητεία των υπηρετούντων Διευθυντών λήγει στις 31/8/2001 κρίθηκε σκόπιμο να μην γίνουν μεταθέσεις Διευθυντών για το σχολικό έτος 2000- 2001, προκειμένου να διατηρηθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, καθόσον οι μεταθέσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αντικατάσταση μεγάλου αριθμού Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Κανένας νόμος δεν προβλέπει παραίτηση του Υποδιευθυντή και αντικατάστασή του, αλλά η νομοθεσία που ισχύει σχετικά με την προσωρινή αναπλήρωση των Διευθυντών έχει ως εξής:
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του κεφ. Ε', του άρθρου 11 του ν. 1566/85, η προσωρινή άσκηση καθηκόντων Διευθυντή ανατίθεται σε εκπαιδευτικό που υπηρετεί σε σχολείο του νομαρχιακού διαμερίσματος και έχει τα απαιτούμενα προσόντα στην περίπτωση που δεν υπάρχει Διευθυντής σχολικής μονάδας ή απουσιάζει ή κωλύεται και δεν υπάρχει Υποδιευθυντής.
Στην περίπτωση δε, κάλυψης κενής θέσης Διευθυντή για ένα σχολικό έτος σε σχολική μονάδα όπου υπάρχει Υποδιευθυντής τοποθετημένος με επιλογή, εφόσον ο ίδιος το επιθυμεί, του ανατίθενται καθήκοντα αναπλήρωσης για ένα σχολικό έτος, διαφορετικά η θέση του Διευθυντή πληρούται σύμφωνα με τις διατάξεις του κεφ. Ε', του άρθρου 11 του ν. 1566/85 και ο Υποδιευθυντής ασκεί τα καθήκοντά του μέχρι τη λήξη της θητείας του.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

7. Στην με αριθμό 2571/22-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 970/17-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2571/22-9-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ Μ. Χατζηγάκης, σχετικά με το εξεταστικό σύστημα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Η επιλογή των υποψηφίων που εισάγονται στα τμήματα και τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπ/σης γίνεται με τη βαθμολογία κατά φθίνουσα σειρά και μόνο για τις σχολές για τις οποίες είχε δηλώσει προτίμηση ο υποψήφιος.
Eίναι αυτονόητο ότι όταν περισσότερο από το 800/0 των υποψηφίων έχουν ως πρώτη επιλογή σχολές της τριτοβάθμιας εκπ/σης όπως ιατρικές, νομικές, πολυτεχνικές, δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί η προτίμησή τους αυτή, αλλά επιπλέον θα εστερείτο νοήματος και θα ήταν αντιπαραγωγικό ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξασφάλιζε σπουδές μόνο στις προαναφερόμενες σχολές.
Θεωρείται δεδομένο ότι η ανάπτυξη μιας κοινωνίας προϋποθέτει αντίστοιχη κατανομή στους διάφορους τομείς του παραγωγικού δυναμικού της, πράγμα το οποίο και επιχειρείται με τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων στα τμήματα και τις σχολές της Τριτοβάθμιας Eκπ/σης.
Eίναι προφανές με τον τρόπο αυτό διαχέεται το παραγωγικό δυναμικό της ανωτάτης εκπ/σης σ' όλους τους τομείς των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων.
2. Τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των Β' και Γ' τάξεων του Λυκείου, οι οποίες διεξάγονται ταυτόχρονα σε όλα τα Λύκεια, επιλέγονται από την Κεντρική Eπιτροπή Eξετάσεων και είναι ενιαία για όλα τα Λύκεια της χώρας.
Η διαδικασία διαμόρφωσης και επιλογής των θεμάτων ορίζεται στο Π.Δ 246/98, άρθρο 21. Σύμφωνα με το άρθρο αυτό για κάθε εξεταζόμενο μάθημα διατυπώνεται από τα αντίστοιχης ειδικότητας μέλη της Eπιτροπής αριθμός θεμάτων μεγαλύτερος εκείνων που θα σταλούν στα Λύκεια. Με ευθύνη της επιτροπής γίνονται όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να αποφευχθούν τυχόν λάθη, ελλείψεις ή ασάφειες στα θέματα και για να διασφαλισθεί ότι αυτά καλύπτουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, ανταποκρίνονται σε ότι έχουν διδαχθεί οι μαθητές και μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους.
Eπομένως με την επιλογή διαβαθμισμένων ως προς το βαθμό δυσκολίας εξεταζόμενων θεμάτων επιτυγχάνεται αξιοκρατικό σύστημα επιλογής υποψηφίων.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΣΤΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
13. Στην με αριθμό 2684/28-9-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 996/17-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2648/28-9-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ευάγγελος Βλασσόπουλος σχετικά με τις εισαγωγικές εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Ζητούμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. είναι το Ενιαίο Λύκειο που διασφαλίζει τη γενική παιδεία, την πολύπλευρη μόρφωση του ανθρώπου, την ενίσχυση της κριτικής και συνθετικής ικανότητας των μαθητών.
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου πλήρους κύκλου εφαρμογής του νέου συστήματος λειτουργίας του Ενιαίου Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση απεδείχθη η υπεροχή του νέου συστήματος απέναντι στο παλαιό σύστημα των δεσμών. Σήμερα το Ενιαίο Λύκειο λειτουργεί δυναμικά σε όλες του τις εκφάνσεις και είναι ένα σχολείο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Ύστερα από συστηματική μελέτη των ερευνών και αξιολογήσεων, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα καθώς επίσης τις θέσεις και προτάσεις του συνόλου των εκπαιδευτικών φορέων, των επιστημόνων της εκπαίδευσης και πληθώρα εισηγήσεων από μαχόμενους εκπαιδευτικούς το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ανακοίνωσε αποφάσεις για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας του Ενιαίου Λυκείου καθώς και του συστήματος των εισαγωγικών εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
18. Στην με αριθμό 2755/3-10-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1019/17-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 2755/3-10-00 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Δ. Πιπεργιάς, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και της ένταξής του σχολείου στην κοινωνία, ο θεσμός των σχολών Γονέων, με βάση τη φιλοσοφία σχεδιασμού του, συνδέθηκε οργανικά με το στόχο για οικοδόμηση ενός πλήρως δομημένου εκπαιδευτικού συστήματος, με σχέση αμφίδρομης και συνεχούς προσφοράς.
Είναι αυτονόητο ότι στην πορεία υλοποίησης αυτής της δέσμευσης και ειδικότερα σε ό,τι αφορά στον προσδιορισμό του πλαισίου λειτουργίας των Σχολών Γονέων, έπρεπε να προχωρήσει ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η εφαρμογή παράλληλων θεσμών που βρίσκονται σε εξέλιξη και ανάπτυξη κατά τα τελευταία χρόνια, όπως το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο - Εισαγωγικό Σχολείο διευρυμένου ωραρίου και το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο-Σχολείο διευρυμένου ωραρίου, το πρόγραμμα των οποίων -όπως ήδη το γνωρίζετε- εφαρμόζεται σε 1000 και 2000 τμήματα, αντίστοιχα, σε συνδυασμό με τα εντεταγμένα στο πρόγραμμα ΣΕΠΠΕ, 28 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία. Βεβαίως, τομέα αιχμής αποτελεί η συντελούμενη εκπαιδευτική πολιτική στο Ενιαίο Λύκειο και στα ΤΕΕ, στα οποία εφαρμόζεται ριζική αναδιάρθρωση, με σαφή προσανατολισμό στην αρχή της ουσιαστικής, λειτουργικής και διεπιστημονικής γνώσης.
Εκτός αυτών, είναι επίσης σαφές ότι η πεμπτουσία του ρόλου που καλούνται να εκπροσωπήσουν οι Σχολές Γονέων, υπηρετείται όταν η εμπλοκή τους στο σύστημα της εκπαίδευσης δεν περιορίζεται σε μία τυπική διαδικαστική παρουσία και εξωτερική συμμετοχή στις ποικίλες διεργασίες - φαινόμενο τακτικό κατά το παρελθόν -, αλλά όταν αυτές μετατρέπονται σε αγώγιμους φορείς ζωτικότητας, δυναμισμού και δημιουργικής κινητικότητας ενός του συστήματος.
Είναι αυταπόδεικτο ότι η δικαίωση και η γνήσια παρουσία αυτού του θεσμού παρακολουθείται, ενισχύεται και γίνεται αποδεκτή από το κοινωνικό σώμα όταν οι γονείς - μέλη αυτού του σώματος - συμβάλλουν -, συμμετέχουν και "δημιουργούν" αποφάσεις, προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και προς συνειδητοποίηση των βαθύτερων ατομικών και συλλογικών αναγκών της τρέχουσας εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Θεωρούμε ότι ήδη υφίσταται το πλαίσιο για την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2000-2001.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"
../..

Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 2 και 3 Καν. Βουλής).
1. Η με αριθμό 955/23.5.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Ανδρέα Λοβέρδου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τις εξετάσεις των αποφοίτων πανεπιστημίων της αλλοδαπής (πλην Ευρωπαϊκής Ένωσης) για αναγνώριση τίτλων ιατρικών σπουδών.

../..

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.05.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 538 φορές