Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΠΖ'
Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
../..
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:
../..
ε) Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την καταβολή των δεδουλευμένων σε απλήρωτους καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
1. Στην με αριθμό 1247/11-7-00 ερώτηση δόθηκε με το υπ'αριθμ. 739/17-10-00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 1247/11-7-2000 την οποία κατέθεσε η Βουλευτής κα Ζέττα Μακρή, σας γνωρίζουμε ότι, όπως είχε ανακοινωθεί, το ΥΠΕΠΘ αξιολόγησε το νέο σύστημα αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης εφαρμογής του. Συζήτησε με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, δέχθηκε και αξιολόγησε τις προτάσεις που υποβλήθηκαν στην κατεύθυνση βελτίωσης του συστήματος και ανακοίνωσε ήδη από τις 10 Σεπτεμβρίου τις αναγκαίες προσαρμογές που θα ισχύσουν το τρέχον σχολικό έτος.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛ. ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"

../..
11. Στην με αριθμό 2037/31.8.00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 840/17.10.00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 2037/31.8.2000 που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Μ. Παπαδόπουλος, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Το ΥΠΕΠΘ φροντίζει για την ομαλή εφαρμογή των κειμένων διατάξεων. Σχετικά με την εισαγωγή στα Τ.Ε.Ι. των κατόχων πτυχίου Β΄ κύκλου των ΤΕΕ και την ομαλή εφαρμογή της παρ.37 άρθρο 14 του ν. 2817, εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 1799/25.9.2000 Υ.Α. σύμφωνα με την οποία μεταξύ άλλων ρυθμίζονται λεπτομέρειες οργάνωσης και λειτουργίας του Ειδικού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Προετοιμασίας (Ε.Π.Ε.Π.) στα Τ.Ε.Ι.
2. Το Υπουργείο Παιδείας επιχορηγεί τα Τ.Ε.Ι. για λειτουργικές δαπάνες και δαπάνες πληρωμής, ωρομισθίου εκπαιδευτικού προσωπικού από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού.
Για το σκοπό αυτό κατά το έτος 1999 τα Τ.Ε.Ι. επιχορηγήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ με το ποσό των 19.356.000.000 δρχ.
Στον τακτικό προϋπολογισμό του έτους 2000 προβλέπονται πιστώσεις 21.670.000.000 δρχ. Μέχρι σήμερα έχει γίνει καθορισμός ύψους 19.998.000.000 δρχ. και έχει προωθηθεί απόφαση πρόσθετης επιχορήγησης των Τ.Ε.Ι. ύψους 1.672.000.000 δρχ.
Για το έτος 2001 έχει γίνει πρόταση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους να προβλεφθούν ανάλογες πιστώσεις για το σκοπό αυτό.
3. Η εισαγωγή των αποφοίτων του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ στα ΤΕΙ καθορίζεται από την παράγραφο 6 άρθρο 2 του ν. 2640/1998 (ΦΕΚ 206-Α΄/3.9.98) και την παρ. 37 άρθρο 14 του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78-Α΄/14.3.2000).
4. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ενιαία, όμως η πρόσβαση σ' αυτή διαφέρει. Για τους αποφοίτους των Τ.Ε.Ε. καθορίζεται πρόσβαση στα Τ.Ε.Ι. σύμφωνα με τους προαναφερθέντες νόμους.
Ο Υφυπουργός
Φ. ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"
../..

Επίκαιρες ερωτήσεις δεύτερου κύκλου:
../..
Τρίτη είναι η με αριθμό 997/5.6.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την καταβολή των δεδουλευμένων σε απλήρωτους καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Χουρμουζιάδη έχει ως εξής:
"Με ξένα κόλλυβα ασκεί την εκπαιδευτική της πολιτική η Κυβέρνηση. Έτσι παραμένουν απλήρωτοι:
Από το Νοέμβριο του 2000 οι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων οι οποίοι απασχολούνται στα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απασχολήθηκαν τα Σαββατοκύριακα κατά την περίοδο των περσινών και προπέρσινων πανελληνίων εξετάσεων καθώς και αυτοί που εργάστηκαν στις εξετάσεις των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων.
Από το Φεβρουάριο του 2000 οι δέκα χιλιάδες περίπου εκπαιδευτές των εκατόν σαράντα δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και:
Από την αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς οι έκτακτοι επιστημονοκοί και εργαστηριακοί συνεργάτες του Τμήματος Βιολογικής Γεωργίας του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός, ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η Κυβέρνηση και πότε, ώστε να πραγματοποιείται η απρόσκοπτη μισθοδοσία αλλά και να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα στους απλήρωτους εκπαιδευτικούς των παραπάνω κατηγοριών."
Ο Υφυπουργός κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Η επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου αναφέρεται κατ' αρχήν στην αποζημίωση των πρόσθετων εκπαιδευτικών των ολοήμερων σχολείων οι οποίοι συνολικά ανέρχονται σε ογδόντα περίπου και οι αμοιβές τους, όπως προαναφέρθηκε, δίνονται από κοινοτική επιχορήγηση. Σημειωτέον ότι αυτός ο νέος ελπιδοφόρος θεσμός του ολοήμερου σχολείου χρηματοδοτείται κατά 96% από τον εθνικό προϋπολογισμό, από εθνικούς πόρους και κατά 4% συγχρηματοδοτείται από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Γι' αυτόν το λόγο επειδή δηλαδή ανήκει στις δράσεις τις χρηματοδοτούμενες και από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης οι οποίες διανύουν μια μεταβατική περίοδο από το πρώτο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας στο δεύτερο, δηλαδή από το Β' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και επειδή αυτές οι δράσεις χρηματοδοτούνται με ειδική διαδικασία μέσω προένταξης και προχρηματοδότησης των σχετικών τεχνικών δελτίων κλπ., υπήρξε μια σχετική καθυστέρηση για καθαρά διαδικαστικούς λόγους. Ωστόσο έχει επιλυθεί αυτό το πρόβλημα. Στις 31 Μαΐου κατατέθηκε ήδη η εντολή από τη γραμματεία του ειδικού λογαριασμού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που χρηματοδοτεί αυτό το πρόγραμμα, στο αρμόδιο υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας, κατετέθησαν τα ποσά για να καταβληθούν οι αμοιβές για το διάστημα των περασμένων μηνών, στο οποίο αναφέρεται και η επίκαιρη ερώτηση. Βρίσκεται δε σε εξέλιξη και η διαδικασία καταβολής των αμοιβών Μαρτίου Απριλίου, έχουν υποβληθεί δηλαδή στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο οι καταστάσεις αμοιβών Μαρτίου -Απριλίου, έχει γίνει η εκκαθάριση και θα ακολουθήσουν οι καταβολές των κονδυλίων και για το διάστημα των μηνών στους οποίους προαναφέρθηκα.
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο θέμα που θίγει η επίκαιρη ερώτηση, δηλαδή την αποζημίωση των εκπαιδευτικών για εργασία τα Σάββατα και τις Κυριακές στις γενικές εξετάσεις της περασμένης χρονιάς, εδώ θα ήθελα να θυμίσω ότι μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε διάφορες αρμοδιότητες να μεταφερθούν από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση πάλι στο Υπουργείο Παιδείας, εξεδόθη ο ν. 2817 την περασμένη χρονιά και γι΄ αυτόν το λόγο υπήρξε ένα πρόβλημα διαδικασίας γιατί τα κονδύλια αυτά θα έπρεπε να ξαναμεταφερθούν από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών. Εκεί δεν υπήρξε δυνατόν να μεταφέρουν οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις τα σχετικά ποσά. Υπήρξε επιπρόσθετη χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών στις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και άρχισε εδώ και πολλούς μήνες κανονικά η καταβολή των δεδουλευμένων.
Μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί ποσά ενός δισεκατομμυρίου τριακοσίων σαράντα τεσσάρων εκατομμυρίων δραχμών και επίσης υπεγράφησαν πριν από μερικές μέρες οι αποφάσεις για άμεση διάθεση άλλων διακοσίων είκοσι επτά εκατομμυρίων δραχμών όπως επίσης υπεγράφη και η απόφαση για συμπληρωματική πίστωση επτακοσίων εκατομμυρίων δραχμών στο σχετικό κωδικό αριθμό από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους του Υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να διατεθούν για την κάλυψη υποχρεώσεων καταβολής αποζημίωσης στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το διάστημα στο οποίο αναφέρεστε και εσείς, κύριε Χουρμουζιάδη.
Ως προς την αποζημίωση των εκπαιδευτικών των δημοσίων ΙΕΚ. Έχω ξαναπαντήσει σε αυτήν την Αίθουσα. Θα θυμίσω ότι το πρόβλημα υπήρξε επειδή υπήρξε μια εκτίναξη θα λέγαμε του αριθμού, μία πολύ μεγάλη αύξηση του αριθμού των ΙΕΚ στην περίοδο 1999-2000, έφθασαν περίπου στα εκατόν σαράντα μαζί με τα παραρτήματα και από εκεί ξεκίνησε αυτό το πρόβλημα των επιπρόσθετων κονδυλίων που θα έπρεπε να βρούμε πέραν του προϋπολογισμού που είχε εγγράψει τα σχετικά ποσά για το προηγούμενο διάστημα.
Εξασφαλίσαμε 2,5 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και έχουν ήδη καταβληθεί. Άλλα 5 δισεκατομμύρια επίσης έχουν εξευρεθεί, είχαμε ζητήσει από το Υπουργείο Οικονομικών και διατίθενται. Η διαδικασία εκταμίευσης ολοκληρώνεται εντός των προσεχών ημερών με αποτέλεσμα να καταστεί δυνατή η καταβολή του επιμισθίου των εκπαιδευτικών που αφορά το σύνολο της αποζημίωσης για το προηγούμενο διάστημα. Και για το εναπομένον ποσό επίσης για δεδουλευμένα, επειδή έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες του δευτέρου …ΕΠΕΑΕΚ δηλαδή έγινε η έγκριση και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τώρα η συγχρηματοδότηση από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης πλέον θα αρχίσει να γίνεται με κανονική ροή- θα υπάρξει η δυνατότητα να καταβληθούν και τα υπόλοιπα ποσά των δεδουλευμένων.
Σε ό,τι αφορά το τέταρτο θέμα που θίγει η ερώτηση, θέλω να πω ότι έχουν εξοφληθεί όλες οι υποχρεώσεις του ΤΕΙ Ηπείρου για την αποζημίωση των εκτάκτων επιστημονικών εργαστηριακών συνεργατών του Τμήματος Βιολογικής Γεωργίας. Δεν υπάρχει δηλαδή πρόβλημα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Χουρμουζιάδης έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ: Εξου και η φράση "ξένα κόλλυβα", για να δώσουμε το θανάσιμο χαρακτήρα του προβλήματος. Όταν κρατάτε έναν εκπαιδευτικό, κύριε Υπουργέ, απλήρωτο, σημαίνει ότι του θανατώνεται τη διάθεση για να διδάξει. Δεν μπορείτε να βρείτε έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο να υπονομεύσετε μία εκπαιδευτική διαδικασία από το να μην πληρώνεται ο εκπαιδευτικός. Είναι η πιο αποτελεσματική διαδικασία.
Γι' αυτό δεν θα ήθελα να το σχολιάσω, γιατί δέχομαι τις εξηγήσεις που δώσατε. Γιατί, όμως, τελικά δεν παίρνετε μέτρα ώστε σιγά σιγά οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών σε όλες αυτές τις δραστηριότητες να γίνονται με έναν κανονικό τρόπο, ώστε η μισθοδοσία τους να είναι κανονική και ρέουσα, να μην υπάρχουν κενά στη μισθοδοσία, ώστε και ο εκπαιδευτικός να είναι βέβαιος ότι θα πληρωθεί, αλλά και ότι το καθήκον το οποίο καλείται να εκτελέσει, θα εκτελεστεί όπως πρέπει. Να λείψει δηλαδή αυτό το φαινόμενο της σύμβασης, η οποία τελικά οδηγεί μοιραία στην καθυστέρηση και αν θέλετε είτε από έλλειψη πόρων είτε από μία διογκωμένη γραφειοκρατία σε αυτά τα προβλήματα. Δηλαδή η πρότασή μας είναι: Προχωρήστε, κύριε Υπουργέ, σε μια κανονική διαδικασία πρόσληψης και όχι σε αυτήν την περίεργη διαδικασία της πρόσληψης της σύμβασης έργου. Νομίζω ότι τότε σιγά σιγά θα βρεθούν και οι λύσεις, αυτές τις οποίες αναζητούν οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί, αλλά και εμείς προτείνουμε.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Δυο λόγια, θέλω να πω μόνο, κύριε Πρόεδρε. Θεωρώ τουλάχιστον ατυχέστατη την έκφραση του χαρακτηρισμού "με ξένα κόλλυβα". Κύριε Χουρμουζιάδη, εσείς μάλιστα ως σοβαρός πανεπιστημιακός δάσκαλος είμαι σίγουρος ότι δεν συμφωνείτε με τη διατύπωση της ερώτησης, μάλλον δεν την έχετε κάνει εσείς τη διατύπωση αυτή.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ: Είναι εκφραστική άποψη.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είμαι σίγουρος ότι δεν την έχετε κάνει αυτήν τη διατύπωση.
Τα κονδύλια, όπως είπα, διατίθενται και από τον κρατικό προϋπολογισμό, τους εθνικούς πόρους, αλλά είναι και κονδύλια που διατίθενται για νέα προγράμματα και ιδιαίτερα για πιλοτικά προγράμματα και από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Σας εξήγησα νωρίτερα ότι δεν οφείλεται στη διαδικασία των προσλήψεων. Η διαδικασία είναι καθόλα κανονική, αλλά όταν πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα δεν θα προσλάβεις μόνιμο εκπαιδευτικό βέβαια, διότι τα πιλοτικά προγράμματα μετά αξιολογούνται, άρα θα χρειαστεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και για συγκεκριμένες ειδικότητες να προσφέρει τις υπηρεσίες του ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός. Δεν είναι λοιπόν πρόβλημα του τρόπου πρόσληψης ή της σχέσης εργασίας. Σας εξήγησα με απόλυτη ειλικρίνεια ότι και σε γραφειοκρατικούς λόγους και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη μετάβαση από το Β΄ στο Γ΄ Πλαίσιο Στήριξης υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις.
Σας εξήγησα επίσης αναλυτικά τις ενέργειες που κάναμε και στις οποίες προέβημεν για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και να πληρωθούν οι εκπαιδευτικοί για τα δεδουλευμένα τους.

 ../..

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.06.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 555 φορές