Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΠΘ'
Δευτέρα 11 Ιουνίου 2001
-----------------------------------------------
../..
B. AΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
9. Στην με αριθμό 3311/23-10-00 ερώτηση/ΑΚΕ 383 δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1141/16-11-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση και ΑΚΕ 3311/383/23-10-00 του Βουλευτή κ. Γ. Ψαχαρόπουλου, σχετικά με το έργο του Κέντρου Εκπαιδευτικής 'Ερευνας (ΚΕΕ), σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
Το έργο με τίτλο "Ανάπτυξη και υποστήριξη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ)" εγκρίθηκε από το ΥΠΕΠΘ (ΚΥΑ ΚΑ/247/17-9-1997 & ΚΑ/851/1-3-1999) με συνολικό προϋπολογισμό 525.000.000 δρχ.
Οι χρηματοδοτήσεις από την Δ/νση ΚΠΣ/ΥΠΕΠΘ προς το ΚΕΕ έως σήμερα είναι 480.000.000 δρχ. και οι δηλωμένες δαπάνες του είναι 328.225.702 δρχ.
Σας καταθέτουμε συνημμένα τις απαντήσεις στα επιμέρους ερωτήματα, όπως αυτά μας διαβιβάστηκαν από το Κέντρο Εκπαιδευτικής 'Ερευνας.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ"
../..

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στην
ΕΙΔΙΚΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Συζήτηση προ ημερησίας Διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής, με πρωτοβουλία της Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κας Αλέκας Παπαρήγα, σε επίπεδο Αρχηγών Κομμάτων, με θέμα: "Το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης περιλαμβανομένων των θεμάτων του τομέα υγείας-πρόνοιας".
../..

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΗΜΙΤΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης):
../..
Ποιες, όμως, είναι οι θέσεις της Αντιπολίτευσης σε όλα αυτά τα θέματα; Ποια είναι η θέση της Νέας Δημοκρατίας για το κοινωνικό κράτος; Είπε ο κ. Καραμανλής σε ομιλία του στις 3 Μαρτίου του 2000: "Ο φιλελευθερισμός αποτελεί ήδη το μοναδικό άξονα πολιτικής για τα σύγχρονα κράτη".
Τι σημαίνει αυτός ο φιλελευθερισμός, τον οποίο επαγγέλλεται; Σημαίνει λιγότερο κράτος, λιγότερες επενδύσεις του κράτους στους τομείς για τους οποίους έχει ευθύνη, λιγότερες επενδύσεις στην παιδεία, στην υγεία, στην κοινωνική ασφάλιση, στην κοινωνική προστασία στις υποδομές. Λιγότερο κράτος σημαίνει -το είδαμε την τριετία- κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους. Αυτό επιδιώκει η Νέα Δημοκρατία, όταν επιχαίρει δηλώνοντας ότι ο φιλελευθερισμός αποτελεί ήδη τον μοναδικό άξονα πολιτικής για τα σύγχρονα κράτη.
../..

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας):
../..
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλες οι εκθέσεις των διεθνών οργανισμών απεικονίζουν μια κοινωνία σε κρίση. Είμαστε πρώτοι σ' ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση στα τροχαία. Πρώτοι στις φωτιές και τελευταίοι στην πυρόσβεση. Δεύτεροι στους ρυθμούς αύξησης της εγκληματικότητας. Τελευταίοι στη διά βίου εκπαίδευση, στις δαπάνες για την Παιδεία και τις νέες τεχνολογίες. Είμαστε στις πρώτες θέσεις των ιδιωτικών και στις τελευταίες των κρατικών δαπανών για την Υγεία. Είμαστε πρώτοι στις κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες. Είμαστε δεύτεροι στα ποσοστά ανεργίας.
Και ρωτούμε: ποιο είναι το κοινωνικό κράτος; Πού είναι τέλος πάντων το κράτος;
Η μάστιγα των ναρκωτικών θερίζει τα νέα παιδιά. Εκατοντάδες νέοι περιμένουν μάταια στη λίστα για τις θεραπευτικές κοινότητες και πολλοί περισσότεροι γίνονται θύματα επιτηδείων.
../..
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η δήθεν δωρεάν παιδεία κατάντησε το μεγαλύτερο ψέμα του δήθεν εκσυγχρονισμού. Το πιο βαρύ φορτίο για κάθε οικογένεια είναι η μόρφωση των παιδιών της. Δε σημαίνει αυτό ανισότητα; Δεν παράγει ανισότητα ευκαιριών;
Η εκπαίδευση σήμερα είναι βασικός μοχλός για την αντιμετώπιση της ανεργίας και της κοινωνικής ανισότητας.
Και ποια είναι τα πεπραγμένα σας; Αιχμαλωτιστήκατε σε πειραματισμούς και χρεοκοπημένες ιδεοληψίες. Σας προτείναμε συνένωση δυνάμεων και προσπαθειών. Σας προτείναμε να προχωρήσουμε στη θεσμοθέτηση εθνικού διαλόγου. Να συνδέσουμε την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Να σπάσουμε το κρατικό μονοπώλιο στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Να αυξήσουμε τις σχετικές δαπάνες. Να δώσουμε σε κάθε νέο Έλληνα την ευκαιρία να πετύχει.
../..
Η ανεργία έχει γίνει μάστιγα σχεδόν για κάθε ελληνική οικογένεια. Είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων τριάντα ετών. Και πρέπει να ξέρουμε γιατί μιλούμε. Η ανεργία δεν είναι απλώς ένας ψυχρός δείκτης, που αποτυπώνει μια οικονομική πραγματικότητα. Πίσω από τους αριθμούς αυτούς είναι άνθρωποι με αξιοπρέπεια. Είναι συμπολίτες μας, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις βασικές ανάγκες της ζωής. Είναι οι νέοι που ζουν με το άγχος της επαγγελματικής αποκατάστασης. Ένας στους τρεις είναι άνεργος σήμερα. Περισσότεροι από εκατόν πενήντα χιλιάδες νέοι επιστήμονες έχουν βάλει τα πτυχία τους στο ράφι. Το 60% των ανέργων είναι γυναίκες. Η χώρα μας διαθέτει το μικρότερο ποσοστό του Α.Ε.Π. σε σχέση με τους άλλους εταίρους για την ενίσχυση της απασχόλησης. Τα επιδόματα ανεργίας διαρκούν λιγότερο και είναι τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Τεράστια κοινοτικά κονδύλια κατασπαταλήθηκαν σε προγράμματα - φαντάσματα. Όλα τα προγράμματα σύγκλισης προέβλεπαν σημαντική μείωση της ανεργίας και όλα κατέληξαν τώρα σε αύξηση! Μετράτε τώρα πόσες νέες θέσεις δημιουργήθηκαν! Δεν μας λέτε όμως: πόσες από τις παλιές χάθηκαν; Παρουσιάζετε τα μπαλώματα του Ο.Α.Ε.Δ. σαν πραγματική κάμψη της ανεργίας. Ζητάτε εύσημα για οριακές μειώσεις. Για την αύξηση της ανεργίας από το 3,5%, που ήταν το 1981, στο 12% ποιος είναι υπεύθυνος; Τυχαία έγινε;
Οι πρακτικές σας μπορεί, περιστασιακά, να έχουν περιορισμένα παροδικά αποτελέσματα. Οι δικές μας προτάσεις οδηγούν στη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας. Αυτή είναι η διαφορά μας. Για μας η ανεργία είναι ο μεγαλύτερος αντίπαλος. Το δικό μας όραμα για την Ελλάδα του 21ου αιώνα έχει σε πρώτο πλάνο μια κοινωνία, όπου ο καθένας θα απολαμβάνει το αγαθό της εργασίας. Μια κοινωνία, που θα δίνει ευκαιρίες σε όλα της τα παιδιά. Και βάζουμε ως άξονα της δράσης μας το τρίπτυχο: Εκπαίδευση, Ανταγωνισμός, Απασχόληση. Οι προτεραιότητές μας είναι δεδομένες. Παιδεία και νέες τεχνολογίες. Άνοιγμα των αγορών στον ανταγωνισμό.
../..

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου):
../..
Η αλχημεία των αριθμών δεν βοηθάει σε τίποτα. Δεν βοηθάει, κύριε Πρωθυπουργέ, γιατί οι Έλληνες πολίτες, οι απλοί εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι οι νέοι οι γυναίκες, οι αγρότες, οι μικρομεσαίοι, δεν περιμένουν να μάθουν από εσάς, κύριε Σημίτη, την οικονομική τους κατάσταση. Την ζουν καθημερινά. Οι απλοί Έλληνες εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, μικρομεσαίοι, αγρότες, νέοι, γυναίκες γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει, για το εισόδημά τους, η δωρεάν παιδεία, που τους παρέχει το ελληνικό κράτος. Αυτές ειδικά τις ημέρες των εξετάσεων, όλοι οι Έλληνες γονείς ξέρουν πολύ καλά πόσα πληρώνουν για την παιδεία των παιδιών τους, και ξέρουν πολύ καλά τι τους παρέχει η πολιτεία και το εκπαιδευτικό της σύστημα.
../..

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΗΜΙΤΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης):
../..
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, άκουσα με προσοχή τις ομιλίες των συναδέλφων. Το πρώτο που ήθελα να παρατηρήσω είναι ότι αμφισβήτησαν ότι υπάρχουν προτεραιότητες και στόχοι στην πολιτική μας, ότι εμείς έχουμε συγκεκριμένες επιδιώξεις τις οποίες θέλουμε να πραγματοποιήσουμε.
Γι' αυτό θα ήθελα να τις επαναλάβω για να είμαι ξεκάθαρος. Πρώτος στόχος μας -και το έχω πει επανειλημμένα- είναι η ενίσχυση της απασχόλησης. Θέλουμε να μειώσουμε την ανεργία. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι όταν υπάρχουν άνεργοι. Έχουμε πόλεμο με την ανεργία. Η πολιτική μας στρέφεται προς δύο κατευθύνσεις. Από τη μια ευκαιρίες για νέες παραγωγικές δραστηριότητες για γνώσεις, ειδικεύσεις και ικανότητες που μπορούν να αυξήσουν τις δυνατότητες αυτοαπασχόλησης, είτε να οδηγήσουν στην παραδοσιακή απασχόληση στη διαδικασία της παραγωγής. Από την άλλη μεριά ενεργητικές πολιτικές σε σχέση με την ανάπτυξη για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Έχουμε πει ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να δημιουργήσουμε τριακόσιες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στο τέλος της τετραετίας με ποιοτικά χαρακτηριστικά με επαρκές εισόδημα σε νέα πεδία δραστηριότητας με σιγουριά για το αύριο. Και ανέφερα ότι από τον Απρίλιο του 2000 μέχρι σήμερα έχουμε δημιουργήσει περίπου εκατόν τριάντα πέντε χιλιάδες θέσεις εργασίας ή θέσεις εργασιακής εμπειρίας για να πραγματοποιήσουμε αυτόν το στόχο.
Το δεύτερο το οποίο επιδιώκουμε, ο δεύτερος άξονας είναι η καταπολέμηση των διακρίσεων και του αποκλεισμού, γιατί η παγκοσμιοποίηση και τα νέα οικονομικά δεδομένα δημιουργούν νέες δυνατότητες ανισότητας αποκλεισμού και φτώχειας. Θέλουμε να μην υπάρχουν αυτά σ' αυτήν την κοινωνία. Θέλουμε να περιορίσουμε τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα εισοδήματα, τις μεγάλες κοινωνικές διακρίσεις, τις ομάδες οι οποίες είναι κοινωνικά αποκλεισμένες. Γι' αυτό έχουμε δώσει την προσοχή μας σε τέσσερις σημαντικές κοινωνικές ομάδες.
Είναι οι φτωχοί στον πρωτογενή τομέα, δηλαδή στον αγροτικό τομέα, οι μακροχρόνια άνεργοι μεγαλύτερης ηλικίας, τα φτωχά αστικά νοικοκυριά με ανήλικα παιδιά, οι ευπαθείς ομάδες, οι κοινωνικά αποκλεισμένοι όπως είναι για παράδειγμα οι τσιγγάνοι, οι μετανάστες κλπ. Ανέφερα ότι μέσα σ' αυτό το πλαίσιο έχουμε αναλάβει δράσεις οι οποίες εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Είναι πρωτόγνωρες για τη χώρα μας.
Για παράδειγμα είναι η δράση για το δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης και ένα πλέγμα πρωτοβουλιών που ενσωματώνεται στο εθνικό σχέδιο δράσης για την ενσωμάτωση, για την καταπολέμηση του αποκλεισμού. Το σχέδιο αυτό το ολοκληρώσαμε και το υποβάλαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα το υποβάλουμε και εδώ στη Βουλή για να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης.
Ο τρίτος άξονας μετά την καταπολέμηση της ανεργίας και του αποκλεισμού είναι η εξασφάλιση σύγχρονων συλλογικών υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο, παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση. Η πρόσβαση σε πόρους, δικαιώματα, αγαθά και υπηρεσίες αποτελεί βασική προτεραιότητα, προϋπόθεση για την παραγωγική δραστηριότητα και για την κατοχύρωση του μελλοντικού εισοδήματος. Θέλουμε να βελτιώσουμε τις υποδομές. Ανέφερα διά μακρόν στην ομιλία μου ότι πραγματικά βελτιώνουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες.
Ο τέταρτος άξονας είναι η αντιμετώπιση νέων φαινομένων όπως οι νέες τεχνολογίες και οι γνώσεις. Εκεί δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην παιδεία ώστε το ανθρώπινο κοινωνικό κεφάλαιο της χώρας να κινηθεί δημιουργικά.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.06.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 553 φορές