Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡƒΒ'
Πέμπτη 14 Ιουνίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
2. Στην με αριθμό 3605/2-11-2000 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1206/23-11-2000 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 3605/2-11-2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Σωτ. Κούβελας και η οποία αναφέρεται στη Σχολική Στέγη της Κοινότητας Πεύκων Ν. Θεσσαλονίκης, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Μετά την αποκέντρωση του Π.Δ.Ε. και την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2218/94 όπως συμπληρώθηκε με τις διατάξεις το ν. 2240/94 και κωδικοποιήθηκαν με το Π.Δ. 30/1996, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις έχουν την αρμοδιότητα για την επιλογή και απόκτηση οικοπεδικών εκτάσεων, τον προγραμματισμό, τη μελέτη, την κατασκευή και την επίβλεψη των έργων σχολικής στέγης.
Οι ΟΤΑ έχουν την ευθύνη για την επισκευή και συντήρηση των διδακτηρίων της περιφερείας τους.
Το ΥΠ.Ε.Π.Θ. επιχορηγεί επικουρικά ετησίως τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις από το Εθνικό Π.Δ.Ε., συνολικά, για οικόπεδα, κατασκευές και τους Ο.Τ.Α. για επισκευές χωρίς περαιτέρω παρέμβαση στην κατανομή των πιστώσεων μέσα στο Νομό.
Επίσης, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις επιχορηγούνται για σχολικά κτίρια και από τα Π.Ε.Π.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσ/νίκης στην τριετία 1998-2000 επιχορηγήθηκε με τα κατωτέρω ποσά από τις πιστώσεις του Εθνικού Π.Δ.Ε. του ΥΠΕΠΘ και του ΟΣΚ Α.Ε.
1998
Για οικόπεδα- κατασκευές 4.000.000.000 δρχ.
Για επισκευές 532.000.000 δρχ.
1999
Για οικόπεδα- κατασκευές 6.200.000.000 δρχ.
Για επισκευές 700.000.000 δρχ.
2000
Για οικόπεδα- κατασκευές 3.000.000.000 δρχ.
Για επισκευές 480.000.000 δρχ.
Το ΥΠΕΠΘ στο πλαίσιο της προσπάθειας να υποβοηθήσει την Ν.Α. Θεσ/νίκης στον ορθολογικό προγραμματισμό των έργων σχολικής στέγης του Νομού συγκρότησε ομάδα εργασίας αποτελούμενη από εκπροσώπους του ΟΣΚ Α.Ε. και του ΥΠΕΠΘ. (Δ/νση προγραμμάτων Β' Επιχειρησιακών Ερευνών). Η εν λόγω ομάδα μετέβη επί τόπου και εξέτασε διεξοδικά το όλο θέμα σε συνεργασία με την Υπηρεσία Προγραμματισμού της Ν.Α. Θεσ/νίκης, τους Δημάρχους και τους Προϊσταμένους των Δ/νσεων Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης.
Σκοπός της συνεργασίας αυτής ήταν:
1) Να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα στέγασης, μεσοπρόθεσμα.
2) Να μελετηθεί λεπτομερώς η κατάσταση, να γίνει ένας σαφής προγραμματισμός οριστικής επίλυσης του προβλήματος σε προοπτική 6ετίας ώστε όλα τα σχολεία να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια και τέλος να υπολογισθούν τα απαιτούμενα κονδύλια που θα χρειασθούν να διατεθούν για τον σκοπό αυτό.
Το κόστος του παραπάνω ειδικού προγράμματος υπολογίζεται ότι ανέρχεται στο ποσό των 60.000.000.000 δρχ.
Σε συνεργασία με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αποφασισθεί ότι από τις χρηματοδοτήσεις που θα γίνουν από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης να διατεθούν 18.000.000.000 δρχ. στα επόμενα χρόνια.
Το υπόλοιπο ποσόν χρηματοδότησης θα διατεθεί από τους εθνικούς πόρους και από τα τομεακά προγράμματα του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Επίσης, όπως ανακοίνωσα προσωπικά κατά την παρουσίαση του ειδικού αυτού προγράμματος στη Θεσσαλονίκη, η Ν.Α. Θεσσαλονίκης επιχορηγείται εφέτος επιπρόσθετα με 1.000.000.000 δρχ. για την αντιμετώπιση του θέματος της σχολικής στέγης.
Με βάση την εκπόνηση του προαναφερόμενου ειδικού προγράμματος το ΥΠ.Ε.Π.Θ. θα είναι σε θέση στην επόμενη πενταετία να προχωρήσει πολύ συγκεκριμένα στην εφαρμογή ενός πλήρους προγράμματος εκσυγχρονισμού και απόκτησης σύγχρονης σχολικής στέγης.
Σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία του Γυμνασίου Πεύκων σας γνωρίζουμε ότι με την αριθμ. Δ4/584/26-8-1997 κοινή απόφαση των Υφυπουργών Παιδείας και Οικονομικών το Γυμνάσιο Πεύκων.
Όπως μας πληροφόρησε ο Προϊστάμενος της Β' Δ/νσης Δευτ/θμιας Εκπ/σης Ν. Θεσ/νίκης, το Γυμνάσιο Πεύκων άρχισε να λειτουργεί από το σχολικό έτος 2000-2001 επειδή μέχρι τότε δεν συμπλήρωνε ικανό αριθμό μαθητών.
Συγκεκριμένα λειτουργούν οι Α' και Β' τάξεις και από το επόμενο έτος 2001-2002 θα λειτουργήσει και η Γ' τάξη.
Το Γυμνάσιο Πεύκων προσωρινά συστεγάζεται με το Δημοτικό Σχολείο της Κοινότητας (και ως εκ τούτου λειτουργεί σε απογευματινό κύκλο) και ήδη μετασκευάζεται κτίριο ώστε να μεταφερθεί εκεί περίπου τον Ιανουάριο του 2001 με μόνιμη πρωινή λειτουργία.
Όσον αφορά στο Ενιαίο Λύκειο Πεύκων αναμένεται σχετική πρόταση ίδρυσής του για το σχολικό έτος 2002-2003. Το εν λόγω Λύκειο θα συστεγαστεί με το Γυμνάσιο σε κτίριο η ανέγερσή του οποίου θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2001.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι, όπως μας πληροφόρησε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, ύστερα από Τεχνικό Έλεγχο που διενήργησε η Τεχνική Υπηρεσία στο κτίριο όπου στεγάζεται το 5ο Λύκειο παρ' όλο ότι δε διεπιστώθη άμεση στατική επικινδυνότητα - πέρα από βλάβες εσωτερικών και εξωτερικών επιχρισμάτων, οι οποίες και αποκαταστάθηκαν, απεφασίσθη σε συνεργασία με την Α' Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης η μεταστέγαση των μαθητών του 5ου Λυκείου σε παρακείμενο λυόμενο κτίριο.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"
../..

6. Στις με αριθμό 3622/3-11-00, 3709/7-11-00 ερωτήσεις δόθηκε με το υπ' αριθμό 1209/23-11-00 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στις ερωτήσεις με αριθμούς 3622/3-11-00 και 3709/7-11-00 τις οποίες κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γιωργ. Ψαχαρόπουλος, και αφορά μαθητικές διαρροές από τη δημόσια εκπαίδευση, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Το ΥΠΕΠΘ με το Ν.1566/85, άρθρο 2, παράγρ. 3 έχει θεσπίσει ως υποχρεωτική τη φοίτηση στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο, εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του. Επιπλέον όποιος έχει την επιμέλεια του προσώπου του ανήλικου και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του ως προς τη φοίτηση τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 458 του Ποινικού Κώδικα.
Το ΥΠΕΠΘ με πνεύμα κοινωνικής ευαισθησίας και με στόχο να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στη δημόσια δωρεάν παρεχόμενη εκπαίδευση, θέσπισε με τον ίδιο Νόμο (άρθρο 5, παράγρ. 8 και άρθρο 6, παράγρ. 4) τα Εσπερινά Γυμνάσια και Λύκεια, στα οποία γίνονται δεκτοί εργαζόμενοι μαθητές.
Από στοιχεία απογραφικής έρευνας, η οποία διεξήχθη το 1994 από ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), η μαθητική διαρροή για τους μαθητές που γράφτηκαν στην Α' Γυμνασίου τα σχολικά έτη 1987/88, 1989/90 και 1991/92 ήταν 12,60%, 11,55% και 9,60% αντίστοιχα, ενώ η μαθητική διαρροή στο σύνολο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Δημοτικό - Γυμνάσιο) εκτιμήθηκε για το σχολικό έτος 1991 -92 γύρω στο 12%. Τα ποσοστά αυτά κρίνονται ευνοϊκά σε σχέση με τη μέση μαθητική διαρροή στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρέπει όμως να τονιστεί ότι τόσο τα στοιχεία της ΕΕ όσο και η η σύγκρισή τους με τα αντίστοιχα της χώρας μας έχουν ενδεικτικό μόνο χαρακτήρα. Κι αυτό διότι δεν υπάρχει ομοιομορφία ανάμεσα στις χώρες ως προς τη διάρθρωση των εκπαιδευτικών συστημάτων (εύρος υποχρεωτικής εκπαίδευσης), ως προς τη σημασία που κάθε κοινωνία αποδίδει στις βαθμίδες εκπαίδευσης και ως προς τον τρόπο υπολογισμού των μαθητών που εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Με τη δημοσίευση της προαναφερόμενης μελέτης επισημάνθηκε η μεγάλη ανάγκη να εφοδιαστούν οι νέοι που εγκαταλείπουν πρόωρα την υποχρεωτική εκπαίδευση με τα απαραίτητα ουσιαστικά προσόντα για την επιτυχή εγκατάστασή τους στην αγορά εργασίας, μέσα από προγράμματα άτυπης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Στην πρόσκληση αυτή ανταποκρίθηκαν με ανάλογα πιλοτικά προγράμματα που χρηματοδοτήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο ο ΟΑΕΔ με το ΙΕΚΕΠ στο ΚΕΤΕΚ Αεξανδρούπολης και η Εργατική Εστία με το Κέντρο Νεότητας Ελευσίνας. Η προσπάθεια αυτή στοχεύει στον εφοδιασμό των νέων όχι μόνο με ουσιαστικά αλλά και με τυπικά προσόντα (πτυχίο ισότιμο του απολυτηρίου Γυμνασίου) αποτελεί το "Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας" (διάρκειας 18 μηνών) που οργανώνεται από το ΙΔΕΚΕ και λειτουργεί φέτος για πρώτη φορά στο Δήμο Περιστερίου.
Επίσης σας πληροφορούμε ότι φέτος διεξάγεται στο Π.Ι. νέα απογραφική έρευνα, για τη μέτρηση της μαθητικής διαρροής των μαθητών που γράφτηκαν στο Γυμνάσιο το σχολικό έτος 1997/98. Από επεξεργασία των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν μέχρι στιγμής και που αφορούν το 20% του απογραφόμενου πληθυσμού, η μαθητική διαρροή στο Γυμνάσιο εμφανίζεται να είναι περίπου 6%. το μέγεθος αυτό του δείγματος (20%) μας επιτρέπει με σχετική βεβαιότητα να συμπεράνουμε ότι η τελική εκτίμηση της μαθητικής διαρροής θα κυμανθεί στο παραπάνω επίπεδο, γεγονός που υποδεικνύει ότι τα τελευταία χρόνια η μαθητική διαρροή στο Γυμνάσιο παρουσιάζει συνεχή μείωση.
Σας διαβιβάζουμε επίσης:
α) Πίνακα του ποσοστού των νέων που έχουν ολοκληρώσει το Ανώτερο Δευτεροβάθμιο επίπεδο της Εκπαίδευσης το 1995 (από την μελέτη: οι αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση-έκδοση 1997).
β) Πίνακα του ποσοστού των νέων Που έχουν ολοκληρώσει το Ανώτερο Δευτεροβάθμιο επίπεδο της Εκπαίδευσης το 1997 (από την μελέτη: οι αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση-έκδοση 1999).
γ) το ποσοστό συμμετοχής αγοριών και κοριτσιών μετά το τέλος της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης για τα έτη 1996197 (από τη μελέτη Key Data on education in Europe έκδοση 1999).
Συμπληρωματικά σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Στο πλαίσιο της μεταγυμνασιακής εκπ/σης και σε ό,τι αφορά τα ΤΕΕ στόχος μας είναι η σταθερή αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, προσεγγίζοντας σύγχρονους γνωστικούς τομείς, καλλιεργώντας τόσο τη γενική παιδεία, όσο και την επαγγελματική δεξιότητα.
Το ΥΠΕΠΘ καταβάλλει μια επίπονη προσττάθεια να αναπτύξει, να εκσυγχρονίσει και να βελτιώσει την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έτσι, ώστε οι απόφοιτοί της και αυριανοί επαγγελματίες να βρίσκονται σε επίπεδο εφάμιλλο με εκείνο των προηγμένων χωρών.
Επιπλέον, διαρκής μας προσπάθεια είναι η αδιάλειπτη στήριξη και ανάπτυξη των ΤΕΕ με παρεμβάσεις συνεχείς και ουσιαστικές, στην υποδομή, τον εξοπλισμό, τα εργαστήρια, το προσωπικό, προκειμένου η Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται να βρίσκεται πάντοτε σε αντιστοιχία με τη δυναμική των εποχών και να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας.
Α. Ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.) είναι ο φορέας που σχεδιάζει, οργανώνει, κατευθύνει και υποστηρίζει το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.) στην Ελλάδα. Έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εποπτεύεται από το ΥΠΕΠΘ και, μεταξύ άλλων, οργανώνει, ελέγχει ή εποπτεύει τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.). Ο Ο.Ε.Ε.Κ. δραστηριοποιείται στο επίπεδο της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, με στόχους.
Ι. Την παροχή στους νέους, μέσω των Ι.Ε.Κ. μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης, σύγχρονων επαγγελματικών κατάρτισης σύγχρονων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν, με αξιώσεις, θέσεις στην παραγωγική διαδικασία.
ΙΙ. Την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
ΙΙΙ. Τη μείωση της ανεργίας των νέων.
Β. Ο Ο.Ε.Ε.Κ. ανταποκρινόμενος στις ανάγκες που προκύπτουν τόσο από τις τεχνολογικές εξελίξεις όσο και από τις επιπτώσεις αυτών σε παραγωγικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Ι. Αναβαθμίζει την Αρχή Επαγγελματική Κατάρτιση.
ΙΙ. Εισάγει σύγχρονες ειδικότητες που θα εφαρμοστούν από το 2001.
ΙΙΙ. Αναμορφώνει τα Προγράμματα Σπουδών με τη δημιουργία Οδηγών Κατάρτισης, που αποτελούν ολοκληρωμένα Προγράμματα Σπουδών και Τεχνικά Εγχειρίδια, το συνοδευτικό δηλαδή εκπαιδευτικό υλικό.
ΙV. Καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα, με τη σύσταση Διεύθυνσης Επαγγελματικών Δικαιωμάτων και την προώθηση προεδρικών διαταγμάτων.
V. Επιμορφώνει τους εκπαιδευτές των Ι.Ε.Κ. και το διοικητικό προσωπικό.
VI. Υλοποιεί το πρόγραμμα υποδομών της Αρχής Επαγγελματικής Κατάρτισης, με τη δημιουργία σύγχρονου εργαστηριακού εξοπλισμού.
Επίσης με βάση το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ε. Β΄ κύκλου συγκεκριμένων ειδικοτήτων έχουν το δικαίωμα εγγραφής και παρακολούθησης στο Γ΄ εξάμηνο σπουδών των αντίστοιχων ειδικοτήτων που λειτουργούν στα Ι.Ε.Κ. Η χάραξη κοινής πολιτικής Τ.Ε.Ε. και Ι.Ε.Κ. που αφορά στο σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί πάγια θέση του ΟΕΚ και άμεση προτεραιότητά του για την υλοποίηση των στόχων του.
Τέλος επισυνάπτουμε πίνακα ο οποίος αφορά στον αριθμό εισαγωγής υποψηφίων στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Ο Υπουργός
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"
../..

9. Στην με αριθμό 3638/3.11.00 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 1210/23.11.00 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 3638/3.11.2000 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γ. Καλός, και η οποία αναφέρεται στο Ειδικό Σχολείο Σπετσών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με την παράγραφο 18 του άρθρου 1 του ν.2817/2000, η ίδρυση των σχολείων Ειδικής Αγωγής της παραγράφου 13 και των Τμημάτων ένταξης του εδαφίου Β΄ της παραγράφου 11 του άρθρου 1 του ίδιου νόμου γίνεται με απόφαση το Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση των Οικείων Κ.Δ.Α.Υ. και των οργάνων του άρθρου 49 του ν. 1566/1985.
Επομένως για τη θεσμοθέτηση και λειτουργία ειδικής τάξης (τμήματος ένταξης) στο Δημοτικό Σχολείο Σπετσών, θα πρέπει να υποβληθεί προς τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. τεκμηριωμένη εισήγηση από το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Πειραιά, και η οποία θα προωθηθεί προς έγκριση.
Εάν η ίδρυση του εν λόγω Τμήματος ένταξης εγκριθεί, τότε αυτό θα στελεχωθεί κατάλληλα και θα λειτουργήσει από το επόμενο σχολικό έτος 2001-2002.
Όπως μας ενημέρωσε η Ν.Α. Πειραιώς για το τρέχον διδακτικό έτος θα λειτουργήσει άτυπα πρόγραμμα συνεκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό έχει διατεθεί ειδικά μετεκπαιδευμένος δάσκαλος.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.06.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 569 φορές