Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α'
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΒΟΥΛΗΣ ΘΕΡΟΥΣ 2001

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΣΤ'
Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Αθήνα, σήμερα στις 6 Σεπτεμβρίου 2001, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.46΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου το Τμήμα Διακοπής Εργασιών της Βουλής (Γ΄ σύνθεση), για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Εισερχόμαστε στην ημερήσια διάταξη της
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του νομοσχεδίου
του Υπουργείου Γεωργίας: "Εθνικό Σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και άλλες ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Γεωργίας".
Στη χθεσινή συνεδρίαση ψηφίστηκαν τα άρθρα 1 έως 21.
Στη σημερινή συνεδρίαση θα συζητηθεί η ενότητα των άρθρων 22, 23, 24 του νομοσχεδίου.
Κύριε Υπουργέ, έχετε να κάνετε κάποιες νομοτεχνικές παρατηρήσεις στα άρθρα που θα συζητηθούν σήμερα;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Γεωργίας): Όχι, κύριε Πρόεδρε, τις έχω διανείμει όλες από εχθές.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Καλώς.
Ο εισηγητής της Πλειοψηφίας κ. Εμμανουήλ Στρατάκης έχει το λόγο.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ:
../..
Πηγαίνουμε τώρα στο άρθρο 23, μέσω του οποίου γίνονται τροποποιήσεις και καταργούνται διατάξεις του ν. 2520/1997. Με το άρθρο αυτό ουσιαστικά μιλούμε για τον Οργανισμό Εκπαίδευσης και Κατάρτισης των αγροτών, τον επονομαζόμενο "ΔΗΜΗΤΡΑ". Και βέβαια σ' αυτό το άρθρο αναφέρεται ότι προστίθενται παράγραφοι, οι οποίες αναφέρονται στις εξής περιπτώσεις: συγκεκριμένα στο Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο Α' κύκλου σπουδών, γεωργοκτηνοτροφικής κατεύθυνσης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Γεωργίας που ιδρύθηκε στο Νομό Καρδίτσας, στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια Α' κύκλου σπουδών, εποπτείας του Υπουργείου Γεωργίας, που ιδρύονται σύμφωνα με το ν. 2640/1998. Επίσης η παράγραφος 5 του άρθρου 11 του ν.2520/1997 καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής: "Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικό, που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στις σχολικές μονάδες των περιπτώσεων των άρθρων, όπως προβλέπονται, εξακολουθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του και μετά τη μεταφορά του στον ΟΓΕΕΚΑ και πάντως για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο της πενταετίας. Το προσωπικό αυτό θεωρείται αποσπασμένο". Στη συνέχεια αναφέρονται οι σκοποί του Οργανισμού και γίνονται συμπληρώσεις ή αντικαταστάσεις στους σκοπούς που αναφέρονται στον ιδρυτικό νόμο του Οργανισμού Εκπαίδευσης "ΔΗΜΗΤΡΑ".
Εκείνο που θέλω να παρατηρήσω στο συγκεκριμένο άρθρο, στις συγκεκριμένες προθέσεις, είναι ότι επισυμβαίνει με τις τροποποιήσεις αυτές η κατάργηση των περιφερειακών επιτροπών που προβλεπόταν για τη συμβολή και τη συνδρομή τους στην κατάρτιση των προγραμμάτων σε περιφερειακό επίπεδο, που όπως γνωρίζουμε όλοι μας, σε κάθε περιφέρεια οι ανάγκες ενδεχόμενα να είναι εντελώς διαφορετικές.
Με αυτήν, λοιπόν, τη σκοπιμότητα έγιναν αυτές οι περιφερειακές επιτροπές και καταργούνται με τις διατάξεις αυτές. Εδώ νομίζω ότι πρέπει να σταθείτε, κύριε Υπουργέ, γιατί μπορεί σ' αυτήν τη φάση να μην είναι πολύ ορατή η χρησιμότητά τους, αλλά πρέπει να επεκταθεί η δραστηριότητα του οργανισμού εκπαίδευσης των αγροτών και η επέκταση αυτή να καλύψει όλες τις ομάδες ή όλες τις κατηγορίες των αγροτών και όχι μόνο των νέων, όπως σε μεγάλο ποσοστό καλύπτει σήμερα. Είναι σίγουρο ότι η χρησιμότητα των περιφερειακών επιτροπών και η περιφερειακή οργανωτική δομή του οργανισμού θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμισή του. Θα συμβάλει όχι μόνο στην αναβάθμιση του οργανισμού, αλλά κυρίως στην αναβάθμιση του αγροτικού κόσμου μέσω της επιμόρφωσης, επειδή ακριβώς ο αγροτικός κόσμος θα πληροφορείται, θα επιμορφώνεται στα θέματα ιδιαίτερα που τον απασχολούν, στα θέματα της περιοχής του, στα θέματα που είναι υψηλού ενδιαφέροντος για εκείνον και που ενδεχόμενα να μην προβλέπονται στα προγράμματα που θα καταρτίζονται από το κεντρικό συμβούλιο ή από διαδικασίες που οι ίδιοι δεν θα μπορούν να λάβουν γνώση.
Νομίζω ότι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία και πρέπει να το προσέξουμε με την έννοια ότι έτσι ουσιαστικά συμβάλλουμε στο ποια μορφής εκπαίδευση θα πρέπει να περάσουμε στην περιφέρεια. Επιπλέον δε αξιοποιούμε τοπικές, κοινωνικές δυνάμεις. Μια περιφέρεια μπορεί να έχει μεγαλύτερο δυναμισμό από μια άλλη, μπορεί να έχει καλύτερο στελεχιακό δυναμικό και μπορεί να συμβάλλει με πιο καλό τρόπο, πράγμα που δημιουργεί μια ανταγωνιστικότητα μεταξύ των περιφερειών. Ασφαλώς αυτή η ανταγωνιστικότητα και η συναγωνιστικότητα που προάγεται συμβάλλει στη γενικότερη αναμόρφωση του όλου συστήματος και του επιπέδου μόρφωσης και γνώσης των αγροτών.
Στο ίδιο άρθρο προβλέπονται ποιοι θα είναι οι διευθυντές των κέντρων εκπαίδευσης "ΔΗΜΗΤΡΑ". Βέβαια προβλέπεται εδώ ότι διευθυντές των κέντρων εκπαίδευσης "ΔΗΜΗΤΡΑ" θα είναι οι υπάλληλοι των κλάδων ΠE του οργανισμού, που μπορεί να είναι και αποσπασμένοι.
Εδώ θα έλεγα ότι ίσως χρειάζεται να προσθέσουμε ότι οι κλάδοι ΠE που έχουν τη δυνατότητα θα πρέπει να είναι ΠE Γεωτεχνικοί κατά προτεραιότητα ή ενδεχόμενα ΠE Οικονομικοί, αλλά με εξειδίκευση στην αγροτική οικονομία, διότι έτσι ουσιαστικά συμβάλλουμε στην αναβάθμιση αυτών των εκπαιδευτικών κέντρων. Καταλαβαίνετε ότι αν υπάρχουν διευθυντές από άλλους κλάδους που δεν είναι συναφείς ή δεν είναι γνώστες του αντικειμένου, διαμορφώνεται ένα αρνητικό κλίμα σε επίπεδο κέντρου εκπαίδευσης με αποτέλεσμα αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις.
Στο ίδιο άρθρο προβλέπονται ποιες είναι οι θέσεις και τα προσόντα του τακτικού προσωπικού κατά κλάδους και αναφέρονται λεπτομερειακά σ' αυτό.
Επίσης στο ίδιο άρθρο αντικαθίσταται η παράγραφος 5 του άρθρου 2 του 2732 ότι η έκθεση πρέπει να υποβάλλεται από τα κέντρα στον Υπουργό Γεωργίας ή στην υπηρεσία που ορίζεται με απόφαση ή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αυτό τείνει να αντικαταστήσει τη συμμετοχή των περιφερειακών τμημάτων. Νομίζω ότι, αν πάμε στην αρχική διατύπωση του ιδρυτικού νόμου των εκπαιδευτικών κέντρων, ίσως αυτό εδώ να μη χρειάζεται ή εν πάση περιπτώσει καλύπτεται, γιατί ουσιαστικό έργο των επιτροπών αυτών ήταν η συμμετοχή τους στα προγράμματα, αλλά και ο απολογισμός της δουλειάς, δηλαδή αυτό που λέμε εδώ "έκθεση" που γίνεται σε περιφερειακό επίπεδο.
Με το άρθρο 24 μπαίνουμε στις διαδικασίες του οργανισμού ελέγχου και προβλέπονται αντικαταστάσεις άρθρων του 2637/98. Μέσα από τις αντικαταστάσεις αυτές και τις συμπληρώσεις προσδιορίζεται ο σκοπός και οι αρμοδιότητες του οργανισμού ΟΠΕΚΕΠΕ, που είναι η διαχείριση των πιστώσεων του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου, η πρόληψη και η πάταξη κάθε ατασθαλίας. Αυτοί είναι οι σκοποί.
Στη συνέχεια, οι αρμοδιότητες είναι ο έλεγχος των δικαιολογητικών πληρωμής και η αναγνώριση και εκκαθάριση των δαπανών που βαρύνουν τον Ειδικό Λογαριασμό Εγγυήσεων Γεωργικών Προϊόντων, η έγκριση της πληρωμής τους, η έκδοση εντολών πληρωμής σε βάρος του ΕΛΕΓΕΠ, η τήρηση στοιχείων και αρχείων των γενομένων πληρωμών, η διενέργεια κάθε είδους ελέγχου, η συγκέντρωση των στοιχείων, η άσκηση των αρμοδιοτήτων που περιγράφονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 3, η εισήγηση για την έκδοση αποφάσεων και η έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών, η έκδοση και η χορήγηση πιστοποιητικών εισαγωγών και εξαγωγών, καθώς και πιστοποιητικών προκαθορισμού της εισφοράς, η άσκηση ύστερα από απόφαση του Υπουργού Γεωργίας ως εντολοδόχου του ελληνικού δημοσίου των αρμοδιοτήτων της αγοράς και εκποίησης προϊόντων της αγοραστικής παρέμβασης, η άσκηση των αρμοδιοτήτων που περιγράφονται στην παράγραφο 5 του προεδρικού διατάγματος 385, η φύλαξη των εγγυητικών επιστολών, η συμμετοχή στην κατάρτιση των δανειακών συμβάσεων, η άσκηση των αρμοδιοτήτων που περιγράφονται στο άρθρο 6 του προεδρικού διατάγματος 385, η κατάρτιση και η σύναψη διοικητικών συμβάσεων, η αποστολή των μηνιαίων καταστάσεων, η συμμετοχή στην εκπροσώπηση στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Για την πραγματοποίηση του σκοπού του ΟΠΕΚΕΠΕ ο Γενικός Διευθυντής, καθίσταται Υπόλογος Διαχείρισης του ΕΛΕΓΕΠ.
Επίσης με απόφαση του Υπουργού Γεωργίας ή και τυχόν συναρμοδίου Υπουργού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να ανατίθεται μέρος ή όλες οι αρμοδιότητες που περιγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο, σε υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας, των περιφερειών ή των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, κάτι που θα συμβάλει στη δυνατότητα να υπάρξουν προγραμματικές συμβάσεις ή άλλης μορφής συμφωνίες και συμβάσεις για τη διεξαγωγή εργασιών του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Στη συνέχεια, το άρθρο αναφέρεται στη νομική συνδρομή .
Προχωρώ στο τελευταίο μέρος του συγκεκριμένου άρθρου που αναφέρεται στην "ΑΓΡΟΓΗ" -γιατί τελειώνει και ο χρόνος- για να πω ότι πράγματι ο νόμος που αναφέρεται στη δημιουργία της -όπως συνηθίζεται να λέγεται- τράπεζας γης, προϋπάρχει από το 1998 και είναι γεγονός ότι στην πράξη, αυτός ο νόμος δεν έχει λειτουργήσει ή τουλάχιστον δεν έχει αποδώσει αυτά που ανέμεναν οι αγρότες. Βέβαια με τις τροποποιήσεις που γίνονται εδώ και με το να μετατραπεί ο οργανισμός αυτός σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία "ΑΓΡΟΓΗ" προστίθενται μέσα από τις διατάξεις του άρθρου οι σκοποί που είναι η συμβολή της στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της αγροτικής οικονομίας και ειδικότερα επιδιώκει την αποτελεσματικότερη λειτουργία της αγοράς της αγροτικής γης, τη διατήρηση ή δημιουργία βιώσιμων αγροτικών εκμεταλλεύσεων, την υποστήριξη και διευκόλυνση της εγκατάστασης νέων αγροτών σε αγροτικές εκτάσεις και γενικότερα τη διατήρηση των αγροτών στην ύπαιθρο.
Για την εξυπηρέτηση αυτών των σκοπών, η ανώνυμη εταιρεία προωθεί και συμβάλλει σε δραστηριότητες για τη συγκέντρωση, τήρηση και μέριμνα παροχής πληροφοριών, για την αξιολόγηση και αποτίμηση της αγοραίας αξίας, για την αγορά και διαχείριση αγροτικών εκτάσεων, για την ανάληψη με συμβάσεις που συνάπτει με το ελληνικό δημόσιο ή άλλους φορείς ή φυσικά πρόσωπα της διαχείρισης καλλιεργήσιμων εκτάσεων, τη διαχείριση κοινοχρήστων, διαθεσίμων ή άλλων εκτάσεων και ακινήτων του δημοσίου που παραχωρούνται στην εταιρεία, την παροχή γνωμοδοτήσεων, την εκπόνηση κάθε είδους μελετών, την ανταλλαγή ιδιωτικών δασικών εκτάσεων με άλλες αγροτικές, τη διενέργεια οποιασδήποτε άλλης εργασίας ή δραστηριότητας που σχετίζεται με τους ευρύτερους σκοπούς της εταρείας.
Μ' αυτόν τον τρόπο μπορεί να ιδρύει ή να συμμετέχει σε επιχειρήσεις, να συγκροτεί δίκτυα συνεργασίας και όλα αυτά που δημιουργώντας τα, διευκολύνουν την καλύτερη δυνατή λειτουργία της εταιρείας, ώστε να μπορέσει να συμβάλει στην κατεύθυνση και στο σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να παρατηρήσω ότι πράγματι προβλέπονται κάποιες διαδικασίες με τις καινούριες ρυθμίσεις, που στόχο και σκοπό έχουν να συμβάλουν στο καλύτερο ή αν θέλετε στο γρηγορότερο αποτέλεσμα των διεργασιών αυτών. Υπάρχουν όμως παράπονα από πολλές πλευρές ότι και η προβλεπόμενη από το νόμο αυτό διαδικασία, θα δημιουργήσει προβλήματα ή εν πάση περιπτώσει δεν θα μπορέσει να ικανοποιήσει τις ανάγκες, όπως ακριβώς διαμορφώνονται και να καλύψει όλες τις περιπτώσεις.
Εγώ θα έλεγα ότι ίσως, καταργώντας τις παλιές ρυθμίσεις που ήταν χρονοβόρες, που ήταν διαδικασίες που δεν απέδιδαν, θα πρέπει να εξουσιοδοτήσουμε τον Υπουργό, ώστε με κοινές υπουργικές αποφάσεις ή μόνο με αποφάσεις του Υπουργείου Γεωργίας να ρυθμιστούν με τον καλύτερο τρόπο κάθε φορά, για να έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται τα δεδομένα, όπως ακριβώς διαμορφώνονται στην αγορά.
Διότι όταν μιλάμε για αγοραπωλησίες, υπάρχουν προβλήματα, ενδεχομένως οι συνήθειες και οι νοοτροπίες από περιοχή σε περιοχή αλλάζουν και αυτά μπορεί να τα λαμβάνει υπόψη του ο Υπουργός και να τα συμπεριλαμβάνει σε κάθε περίπτωση σε υπουργικές αποφάσεις, που στόχο και σκοπό θα έχουν να διευκολύνουν. Βέβαια μπαίνει θέμα πώς θα βγαίνουν αυτές οι υπουργικές αποφάσεις ή πότε θα βγαίνουν αυτές οι υπουργικές αποφάσεις για να λειτουργήσει επιτέλους η τράπεζα γης. Θα μπορούσαμε να βάλουμε και χρονικό προσδιορισμό για την έκδοση αυτών των υπουργικών αποφάσεων, ώστε να καλύψουμε το κενό αυτό που έχει δημιουργηθεί και βέβαια αυτό θα μας διευκολύνει και προς την κατεύθυνση ότι δεν θα χρειαστεί μετά από δύο, τρία χρόνια να ξαναρθούμε εδώ με νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για να διορθώσουμε ενδεχόμενα τα όποια ζητήματα έχουν δημιουργηθεί, αφού αυτά δεν είναι επί της ουσίας, αλλά είναι τεχνικά προβλήματα.
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης είναι ίσως ο καλύτερος, αφού ξέρουμε ότι μέχρι σήμερα οι διατάξεις που υπήρχαν δεν απέδωσαν και ενδεχομένως αυτές εδώ να μην αποδώσουν τα αναμενόμενα. Να αποδώσουν ίσως περισσότερο και γι' αυτό νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμο να δούμε αυτήν τη διάσταση, πώς δηλαδή με υπουργικές αποφάσεις μπορεί να ρυθμίζονται αυτά τα λεπτομερειακά ζητήματα που θα ήταν χρήσιμο να αλλάζουν κατά καιρούς ή να συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις της κοινωνίας και τις ανάγκες που διαμορφώνονται σε αυτά τα επίπεδα.
Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι με τις διατάξεις του νόμου αυτού που συζητάμε γίνεται μια προσπάθεια να κατοχυρωθεί το δικαίωμα προτίμησης. Εάν μπορέσουμε αυτό να το κάνουμε συνείδηση στην κοινωνία, συνείδηση στις περιφέρειες της χώρας μας όπου υπάρχει αγροτική γη και πρέπει να χρησιμοποιείται, νομίζω ότι θα έχουμε συμβάλει ουσιαστικά προς την κατεύθυνση που λέμε ότι η γη πρέπει να ανήκει στον αγρότη και βέβαια μόνο με αυτόν τον τρόπο θα λύσουμε το μείζον πρόβλημα του μεγέθους της αγροτικής εκμετάλλευσης. Δηλαδή ναι μεν εμείς μπορεί να μην μπορούμε να συναγωνιστούμε στα μεγέθη τις εκλογικές εκμεταλλεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Αμερικής και του Καναδά, αλλά τουλάχιστον θα πρέπει να πάμε σε μεγέθη τέτοια που μπορούν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις βιωσιμότητας εκμεταλλεύσεως στον αγροτικό χώρο, ιδιαίτερα όταν στις μέρες μας προσπαθούμε να επιδιώξουμε να γίνουν αυτές οι επιχειρήσεις ανταγωνιστικές και που βέβαια μία παράμετρος της ανταγωνιστικότητάς τους είναι και το μέγεθός τους. Πολλές φορές μάλιστα όχι μόνο το μέγεθός τους, αλλά η ύπαρξή τους σε ένα συγκεκριμένο χώρο και όχι η πολυδιάσπασή τους, που είναι το χαρακτηριστικό των ελληνικών αγροτικών εκμεταλλεύσεων.
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας μόνο ότι θα πρέπει -και αυτό θα το δω στη δευτερολογία μου- εάν μπορούμε με συγκεκριμένες προτάσεις που μου έχουν στείλει και φορείς, όπως για παράδειγμα η ομοσπονδία αγροτικών συλλόγων Νομού Ηρακλείου, να δούμε πως πραγματικά διευκολύνουμε τη δυνατότητα μεταβίβασης. Εξάλλου, ήταν και μια θέση της ΓΕΣΑΣΕ και της ΣΥΔΑΣΕ στην επιτροπή, όταν συζητούσαμε το πώς θα διευκολυνθούν οι διαδικασίες που θα αφορούν την "ΑΓΡΟΓΗ".
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Τα του Ηρακλείου το αφήσατε για το τέλος, για μεγαλύτερη έμφαση, πιστεύω.
Το λόγο έχει ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Φωτιάδης, ο οποίος χθες αυτοαπεκλήθη υψηλός. Να είναι υψηλή και η ομιλία σας, λοιπόν.
ΗΛΙΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ: θα ήθελα να επανέλθω κύριε Πρόεδρε, με το εξής: Λέγοντας υψηλός, εννοούσα το ήθος και τη συμπεριφορά, την οποία έχετε και σεις και πιστεύω ότι προσπαθούσα να σας φθάσω. Αυτό εννοούσα. Πάλι είστε υψηλότερος από εμένα από εκεί που είστε.
Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Υπουργοί, κύριοι συνάδελφοι, θα ξεκινήσω από το άρθρο 22 και θα αναφερθώ στα κτηνιατρικά φάρμακα. Ο ν. 2538/97 παρά τις όποιες αδικίες ως προς τα κεκτημένα δικαιώματα των γεωτεχνικών που ασκήθηκαν επί τριάντα έτη μπορούμε να πούμε ότι προσδιόριζε τα επαγγελματικά δικαιώματα. Υπάρχει μία κατατεθειμένη τροπολογία για την άρση των αδικιών εις βάρος των κτηνιάτρων και γεωπόνων, που ασκούσαν εμπορία έως και το 1997, την οποία πρέπει να αποκαταστήσετε, δίνοντας τη δυνατότητα εμπορίας γεωργικών και κτηνιατρικών φαρμάκων μέχρι συνταξιοδότησής τους. Εδώ θέλω μία απάντηση διότι αποτελεί μία αδικία.
Με το άρθρο 22 έρχεται η Κυβέρνηση και τεμαχίζει το ενιαίο των κτηνοτροφικών φαρμάκων και ομιλεί για κτηνιατρικά φάρμακα ιχθύων. Σε λίγο θα μιλήσουμε ίσως και για κτηνιατρικά άλλων, πουλιών, κυνών κλπ. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ειδικότερα σήμερα η εξειδικευμένη γνώση της φαρμακολογίας και ο σημαντικός ρόλος των κτηνιάτρων και όλων των γεωτεχνικών.
Όσον αφορά τον Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α. "ΔΗΜΗΤΡΑ" νομίζω ότι είναι ένας πολυδάπανος οργανισμός, ο οποίος τέσσερα χρόνια προσπαθεί να σταθεί λειτουργικά, χωρίς ουσιαστικά να προσφέρει κανένα έργο εκπαίδευσης και ενημέρωσης. Επί της ουσίας, κύριε Υπουργέ, εκχωρείτε το δικαίωμα της ενημέρωσης για τα θέματα της πολιτικής στον τομέα της γεωργίας σε ιδιωτικό φορέα και με τις τροποποιήσεις των άρθρων 23 που εισάγετε επιχειρείτε να καταστήσετε τον Οργανισμό Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Απασχόλησης, ένα μεγάλο κέντρο κατάρτισης εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, ένα ΚΕΚ δηλαδή.
Είναι ορατός ο κίνδυνος ο ΟΓΕΕΚΑ να εκτραπεί, κύριε Υπουργέ, του σκοπού του, για τον οποίο συστήθηκε και να καταστεί τελικά μια κερδοσκοπικού χαρακτήρα επιχείρηση, η οποία παράλληλα θα ασκεί τον επικοινωνιακό και προπαγανδιστικό ρόλο του εκάστοτε Υπουργού Γεωργίας. Είναι ένα σημείο το οποίο πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα, γιατί αναφερόμαστε σε έναν οργανισμό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με το πνεύμα αυτής της λειτουργίας όπως τείνει να καταστεί, με τις ρυθμίσεις του άρθρου 23 παράγραφος 6 διότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και ο σκοπός ίδρυσης του οργανισμού. Εμείς ζητούμε ο ΟΓΕΕΚΑ "ΔΗΜΗΤΡΑ" να εφαρμόζει την πολιτική του Υπουργείου Γεωργίας, στα πάσης φύσεως προγράμματά του που κατ΄εντολή θα εκτελεί.
Όσον αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ η Νέα Δημοκρατία από το 1997 ήταν κάθετα αντίθετη στη διάλυση των Οργανισμών Καπνού, Βάμβακος και Γάλακτος, που στήριζαν αποτελεσματικά αυτά τα βασικά προϊόντα για την ελληνική γεωργία, αλλά και έδιναν τη δυνατότητα της όσο πιο γρήγορης καταβολής των κοινοτικών ενισχύσεων στους αγρότες.
Με το σχέδιο νόμου που συζητούμε καταργούνται πλέον αυτοί οι οργανισμοί και ανατίθεται ο σοβαρότατος ρόλος της καταβολής των κοινοτικών ενισχύσεων ύψους 1,3 τρισεκατομμυρίων δραχμών ετησίως στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Όμως αυτός ο οργανισμός έχει την κατάλληλη οργάνωση και στελέχωση, έτσι ώστε να επιτελέσει με επιτυχία αυτό το έργο; Εμείς απαντούμε δυστυχώς όχι.
Μήπως γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, ποιες συνταγματικές ρυθμίσεις παραβιάζονται και ποια προβλήματα θα προκύψουν στην πορεία με την καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων, αλλά και στο προσωπικό το οποίο, αν θέλετε, υποχρεωτικά αποσπάται σε αυτόν τον οργανισμό;
Έχω βεβαίως να κάνω πολλές διορθώσεις στα άρθρα, αλλά έχω την αίσθηση ότι δεν θα προλάβουμε. Είναι ορισμένα πράγματα τα οποία πρέπει να δείτε με την δέουσα προσοχή. Εξάλλου είναι γνωστή η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αριθμός 428/25.6.2001, η οποία αποφαίνεται για την αντισυνταγματικότητα των ρυθμίσεων που προωθείτε.
Επιδεικνύετε μια παράξενη εμμονή για μια ρύθμιση ιδιωτικής κατεύθυνσης, ενώ είναι γνωστό ότι η Κομισιόν σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες αναγνωρίζει ως μόνο υπόλογο φορέα για τις πληρωμές, κρατικό φορέα που θα διαθέτει τους κατάλληλους μηχανισμούς για τον έλεγχο των πληρωμών των επιδοτήσεων. Δημιουργείτε όμως μεγάλο κίνδυνο το όλο σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ να καταρρεύσει αμέσως με την έναρξη της λειτουργίας του από αδυναμία πληρωμής των κοινοτικών ενισχύσεων και αυτό είναι κάτι το οποίο θα είναι καταστροφικό για τους αγρότες.
Θα ήθελα να σταθώ λίγο στους δύο Οργανισμούς Βάμβακος και Καπνού. Δεχθείτε, ίσως με την δέουσα προσοχή και τη δική μου ευαισθησία σαν γεωτεχνικός, να σας πω δύο τρία πράγματα για τους Οργανισμούς Βάμβακος και Καπνού.
Με την κατάργηση του Οργανισμού Βάμβακος θα εγκαταλειφθεί παντελώς η τεχνική στήριξη της βαμβακοκαλλιέργειας με άμεση επίπτωση στη μείωση του εισοδήματος του βαμβακοπαραγωγού. Θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας με την τελευταία επικρατούσα κατάσταση πανσπερμίας στο βαμβάκι, χωρίς να υπάρχει ο εξειδικευμένος φορέας, ο Οργανισμός Βάμβακος, που μπορεί να δώσει τη λύση στο πρόβλημα.
Μέχρι στιγμής δεν βρέθηκαν φορείς που θα αναλάβουν την ταξινόμηση του εκκοκκισμένου και τη σποροπαραγωγή, αντικείμενα που δεν μπορούν βάση νόμου να καταργηθούν. Τίθεται, λοιπόν, το ερώτημα: Πώς ο συνάδελφος γεωπόνος, ο οποίος θα βρίσκεται τώρα ή στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση ή οπουδήποτε τον αποσπάτε, να φροντίσει για το βαμβακοκαλλιεργητή, ο οποίος θα πηγαίνει και δεν θα έχει γραφεία να αποταθεί; Τι ακριβώς θα μάθει αυτός ο άνθρωπος για το θέμα της καλλιέργειας και της φυτοπροστασίας; Είναι ένα ερώτημα, το οποίο πρέπει να δείτε με μεγάλη προσοχή, κύριε Υπουργέ. Το έχουμε επαναλάβει και το ξαναεπαναλαμβάνουμε.
Όσον αφορά τον Οργανισμό Καπνού, είναι γεγονός ότι αυτός με το εξειδικευμένο γεωτεχνικό και καπνοτεχνικό προσωπικό που διέθετε επί σειρά ετών στήριξε αποτελεσματικά το προϊόν, συνέβαλε στη βελτίωση της ποιότητάς του, διαμόρφωνε αξιόπιστη πολιτική, όσον αφορά τη στήριξή του στις Βρυξέλλες και βέβαια έπαιξε σημαντικό ρόλο στην προστασία του καπνοπαραγωγού.
Τα τελευταία χρόνια ήταν σημαντική και απαραίτητη η συμβολή των γεωπόνων, του Οργανισμού Καπνού, των πρωτοβάθμιων ελέγχων στις παραλαβές των καπνών.
Το ερώτημα είναι το εξής: Τώρα που το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών έχουν μετατεθεί στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, ποιοι θα στελεχώσουν τις επιτροπές αυτές; Μήπως τελικά η έλλειψη προσωπικού οδηγήσει σε πέρα των ημερομηνιών, που ορίζονται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παραλαβές των καπνών με συνέπεια σοβαρές εμπλοκές και καθυστερήσεις στην καταβολή των επιδοτήσεων;
Είναι επίσης ένα πολύ σοβαρό θέμα και πρέπει να το δείτε με υπευθυνότητα, κύριε Υπουργέ.
Στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. έχουμε ορισμένες διορθώσεις σε ορισμένα άρθρα που αν χρειαστεί θα αναφέρω στη δευτερολογία μου. Έχουμε αναφερθεί στο ρόλο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και νομίζω ότι ένας ιδιωτικού δικαίου οργανισμός δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως στις υποχρεώσεις του.
Όσον αφορά την "ΑΓΡΟΓΗ", την Εταιρεία Αξιοποίησης Αγροτικής Γης, είμαστε αντίθετοι σε κάθε θεσμό αδικαιολόγητης παρέμβασης που θέλει την ελευθερία συναλλαγών και τη διάθεση αγροτικών ακινήτων. Το μέτρο αυτό, πέρα από την προσπάθεια της Κυβέρνησης να μειώσει τις τιμές των χωραφιών, οδηγεί και σε μεγάλη καθυστέρηση στις αγοραπωλησίες με τελικό θύμα τον αγρότη.
Έχω την αίσθηση ότι, αν αναλογιστούμε και το κόστος όλων αυτών, θα έχουμε ένα σοβαρότατο πρόβλημα. Και αναφέρομαι στους παραγωγούς, στους αγρότες που θα θέλουν για οποιοδήποτε λόγο, έστω για ένα σοβαρό, ένα θλιβερό γεγονός που μπορεί να τους συμβεί, να δώσουν ένα κτήμα. Θα περάσει τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, το οποίο δυστυχώς δεν θα είναι σε θέση να τον καλύψει. Και αν, Θεός φυλάξοι, ένας άνθρωπος θελήσει να πουλήσει το ακίνητό του αυτό, γιατί έχει έναν άνθρωπο ασθενή στην οικογένειά του, θα περιμένει τους τρεις ή τους έξι ή τους δέκα μήνες, για να μην πω ένα χρόνο, ανάλογα με τις συνθήκες, για να ανταποκριθεί στα έξοδα, τα οποία τον περιμένουν;
Είναι βέβαια γνωστή και η θέση των τριών αγροτικών οργανώσεων, της ΠΑ.Σ.Ε.ΓΕ.Σ., της ΣΥ.Δ.Α.ΣΕ. και της ΓΕ.ΣΑ.ΣΕ. σε όλα αυτά, τα οποία έχουμε συζητήσει προηγουμένως, δηλαδή και στο θέμα της αξιοποίησης της αγροτικής γης και στο θέμα του "ΔΗΜΗΤΡΑ" και στο θέμα του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
Νομίζω ότι όλα αυτά παρουσιάζουν σοβαρό ενδιαφέρον. Και θα πρέπει η πολιτεία σαν υπεύθυνη, αλλά και εσείς, κύριε Υπουργέ, να τα δείτε με τη δέουσα προσοχή.
Θα ήθελα να κλείσω την πρωτολογία μου, κύριε Πρόεδρε, αναφερόμενος σε ορισμένα άρθρα, που αφορούν τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. διότι αναφέρεται ότι στα άρθρα 1 έως 12 καταργείται ο Ο.ΠΙ.ΓΟΛ. Ποιος θα ασκεί τελικά τον καταστατικό έλεγχο της διαχείρισης των τριών τρισεκατομμυρίων ετησίως;
Έχουμε ένα άλλο άρθρο, στο οποίο αναφέρεστε. Είναι δυνατόν ένα τμήμα των κοινοτικών χρηματικών ενισχύσεων του τομέα των εγγυήσεων που βαρύνει Ε.Λ.Ε.ΓΕ.Π. να ανατίθεται σε οργανισμό πληρωμών -αρχή πληρωμής, ν. 2860/2000- ο οποίος είναι δημόσια υπηρεσία της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Γεωργίας, ενώ αντιστοίχως ομοειδείς πράξεις, που αφορούν κοινοτικές χρηματικές ενισχύσεις του τομέα εγγυήσεων να ανατίθεται σε οργανισμό πληρωμής νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου; Πώς είναι δυνατόν ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου να συντάσσει τον προϋπολογισμό του Ε.Λ.Ε.ΓΕ.Π., ο οποίος συνίσταται από τη Βουλή των Ελλήνων και αποτελεί παράρτημα του τακτικού προϋπολογισμού; Πώς είναι δυνατόν ένας ιδιώτης να προσδιορίζει κυρώσεις και να τις επιβάλλει; Εάν χρειαστεί κάποια στιγμή να επιβάλουμε μία κύρωση, υπέρ ποίου θα εισπράττονται τα έσοδα και με ποιες διαδικασίες; Όταν επιβάλλονται κυρώσεις, σε ποιο δικαστήριο θα προσφεύγει ο ενδιαφερόμενος, ο οποίος θα έχει πιθανόν αντιρρήσεις; Πώς δικαιολογείται η αντιμισθία για εργασία εντός ωραρίου τη στιγμή που για την ίδια προσφορά εργασίας προς τη ΓΕ.ΔΙ.Δ.Α.Γ.Ε.Π. δεν προβλεπόταν αντίστοιχη διάταξη; Και αυτό αναφέρεται στο άρθρο 17.
Έχετε κάνει ήδη αναγκαστικές αποσπάσεις και αναφέρετε ότι θα γίνει ρύθμιση των αποσπάσεων. Μα ούτως ή άλλως είναι αναγκαστικές. Για ποιο προσωπικό θα γίνει η ρύθμιση τέλος πάντων; Πρέπει να το ξέρουμε. Εξάλλου, κύριε Υπουργέ, οι αντίστοιχες αποσπάσεις προσωπικού στον Οργανισμό "ΔΗΜΗΤΡΑ" προβλέπει και αίτηση του ενδιαφερομένου.
Δύο άρθρα, το 23 και το 24, στο ίδιο νομοσχέδιο με διαφορετικές ρυθμίσεις. Γιατί; Ποιος είναι ο λόγος;
Στην ίδια διάταξη που αφορά τις αποσπάσεις υπαλλήλων που έγιναν μέχρι την έναρξη της λειτουργίας, έχετε ήδη την καθολική αντίδραση των συνδικαλιστικών οργανώσεων του Υπουργείου σας που ήδη βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Ποιος θα αναλάβει το κόστος για τον οργανισμό και την αδυναμία λειτουργίας του μετά τις ομαδικές προσφυγές τους που σίγουρα θα δικαιωθούν;
Είναι μερικά ερωτήματα, τα οποία πρέπει να λάβετε την υποχρέωση να τα μελετήσετε με μεγαλύτερη διάθεση για να τροποποιηθούν και κάποια στιγμή να δικαιωθούν και οι συνάδελφοι οι οποίοι αποσπώνται και οι άνθρωποι οι οποίοι θα λειτουργούν σε ένα οργανισμό που ο ένας είναι δημοσίου δικαίου και ο άλλος θα είναι ιδιωτικού δικαίου. Υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες τις οποίες πρέπει να δείτε και νομίζω ότι πρέπει να αναθεωρήσετε πάρα πολλά για να μην επανέλθω στο χθεσινό που είπα ότι πρέπει κάποια στιγμή να έρθετε με ένα καινούριο νομοσχέδιο εφ' όλης της ύλης για να μπορούμε να το δούμε.
Θα ήθελα να κλείσω, κύριε Πρόεδρε, με αυτές τις παρατηρήσεις, γιατί νομίζω ότι τα άρθρα τα οποία αφορούν τον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι πολύ σπουδαία και πρέπει να τα δούμε με τη δέουσα προσοχή. Στη δευτερολογία μου θα συμπληρώσω αυτά τα οποία χρειάζονται, αφού ακούσω τις απαντήσεις του αρμόδιου Υπουργού. Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Στριφτάρης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος έχει το λόγο.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΤΡΙΦΤΑΡΗΣ : Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ' αρχάς θα πω δυο κουβέντες για το πρώτο άρθρο που συζητάμε, για την τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του ν. 2538 σε σχέση με την εμπορία των κτηνιατρικών φαρμάκων. Θα συμφωνούσα με την πρόταση του εισηγητή του ΠΑΣΟΚ γι' αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι ασκούν αυτήν τη δουλειά είκοσι πέντε χρόνια περίπου και έχουν αποκτήσει μία εμπειρία την οποία δεν μπορεί να την έχει ο απόφοιτος, σ' αυτούς δηλαδή που δίνετε από εδώ και πέρα το δικαίωμα να εμπορεύονται τα κτηνιατρικά φάρμακα και τα φάρμακα των ιχθύων. Είναι παλιά ιστορία και ο καυγάς συνεχίζεται. Δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο. Νομίζω ότι μπορεί να γίνει αυτό το πράγμα μέχρι να τελειώνουν τουλάχιστον αυτοί που έχουν πάρει την άδεια να πουλάνε τέτοια φάρμακα και η εξειδίκευση νομίζω δεν είναι τέτοια που να απαιτούνται τόσα προσόντα. Όμως δεν θα επιμείνω σ' αυτό.
Για τον Οργανισμό "ΔΗΜΗΤΡΑ" μου δίνει την εντύπωση ότι το Υπουργείο Γεωργίας θα μετατραπεί σε ένα κομμάτι που θα είναι Υπουργείο Παιδείας. Και επειδή εμείς πιστεύουμε ότι η παιδεία πρέπει να είναι ενιαία, δεν νομίζω ότι θα προσφέρει τίποτα παραπάνω, το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι να βολευτούν μερικοί "υμέτεροι" με υψηλές αποδοχές και όχι μόνο της τωρινής Κυβέρνησης υμέτεροι, αλλά και της αυριανής και της μεθαυριανής με παχυλές αμοιβές. Το έργο που θα παράγουν δεν θα είναι ούτε αυτό που ήταν, αν θέλετε, από τα ΚΕΓΕ και θα ξεκοπεί τελείως από το πρακτικό αντικείμενο που πρέπει να εκπαιδεύονται και οι νέοι αγρότες, αλλά και οι αγρότες που είναι στην παραγωγή. Νομίζουμε ότι για την ενημέρωση των αγροτών είχαμε τα ΚΕΓΕ, μπορεί να μην λειτουργούσαν καλά, δεν ήταν ευθύνη όμως του νομοθετικού περιεχομένου που είχαν τα ΚΕΓΕ, ήταν ευθύνη του εκάστοτε Υπουργού, των εκάστοτε Κυβερνήσεων που δεν έδειχναν την απαιτούμενη βαρύτητα στα ΚΕΓΕ για να προσφέρουν πραγματικά στον αγρότη την επιστημονική κατάρτιση και την τεχνική κατάρτιση για να τον βοηθήσουν στην εξάσκηση του επαγγέλματός του. Είμαστε αντίθετοι με τη δημιουργία του οργανισμού.
Εάν θέλουμε τεχνικά επαγγελματικά λύκεια δεν θα πρέπει να γίνει αυτό που έγινε και με τη μεταρρύθμιση, όπου τα μισά παιδιά θεωρήθηκε ότι δεν είναι ικανά να ακολουθήσουν πανεπιστημιακή καριέρα και τα ρίξαμε στα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εκεί είναι μια άλλη υπόθεση όπου χρειάζεται αναβάθμιση. Δεν θα πρέπει όμως κάθε Υπουργείο για τα σχετικά του αντικείμενα να φτιάχνει τεχνικό επαγγελματικό εκπαιδευτήριο. Να φτιάξει δηλαδή το Υπουργείο Συγκοινωνιών, το ΥΠΕΧΩΔΕ, όλα δηλαδή τα Υπουργεία να φτιάξουν και ένα τεχνικό επαγγελματικό εκπαιδευτήριο.
Επαναλαμβάνω ότι το "ΔΗΜΗΤΡΑ" όσα χρόνια λειτουργεί δεν έκανε τίποτε άλλο εκτός απ' αυτό που είπα, δηλαδή να βολευτούν μερικοί και μάλιστα με υψηλούς μισθούς αυξάνοντας υπερβολικά τις δαπάνες. Αν θέλετε οι δαπάνες για τα ΚΕΓΕ ήταν πολύ λιγότερες απ' ό,τι είναι για το "ΔΗΜΗΤΡΑ". Δεν έχει έννοια νομίζω να συζητήσουμε τις τροπολογίες αυτές. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να καταργηθεί ο Oργανισμός "ΔΗΜΗΤΡΑ" και οι αρμοδιότητές του να περιέλθουν στα κέντρα επαγγελματικής γεωργικής επαγγελματικής κατάρτισης και όχι στα τεχνικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια, όπως είναι εδώ και πάει να γίνει.
Θέλω να πω κάτι για τη γεωργική γη. Κύριε Υπουργέ, αν θέλετε πραγματικά να μεταβιβαστεί η γεωργική γη σ' αυτούς που την καλλιεργούν, αυτό δεν γίνεται μ' αυτές τις διαδικασίες κατά την ταπεινή μου άποψη. Μπορούν να δοθούν κίνητρα και αντικίνητρα. ΄Ενας που έχει π.χ. εκατό στρέμματα και δεν τα καλλιεργεί ποτέ, μπορούμε να του βάλουμε μια φορολογία δυσβάστακτη, ώστε να τον αναγκάσουμε να τα πουλήσει. Και αυτός που θα τα αγοράσει και αποδειγμένα είναι αυτοκαλλιεργητής να έχει φορολογικές εκπτώσεις. ΄Ετσι νομίζουμε ότι μπορεί να περάσει η γη σ' αυτούς που την καλλιεργούν. Ενώ αντίθετα μ' αυτόν τον τρόπο το μόνο που θα κάνετε είναι να συγκεντρώσετε τη γη και να τη δώσετε σ' αυτούς που όχι μόνο δεν θα την καλλιεργούν, αλλά που θα τη νοικιάζουν μετά στους αγρότες δυσβάστακτα όπως γίνεται και τώρα, χωρίς αν θέλετε κανέναν έλεγχο και με διάφορους εκβιασμούς. Ξέρετε ότι καπνοπαραγωγοί που καλλιεργούν την ποικιλία βιρτζίνια, πληρώνουν ενοίκια πενήντα και εξήντα χιλιάδες το χρόνο. Ιδιοκτήτες γεωργικών εκτάσεων χωρίς να καλλιεργούν οι ίδιοι καπνό διαπραγματεύονται με τους παραγωγούς παίρνοντας έτσι και την επιδότηση. Χωρίς δηλαδή να καλλιεργεί αυτός καπνό μπορεί να εμπορεύεται και να παίρνει αρκετά ποσά από τον αυτοκαλλιεργητή. Δε νομίζουμε ότι μπορεί έτσι να λυθεί το πρόβλημα. Το αποτέλεσμα θα είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση. Η γη θα συγκεντρωποιηθεί στα χέρια των λίγων, οι οποίοι δεν θα είναι καλλιεργητές. Θα πρέπει κατά τη γνώμη μας να αποσυρθεί αυτό το άρθρο.
΄Ερχομαι τώρα στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Προχθές ο κύριος Υπουργός είπε ότι η έρευνα, μάλλον τα προϊόντα της έρευνας πληρώνονται και πρέπει να πληρώνονται. Μέχρι τώρα οι βαμβακοπαραγωγοί και οι καπνοπαραγωγοί δεν πλήρωναν τη δουλειά την οποία έκανε ο Οργανισμός Καπνού και ο Οργανισμός Ελαιολάδου. Τα προϊόντα τους δεν πληρώνονταν, τα έπαιρναν τσάμπα. Δηλαδή, οι συμβουλές και οτιδήποτε άλλο δινόταν τσάμπα.
Βέβαια το νομοσχέδιο το οποίο ψηφίσαμε προ μηνός αρμοδιότητος του Υπουργείου Ανάπτυξης, αναφορικά με την έρευνα, αλλά και η κατάργηση του Οργανισμού Βάμβακος και του Οργανισμού Καπνού είναι εναρμονισμένα με την γενικότερη πολιτική σας. Μάλιστα εδώ θέλω να θέσω και εγώ δύο ζητήματα. Δεχθήκαμε ή θα δεχθούμε, δεν ξέρω μέχρι πού θα το φθάσετε, την κατάργηση των επιδοτήσεων στα καπνά, χωρίς κανένα δισταγμό. Εγώ δεν καπνίζω. Είμαι αντικαπνιστής. Το πρόβλημα όμως δεν είναι αυτό και πρέπει να το καταλάβουμε όλοι μας. Οι καπνοβιομηχανίες θα ακολουθήσουν την αντικαπνιστική εκστρατεία και θα κλείσουν ή και αυτή η αγορά των τόσων εκατομμυρίων κιλών καπνού που καταναλώνονται στην Ελλάδα με τσιγάρα, θα είναι από καπνά, τα οποία θα εισάγουμε από την Αμερική ουσιαστικά, γιατί εκεί παίζεται το παιχνίδι, στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου;
Και ερχόμαστε εμείς ουσιαστικά να βοηθήσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση χωρίς να εξασφαλίσουμε αν θέλετε και εναλλακτική λύση. Δεν είναι και πολλοί οι καπνοπαραγωγοί, παλιά ήταν πολλοί τώρα έχουν φθάσει πενήντα πέντε χιλιάδες - εξήντα χιλιάδες άνθρωποι οι οποίοι κύριο αγροτικό εισόδημα έχουν τώρα πια τον καπνό. Και όμως εμείς διαλύουμε τον Οργανισμό Καπνού, πάμε το ένα αντικείμενο στο ΕΘΙΑΓΕ το οποίο θα πληρώνει το προϊόν της έρευνας, όποια έρευνα και όποια ποικιλία θέλει να αλλάξει ο παραγωγός θα την πληρώνει πανάκριβα, γιατί θα είναι προϊόν της έρευνας κάποιου ερευνητή που θα χρηματοδοτήσει το ΕΘΙΑΓΕ. Γιατί έτσι λέει ο νόμος για την έρευνα, όποιος χρηματοδοτεί έχει και το προϊόν της έρευνας. Το ίδιο ουσιαστικά ισχύει και με τον Οργανισμό Βάμβακος που εδώ μπορεί να μην είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα γιατί το ινστιτούτο βάμβακος έχει κάνει μια καλή ερευνητική δουλειά. Όμως και εκεί τα αποτελέσματα με τη λεγόμενη παγκοσμιοποίηση, με την αθρόα και ανεξέλεγκτη εισαγωγή βαμβακοσπόρων ουσιαστικά έχουν μπει στο περιθώριο οι δοκιμασμένες και καλές ποικιλίες, αλλά επειδή οι άλλοι έχουν διαφήμιση, διαθέτουν περισσότερα λεφτά για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, οι ποικιλίες, οι ελληνικές ουσιαστικά βρέθηκαν στο περιθώριο, ενώ δεν είναι καλύτερες οι ξένες ποικιλίες που καλλιεργούνται στο βαμβάκι.
Όσον αφορά αυτά που γίνονται στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Ξέρετε το κομφούζιο. Πήγατε τους υπαλλήλους του Οργανισμού Καπνού, δεν ξέρω που έκαναν αιτήσεις, που τους διαθέσατε και τώρα τους ξαναμαζεύετε. Το ίδιο γίνεται με τον Οργανισμό Βάμβακος.
Και εδώ είναι ένα ζήτημα και ήθελα να το αναφέρω. Δεν έχει πληρώσει το ΙΚΑ. Σ' αυτούς που είναι στον Οργανισμό Βάμβακος είναι και ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, τους χρωστάει ο Οργανισμός Βάμβακος ακόμη δυο χρονών ασφάλιστρα στο ΙΚΑ.
Θέλω να πω ότι ορισμένα πράγματα πριν τα προχωρήσετε και όπως προχωρήσατε βέβαια και με την ίδρυση του ΟΠΕΚΕΠΕ -τα διάβασε ο κ. Μπασιάκος χθες, ακούσαμε και τις απόψεις του κυρίου Υφυπουργού- χρειάζεται περισσότερη προσοχή, να μην παίζουμε με τόσο σοβαρά ζητήματα και όχι με τη μετάταξη αν θέλετε πέντε, δέκα, είκοσι ή εκατό εργαζομένων που δεν θέλουν ή θα θέλουν ή δεν ξέρω τι. Όμως είναι πολύ σοβαρό το θέμα και νομίζω ότι όπως ήταν με τον Οργανισμό Βάμβακος και με τον Οργανισμό Καπνού -τουλάχιστον στα δυο αυτά αντικείμενα- και με τον Οργανισμό Γάλακτος, το πώς δινόταν οι επιδοτήσεις νομίζω ότι με λίγο περισσότερο, αν θέλετε, έλεγχο και πίεση από το Υπουργείο Γεωργίας, θα μπορούσαν καλύτερα και να εποπτεύονται. Και να μη γίνονται οι λαθροχειρίες που γίνονται και τα πανωγραψίματα όπως ξέρετε ή αυτό που γίνεται με τα καπνά, όποιος έχει μια ποσόστωση δέκα τόνων δεν καλλιεργεί καθόλου καπνό και όποιος παράγει έναν τόνο παραπάνω και τον πουλάει κοψοχρονιά και παίρνει αυτός την επιδότηση, ουσιαστικά, τα ξέρετε αυτά και νομίζω ότι δεν λύνονται με τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Περισσότερο θα πολλαπλασιαστούν και θα γίνουν μεγαλύτερα. Γι' αυτό δεν μπορούμε να ψηφίσουμε και αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Το λόγο έχει η ειδική αγορήτρια του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου κα Ξηροτύρη.

ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
Θα αρχίσω με τα θέματα του Οργανισμού "ΔΗΜΗΤΡΑ". Είναι γεγονός ότι και αυτά τα τρία χρόνια από της σύστασης του οργανισμού αυτού, δεν υπήρξε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Αυτή τη στιγμή δε η αναδιάρθρωση η οποία γίνεται και η προσθήκη άλλων αρμοδιοτήτων κυρίως της εκπαίδευσης των αγροτών που μεταφέρεται στο "ΔΗΜΗΤΡΑ" από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Γιατί το σύστημα ΔΗΜΗΤΡΑ έγινε για την εκπαίδευση των νέων αγροτών, για προγράμματα κατάρτισης και το πράσινο πιστοποιητικό είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα.
Από την άλλη πλευρά αυτό μαζί με κάποιες άλλες παραλείψεις του Υπουργείoυ Γεωργίας έδρασε εντελώς αποπροσανατολιστικά ούτως ώστε να εγκαταλειφθεί ακόμη περισσότερο η περιφερειακή -σε τοπικό και νομαρχιακό επίπεδο δηλαδή- εκπαίδευση, η κατάρτιση, και η ενημέρωση των αγροτών. Το κυριότερο θέμα για μας, κύριε Πρόεδρε και κύριε Υπουργέ, είναι η κατάρτιση, η συνεχής ενημέρωση και η φιλική συνεργασία του γεωτεχνικού επιστήμονα με τον αγρότη.
Ο αγρότης σήμερα, αν θέλουμε να κάνουμε αγροτική πολιτική, αν θέλουμε να συνεργαστούμε μαζί του για να λύσουμε και τα προβλήματά του, αλλά και για να έχουμε μία εθνική αγροτική πολιτική και να τον καθοδηγήσουμε σ' αυτόν το δύσκολο περιβάλλον, το οποίο διαμορφώνεται για τον Έλληνα αγρότη, πρέπει να σταθούμε κοντά του και στα θέματα της κατάρτισης, της ενημέρωσης, της πληροφόρησης και της εκπαίδευσης. Είναι για μας ένα από τα βασικότερα θέματα προκειμένου να προχωρήσει και να αναπτυχθεί η αγροτική πολιτική και ο αγροτικός τομέας.
Ο Έλληνας αγρότης θα πρέπει να είναι ενημερωμένος και για να καλλιεργεί σωστότερα τη γη του και για να διεκδικεί καλύτερα αυτά που του ανήκουν. Με τον εκπαιδευτικό οργανισμό "ΔΗΜΗΤΡΑ" σε καμία περίπτωση αυτό δεν επιτυγχάνεται. Θα πρέπει το Υπουργείο Γεωργίας -κι έτσι είναι- να έχει την πλήρη αρμοδιότητα και την ευθύνη για τα θέματα ενημέρωσης και πληροφόρησης των αγροτών μέσα από τις υπηρεσίες του και μέσα από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει τα κέντρα αυτά να μεταφερθούν στο "ΔΗΜΗΤΡΑ". Το Υπουργείο Γεωργίας ούτε εκσυγχρόνισε ούτε βελτίωσε αυτήν την κατάσταση της εκπαίδευσης των αγροτών. Έχει να κάνει στελέχωση των υπηρεσιών του με επιστήμονες εδώ και δεκαπέντε χρόνια κ.ο.κ.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, δεν είναι δυνατόν να ακούμε ότι στέλνετε στην περιφέρεια τους γεωτεχνικούς και δεν πηγαίνουν. Εμείς ξέρουμε ότι όπως και άλλα επαγγέλματα, έτσι και οι γεωτεχνικοί έχουν μεγάλη κρίση στο επάγγελμά τους και πολύ περισσότερο έχουν μεγάλη κρίση όπως όλοι οι εξειδικευμένοι επιστήμονες της χώρας μας στο να τους αποδίδουν ρόλους και στη Δημόσια Διοίκηση, που τους ανήκουν. Τους έχετε καταντήσει (κι αυτούς ελάχιστους) μόνο στο να δίνουν τις επιδοτήσεις ή να κάνουν τους λογαριασμούς. Το βασικό τους αντικείμενο που είχαν τόσα χρόνια, αυτό τους το επιστημονικό αντικείμενο που σπούδασαν, να είναι δηλαδή κοντά στον 'Ελληνα αγρότη και να υποστηρίξουν και να ασκούν οι ίδιοι αγροτική πολιτική και κυρίως στην ύπαιθρο, τους το έχετε αφαιρέσει σταδιακά.
Και τώρα πηγαίνετε να μεταφέρετε όλη αυτήν τη διαδικασία, που είναι η ουσιαστική διαδικασία του Υπουργείου σας, σ' έναν οργανισμό "ΔΗΜΗΤΡΑ" που του δίνετε και τη δυνατότητα στη συνέχεια να συνεργάζεται με ιδιωτικά γραφεία κλπ. Θα μας πείτε τώρα τη δικαιολογία που μας λένε κι άλλοι Υπουργοί: "Μα έτσι θα πάρω κονδύλια από την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση". Δεν τελειώνει αυτός ο φαύλος κύκλος ποτέ. Στο τέλος θα παίρνουμε τα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση εφόσον θα διοχετεύουμε στα ιδιωτικά γραφεία, ακόμη και σε ιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού που δήθεν έχουν την εμπειρία κλπ., γνώσεις και ενημέρωση που αφορούν σε άλλα ζητήματα και όχι στα ζητήματα της εθνικής μας αγροτικής πολιτικής.
Δεν συμφωνούμε, λοιπόν, για όλους αυτούς τους λόγους. Εσείς τουλάχιστον μ' αυτό το νομοσχέδιο καταργήστε την ένταξη των νομαρχιακών κέντρων στο "ΔΗΜΗΤΡΑ" και δώστε μια πνοή στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η οποία έχει αποκοπεί από τα θέματα της γεωργίας και των δασών. Για μας δεν νοείται αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα νομαρχιακή, εάν κατ' εξοχήν δεν ασκεί μαζί με το Υπουργείο, που έχει τον εθνικό και επιτελικό ρόλο, τα θέματα της αγροτικής πολιτικής, τα θέματα της προστασίας του περιβάλλοντος και τα θέματα της χωροταξικής πολιτικής.

../..

ΗΛΙΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
../..
Στις παραγράφους 18 και 20 του ιδίου άρθρου αναφερόμαστε στα προσόντα και διαδικασίες επιλογής των διευθυντών στα κέντρα "ΔΗΜΗΤΡΑ" και στα τεχνικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια.
Επειδή η εκπαίδευση των αγροτών στα παραπάνω κέντρα και στα ΤΕΕ αφορά ανάπτυξη ειδικών μαθημάτων αγροτικού ενδιαφέροντος, καταλαβαίνετε ότι είναι θεωρητικά και πρακτικά, θεωρούμε απαραίτητο ότι οι διευθυντές των κέντρων "ΔΗΜΗΤΡΑ" και των τεχνικών επαγγελματικών εκπαιδευτηρίων ΤΕΕ, να είναι γεωτεχνικοί τουλάχιστον εάν όχι γεωπόνοι. Είναι κάτι πολύ σημαντικό, διότι έτσι θα επιτελέσουν και μία πρόοδο.

../..

ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Θα επανέλθω στα θέματα του Οργανισμού "ΔΗΜΗΤΡΑ".
Μέσα στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός του που σε όλες του τις τοποθετήσεις επιδεικνύει ο Υπουργός και για την αποκέντρωση και για την εκπαίδευση του αγρότη και για την ανάπτυξη της αγροτικής πολιτικής, τουλάχιστον έτσι διατυπώνει το λόγο του και κυρίως στο ότι εκτιμά τους γεωτεχνικούς- θα πρέπει να αποσύρει το ότι τα κέντρα εκπαίδευσης που αυτήν τη στιγμή ανήκουν στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις θα ανήκουν ως κέντρα στο "ΔΗΜΗΤΡΑ" και όλη η λειτουργία τους θα καθορίζεται από το διοικητικό συμβούλιο του "ΔΗΜΗΤΡΑ".
Νομίζω ότι εδώ δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Αυτό πρέπει να αλλάξει για να εφαρμόσουμε αυτήν την πολιτική την οποία λέμε. Άλλος είναι ο σκοπός του "ΔΗΜΗΤΡΑ". Δεν επιτέλεσε τους σκοπούς τουλάχιστον σε περιφερειακό επίπεδο τους οποίους έπρεπε να επιτελέσει. Δεν χρειάζεται να του δίνουμε και άλλα θέματα και δεν μπορεί να χρησιμοποιείται από την άλλη πλευρά σαν να είναι μια προσφορά στον Έλληνα αγρότη και μια προσφορά στο έργο το οποίο έχει επιτελέσει μέχρι τώρα ο γεωτεχνικός, παρ΄ όλο που εδώ και δεκαπέντε χρόνια έχουν στελεχωθεί τουλάχιστον οι νομαρχιακές υπηρεσίες από επιστήμονες γεωτεχνικούς. Πολύ περισσότερο δε όταν πραγματικά το "ΔΗΜΗΤΡΑ" αποκτά τη δυνατότητα να συμβάλει και να μεταφέρει ένα μέρος του έργου του σε ιδιωτικές εταιρείες. ΄Ετσι, ενίσχυση της αυτοδιοίκησης και της αποκέντρωσης, συμβολή στην πληροφόρηση και στην ενημέρωση του Έλληνα αγρότη δεν μπορεί να γίνει με αυτόν τον τρόπο σε καμία περίπτωση. Συγκεντροποιείται το σύστημα και το σύστημα της εκπαίδευσης με αυτά εδώ τα οποία ορίζετε στο άρθρο 23.

../..

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Γεωργίας): Κύριε Πρόεδρε, θα μιλήσει ο κ. Αργύρης, αλλά θέλω μετά τις απόψεις που άκουσα από τους αγαπητούς συναδέλφους να κάνω δεκτές κάποιες παρατηρήσεις στο άρθρο 22 και στο άρθρο 24. Θα τις διαβάσω και θα τις καταθέσω στα Πρακτικά.
"Στο άρθρο 22.
1 Στην παράγραφο 2 και συγκεκριμένα στο προστιθέμενο εδάφιο στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 2, του άρθρου 6, του ν. 2538/1997, στο δέκατο τέταρτο στίχο, αμέσως μετά τις λέξεις "…Αλιείας των ΚΑΤΕΕ" να προστεθεί η φράση "ή πτυχίο Γεωπονίας ΑΕΙ του τμήματος Ζωϊκής Παραγωγής".
2 Επίσης αμέσως μετά το παραπάνω εδάφιο προστίθεται νέο εδάφιο που έχει ως ακολούθως: "Γεωτεχνικοί που κατέχουν άδειες πώλησης γεωργικών και κτηνιατρικών φαρμάκων σύμφωνα με το ν. 220/1973 "περί εμπορίας γεωργικών και κτηνιατρικών φαρμάκων" μπορούν μέχρι τη συνταξιοδότησή τους να τις ανανεώνουν σύμφωνα με τις διατάξεις του ίδιου νόμου".

../..

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Γεωργίας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε πολλές φορές για τα θέματα εκπαίδευσης και ενημέρωσης. Εγώ πιστεύω -και το έχω πει πολλές φορές- ότι το μεγαλύτερο έλλειμμα στον αγροτικό τομέα δεν είναι οι πόροι. Δεν μας λείπουν οι πολιτικές. Το μεγαλύτερο έλλειμμα είναι η πληροφόρηση του πολίτη της υπαίθρου και προς αυτήν την κατεύθυνση με τις τελευταίες διατάξεις, που εισάγονται, δημιουργούμε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα αρχίσει τη λειτουργία του. Η καθυστέρηση ορισμένων δράσεων οφείλετε στην καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, γιατί είναι πολιτικές μέσα από συγκεκριμένους άξονες η επαγγελματική κατάρτιση του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και επομένως και στην εκπαίδευση και στην πληροφόρηση είναι βασισμένο στα παλιά ΚΕΙΕ -τα κέντρα "ΔΗΜΗΤΡΑ" για τα οποία δαπανούμε σημαντικά ποσά για να τα εκσυγχρονίσουμε και να τα αναβαθμίσουμε- τα οποία δείχνουν την αποκεντρωμένη λειτουργία του συστήματος εκπαίδευσης την οποία θέλουμε και την οποία φυσικά θα στηρίξουμε όχι μόνο μέσα από τα ΤΕΕ αλλά και από όλο το σύστημα που έχουμε.
Κάθισα και είδα όλο το σύστημα το οποίο διαθέτει η χώρα μας μέσα από τον ΟΑΕΔ. -μιλάω πάντα για τα αγροτικά επαγγέλματα και τις αγροτικές σχολές- μέσα από τον ΟΕΕΚ , μέσα από το Υπουργείο Παιδείας. Αλήθεια, ξέρετε ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει εκατόν είκοσι πέντε ΤΕΕ αγροτικής κατεύθυνσης; Ξέρουμε πόσες δεκάδες ειδικότητες υπάρχουν αυτήν τη στιγμή μέσα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα;
Το εκπαιδευτικό σύστημα, λοιπόν, λειτουργεί. Εμείς όμως μέσα από το "ΔΗΜΗΤΡΑ" θέλουμε να πάμε σε δύο βαθμίδες οι οποίες αρχίζουν τώρα από αυτήν την εκπαιδευτική περίοδο και αυτή είναι η επαγγελματική κατάρτιση με τη χορήγηση του πράσινου πιστοποιητικού και η διά βίου, η συνεχής επιμόρφωση που μπορεί να γίνει μόνο αποκεντρωμένα και μέσα από τα κέντρα "ΔΗΜΗΤΡΑ".
Θα ήθελα να κλείσω λέγοντας ότι σε αυτά τα τρία άρθρα, με τις παρεμβάσεις που κάνουμε, ολοκληρώσαμε αυτούς τους θεσμούς. Έχει γίνει όλη η υποδομή σε θεσμικό, οργανωτικό και λειτουργικό πλαίσιο στις υποδομές. Πιστεύω ότι πραγματικά είμαστε στην εφαρμογή αυτήν τη στιγμή του πιο σημαντικού μέρους των πολιτικών μας, αυτού δηλαδή που είπα στην αρχή, ότι στήνουμε ένα πλήρως αποκεντρωμένο σύστημα διοίκησης, όπου το Υπουργείο Γεωργίας είναι η κορυφή του επιτελικού σχεδιασμού, είναι το κράτος-στρατηγείο και αυτό θα είναι και τίποτα άλλο. Από εκεί και πέρα οργανισμοί, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και φορείς θα εφαρμόζουν τις πολιτικές μας, πολιτικές που θέλουμε να πάμε όσο γίνεται πιο κοντά στον αγρότη και αυτό θα επιχειρήσουμε να κάνουμε και με το επόμενο νομοσχέδιο που θα είναι για την ανασυγκρότηση της υπαίθρου.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Δεν υπάρχει κανένας άλλος συνάδελφος να μιλήσει επί της ενότητας αυτής.
Κηρύσσεται περαιωμένη η συζήτηση επί της ενότητας των άρθρων 22, 23 και 24 και εισερχόμαστε στην ψήφισή τους κεχωρισμένως.
Ερωτάται το Τμήμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 22, όπως τροποποιήθηκε από τον κύριο Υπουργό;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΗΛΙΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Συνεπώς το άρθρο 22 έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, όπως τροποποιήθηκε από τον κύριο Υπουργό.
Ερωτάται το Τμήμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 23, ως έχει;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΗΛΙΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΤΡΙΦΤΑΡΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Συνεπώς το άρθρο 23 έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, ως έχει.
Ερωτάται το Τμήμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 24, όπως τροποποιήθηκε από τον κύριο Υπουργό;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΗΛΙΑΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΤΡΙΦΤΑΡΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Συνεπώς το άρθρο 24 έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, όπως τροποποιήθηκε από τον κύριο Υπουργό.
Κύριοι συνάδελφοι, έχουν διανεμηθεί τα Πρακτικά της Δευτέρας 27 Αυγούστου 2001 και ερωτάται το Τμήμα εάν τα επικυρώνει.
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Βρεττός): Συνεπώς τα Πρακτικά της Δευτέρας 27 Αυγούστου 2001 επεκυρώθησαν.
Κύριοι συνάδελφοι, στο σημείο αυτό δέχεστε να λύσουμε τη συνεδρίαση;
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
Με τη συναίνεση του Τμήματος και ώρα 13.56' λύεται η συνεδρίαση για την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2001 και ώρα 18.30', με αντικείμενο εργασιών του Τμήματος νομοθετική εργασία, σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη που θα διανεμηθεί.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.09.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 563 φορές