Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Ζ'
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2001
-----------------------------------------------
Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
5) Ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης κ. ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΠΥΡΙΟΥΝΗΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία Διορισθέντες Οικονομολόγοι με Παιδαγωγικά Μαθήματα ζητούν να τηρηθούν οι όροι της προκήρυξης του διαγωνισμού για το διορισμό εκπαιδευτικών κ.λπ.
../..
17) Οι Βουλευτές κύριοι ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ και ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ κατέθεσαν αναφορά με την οποία ο Δήμος Σαπών Ροδόπης ζητεί την ίδρυση Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) στις Σάπες.
../..
27) Ο Βουλευτής Ρεθύμνου κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου και Λυκείου Φουρφούρα Ρεθύμνου ζητεί την άμεση τοποθέτηση καθηγητών στις κενές θέσεις των Σχολείων.
../..
32) Ο Βουλευτής Μεσσηνίας κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία η 'Ενωση Κουρέων - Κομμωτών - Καταστηματαρχών Νομού Μεσσηνίας ζητεί να απαλλαγούν οι μαθητές της σχολής κομμωτικής του ΟΑΕΔ από τα μαθήματα γενικής παιδείας.

../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου.
Πρώτη είναι η με αριθμό 17/3.10.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ελευθέριου Παπανικολάου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με τη δημιουργία Πανεπιστημιακών Σχολών στη Μεσσηνία κλπ.
Η επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:
"Κύριε Υπουργέ, οι πρόσφατες δηλώσεις σας στην Τρίπολη για την ίδρυση και χωροθέτηση των Σχολών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, προκάλεσαν απογοήτευση και αγανάκτηση, στους κατοίκους της Μεσσηνίας και των όμορων νομών, αφού οι εξαγγελίες απέβλεπαν στη δημιουργία και λειτουργία Πανεπιστημιακών Σχολών μόνο στην Τρίπολη.
Οι προηγούμενες προεκλογικές και μετεκλογικές εξαγγελίες της Κυβερνήσεως και μάλιστα από υψηλόβαθμα στελέχη της φαίνεται ότι αναθεωρήθηκαν με τις πρόσφατες δηλώσεις σας.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός.
1. Πρόκειται να δημιουργηθούν Πανεπιστημιακές Σχολές στη Μεσσηνία και ποιες;
2. Πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τα ήδη ανακαινισθέντα κτίρια από το Δήμο Καλαμάτας για την εγκατάσταση πανεπιστημιακής Σχολής σύμφωνα με προηγούμενες δεσμεύσεις σας;
"
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Πραγματικά, κύριε Παπανικολάου, η ερώτησή σας εδράζεται σε απολύτως λαθεμένη ανάγνωση όλων των δηλώσεών μου στην Τρίπολη και θα είναι στερεότυπη η απάντηση την οποία έχω δώσει επανειλημμένα νομίζω δε και σε προηγούμενη δική σας ερώτηση για το θέμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ιδρύθηκε με απόφαση της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Και στο ιδρυτικό του διάταγμα περιλαμβάνεται ότι η όλη ανάπτυξή του θα εδραστεί στη σχετική εισήγηση της Διοικούσας του Επιτροπής.
Η Διοικούσα Επιτροπή του πανεπιστημίου έχει εισηγηθεί μια δομή και έχει ολοκληρώσει την πρότασή της για την πρώτη σχολή, τη σχολή Θετικών - Τεχνολογικών Επιστημών, η οποία ανακοινώθηκε και οριζόταν από το ιδρυτικό διάταγμα, ότι θα έχει έδρα την Τρίπολη.
Τα δύο πρώτα τμήματα, γιατί η διοικούσα βεβαιώνει ότι είναι εις θέση οργανωτικά και σε επίπεδο συνολικής δομής και λειτουργίας να στηρίξει δύο τμήματα της πρώτης αυτής σχολής, πρόκειται να λειτουργήσουν από το Σεπτέμβριο του 2002 στην Τρίπολη και θα ολοκληρωθούν με το τρίτο τμήμα.
Η διοικούσα επιτροπή επεξεργάζεται την πρόταση για τις υπόλοιπες σχολές οι οποίες πρέπει να χαρακτηρίζονται από τα ίδια στοιχεία που περιλαμβάνονται στη λογική ενός νέου πανεπιστημίου. Με λίγα λόγια πρέπει να είναι κατευθύνσεις δυναμικές οι οποίες να επιτρέπουν στους αποφοίτους να μπορούν να σταθούν στις απαιτήσεις των αρχών του 21ου αιώνα και θα μπορούν να είναι μονάδες που θα συνεργάζονται με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές, έτσι ώστε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου να είναι ένα πανεπιστήμιο υψηλού επιπέδου και υψηλού κύρους.
Όταν -σε σύντομο χρονικό διάστημα- η διοικούσα επιτροπή θα ολοκληρώσει τις προτάσεις της, η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου θα στηριχθεί στη λογική των σχολών και όχι των τμημάτων. Κάθε νέα ανάπτυξη θα στηρίζεται στη λογική των σχολών. Δίπλα σας είναι ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός κ. Παυλόπουλος, που θα μπορεί να διαβεβαιώσει, -είμαι βέβαιος- ότι η λογική αυτή είναι η σύγχρονη λογική για κάθε πανεπιστήμιο. Δεν πρόκειται να υπάρχουν απομονωμένα τμήματα, αλλά ολοκληρωμένες σχολές που επιτρέπουν την ανάπτυξη της διατμηματικότητας, επιτρέπουν την ανάπτυξη των μεταπτυχιακών σπουδών και επιτρέπουν την ανάπτυξη πλήρους ακαδημαϊκής προσφοράς στον ΄Ελληνα φοιτητή που πρέπει να δέχεται στον υψηλότερο βαθμό τη γνωστική πειθαρχία την οποία ακολουθεί.
Επομένως, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου είναι σε απόλυτα σωστό δρόμο, αναπτύσσεται με προσοχή και ευθύνη και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να γίνεται αντικείμενο εναγωνίων ερωτήσεων καθώς βρίσκεται σε σαφή τροχιά ανάπτυξης.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Ελευθέριος Παπανικολάου έχει το λόγο.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ: Κύριε Υπουργέ, δεν είμαι καθόλου λαθεμένα ενημερωμένος. Έχετε μιλήσει προεκλογικώς, αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, περιερχόμενα στις πρωτεύουσες των ομόρων νομών, για εξακτίνωση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. ΄Εχω αντίγραφα δημοσιευμάτων τοπικών εφημερίδων από συνεντεύξεις που έχουν γίνει και μπορώ να σας τα προσκομίσω.
Με αυτό το ερέθισμα και την ευαισθητοποίηση των τοπικών φορέων των νομών -αλλά εγώ μιλάω αυτήν τη στιγμή για το Νομό Μεσσηνίας- έγινε αυτή η ερώτηση αλλά και η προηγηθείσα, πλην όμως δεν έχουμε πάρει σχετική απάντηση.
Ανησυχούμε γιατί ο σύντροφός σας καθηγητής κ. Πανούσης και πρώην μέλος της διοικούσης επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, παραιτηθείς προ μηνών, σε συνέντευξή του σε εφημερίδα της Καλαμάτας αναφέρεται σε ίντριγκες, πελατειακές σχέσεις και συμφέροντα που παίζουν ρόλο στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Ανησυχούμε, κύριε Υπουργέ, γιατί σας ζήτησαν μια συνάντηση οι τοπικοί φορείς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τους Βουλευτές του Νομού Μεσσηνίας και τους παραπέμψατε μετά το συνέδριο. Και στα αλήθεια, κύριε Υπουργέ, ξέρετε πού θα είστε μετά το συνέδριο; Έχετε προσπαθήσει αυτήν τη στιγμή το συνέδριο να το ομφαλοποιήσετε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριε Παπανικολάου, σας παρακαλώ. Να μην εμπλακούμε τώρα σε συζήτηση -με την ευκαιρία της ερώτησης για το Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου- για το συνέδριο του ΠΑΣΟΚ. Για όνομα του θεού!

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ: Το μεσσηνιακό λαό, κύριε Υπουργέ, αυτή τη στιγμή τον ενδιαφέρουν τα προβλήματα της καθημερινότητας και η σχολή την οποία έχετε συγκεκριμένα υποσχεθεί.
Ανησυχούμε, κύριε Υπουργέ, γιατί σε συντροφική παρεούλα την Παρασκευή ανακοινώσατε -και γράφτηκε και πάλι σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας της Καλαμάτας- ότι θα γίνει η σχολή στην Καλαμάτα. Και συγκεκριμένα, στο συνάδελφο κ. Κατσιλιέρη με τον οποίο ήσασταν παρέα.
Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι ο ναός της δημοκρατίας είναι ο πιο υπεύθυνος χώρος και πρέπει να τοποθετηθείτε σήμερα εδώ. Έχετε υπόψη σας να δημιουργήσετε σχολή στο Νομό Μεσσηνίας και συγκεκριμένα στην Καλαμάτα; Εμείς είμαστε έτοιμοι. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ξοδέψει εκατομμύρια την προτροπή της διοικούσας επιτροπής, αλλά και του περιφερειάρχη Πελοποννήσου. Παρακαλώ να πάρετε μια υπεύθυνη θέση τη στιγμή που παρακολουθεί ολόκληρη η Μεσσηνία. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Παπανικολάου, δεν παρακολουθεί ολόκληρη η Μεσσηνία, παρακολουθεί ολόκληρη η Πελοπόννησος την υλοποίηση μιας δέσμευσης της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ η οποία εξελίσσεται κανονικά, εξελίσσεται υπεύθυνα και εξελίσσεται ακριβώς όπως περιγράφει το προεδρικό διάταγμα, γιατί στο προεδρικό διάταγμα υπάρχει η δυνατότητα της εξακτίνωσης των σχολών. Και δεν υπάρχει σε καμία κουβεντούλα ή σε οτιδήποτε άλλο.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ: ΄Ετσι λένε οι Βουλευτές σας.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αν μου επιτρέπετε, κύριε Παπανικολάου, αυτό είναι το νόημα μιας υπεύθυνης συζήτησης. Δεν είναι σε κουβέντες καφενείου. Το προεδρικό διάταγμα που προβλέπει την ίδρυση του πανεπιστημίου, προβλέπει ότι η διοικούσα επιτροπή δύναται να εισηγηθεί τη διασπορά των σχολών στο σύνολο της Πελοποννήσου. Για ποιες κουβεντούλες μιλάτε;

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ: Δήλωση συντρόφου σας την Παρασκευή σε εφημερίδα.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Για ποιες κουβεντούλες λέμε τώρα..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριε Παπανικολάου, θα αφήσετε τον κύριο Υπουργό να σας απαντήσει; Ζητάτε απάντηση και δεν τον αφήνετε να απαντήσει. Παρακαλώ, δεν διευκολύνετε έτσι.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είναι πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση η δημιουργία ενός πανεπιστημίου, αφορά όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα την Πελοπόννησο για να μιλάμε για κουβεντούλες καφενείου ή να αναφερόμαστε σε παρελθόντα στελέχη παρελθούσης διοικούσας επιτροπής. Η διοικούσα επιτροπή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είναι μια διοικούσα επιτροπή που αποτελείται από λαμπρούς επιστήμονες, ανθρώπους κύρους, εργάζεται συστηματικά για τη δημιουργία ενός πανεπιστημίου που είναι για όλη την Πελοπόννησο. Άρα θα παρακαλούσα να γίνεται σεβαστό και το έργο της διοικούσας και η ευθύνη της Κυβέρνησης που άλλωστε επαληθεύεται στο έργο της καθώς όπως ακριβώς είχε ανακοινωθεί σ' αυτήν την Αίθουσα, αρχίζει η λειτουργία του πανεπιστημίου από δυο τμήματα στην Τρίπολη, στη σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών.
Από εκεί και πέρα η ανάπτυξη του πανεπιστημίου θα γίνει ακριβώς μ' αυτόν τον τρόπο, δηλαδή με τη δημιουργία εξ αρχής ολοκληρωμένων σχολών και όχι αποσπασματικών τμημάτων και η διοικούσα επιτροπή θα μας εισηγηθεί και τη χωροταξική -περιφερειακή πλευρά και το σύνολο των επιστημονικών κατευθύνσεων που πρέπει να περιλάβει. Η Πελοπόννησος θα λάβει απολύτως έγκαιρα γνώση της εισήγησης της διοικούσας επιτροπής και οι αποφάσεις αυτές, θα είναι εις γνώσιν των τοπικών κοινωνιών στο χρόνο που πρέπει με το ρυθμό που επιβάλλεται ώστε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου να αποτελεί κοινό τμήμα της Πελοποννήσου και καύχημα όλης της Ελλάδας, όπως αξίζει να είναι ένα τέτοιο πανεπιστήμιο. Και αυτό δεν πρόκειται να υπάρξουν επιμέρους ανακοινώσεις για οποιαδήποτε πόλη γιατί το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου το αντιλαμβανόμαστε ως ένα σύνολο ακαδημαϊκό το οποίο θα υπάγεται σε μια ενιαία λογική σχεδιασμού και έτσι θα ανακοινωθεί και έτσι θα λειτουργήσει για την Πελοπόννησο και την Ελλάδα. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Παρακαλώ να συναινέσετε να συζητηθεί η τελευταία ερώτηση του δεύτερου κύκλου και στη συνέχεια να πάμε με τη σειρά εγγραφής για τις υπόλοιπες.

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Συνεπώς, θα συζητηθεί η με αριθμό 13/3.10.2001 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Κ.Κ.Ε. κ. Λιάνας Κανέλλη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με την αντιμετώπιση των λειτουργικών προβλημάτων των δημοσίων σχολείων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Πειραιά.
Η επίκαιρη ερώτηση της κ. Κανέλλη έχει ως εξής:
"Οι δραματικές επιπτώσεις στα σχολεία της περιοχής του Πειραιά από την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που εκφράστηκαν τόσο με την αύξηση του ποσοστού των παιδιών που δεν ολοκληρώνουν τη βασική εκπαίδευση, όσο και με την απομάκρυνση των μαθητών από το Εναιίο Λύκειο και τα ΤΕΕ, γίνονται ακόμη πιο μεγάλες στο έδαφος των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, προϊωνίζοντας μια προβληματική κατάσταση και για τη σχολική χρονιά που μόλις άρχισε έτσι στον Πειραιά το 50% των δημόσιων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργούν σε διπλοβάρδια, πρωί - απόγευμα, η συντήρηση των σχολικών κτιρίων είναι κακή εξ αιτίας της μη διάθεσης από τον κρατικό προϋπολογισμό επαρκών πιστώσεων, ενώ το πρόβλημα των ελλείψεων σε σχολικές αίθουσες "λύνεται" με τη δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων (μέχρι και 35 μαθητές σε κάθε τμήμα).
Ταυτόχρονα μεγάλες είναι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση λείπουν πάνω από 200 δάσκαλοι και στη δευτεροβάθμια πάνω από 300 καθηγητές.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η Κυβέρνηση και πότε, ώστε να αντιμετωπισθούν άμεσα αυτά τα οξύτατα προβλήματα των δημοσίων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Πειραιά;
"
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κατ' αρχήν, θα ήθελα, απαντώντας στη συνάδελφο κ. Κανέλλη να πω ότι δεν ευσταθεί αυτό που περιλαμβάνει στην ερώτηση ότι υπάρχει αύξηση του ποσοστού των παιδιών που δεν ολοκληρώνουν τη βασική εκπαίδευση. Τα στοιχεία -και δεν είναι δικά μας στοιχεία, είναι στοιχεία του ΟΟΣΑ του έτους 2000 -δείχνουν ότι στην Ελλάδα το ποσοστό της σχολικής διαρροής είναι από τα μικρότερα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ. Και αυτό οφείλεται βέβαια στις βελτιώσεις που έχουν γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια και σε σχέση με τη συνολική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και ειδικότερα με τη στελέχωση των σχολείων, με τη βελτίωση των προγραμμάτων και με τη βελτίωση των υποδομών. Υπάρχει μια μετακίνηση από τη γενική παιδεία προς την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση μετά τη δημιουργία των ΤΕΕ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι έχουμε σχολική διαρροή όταν τα παιδιά κάνουν ως πρώτη επιλογή τους την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Σε ό,τι αφορά τώρα ειδικότερα στο Νομό του Πειραιά: Προκειμένου να βελτιώσουμε πολύ περισσότερο τη στελέχωση των σχολείων διορίσαμε φέτος στον Πειραιά διακόσιους πενήντα επτά μόνιμους δασκάλους και τριάντα δύο νηπιαγωγούς έναντι σαράντα τεσσάρων δασκάλων και εξήντα τεσσάρων νηπιαγωγών που είχαν διοριστεί την προηγούμενη σχολική χρονιά. Δηλαδή, έχουμε έναν πενταπλασιασμό του αριθμού των μονίμων δασκάλων που διορίστηκαν, επαναλαμβάνω, για τη στελέχωση των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον Πειραιά. Παράλληλα έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές εκατόν ογδόντα δάσκαλοι και εξήντα πέντε νηπιαγωγοί για να καλύψουν τα λειτουργικά κενά που δημιουργούνται μετά την έναρξη λειτουργίας των σχολείων, όπως γνωρίζετε.
Επίσης, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έγιναν φέτος διορισμοί ενενήντα τεσσάρων μόνιμων καθηγητών κι έχουν επίσης προσληφθεί αναπληρωτές για την κάλυψη των αναγκών που δημιουργούνται. Είναι αλήθεια όμως ότι υπάρχει μία κινητικότητα, γιατί ακόμη και αυτές τις ημέρες κάνουν χρήση του δικαιώματος αδειών που έχουν οι εκπαιδευτικοί και γι' αυτό θα καλυφθούν αυτά τα κενά που δημιουργούνται με αναπληρωτές.
Θα μου επιτρέψετε τώρα να πω δύο λόγια σε ό,τι αφορά στις υποδομές: Θα ήθελα να θυμίσω ότι με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου παραδόθηκαν για χρήση δύο νέες σχολικές μονάδες. Επίσης, δημοπρατήθηκε το 24ο νηπιαγωγείο, επίκειται η δημοπράτηση τριών επιπλέον νέων σχολικών μονάδων συνολικού προϋπολογισμού εξακοσίων πενήντα οκτώ εκατομμυρίων (658.000.000) δραχμών κι έχουν συναφθεί έξι προγραμματικές συμβάσεις με το Δήμο Πειραιά -χρηματοδοτούνται οι κατασκευές αυτών των έξι μεγάλων σχολικών συγκροτημάτων από το Υπουργείο Παιδείας μέσω του Ο.Σ.Κ.- συνολικού προϋπολογισμού 1,93 δισεκατομμυρίων δραχμών.
Παράλληλα στο πρόγραμμα του Ο.Σ.Κ. εκπονούνται μελέτες για άλλα επιπλέον έξι διδακτήρια και για την απόκτηση των απαιτούμενων οικοπέδων έχουν γίνει παρακαταθέσεις για αποζημιώσεις οικοπέδων από 1.1.1999 μέχρι σήμερα ποσού 1,9 δισεκατομμυρίων δραχμών για την απόκτηση επτά χώρων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για την απόκτηση άλλων τεσσάρων χώρων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν κατατεθεί ποσά εξακοσίων ενενήντα εκατομμυρίων (690.000.000) δραχμών.
Δεν είναι, δηλαδή, αλήθεια ότι υπάρχει υποχρηματοδότηση. Υπάρχει ένα συνολικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται γενναία, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, έτσι ώστε τα επόμενα χρόνια να αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα υποδομών καθώς και το πρόβλημα της διπλής βάρδιας που αφορά στις σχολικές μονάδες στον Πειραιά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Η κ. Κανέλλη έχει το λόγο.

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να γνωρίζει ο κύριος Υφυπουργός ότι δεν έχω καμία αντίρρηση να αμφισβητήσω τα στοιχεία που εσείς μου δώσατε. Θα σας παρακαλούσα όμως να κάνετε το ίδιο και για μένα.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά συγκεντρώθηκε -η ΕΛΜΕ δεν έχει κανένα συμφέρον να πει ψέματα στα στοιχεία- και κατέγραψε και είναι σε θέση να γνωρίζει όσο και το Υπουργείο, επιτρέψτε μου να το πω. Είναι οι άνθρωποι που έρχονται κάθε ημέρα σε επαφή με τους μαθητές. Είχαμε πέρσι 50% και φέτος έχουμε 30% έλλειψη μαθητών στα λύκεια. Και αυτό το 30% δεν πήγε στα Τ.Ε.Ε. Είναι χαρακτηριστική απώλεια παιδιών. Την ίδια ώρα ο ελληνικός λαός και το Κοινοβούλιο και εσείς και το Υπουργείο παραλαμβάνουμε έρευνες και μελέτες που λένε ότι σε εκείνη την ευαίσθητη ηλικία μεταξύ δεκαπέντε, δεκαέξι και δεκαεπτά ετών έχει πολλαπλασιαστεί ο αριθμός των παιδιών που σέρνονται στα ναρκωτικά. Είναι προφανές ότι άμα σταματήσουν το σχολείο σε εκείνη την ηλικία τα παιδιά θα πάρουν στραβό δρόμο σε μία κοινωνία με πάρα πολύ μεγάλες απαιτήσεις.
Έπειτα, θα σας αναφέρω στοιχεία της 13ης Σεπτεμβρίου, δύο ημέρες μετά το χτύπημα, όταν άνοιξαν τα σχολεία: Από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στον Πειραιά λείπουν διακόσιοι δάσκαλοι. Το 30% των σχολείων είναι σε διπλή βάρδια. Ήταν 50%, αλλά μειώθηκε το ποσοστό εξαιτίας της εγκατάλειψης των παιδιών από το λύκειο, όχι για τα μέτρα που πήρατε εσείς. Έχετε φτάσει σε τριάντα πέντε μαθητές ανά τάξη. Με τριάντα πέντε μαθητές ανά τάξη όλοι γνωρίζουμε εδώ μέσα ότι μάθημα δεν γίνεται και κάτω απ' αυτές τις συνθήκες. Έχετε τετρακόσιες ογδόντα κενές θέσεις καθηγητών, από τις οποίες οι εκατό ανήκουν στα Τ.Ε.Ε. κι αυτές εσείς είχατε δηλώσει -είναι δικές σας δηλώσεις, κύριε Υπουργέ- ότι θα καλυφθούν με ωρομίσθιους.
Πολλά εργαστήρια των Τ.Ε.Ε. -προσέξτε τώρα λειτουργία των Τ.Ε.Ε.- λειτουργούν σε υπόγεια πολυκατοικιών. Θέλετε να σας πω ενδεικτικά; Το 1ο του Κορυδαλλού. Το 6ο και το 7ο. Σας είχαμε κάνει αναφορά με το συνάδελφο τον κ. Χουρμουζιάδη πέρσι το Μάιο για το λύκειο στον Κορυδαλλό. Τα συμπτύσσετε τα σχολεία, τα κλείνετε. Και ξέρετε ότι κάθε φορά που κλείνει ένα σχολείο μα φυλακή ανοίγει, μα τεκές ανοίγει.
Βιβλία που λείπουν: Θέλετε να σας τα πω;
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Τελειώνω αμέσως, κύριε Πρόεδρε.
Αναλυτική Γεωμετρία στην Α΄ λυκείου. Χημεία. Φυσική της Γ΄ τάξης λυκείου και Βιολογία της Β΄ τάξης λυκείου. Και από τα Τ.Ε.Ε. λείπουν βιβλία κατεύθυνσης.
Για ποια παιδεία μιλάμε; Ο Πειραιάς είναι δύο βήματα από την Αθήνα. Με το να χτίζονται πέντε ή δέκα αίθουσες και να έχουμε Τ.Ε.Ε. άφτιαχτα να λειτουργούν σε υπόγεια χωρίς καθηγητές, να καλύπτετε τα κενά με ωρομίσθιους και μετά να λέτε ότι θα στείλετε αναπληρωτές, όταν τους βρείτε -τα στοιχεία των ελλείψεων που σας δίνω είναι από την ΕΛΜΕ στις 13 Σεπτεμβρίου φέτος, όπου συμπτύσσονται σχολεία- δεν πρόκειται να έχουμε μέλλον ως τόπος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Πετσάλνικος έχει το λόγο.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αμφισβητώ ευθέως τα στοιχεία που σας δίνει η ΕΛΜΕ σε ό,τι αφορά στο κλείσιμο σχολείων που είπατε. Κανένα σχολείο δεν έχει κλείσει στον Πειραιά, κυρία Κανέλλη, και δεν θα κλείσει κανένα σχολείο. Τμήματα με άνω των τριάντα, μέχρι τριάντα πέντε, μαθητές είναι σπάνιες εξαιρέσεις. Διότι, επαναλαμβάνω, με την υποδομή που έχει δημιουργηθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια και με την αύξηση της στελέχωσης, ο μέσος αριθμός των μαθητών που είναι ανά τμήμα στη χώρα μας και τα αστικά κέντρα, δεν ξεπερνά τους είκοσι τέσσερις, είκοσι πέντε. Σπάνια περίπτωση, θα οφείλετε μόνο στο εάν δεν υπάρχει δυνατότητα κατασκευής εκεί, λόγω έλλειψης οικοπέδου, νέων εγκαταστάσεων. Μόνο σε τέτοιες ελαχιστότατες των περιπτώσεων έχουμε πολυπληθή τμήματα. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Το Αρσάκειο έχει τριάντα πέντε μαθητές ανά τάξη.

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των ΤΕΕ, θα ήμουν ευτυχής εάν πραγματικά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, που είχε προκηρυχθεί από το ΑΣΕΠ τον Απρίλιο, είχαν εκδοθεί στο τέλος Αυγούστου, όπως περίμενα και ήθελα και εγώ- το ΑΣΕΠ δυστυχώς καθυστέρησε λίγο περισσότερο και τα εξέδωσε την 1η Οκτωβρίου- έτσι ώστε να μπορούμε να πάρουμε και τους μονίμους που επέτυχαν στο διαγωνισμό, αλλά και τους αναπληρωτές για να στελεχωθούν τα ΤΕΕ. Και βρισκόμαστε ακριβώς σ΄ αυτήν τη φάση.
Θα ήμουν και εγώ ευτυχής, εάν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία, από πλευράς ΑΣΕΠ, έκδοσης των αποτελεσμάτων λίγες βδομάδες νωρίτερα.
Σε ό,τι αφορά επίσης τα βιβλία, θα έπρεπε να σας έχει πληροφορήσει η ΕΛΜΕ ότι όλα τα βιβλία, ακόμη και αυτά τα επτά βιβλία για το λύκειο που εδόθησαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τον Ιούνιο στον Οργανισμό ΄Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων, έχουν αποσταλεί. Δεν έχουμε, δηλαδή, κενό σε ό,τι αφορά τα βιβλία. ΄Εχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.
Εκείνο που πραγματικά πρέπει τις επόμενες ημέρες να γίνει, είναι η στελέχωση και των ΤΕΕ όχι μόνο με ωρομισθίους που καλύπτουν λειτουργικές ανάγκες που παρουσιάζονται απρόβλεπτα, λόγω του ότι κάνουν χρήση διαφόρων ειδών αδειών, όπως είπαμε οι εκπαιδευτικοί, αλλά και μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, τις επόμενες ημέρες προσλαμβάνουμε και τους χιλίους τουλάχιστον εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, που θα στελεχώσουν και τα ΤΕΕ της περιοχής Πειραιά.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.10.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 576 φορές