Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Θ'
Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
../..
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:
../..
γ) Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αναγνώριση τίτλων σπουδών, των ιατρικών σχολών από τις χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης,
../..

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
10. Στην με αριθμό 593/18-7-01 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 627/23-7-01 έγγραφο από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 593/18-7-2001 την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κύριοι Θεόδ. Ανάγνωστόπουλος, Δημ. Σιούφας και Σπύρος Ταλιαδούρος και αφορούν στο Παν/μιο Θεσσαλίας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
I. Στο Τμήμα Κτηνιατρικής του ανωτέρω ιδρύματος υπηρετούν δεκαεπτά (17) μέλη Δ.Ε.Π. Με τον προγραμματισμό του έτους 98-99 χορηγήθηκαν στο ανωτέρω τμήμα τέσσερις (4)συνολικά:
-τρεις (3) στη βαθμίδα του Επίκουρου καθηγητή ή Λέκτορα
- μία (1) στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή ή Επίκουρου καθηγητή
Επίσης. με τον προγραμματισμό του έτους 99-00 δόθηκαν δύο (2) θέσεις Δ.Ε.Π., ήτοι:
- Μία (1) θέση ΔΕΠ στη βαθμίδα του καθηγητή
- μία ( 1) θέση ΔΕΠ στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή ή Λέκτορα ενώ προκηρύχθηκε μια (1) θέση άγονη διαδικασία εκλογής Επικ. Καθηγητή ή Λέκτορα.
Επιπρόσθετα χορηγήθηκαν συνολικά εκατόν δέκα τρεις (113) πιστώσεις στην Πρυτανεία για το ακαδημαϊκό έτος 2000-2001:
- εξήντα τρεις (63) πιστώσεις για τα παλαιά τμήματα
- πενήντα (50) πιστώσεις για τα νέα τμήματα
και πέντε (5) πρόσθετες στη διάθεση του Πρυτανικού Συμβουλίου, προκειμένου να κατανεμηθούν στα τμήματα για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Π.Δ. 407/80 για την κάλυψη επειγουσών και άμεσων διδακτικών αναγκών.
Ήδη το ΥΠΕΠΘ, ενόψει του νέου ετήσιου προγραμματισμού, βρίσκεται στο στάδιο επεξεργασίας τω προτάσεων που έχουν υποβληθεί από όλα τα Α.Ε.Ι. προκειμένου να προβεί στην κατανομή νέων θέσεων ΔΕΠ σε συνδυασμό με την αριθμ. β2/6042/21-12-95Υπουργική απόφαση.
Επίσης σχετικά με την πρόσληψη διοικητικού προσωπικού γενικά για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
α. Έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης(ΔΙΠΠ/Φ.ΕΓΚΡ.10/οικ.539/8-1-2001) η πλήρωση τεσσάρων (4) διοικητικών υπαλλήλων (3) ΤΕ Πληροφορικής, 1 ΤΕ Τεχνολόγων Τοπογράφων) και έχει ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψής τους από το ΑΣΕΠ.
β έχει ξεκινήσει η διαδικασία της μετατροπής συμβάσεων Ι.Δ. ορισμένου χρόνου σε Ι.Δ. Αορίστου Χρόνου εξήντα δύο (62) ατόμων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν.2839/2000.
γ Βρίσκεται στο τελικό στάδιο (για δημοσίευση) ο διορισμός μια (1) διοικ. υπαλλήλου, επιλαχούσης του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού έτους 1995.
Η τοποθέτηση των υπαλλήλων αυτών θα γίνει από το ΑΕΙ ανάλογα με τις ανάγκες των τμημάτων.
ΙΙ Όσον αφορά στη στήριξη και αναβάθμιση του Τμήματος Κτηνιατρικής, στο πλαίσιο των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία των ακαδημαϊκών μονάδων. η αναβάθμιση, η επίλυση διαφόρων προβλημάτων όπως και η γενικότερη ανάπτυξη αυτών σε όλα τα επίπεδα. ανήκει στους ίδιους τους Πανεπιστημιακούς φορείς, στο πλαίσιο της διοικητικής και οικονομικής τους αυτοτέλειας και οι οποίοι. αν χρειάζεται. για την επίτευξη των στόχων τους, υποβάλλουν τις σχετικές προτάσεις τους στην Πολιτεία για τη συνδρομή και παρέμβασή της όπου οι ισχύουσες διατάξεις το προβλέπουν.
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην προοπτική ίδρυσης και άλλων ακαδημαϊκών μονάδων του Παν/μίου Θεσσαλίας στην πόλη της Καρδίτσας, η πρωτοβουλία για το θέμα αυτό ανήκει σύμφωνα μετις κείμενες διατάξεις, στο ίδιο το ίδρυμα και βέβαια κάθε σχετική πρόταση συζητείται και εξετάζεται στο πλαίσιο της κατάρτισης του συνολικού εθνικού χωροταξικού και στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Θα πρέπει δε να γίνει γνωστό ότι στο Υπουργείο παιδείας έχει συγκροτηθεί ομάδα από διακεκριμένους ειδικούς και εμπειρογνώμονες προερχόμενους από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της Χώρας, η οποία έχει ως έργο την εκπόνηση του εθνικού χωροταξικού και στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Στην ομάδα αυτή διαβιβάζονται όλες οι προτάσεις φορέων προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τη διαμόρφωση των προτάσεων και των εισηγήσεών τους
IV. Όσον αφορά στην υλικοτεχνική υποδομή του Τμήματος Κτηνιατρικής του Παν/μίου Θεσσαλίας σας γνωρίζουμε ότι ζητήσαμε στοιχεία από την Πρυτανεία του ανωτέρω Ιδρύματος προκειμένου να σας ενημερώσουμε σχετικά.
Ο Υπουργός
ΠΈΤΡΟΣ Δ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ"
../..

"Α. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 4 Καν. Βουλής)
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Δεύτερη είναι η με αριθμό 27/8.10.2001 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας κας Μαριέττας Γιαννάκου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με την αναγνώριση τίτλων σπουδών, των ιατρικών σχολών από τις χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η επίκαιρη ερώτηση της κας Γιαννάκου έχει ως εξής:
"Αποτελεί παράδοξο φαινόμενο διάκρισης μεταξύ πολιτών η συνεχιζόμενη αδυναμία αναγνώρισης τίτλων σπουδών από ιατρικές σχολές χωρών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περίπου 1000 υποψήφιοι παραμένουν ουσιαστικά εγκλωβισμένοι, παρά την ένταξή τους στο ενιαίο πανελλαδικό σύστημα εξετάσεων αναγνώρισης με σχετική απόφαση του Υπουργού Παιδείας. Είναι ασφαλώς πρόκληση σε βάρος των εν λόγω υποψηφίων το γεγονός ότι τα γραπτά τους παραμένουν "κλειδωμένα" σε τραπεζική θυρίδα, όταν την ίδια στιγμή οι συνάδελφοί τους από την επαρχία εντάσσονται απρόσκοπτα στην αγορά εργασίας. Σε όλη αυτή την κατάσταση το αρμόδιο Υπουργείο όχι μόνο παραμένει σιωπηλός μάρτυς, αλλά αρνείται και να έρθει σε επαφή με τους ενδιαφερόμενους.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Γιατί δεν έχει παρέμβει άμεσα, ώστε να αρθεί η καταφανής άδικη διάκριση μεταξύ πολιτών με σαφή και ισότιμα δικαιώματα που εκτός των άλλων προστατεύονται ρητώς από το Κοινοτικό Κεκτημένο και το Ελληνικό Σύνταγμα.
2. Τι σκοπεύει να κάνει άμεσα ο αρμόδιος Υπουργός, πριν το θέμα εξέλθει από τα σύνορα της χώρας
".
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευθυμίου έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων):
Κυρία Γιαννάκου, είναι γνωστή η ευθύνη με την οποία ασκείτε τον έλεγχό σας πάντα και σε αυτήν την περίπτωση η πολύπλοκη φύση του θέματος σας οδήγησε σε δύο λάθη. Πρώτον ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι σιωπηλός μάρτυς των εξελίξεων και δεύτερον στο που έγκειται η πραγματική απόδοση ευθυνών. Όπως ίσως θα πρέπει να είναι σε όλους γνωστό, οι εξετάσεις του ΔΙΚΑΤΣΑ πραγματοποιούνται από τις ιατρικές σχολές. Η Ιατρική Σχολή Αθηνών από το Σεπτέμβρη του 2000 και με έγγραφο, που έχω στα χέρια μου, του ίδιου του Προέδρου Ιατρικού Τμήματος Αθηνών του κ. Κίτα αναγνωρίζει αυτό που θα σας πω -θα το καταθέσω αμέσως μετά- ότι αρνείται να πραγματοποιήσει τις εξετάσεις του ΔΙΚΑΤΣΑ όπως και μια άλλη αλυσίδα υποχρεώσεων με ανοικτή δικαιολογία την αντίθεσή της σε ορισμένες όψεις της πρόσφατης νομοθεσίας του Υπουργείου Υγείας για τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ.
Βρεθήκαμε μπροστά σε αυτό το καθεστώς που αναφέρεται συν τοις άλλοις, στη συνταγματικά κατοχυρωμένη και από όλα τα κόμματα της Βουλής υποστηριζόμενη αυτοτέλεια των πανεπιστημίων και των πανεπιστημιακών τμημάτων. Δεν έχουμε δηλαδή νομικό τρόπο επέμβασης στην απόφαση αυτή της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.
Επομένως αυτό που μπορούσε να γίνει είναι αυτό που μας εγκαλείτε -και το κάναμε- να πάρει την πρωτοβουλία το Υπουργείο τον Ιούνιο και να συγκαλέσει όλες τις ιατρικές σχολές. Άλλαξε το σύστημα των εξετάσεων και πραγματοποιήθηκαν κεντρικά, 31 Ιουνίου και 1η Ιουλίου και τα γραπτά προς διόρθωση διανεμήθηκαν στις υπόλοιπες ιατρικές σχολές, αλλά κατά γραπτή απαίτηση της Ιατρικής Σχολής Αθήνας, τα χίλια γραπτά των οποίων τα παράβολα είχαν κατατεθεί στην Ιατρική Αθηνών, ζητήθηκε να μη διορθωθούν από τις υπόλοιπες ιατρικές. Και φυσικά υπάρχει ένα λεπτό θέμα σχέσεων των ιατρικών σχολών ανάμεσά τους, έτσι ώστε πράγματι να γίνει σεβαστή αυτή η απαίτηση της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. Και το Υπουργείο Παιδείας με τον αρμόδιο φορέα του ΔΙΚΑΤΣΑ έλαβε την πρωτοβουλία -και κακώς μας ελέγχετε γι' αυτό- να φυλαχθούν τα γραπτά σε τραπεζική θυρίδα, ώστε τουλάχιστον αυτό το δύσκολο διάστημα της αναμονής επίλυσης του θέματος να μην προκληθεί, να μην εγερθεί καμία αμφισβήτηση περί τη μεταχείριση αυτών των γραπτών.
Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Ιατρική Σχολή Αθηνών, ώστε να καταστεί δυνατή η διανομή αυτών των γραπτών σε άλλες ιατρικές σχολές χωρίς να προκληθεί θέμα ανάμεσά τους, διότι ακριβώς θέλουμε να πιστεύουμε και εμείς, όπως ζήτησα επισήμως από την Ιατρική Σχολή Αθηνών να θεωρείται ότι χίλιοι νέοι επιστήμονες που τίθενται σ' αυτήν τη δοκιμασία καλό είναι να αντιμετωπιστούν απ΄όλους με τη δέουσα ευθύνη και προσοχή και να μην επεκτείνουμε συνδικαλιστικές διεκδικήσεις σε κάποιο άλλο πεδίο σε βάρος συμπολιτών μας.
Άρα βρισκόμαστε σ' αυτήν τη φράση και δεν είμαστε σιωπηλοί μάρτυρες. Αντίθετα κατά το δυνατόν είμαστε ενεργοί προς τη λύση αυτού του ζητήματος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Η κα Γιαννάκου έχει το λόγο.

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ: Κύριε Υπουργέ, πράγματι περίπου έτσι έχουν τα πράγματα όπως τα είπατε. Μόνο που εδώ υπάρχει μια ιδιαιτερότητα. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν τελειώσει τις σχολές τους στο εξωτερικό εδώ και δύο ή τρία χρόνια κα καθυστερούσαν λόγω του ότι ηρνείτο το ΔΙΚΑΤΣΑ Αθηνών να του δώσει τη δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις. Δηλαδή δεν πρόκειται μόνο για το συγκεκριμένο πρόβλημα που αναμένουμε η Ιατρική Σχολή Αθηνών να εξετάσει τα γραπτά τους τα οποία βρίσκονται σε θυρίδα.
Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν τελειώσει πολύ πριν από άλλους. ΟΙ άλλοι έχουν πάρει την αναγνώριση. Αυτοί οι άνθρωποι όμως δεν έχουν τη δυνατότητα να μπουν στη σειρά για να κάνουν ειδικότητα και όλα όσα χρειάζεται να κάνει κανείς εν συνεχεία. Άρα έχουμε μια συνεχιζόμενη εις βάρος τους διάκριση γιατί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι που υπέβαλαν αίτηση στο ΔΙΚΑΤΣΑ Αθηνών δεν είχαν το δικαίωμα εν συνεχεία να μεταφέρουν αυτήν την αίτηση σε άλλες πόλεις της Ελλάδας για να εξεταστούν εκεί τα γραπτά τους. Άρα δεν είναι δυνατόν με ευχολόγια να περιμένουμε το τι θα δεχθεί η Ιατρική Σχολή Αθηνών. Δεν θέλω να σχολιάσω το τι κάνουν οι ιατρικές σχολές. Είναι μια άλλη ιστορία.
Εγώ έκανα την ερώτηση για ένα και μόνο λόγο. Για να σας το θυμίσω γιατί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου σας αρνείται να συναντήσει τους ενδιαφερόμενους και για να μάθουμε από σας ποιοι άλλοι συγκεκριμένοι τρόποι υπάρχουν για να επιταχύνετε τη λύση σ' αυτήν την ιστορία. Αυτή η ιστορία δεν είναι του τελευταίου έτους. Είναι μια ιστορία τριών ετών. Είναι απολύτως άδικη και έχει βαρύτατες επιπτώσεις στο μέλλον αυτών των ανθρώπων, που θέλουν να ασκήσουν την ιατρική στην πατρίδα τους.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Πράγματι αυτοί είναι οι λεγόμενοι παλιοί υποψήφιοι, αλλά η αλυσίδα της αιτιολογίας της δημιουργίας του θέματός τους δεν βρίσκεται στο ΔΙΚΑΤΣΑ. Είναι στο ότι είχαν καταβάλει τα παράβολά τους στην Ιατρική Αθηνών. Έτσι εθεωρούντο και είναι τυπικά δέσμιοι του γεγονότος ότι απευθύνονται στην Ιατρική Αθηνών για την εξέτασή τους. Η Ιατρική Αθηνών με έγγραφο που υπογράφεται από τον Πρόεδρο αναγνωρίζει ότι η αποχή από τη διόρθωση των γραπτών οφείλεται σε απεργιακές κινητοποιήσεις λόγω ορισμένων διατάξεων του ν. 2889/2001 για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ. Άρα είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας δεδομένης της αυτοτέλειας των πανεπιστημίων, δεδομένης της ιδιαιτερότητας ότι τα παράβολα των υποψηφίων είχαν ήδη κατατεθεί στην Ιατρική Αθηνών κινείται με μεγάλη προσοχή.
Οφείλω να αναγνωρίσω ότι η Ιατρική Αθηνών δείχνει να έχει συνείδηση ότι αυτό το πρόβλημα είναι πολύ διαφορετικό από τις εν γένει κινητοποιήσεις στις οποίες προβαίνει για την εναντίωσή της στο νομοσχέδιο περί ΕΣΥ. Η προσπάθειά μας είναι σε συνεργασία με την Ιατρική Αθηνών να αναγνωριστεί η δυνατότητα της διασποράς αυτών των γραπτών και σε άλλες ιατρικές σχολές, έτσι ώστε αυτά τα παιδιά να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την εξέταση και να ξέρουν πώς θα προσδιορίσουν την εξέλιξή τους. Ελπίζω όλες οι πολιτικές δυνάμεις να συμβάλουν προς τις ιατρικές σχολές, ώστε οι κινητοποιήσεις να αποσυνδεθούν από τα κεντρικά τους ζητούμενα διότι αφορούν τη μοίρα άλλων συμπολιτών μας.

ΠΡΟΕΔΡΕΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Είναι σωστό αυτό που λέτε κύριε Υπουργέ, για να δοθεί λύση για τα παιδιά που δεν χρωστάνε τίποτα.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Καταθέτω το έγγραφο του Προέδρου της Ιατρικής Αθηνών κ. Κίττα.
(Στο σημείο αυτό ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευθυμίου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τα γραπτά των τελευταίων εξετάσεων ήλθαν προχθές.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αν μου επιτρέπετε, μην κάνουμε πρόχειρες επισημάνσεις. Είναι ασφαλισμένα τα γραπτά στη θυρίδα. Θα σας παρακαλούσα…

ΣΠΗΛΙΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι τρεις χιλιάδες (3000) παιδιά.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Δεν έχετε δικαίωμα σε λόγο από τον Κανονισμό, κύριε συνάδελφε.

ΣΠΗΛΙΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι κοινωνικό πρόβλημα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Είναι εδώ η κα Γιαννάκου, η οποία είναι επαρκής, τα καταφέρνει…

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, κλείνω με μία διαβεβαίωση. Το γραφείο του Ειδικού Γραμματέα ημερησίως ασχολείται με την εξήγηση σε τριάντα (30) κατά μέσο όρο ανθρώπους αυτής της κατηγορίας. Είναι άδικο να ασκείται κριτική ότι δεν επιμελούμεθα του θέματος και κυρίως δεν κάνουμε ό,τι μπορούμε για να το επιλύσουμε.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.10.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 567 φορές