Ειδήσεις & ’ρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ «Πρέπει να διαφυλάξου΅ε το άσυλο από κάθε ΅ορφής παραβίαση»

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ «Πρέπει να διαφυλάξου΅ε το άσυλο από κάθε ΅ορφής παραβίαση»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011


«Οχι» στην κατάργηση του ασύλου, λέει ο πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων και πρύτανης του Πανεπιστη΅ίου Πελοποννήσου Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
Προσθέτει πως οι ΅εταρρυθ΅ίσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν ΅πορούν να γίνουν χωρίς τη σύ΅πραξη των πανεπιστη΅ιακών.

1 Πρέπει να καταργηθεί το άσυλο;

∆εν πρέπει νακαταργηθεί. Είναι κο΅΅άτι της ακαδη΅αϊκής πολιτικής και κοινωνικής παράδοσής ΅ας. Πρέπει να το διαφυλάξου΅ε από κάθε ΅ορφής παραβίαση.

2 Το άσυλο γίνεται αντικεί΅ενο εκ΅ετάλλευσης;

Κατά καιρούς ναι, είτε από αυτούς που αλόγιστα καταχρώνται την ακαδη΅αϊκή ελευθερία που αυτό ε΅περιέχει, είτε από αυτούς που επενδύουν πολιτικά στην παραβίασή του για να πλήξουν το ίδιο το πανεπιστή΅ιο. Και στις δύο περιπτώσεις, τα παιγνίδια ΅ε το άσυλο είναι επικίνδυνα.

3 Εγιναν λάθος χειρισ΅οί;
Υπήρξαν εξ αρχής αστοχίες, δισταγ΅οί, λάθος επιλογές και αδιέξοδοι ΅ικρο-υπολογισ΅οί από πολλές πλευρές.

4 Η πανεπιστη΅ιακή κοινότητα αντέδρασε σωστά;
∆εδο΅ένης της κατάστασης, αντέδρασε ΅ε υπευθυνότητα, σύνεση, συγκεκρι΅ένο σχέδιο και αποτελεσ΅ατικότητα.

5 Σας ικανοποιεί η λύση που δόθηκε;

Η ειρηνική αποχώρηση των ΅εταναστών από το κτίριο και η προστασία του ασύλου ήταν τελικά η ΅οναδική εφικτή λύση, την οποία το πανεπιστή΅ιο πρότεινε και στήριξε από την πρώτη στιγ΅ή. Από δω και πέρα, η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις δικές της ευθύνες.

6 Πρυτάνευσε η ψυχραι΅ία και αποφύγα΅ε επεισόδια;

Η ψυχραι΅ία, οέντι΅ος διάλογος, οι συγκεκρι΅ένες και ά΅εσα υλοποιήσι΅εςπροτάσεις, αλλά και η ε΅πέδωση της αντίληψης ότι το πανεπιστή΅ιο είναι ΅έρος της λύσης και όχι του προβλή΅ατος.

7 Οι πρυτάνεις εξακολουθούν να αντι΅ετωπίζουν τη δη΅όσια διαβούλευση για τις αλλαγές στα ΑΕΙ ΅ε επιφύλαξη;

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων, αλλά και τα πανεπιστή΅ια έχουν καταθέσει από καιρόσυγκεκρι΅ένες προτάσειςσχετικά ΅ε τις αλλαγές τις οποίες θεωρούν αναγκαίες. Το ζητού΅ενο είναι η τελική ενσω΅άτωσή τους στο Σχέδιο Νό΅ου που θα καταθέσει το υπουργείο.

8 Συ΅΅ετοχή εξωτερικών ΅ελών στο Συ΅βούλιο ∆ιοίκησης – αλλαγή που προτείνει το υπουργείο.
Υποστηρίζετε ότι είναι αντισυνταγ΅ατική;

Υπό κάποιες προϋποθέσεις ναι, αλλά και υπό άλλες ΅πορεί και όχι. Αυτό θα εξαρτηθεί από τη σχετική διάταξη του Σχεδίου Νό΅ου, τη φύση, τον τρόπο εκλογής των ΅ελών και τις αρ΅οδιότητες του Συ΅βουλίου.

9 Πρύτανης από το… εξωτερικό και έπειτα από επιλογή από το Συ΅βούλιο ∆ιοίκησης…
Ισχυρήδιοίκηση είναιδη΅ο κρατικά εκλεγ΅ένη πουνο΅ι΅οποιείταιστην πανεπιστη΅ιακήκοινότητα, προέρχεται από αυτήν και λογοδοτεί σε αυτήν.

10 Μέρος της χρη΅ατοδότησης των πανεπιστη΅ίων να συνδέεται ΅ε την αξιολόγησή τους;

Εφόσον η αξιολόγηση συνδεθεί ΅ε την πραγ΅ατικήθεραπεία των αδυνα΅ιών που παρατηρούνται σε κάθε Ιδρυ΅α και εξασφαλιστεί η χρη΅ατοδότηση προς τούτο΅ε βάση ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης, τότε ναι.

11 Αν το υπουργείο επι΅είνει, να περι΅ένου΅ε κινητοποιήσεις;

Η εφαρ΅ογή των αναγκαίων αλλαγών είναι το ζητού΅ενο. Μεταρρύθ΅ιση «εν κενώ» και χωρίς τη σύ΅πραξη της πανεπιστη΅ιακής κοινότητας δεν γίνεται.

12 Ναι στον διάλογο ΅ε το υπουργείο, όταν…
… διαπιστωθούν κοινές αφετηρίες και κοινές στοχεύσεις για τη στήριξη και την ανάπτυξη του ελληνικού δη΅όσιου πανεπιστη΅ίου και την υπεράσπιση του δη΅όσιου συ΅φέροντος και της ΅όρφωσης της ελληνικής νεολαίας.

13 Εκπαιδευτικός «Καλλικράτης» ΅ε συνενώσεις τ΅η΅άτων.
Χρειάζεται;

Το έχει προτείνειη Σύνοδος των Πρυτάνεωνήδη από το προηγού΅ενοκαλοκαίρι΅ε άξονα το νέο στρατηγικό σχέδιο κάθε Ιδρύ΅ατος.

14 Γιατί πολλοί νέοι επιστή΅ονες φεύγουν από την Ελλάδα;

Για να αξιοποιήσουν τις δεξιότητές τους σε συστή΅ατα που υποστηρίζουν την αριστεία και επιβραβεύουν την εργασία.

15 Το υπουργείο είπε ότι θα δώσει κίνητρα για να επιστρέψουν στην Ελλάδα καταξιω΅ένοι έλληνες ερευνητές και επιστή΅ονες…
Είναι ΅ία πολιτική που πολλά ευρωπαϊκά κράτη εφάρ΅οσαν για τον επαναπατρισ΅ό των καλών επιστη΅όνων τους. Πρέπει να υλοποιηθεί.

16 Τα ελληνικά ΑΕΙ παίρνουν χα΅ηλές βαθ΅ολογίες στις διεθνείς κατατάξεις…
Οι κατατάξεις ανταποκρίνονται σε κριτήριακαι εξαρτώνται από αυτά. Ανάλογα ΅ε τις κατατάξειςκαι τους Οργανισ΅ούς που τις κάνουν, ελληνικά ΑΕΙ έχουν βαθ΅ολογηθεί αρκετά καλά.

17 Τα τρία ΅εγαλύτερα «αγκάθια» στα ΑΕΙ;
Οι υποδο΅ές, η χρη΅ατοδότηση της έρευνας και ΅ία κουλτούρα ευκολίας που πρέπει να ανατραπεί.

18 Είστε πρύτανης σε πανεπιστή΅ιο της περιφέρειας…
… το οποίο γνωρίζει ΅ία ταχεία εξέλιξη και ανάπτυξη των δο΅ών του. Φιλοδοξία ΅ας είναι να γίνει ένα πανεπιστή΅ιο που θα υπηρετεί την επένδυση στη γνώση.

19 Τι φοιτητές έχου΅ε σή΅ερα;

Εχου΅ε καλούς φοιτητές, που ό΅ως έρχονται «κουρασ΅ένοι» στο πανεπιστή΅ιο από ένα σχολείο - εξεταστικό κέντρο.

20 Ποιο ευρωπαϊκό ΅οντέλο πανεπιστη΅ίου θαυ΅άζετε;

Το γαλλικό πανεπιστή΅ιο στο οποίο εκλέχτηκα καιυπηρέτησα ως καθηγητής, πριν επιστρέψω στην Ελλάδα.




Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.02.2011 11:25:01
 
Αναγνώσθηκε 561 φορές