Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Aρκετοί εκπαιδευτικοί δεν εφαρμόζουν τις εγκυκλίους του υπ. Παιδείας, ταλαιπωρώντας έτσι μαθητές και γονείς , δεν ενημερώνονται επαρκώς για την ισχύουσα νομοθεσία, ενώ υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης από το ΥΠΕΠΘ και το Π.Ι.. για το ενιαίο αναμορφωμένο oλοήμερο και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας .Τα προβλήματα αήθους και παραβατικής συμπεριφοράς και σε πλήθος και σε ένταση που καταγράφτηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος μειώθηκαν. Η πληθώρα της ύλης και ο συνωστισμός της στα βιβλία Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ καθώς και Γλώσσας Ε΄ κουράζουν υπερβολικά τους μαθητές και συχνά η αποτυχία τους προκαλεί αποστροφή. Αυτές είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που καταγράφονται στην αρκετά ενδιαφέρουσα έκθεση της Σχολικής Συμβούλου της Χίου Ιωάννας Λεμονιάδου -Μιχαηλίδη Ειδικότερα η κ. Λεμονιάδου -Μιχαηλίδη στη έκθεσή της διαπιστώνει τα εξής: • Παρατηρείται το εξής φαινόμενο: αρκετοί εκπαιδευτικοί αν και γνωρίζουν τις εγκυκλίους για τις κατ’ οίκον εργασίες εν τούτοις δεν τις εφαρμόζουν ακολουθώντας αυθαίρετη συμπεριφορά η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις δε βοηθά τους μαθητές αλλά αναγκάζει την οικογένεια-γονείς να υποκαταστήσουν το σχολείο. Ευτυχώς, η τάση αυτή που παρατηρείται κυρίως σε μεγάλα αστικά σχολεία, με μαθητές που οι γονείς τους έχουν μεγάλη κοινωνικο-οικονομική επιφάνεια, τείνει να μειώνεται με τον καιρό χωρίς, όμως και να εξαφανίζεται. • Στόχος για το επόμενο σχολικό έτος είναι η επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας που διενεργήσαμε για την αξιολόγηση του μαθητή στη Χίο και η εξαγωγή συμπερασμάτων. • Ταυτόχρονα η παρακολούθηση των προγραμμάτων που πρόκειται να εφαρμοστούν όπως το νέο σχολείο, το ενιαίο αναμορφωμένο Ολοήμερο και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας απαιτεί σαφέστερη ενημέρωση του Σχ. Συμβ. από το Π.Ι. και κατά συνέπεια και των εκπαιδευτικών που χρειάζονται διευκρινήσεις για τον τρόπο εφαρμογής τους από το Σχ. τους Σύμβουλο και το ΥΠΕΠΘ. Ωστόσο, μέχρις στιγμής, καταγράφεται η ανησυχία και η σύγχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή των παραπάνω προγραμμάτων, αλλά και η αιφνίδια ανακοίνωση και λεπτομερής έλλειψη ενημέρωσης από το ΥΠΕΠΘ και το Π.Ι.. • Οι εκπαιδευτικοί γενικά και οι δάσκαλοι ιδιαιτέρως, με δική τους ευθύνη και όχι της υπηρεσίας, δεν ενημερώνονται επαρκώς για την ισχύουσα νομοθεσία. Συχνά δημιουργούνται συγκρούσεις και προβλήματα εξαιτίας τόσο της αφελούς όσο και της σκόπιμης άγνοιας του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί είναι αδικαιολόγητοι, ενώ θα έπρεπε να επιζητούν την εφαρμογή του δικαίου στους τομείς που τους αφορά. • Τα προβλήματα αήθους και παραβατικής συμπεριφοράς και σε πλήθος και σε ένταση που καταγράφτηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος μειώθηκαν κατά πολύ και αντιμετωπίστηκαν κυρίως από τους Δ/ντές σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Εκτιμούμε ότι η από κοινού δημιουργία ενός είδους εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείου, που να ρυθμίζονται τρόποι αντιμετώπισης παραβατικών συμπεριφορών μαθητών και άλλων θεμάτων που αφορούν στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, οι παρεμβάσεις των Δ/ντών και των δασκάλων αλλά και η ενημέρωση των γονέων για το σχετικό θέμα έφερε πολύ καλά αποτελέσματα. • Γενική παρατήρηση: Απαιτείται μείωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης μαθημάτων Γλώσσας και Μαθηματικών κυρίως των μικρών τάξεων με κείμενα και γνωστικά θέματα που χρειάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος και απαλοιφή άχρηστων γνώσεων. • Η πληθώρα της ύλης και ο συνωστισμός της στα βιβλία Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ καθώς και Γλώσσας Ε΄ κουράζουν υπερβολικά τους μαθητές και συχνά η αποτυχία τους προκαλεί αποστροφή. • Το υφιστάμενο βιβλίο Ιστορίας ΣΤ΄ δεν προσφέρεται για σύγχρονη διδασκαλία. • Μαθήματα ειδικοτήτων που γίνονται από το δάσκαλο δεν μπορούν να εποπτευθούν ικανοποιητικά από τη Σχολική Σύμβουλο σε σχέση με την εφαρμογή των ΑΠΣ. • Επιπλέον, κάποιες παρατηρήσεις γίνονται από τους δασκάλους για πληθώρα ύλης και προτεινόμενων δραστηριοτήτων που δυσκολεύουν πολύ τους μαθητές και τους δασκάλους για τα βιβλία Γεωγραφίας, Εικαστικών καθώς και για τα βιβλία Μουσικής. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 1) Περισσότερο προσωπικό για υπεύθυνη λειτουργία βοηθητικών ενισχυτικών προγραμμάτων και τμημάτων ένταξης για το μαθητή. Διατυπώνονται αιτήματα από όλα τα σχολεία. Προϋπόθεση, κατά την άποψή μας, η διάθεση από το ΠΥΣΠΕ επιπλέον δασκάλου ή δασκάλων ανάλογα με τη σχολική μονάδα, που όμως θα πρέπει να αξιοποιείται/ούνται αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό αυτό και με αποκλειστική ευθύνη του Δ/ντή του σχολείου. 2) Μείωση προσωπικού και λειτουργικών δαπανών για την εκπαίδευση σε καμιά περίπτωση δε συνεπάγεται βελτίωση της ποιότητάς της. 3) Η εξομοίωση του διδακτικού ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών θα έλυνε αδικίες που ταλαιπωρούν την υπηρεσία αλλά και προβλήματα και αυθαιρεσίες Δ/ντών ως προς την εφαρμογή ωρολογίου προγράμματος αφού είναι γνωστή η ύπαρξη παραπρογράμματος και που είναι αδύνατον να ελεγχθεί αυτή σε καθημερινή βάση από το Σχολικό Σύμβουλο ή τον Προϊστάμενο. 4) Η εξομοίωση της αριθμητικής κλίμακας αξιολόγησης του μαθητή του Δημοτικού με αυτήν του Γυμνασίου θα έδινε καθοριστική λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δάσκαλος και το σύστημα από την ισχύουσα κλίμακα αλλά και θα διευκόλυνε το μαθητή στην πορεία της επίδοσής του στο Γυμνάσιο. 5) Είναι χρήσιμο ένα εγχειρίδιο οδηγιών επιλογής διδακτέας ύλης μαθημάτων νέων βιβλίων για το δάσκαλο από το Π. Ι.. 6) Διατυπώνονται πολλά αιτήματα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε επίπεδα αρχάριων και προχωρημένων, αίτημα που δε θα έπρεπε να διατυπώνεται για το Δημοτικό σχολείο. Παρ’ όλ’ αυτά και γνωρίζοντας την ελληνική πραγματικότητα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών θεωρούμε ότι η πιστοποιημένη επάρκεια στην ξένη γλώσσα θα έπρεπε να παρέχεται μέσα από τις διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι από την παραπαιδεία. 7) Η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας και των Η/Υ σε ξεχωριστά μαθήματα από την Α΄ τάξη χρειάζεται επανεξέταση. 8) Χρειάζεται πιο αποτελεσματική συνεργασία με φορείς Ειδικής Αγωγής για έγκαιρη διάγνωση αλλά και υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Δημιουργία τμημάτων Ειδικής Αγωγής μέσα στα κανονικά σχολεία. 9) Τέλος, επισημαίνουμε την ανησυχία και αγωνία μας για τη στάση του εκπαιδευτικού απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες που έχει να αντιμετωπίσει. Τόσο το εκπαιδευτικό σύστημα όσο και η κοινωνία απαιτούν και του αναθέτουν υποχρεώσεις υπερβολικές και δύσκολες χωρίς ταυτόχρονα αυτός πάντοτε να μπορεί να ανταποκριθεί αλλά και στις περισσότερες φορές που αυτός ανταποκρίνεται δεν αισθάνεται αναγνώριση και ικανοποίηση για το έργο του. Είναι γνωστό σε όλους ότι ένας απογοητευμένος εκπαιδευτικός πρέπει να επιστρατεύσει αισθήματα πάνω από τις ανθρώπινες δυνάμεις του για να κάνει τους μαθητές του καλούς κι ευτυχισμένους. Κι αυτό είναι από δύσκολο έως αδύνατο.

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον Pronoia την 27-08-2010 στις 16:03:57
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.06.2010 10:25:01
 
Αναγνώσθηκε 1528 φορές