Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης







ΘΕΜΑ: « Παραδοσιακή Μουσική και ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο »

 

 

 

Είναι πεποίθηση μας και κοινή αντίληψη ότι το Εκπαιδευτικό Σύστημα κάθε χώρας και κάθε εποχής είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις αλλαγές και στις ανάγκες  κάθε εποχής. Για μια ακόμη φορά, το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα βρίσκεται υπό διαδικασίες αλλαγών με σκοπό την εξέλιξη και βελτίωσή του ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της  εποχής μας. Στα πλαίσια του Νέου Σχολείου, λειτουργεί στη  χώρα μας ο θεσμός του Ολοημέρου Σχολείου, για πρώτη φορά το 1997.  Ο εν λόγω θεσμός  εφαρμόζεται σε χώρες του εξωτερικού εδώ και δεκαετίες, με  σκοπός και φιλοδοξία να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες.

 

Με αφετηρία τις απαιτήσεις  της εποχής, σας απευθύναμε   -με το υπ` αριθμ. 310/24-02-10 έγγραφο μας-  τις προτάσεις μας για αύξηση των ωρών του μαθήματος της Μουσικής στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου και  επίσης για  διδασκαλία παραδοσιακού μουσικού οργάνου.   Με ενθουσιασμό πληροφορηθήκαμε  τη θετική απάντησή σας στο  πρώτο μας αίτημα  και σας ευχαριστούμε  για την αποδοχή αυτής της πρότασης.  

 

 Όπως σε πολλά έγγραφα έχουμε αναφέρει  η αναγκαιότητα  της ενίσχυσης του μαθήματος  της Μουσικής, συνίσταται- όχι μόνο στην  καλλιέργεια της δημιουργικότητας,  της φαντασίας,  της συμμετοχής και της έκφρασης,  συνεπώς στην  ψυχική υγεία των παιδιών- αλλά  επίσης στην πνευματική και σε αυτή καθαυτή  τη σωματική υγεία των παιδιών. Αξιοσημείωτο είναι ότι  παιδιά που παρακολουθούσαν μια ώρα εβδομαδιαίως μουσική στο δημοτικό, παρουσιάζουν αυξημένη νοημοσύνη κατά 25% σε σχέση με τα παιδιά που στερήθηκαν το μάθημα.

 

Θα θέλαμε ωστόσο να επαναλάβουμε  ότι η εκμάθηση μουσικού οργάνου είναι επίσης πολύ σημαντικό κομμάτι  στην μουσική εκπαίδευση.  Στο σχολικό περιβάλλον του ολοήμερο σχολείου «ταιριάζει» η διδασκαλία του παραδοσιακού οργάνου, για το λόγο τούτο, προτείνεται η διδασκαλία παραδοσιακού μουσικού οργάνου στο ολοήμερο σχολείο:  Η εκμάθηση μουσικού οργάνου καλλιεργεί περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη μνήμη, την ευφυϊα,  καθώς και με κιναισθητικές δεξιότητες.  Επιπλέον, η διδασκαλία  παραδοσιακού οργάνου  επιτυγχάνει  στόχους  που βρίσκονται σε αρμονία με τους στόχους του  ολοημέρου σχολείου, (κοινωνικοποίηση, ομαδοσυνεργατική συμπεριφορά,) και ταυτόχρονα   λόγω των μικροδιαστημάτων που δύναται να εκτελέσει- και κατά αντιστοιχία των  ηχητικών συχνοτήτων που μπορεί να παράγει-, συντονίζει- διεγείρει περιοχές του εγκεφάλου  που ίσως να μην διεγείρονται από τις πιο περιορισμένες συχνότητες των ευρωπαϊκών διαστημάτων, του τόνου και του ημιτονίου.  Τα παραδοσιακά όργανα  μας συνδέουν και συνεχίζουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και  την παράδοση, ταιριάζουν με την ελληνική  κουλτούρα και κοινωνία,  συνδέουν τα παιδιά με την παράδοση του τόπου μας,   συμβάλλοντας στη διατήρηση της Ελληνικής ταυτότητας.  Ας σημειωθεί ότι  τα παραδοσιακά όργανα  έχουν  οικονομική και εύκολη  αγορά από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο  μαθητή- χωρίς επιβάρυνση για το κράτος-  καθώς και μεταφορά, συντήρηση και αποθήκευση, αν χρειαστεί, στους χώρους του σχολείου.

 

Θεωρούμε ότι οι αναφερθείσες προτάσεις θα συντελέσουν σημαντικά στον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση του Δημοτικού Σχολείου και θα καλύψουν τις ανάγκες της εποχής μας για  γνώση, πνευματική καλλιέργεια αλλά και σύνδεση με την ιστορία  και παράδοση του τόπου μας.

Ευελπιστώντας στη θετική αντιμετώπιση της πρότασης μας, ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

 

 

 

 

 

           

Ο  Σχολικός  Σύμβουλος  Μουσικής  ΠΕ 16

                                                          Περιφέρειας Πελοποννήσου

 

                                                                Μακαντάσης    Θεμιστοκλής




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.06.2010 18:40:01
 
Αναγνώσθηκε 432 φορές