Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ KΘ΄
Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα το δελτίο επικαίρων ερωτήσεων της Δευτέρας 12 Νοεμβρίου 2001.
"Επίκαιρες ερωτήσεις Πρώτου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ. 4 Καν.Βουλής)
1. Η με αριθμό 118/7.11.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος και Β' Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Παναγιώτη Σγουρίδη προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων σχετικώς με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή "Στενών" του ποταμού Νέστου, από την κατασκευή έργων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (Ο.Σ.Ε.)
2. Η με αριθμό 109/7.11.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Σπυρίδωνος Ταλιαδούρου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την έλλειψη διδακτικών βιβλίων στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια κλπ.

../..

Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας):
../..
Επόμενη είναι η με αριθμό 107/7-11-2001 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, κυρίου Αντωνίου Σκυλλάκου προς τους Υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, σχετικώς με τις προθέσεις της Κυβέρνησης ως προς το εργασιακό καθεστώς και την ασφάλεια των καθαριστριών των δημοσίων σχολείων.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Σκυλλάκου έχει ως εξής:
"Οι καθαρίστριες των δημοσίων σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, βρίσκονται σε κινητοποίηση, μιας και αντιμετωπίζουν μεγάλα εργασιακά προβλήματα. Εργάζονται χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, θεωρούνται "εργολάβοι" καθαριότητας, υποχρεώνονται να υπογράφουν σύμβαση έργου ορισμένου χρόνου και ως εκ τούτου να στερούνται όλων των εργασιακών δικαιωμάτων που απολαμβάνουν όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι της χώρας μας, όπως π.χ άδεια, επίδομα αδείας, επιδόματα Χριστουγέννων και Πάσχα κ.τ.λ
Για χρόνια τώρα εισπράττουν την "συμπάθεια" των αρμοδίων, ακούνε πολλές υποσχέσεις κ.τ.λ, αλλά το ζήτημα είναι πώς εξακολουθούν να εργάζονται με εξευτελιστικές αμοιβές και μεσαιωνικούς όρους και συνθήκες εργασίας.
Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η Κυβέρνηση ώστε να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς των καθαριστριών των δημοσίων σχολείων σε εξαρτημένη σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, με πλήρη τήρηση των εργατικών και κοινωνικο-ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων, με προσδιορισμένο αντικείμενο εργασίας, καθώς και για την ικανοποίηση και των υπολοίπων δίκαιων αιτημάτων τους;
"
Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Γκεσούλης.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, οι καθαρίστριες των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φτάνουν περίπου τις έντεκα χιλιάδες σε όλη τη χώρα. Συνδέονται με το δημόσιο με σύμβαση μίσθωσης έργου για ένα διδακτικό έτος από 1ης Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Ιουνίου, σύμφωνα με το άρθρο 113 παράγραφος 5 του ν.1892/90. Οι συμβάσεις υπογράφονται μεταξύ των προϊσταμένων των διευθύνσεων των γραφείων και των καθαριστριών. Η αμοιβή τους υπολογίζεται ανά αίθουσα διδασκαλίας. Σε σχολεία που έχουν από έξι αίθουσες και πάνω η αμοιβή είναι ανά 8.000 δραχμές την αίθουσα. Κάθε καθαρίστρια μπορεί να αναλάβει τον καθαρισμό μέχρι δέκα οκτώ αιθουσών, είναι το πλαίσιο που βρίσκεται σήμερα το καθεστώς το εργασιακό για τις καθαρίστριες.
Η δαπάνη που έχουμε σήμερα για τον καθαρισμό των σχολείων είναι περίπου 10 δισεκατομμύρια δραχμές και καλύπτεται μέσα από τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων περνώντας μέσα από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση φτάνουμε μέσω της διεύθυνσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο σχολείο και αυτός είναι ο μηχανισμός με τον οποίο φτάνουμε στο διευθυντή του σχολείου που έχει την ευθύνη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθαριότητας του χώρου ευθύνης του. Οι δαπάνες αυτές εντάσσονται στα λειτουργικά έξοδα και η εργασιακή σχέση που έχουμε σήμερα είναι μίσθωσης έργου.
Το ερώτημα του κυρίου συναδέλφου αν αλλάξει ή όχι η Κυβέρνηση την εργασιακή σχέση η απάντηση σε έναν έμπειρο κοινοβουλευτικό όπως είναι ο κ. Σκυλλάκος είναι η εξής: Σύμφωνα με την αναθεώρηση του Συντάγματος δεν επιτρέπεται, απαγορεύεται η μετατροπή των συμβάσεων έργου ή χρόνου σε αορίστου χρόνου. Πρέπει να πω ότι υπάρχει ευαισθησία και σίγουρα θέλει η Κυβέρνηση να βελτιώσει τις συνθήκες των εργαζομένων γι' αυτό έχουμε κάνει μια προσπάθεια μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών ώστε να αντιμετωπίσουμε το θέμα το οικονομικό των καθαριστριών.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Το λόγο έχει ο κ. Σκυλλάκος.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ: Το πρόβλημα των καθαριστριών είναι από πολλά χρόνια και έχουμε υποσχέσεις επανειλημμένες από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας ότι δεν γίνεται τίποτα. 'Εχουν γίνει επανειλημμένες κινητοποιήσεις και σήμερα στην Αττική απεργούν οι καθαρίστριες όλων των σχολείων.
Ο κύριος Υφυπουργός επικαλείται το Σύνταγμα. Πράγματι το άρθρο του Συντάγματος που επικαλέσθηκε ο κύριος Υπουργός στη συζήτηση της αναθεώρησης τα δύο μεγάλα Κόμματα υποστήριξαν τη λύση που δόθηκε, στη μη δυνατότητα μετατροπής ούτε σε αορίστου χρόνου. 'Ετσι χιλιάδες εργαζόμενοι, όχι μόνο οι καθαρίστριες προσφέρουν εργασία καλύπτοντας πάγιες ανάγκες θα μείνουν με σχέση εργασίας απαράδεκτες. Και για τις καθαρίστριες είναι απαράδεκτη η σχέση εργασίας γιατί χάνουν ένα σωρό επιδόματα και έχουμε πραγματική μείωση του εισοδήματος ή έχουμε καθαρίστριες που δουλεύουν για 50.000 και 60.000 δραχμές το μήνα. Κατ' αρχήν πρέπει να εξεταστεί έτσι όπως τροποποιήθηκε η διάταξη του Συντάγματος, που κακώς τροποποιήθηκε. Υπάρχει κανένα περιθώριο όπως προκήρυξη διαγωνισμού για πρόσληψη σε οργανικές θέσεις ώστε να είναι μόνιμες; Αν δεν είναι δυνατό αυτό, υπάρχει άλλη λύση να φύγουμε από τη σύμβαση έργου και να πάμε στη σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου αλλά να είναι στους δώδεκα μήνες που με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις θα είναι σχεδόν σαν αορίστου χρόνου, εκτός αν θελήσει κάποιος διευθυντής να τις απολύσει.
Το αίτημα των καθαριστριών είναι να πληρώνονται για έντεκα μήνες και με βάση το εμβαδόν των αιθουσών, γιατί άλλο μικρή αίθουσα και άλλο μια τεράστια και αυτό είναι άδικο.
Θα ήθελα να διευκρινήσετε τελειώνοντας κύριε Υπουργέ αν πρόκειται να δώσετε κάποια συγκεκριμένη αύξηση τουλάχιστον για φέτος, για το 2001.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Βέβαια δεν είναι ο Υπουργός Οικονομικών.
Ο κ. Υφυπουργός έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, κύριε συνάδελφε θα ήθελα να πω το εξής: Εάν μπορούσαμε να ξεπεράσουμε το θέμα του Συντάγματος που είπαμε πριν για την αλλαγή της σύμβασης και μπορούσε να είναι εφικτό, να γίνει μια μετατροπή σίγουρα οι περισσότερες από τις εργαζόμενες σε αυτό το χώρο θα έφευγαν λόγω ηλικίας. Αυτό το ξέρετε. Αυτό είναι το ένα θέμα.
Θα ήθελα ακόμα να πω ότι όλοι μας έχουμε την ευαισθησία και αυτή η κυβέρνηση το έχει δείξει επανειλημμένα όσον αφορά το κλάδο αυτό όπου μέσα στα σχολεία δημιουργείται η πρώτη εικόνα για τα παιδιά μας. Γι΄αυτό λοιπόν μέσα από έναν διάλογο με το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης βρισκόμαστε στη φάση όπου μπορούμε να ανακοινώσουμε ότι θα έχουμε μια αύξηση στις αποδοχές αυτών των εργαζομένων που θα είναι στη περιοχή του 10% περίπου.
Έτσι λοιπόν και ευαισθησία υπάρχει και αγωνία από εμας για να έχουμε σχολεία καθαρά, να έχουμε εργαζόμενους οι οποίοι θα αισθάνονται ότι αμείβονται και ότι υπάρχει μια πολιτεία η οποία φροντίζει και μεριμνά γι΄αυτούς.
Θα ήθελα ακόμα να πω ότι το θέμα μελετάται σε όλη την έκτασή του και έτσι σε ελάχιστο χρόνο θα έχουμε ακριβή στοιχεία γι΄αυτή τη συγκεκριμένη αύξηση που είπα πριν που τη συζητούμε.
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να πω ότι η προσπάθειά μας κάθε φορά είναι να έχουμε σχολεία όχι μόνο καθαρά -που το θέλουμε- αλλά σχολεία τα οποία θα δημιουργούν τους όρους και τις συνθήκες για την καλύτερη εκπαιδευτική διαδικασία έτσι ώστε το περιβάλλον να εμπνέει τους νέους μας για τα ίδια τα μαθήματα και την πρόοδό τους. Ευχαριστώ πολύ.


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Επίκαιρες ερωτήσεις δευτέρου κύκλου.
Πρώτη είναι η με αριθμό 112/7.11.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με την αντιμετώπιση του προβλήματος στέγασης των φοιτητών και σπουδαστών.
Η επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου έχει ως εξής:
"Οξύτατο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές και σπουδαστές των ανώτατων και ανώτερων ιδρυμάτων της χώρας, ιδίως οι νεοεισελθόντες, όσον αφορά το θέμα της στέγασής των. Τούτο εστιάζεται σε τρεις παραμέτρους. Πρώτον ότι τα δωμάτια στις φοιτητικές εστίες είναι λίγα τον αριθμό και ως εκ τούτο αδύνατο να καλύψουν όλες τις ανάγκες, δεύτερον τα προγράμματα επιδότησης ενοικίου είναι κι αυτά λίγα, αφού απευθύνονται σε φοιτητές με πάρα πού χαμηλό εισόδημα και τρίτον τα ενοίκια των σπιτιών είναι πανάκριβα και ως εκ τούτου απλησίαστα για την πλειοψηφία των φοιτούντων στα ανώτατα και ανώτερα ιδρύματα της χώρας αφού κατάγονται από οικογένειες με μεσαίο ή χαμηλό εισόδημα.
Απόρροια της παραπάνω κατάστασης είναι ένας μεγάλος αριθμός φοιτητών, επειδή δεν είναι σε θέση να αντεπεξέλθει οικονομικά τις σπουδές του, να απέχει των μαθημάτων αφού είναι υποχρεωμένος εκ των πραγμάτων να αγωνίζεται για την επιβίωσή του και όχι για την πανεπιστημιακή του κατάρτιση. Έτσι ακυρώνεται στην πράξη η αναβάθμιση της παιδείας μας, αλλά και η δυνατότητα ίσων ευκαιριών στη μόρφωση.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός: Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε τα προγράμματα στέγασης και επιδότησης ενοικίου, να επεκταθούν και συμπεριλάβουν όσον το δυνατόν περισσότερους φοιτητές και σπουδαστές των ανώτατων και ανώτερων ιδρυμάτων της χώρας
".
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ο ερωτών Βουλευτής επισημαίνει ένα πραγματικό πρόβλημα στην ανώτατη εκπαίδευση, ένα πρόβλημα που προέρχεται από το γεγονός ότι από το 1996 έως το 2000 διπλασιάστηκε ακριβώς, ο αριθμός των εισακτέων στις ανώτατες σχολές στη χώρα, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Είναι φανερό ότι αυτός ο διπλασιασμός των φοιτητών που αποτελούσε ένα μακρό στόχο όλων των κυβερνήσεων και όλων των εποχών, αποτελεί ένα τίτλο τιμής για τη χώρα. Αλλά είναι φανερό ότι πρέπει ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά και τα προβλήματα στέγασης και σίτισης αυτών των φοιτητών.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε 26.000 φοιτητές και σπουδαστές των ΤΕΙ βρίσκονται είτε στις εστίες που ανήκουν στο ΕΙΝ, είτε μέσω των ιδρυμάτων καλύπτονται από συμβάσεις με ξενοδοχεία ή με το καθεστώς της επιδότησης ενοικίου.
Όπως επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι τμήμα της φοιτητικής μέριμνας είναι και όλες οι παροχές από τα δωρεάν διδακτικά συγγράμματα, από τις διευκολύνσεις στις συγκοινωνίες ή το γεγονός ότι η σίτιση στη μεγαλύτερη μειοψηφία των περιπτώσεις περιλαμβάνει το 50% των φοιτητών.
Έχουμε ήδη στο πρόγραμμά μας με τη συνεργασία με τα πανεπιστήμια εντάξει στην πολιτική στέγασης ανάπτυξη υποδομών σε όσα πανεπιστήμια μας έκαναν προτάσεις για την ανέγερση νέων φοιτητικών εστιών. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται μέχρι το 2004 η ανέγερση τεσσάρων εστιών σε πανεπιστήμια στο Ρέθυμνο, στα Ιωάννινα, στη Σάμο και στη Μυτιλήνη, οι οποίες θα προσφέρουν συνολικά περί τις 650 πρόσθετες θέσεις στέγασης και πέντε εστιών στα ΤΕΙ στη Φλώρινα, στην Καστοριά, στην Άρτα, στην Ηγουμενίτσα και στη Λαμία, οι οποίες θα προσφέρουν συνολικά περί τις 300 πρόσθετες θέσεις στέγασης.
Και θέλω να τονίσω ως ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα ανέγερσης νέων και ανακατασκευής των υφισταμένων φοιτητικών εστιών του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι νέες εγκαταστάσεις θα χρησιμοποιηθούν μεν για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων, θα αποδοθούν όμως βάση των συμβάσεων που ετοιμάζουμε αυτή τη στιγμή προς υπογραφή, στη συνέχεια στα οικεία ιδρύματα και θα προσφέρουν συνολικό αριθμό 1.300 πρόσθετων θέσεων στέγασης, ενώ φυσικά θα υπάρξει και πλήρης ανανέωση και ανακαίνιση των υφισταμένων θέσεων.

(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)

Κύριε Πρόεδρε, θα επανέλθω στη δευτερολογία μου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Κουρουμπλής έχει το λόγο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι με την επίκαιρη ερώτηση αγγίζουμε ένα πραγματικό πρόβλημα που βιώνουν χιλιάδες οικογένειες σήμερα στην Ελλάδα. Σε μια εποχή που ανοίγει η συζήτηση γι' αυτό που λέμε οικονομική δημοκρατία, δηλαδή το δικαίωμα ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε κάθε πολίτη, ο οποίος να αξιοποιεί αυτό που έχει ως φαιά ουσία για να καθορίσει το μέλλον του και να συμβάλλει σε ένα καλύτερο μέλλον για την κοινωνία που ζούμε, δυστυχώς εξωγενείς παράγοντες δημιουργούν αυτό που λέμε αποκλεισμός στην παιδεία στη συγκεκριμένη περίπτωση. Διότι έχουμε χιλιάδες περιπτώσεων ανθρώπων που κατορθώνουν παρ' ότι προέρχονται και από λαϊκά στρώματα, να εισάγονται στο πανεπιστήμιο, να μη μπορούν στη συνέχεια ουσιαστικά να συνεχίσουν τις σπουδές τους, γιατί δεν υπάρχει ακριβώς μια δεύτερη παράμετρος, αυτή που έχει να κάνει με την κάλυψη αναγκών επιβίωσής τους στις πόλεις που βρίσκονται τα πανεπιστήμια στα οποία έχουν πετύχει.
Και παρουσιάζεται το φαινόμενο, κύριε Πρόεδρε, να υπάρχουν οικογένειες που έχουν ένα και δύο και τρία παιδιά που έχουν εισαχθεί στο πανεπιστήμιο και είναι σε διαφορετικές πόλεις με πολύ χαμηλό εισόδημα. Και μάλιστα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, κύριε Πρόεδρε, ότι ο ελληνικός λαός από έρευνες που έχουν γίνει στο μόνο τομέα που δεν δυσανασχετεί να υπάρξει οποιοσδήποτε φόρος είναι ο τομέας της παιδείας της εκπαίδευσης. Και αυτό πρέπει να είναι ένα στοιχείο που να αξιοποιηθεί στον καλύτερο βαθμό από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ώστε να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις εκείνες που βεβαίως αν δεν υπάρχουν, κύριε Υπουργέ, δωμάτια σε φοιτητικές εστίες και αυτό είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει με τόλμη να προχωρήσετε, γιατί περιρρέει μέσα στην κοινωνία τι συμβαίνει και στις φοιτητικές εστίες. Κάποτε δηλαδή το άσυλο δεν πρέπει να είναι ασυλία για φαινόμενα που πραγματικά είναι επικίνδυνα για την κοινωνία. Κάποτε πρέπει να έχουμε το ηθικό κουράγιο όλοι από κοινού να τα αντιμετωπίσουμε, γιατί έτσι θα υπηρετήσουμε την κοινωνία και όχι να τα καλύπτουμε.
Θέλω, λοιπόν, να πω ότι θα μπορούσατε, κύριε Υπουργέ, να υπάρξουν περισσότερα προγράμματα επιδότησης ενοικίων.
Και κάτι ακόμη, κύριε Υπουργέ. Δεν νομίζω ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο τουλάχιστον όταν υπάρχουν οικογένειες που έχουν δύο παιδιά σε διαφορετικές πόλεις και υπάρχει αίτημα να μεταγραφεί ένα παιδί σε ένα πανεπιστήμιο της πόλης που θα βρίσκεται το άλλο να είναι υποχρεωτικό. Διότι από στοιχεία που έχω συγκεντρώσει από τέτοιες περιπτώσεις ούτε στο 10% δεν ικανοποιείται με συνέπεια να υπάρχουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις, οι οποίες έστω να βελτιώσουν άμεσα το πρόβλημα. Θα παρακαλέσω να υπάρξουν συγκεκριμένες απαντήσεις και όχι ευχολόγια, γιατί με προθέσεις κανείς δεν πάει στον παράδεισο. Πρέπει, λοιπόν, να δείξουμε με συγκεκριμένο και πρακτικό τρόπο πως αντιμετωπίζουμε, πως μας αγγίζει, πως ευαισθητοποιούμεθα στην πραγματικότητα απέναντι σε ένα πραγματικό πρόβλημα.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων καταθέτει την έκθεσή της στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών "Αιγιαλός, παραλία, και άλλες διατάξεις".
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευθυμίου έχει το λόγο.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είναι φανερό ότι στην εκπαίδευση ό,τι συμβαίνει ποτέ δεν πρέπει να θεωρείται αρκετό. Επαναλαμβάνω ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υπάρχουν δεκαεπτάμισι χιλιάδες φοιτητές πανεπιστημίων και έντεκα χιλιάδες πενήντα φοιτητές των ΤΕΙ, οι οποίοι κάνουν χρήση των συνδυασμένων δυνατοτήτων, είτε στέγασης σε εστίες, είτε στις συμβάσεις που υπογράφουν τα ιδρύματα με ξενοδοχεία, είτε αξιοποιούν την επιδότηση ενοικίου. Ταυτοχρόνως επαναλαμβάνω ότι ήδη στο πρόγραμμά μας περιλαμβάνονται πέντε εστίες, τις οποίες αναλαμβάνουν τα πανεπιστήμια και τέσσερις τις οποίες αναλαμβάνουν τα ΤΕΙ με χρόνο ολοκλήρωσης έως το 2004. Εκεί πρέπει να προσθέσουμε και την ανακατασκευή ή την κατασκευή των νέων εστιών με χίλιες τριακόσιες θέσεις για το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Μετσόβειο που θα προσφερθούν για χρήση των Ολυμπιακών Αγώνων και θα επαναπατρισθούν αυτομάτως προς χρήση των φοιτητών.
Στο θέμα που θέσατε, κύριε Κουρουμπλή, της προστασίας των εστιών για την αποκλειστική χρήση των φοιτητών ένα θέμα που πράγματι κατά καιρούς γεννώνται ερωτηματικά είναι κατ' εξοχή ζήτημα που οι ίδιοι οι φοιτητές με τις εκφράσεις τους τις συλλογικές οφείλουν να προστατεύσουν, γιατί οι ίδιοι οι φοιτητές πρέπει να προστατεύουν τα δικά τους δικαιώματα, εάν καταδολιεύονται με τρόπους, που κατά καιρούς περιγράφονται, με επινοικιάσεις των δωματίων σε τρίτους κατά τρόπους που γεννούν πράγματι ερωτήματα ως προς το κατά πόσο διασφαλίζονται οι παροχές προς τους οικονομικά ασθενείς φοιτητές μας ή κατά πόσο αυτές καταδολεύονται για λογαριασμό τρίτων. Εγώ πέρα από τη διοίκηση του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας και πέρα από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων θεωρώ ότι είναι κατ' εξοχή πεδίο ευθύνης των ίδιων των αποδεκτών των φοιτητών και των συλλογικών τους εκφράσεων να προστατεύσουν από τυχόν καταδολιεύσεις αυτή την κοινωνική παροχή.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ: Δεν είπατε για τις μεταγραφές των φοιτητών.

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Έχει ανακοινωθεί ήδη από χθες ότι το καθεστώς των μεταγραφών εσωτερικού θα είναι αντικείμενο βελτιώσεων ακριβώς στην κατεύθυνση που αναφέρατε και εσείς. Είναι θέμα πρακτικής συνεννόησης με τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ η κωδικοποίηση ρυθμίσεων.


../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.11.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 597 φορές