Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

 

Δελτίο Τύπου                                             13/05/2010

 

Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στο ραδιόφωνο ΒΗΜΑ FM  και στους δημοσιογράφους Γιώργο Παπαχρήστο και Βασίλη Χιώτη

 

Δημοσιογράφος : Κα Υπουργέ, καλά ξεκίνησαν οι πανελλήνιες;

Υπουργός : Οι πανελλήνιες ξεκινάνε αύριο το πρωί.

Δημοσιογράφος :  Η προετοιμασία εννοώ, τεσταρίστηκαν τα συστήματα, μην έχουμε κανένα απρόοπτο πάλι, γιατί από καιρού εις καιρού γίνονται κάτι απρόοπτα.

Υπουργός: Έγινε ό,τι είναι δυνατόν για να μην έχουμε απρόοπτα.  Όλα θα πάνε καλά. Θεωρώ ότι ήταν πολύ σημαντική και η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, χθες, ότι δεν συνδέουν καθόλου τις απεργίες με το θέμα των εξετάσεων και ότι όλοι οι καθηγητές θα συνεισφέρουν στην  όσο το δυνατό καλύτερη διεξαγωγή τους. Θεωρώ, λοιπόν, ότι τα παιδιά πρέπει να είναι γεμάτα αυτοπεποίθηση, ήρεμα, ότι όλα θα πάνε καλά.

Δημοσιογράφος: Ωραία. Τώρα γενικώς με τους καθηγητές τα έχετε βρει; Γιατί μόνοι τους εκτέθηκαν, εδώ που τα λέμε, που έλεγαν ότι θα δε γίνονται αυτά, αλλά μετά τις εξετάσεις, μήπως έχετε προβλήματα, δηλαδή στη διόρθωση των γραπτών, αυτό εννοούμε.

Υπουργός:  Κοιτάξτε, πέρασε πρόσφατα ένα σχέδιο νόμου, το οποίο έχει πολλά δύσκολα σημεία. Δεν θα έλεγα ότι είναι θεμελιώδεις οι διαφορές, τουλάχιστον αυτές που ανακοινώθηκαν στους εκπαιδευτικούς. Τα βασικά αφορούν πώς θα είναι από εδώ και πέρα ο εκπαιδευτικός με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, πώς θα εισάγεται μόνο με ΑΣΕΠ, το θέμα του μέντορα και της δόκιμης περιόδου, το θέμα της αξιολόγησης. Απλά ζητήματα στα οποία είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά - ήταν μέσα στις βασικές μας δεσμεύσεις - τα οποία συζητήθηκαν με τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών. Θεωρώ ότι υπάρχει ένα θετικό δια ταύτα, υπάρχουν ορισμένα σημεία στα οποία διαφωνούμε, ας πούμε στο θέμα της αξιολόγησης. Είναι κάτι που ψηφίστηκε πια από τη Βουλή των Ελλήνων, θα ξεκινήσει - θα γίνει θεωρώ με τον καλύτερο τρόπο. Κανένα από αυτά δεν μπορώ να φανταστώ ότι αγγίζει τις εξετάσεις, ούτε τη διεξαγωγή τους, ούτε τη βαθμολόγηση των γραπτών. Νομίζω ότι οι δηλώσεις που έχουμε κάνει είναι πάρα πολύ σαφείς. Κανείς, δεν μπορεί να παίζει με την αγωνία και το μέλλον των παιδιών, πόσο μάλλον οι εκπαιδευτικοί των οποίων το λειτούργημα έχει στο κέντρο του το μαθητή.

Δημοσιογράφος: Κα Διαμαντοπούλου, αύριο, έρχεται στην Ελλάδα ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας, ο κ. Ερντογάν και μαζί του μια σειρά Υπουργοί, μεταξύ των οποίων και ο ομόβαθμός σας. Θα έχετε συνομιλίες κατά Υπουργείο, πως ακριβώς θα γίνει αυτό το κοινό υπουργικό συμβούλιο;

Υπουργός: Το πρωί, θα είναι η μια συνάντηση μεταξύ όλων των Υπουργών των 2 πλευρών και αμέσως μετά θα υπάρξουν διμερείς, δηλαδή ο κάθε Υπουργός με τον ομόλογό του θα κάνουν μια επιμέρους συνάντηση.

Δημοσιγοράφος: Εσείς τι έχετε στην ατζέντα αυτής της συνάντηση με τον ομόβαθμο σας;

Υπουργός: Με την ομόλογό μου. Είναι η μοναδική Υπουργός που έρχεται από την Τουρκία. Να σας πω ότι στο χώρο της Παιδείας υπάρχει  μια συμφωνία εδώ και πολλά χρόνια που είναι εξαιρετικά αναλυτική. Περιλαμβάνει πάνω από 80 δράσεις και ξεκινάει από  υποτροφίες ανάμεσα στα παν/μια, ανταλλαγές εκπαιδευτικών, συνεργασίες στα σχολεία, πολιτιστικά γεγονότα, και βεβαίως και το θέμα της συνεργασίας, ώστε όλο το εκπαιδευτικό υλικό να στοχεύει στη φιλία των 2 λαών και να μην αναπαράγει εχθρότητες όλων των προηγούμενων περιόδων. Αυτή η συμφωνία είναι υπογεγραμμένη ανάμεσα στα 2 Υπουργεία. Δεν έγιναν πολλά πράγματα, για να είμαι ακριβής, έγιναν ελάχιστα πράγματα όλα αυτά τα χρόνια που αφορούν την οργάνωση αυτής της προσέγγισης και κυρίως τη νέα γενιά. Με την ομόλογό μου αυτά που θα συζητήσουμε και που έχουν συμφωνηθεί ως ατζέντα, είναι το να δώσουμε μεγάλη προτεραιότητα στο θέμα των αμοιβαίων υποτροφιών. Νέοι Έλληνες που θα πάνε στα παν/μια της Άγκυρας της Κωνσταντινούπολης και αντίστοιχα Τούρκοι νέοι που θα έρθουν και στα δικά μας παν/μια ως υπότροφοι. Επίσης, είναι οι  ανταλλαγές προγραμμάτων, τα καλοκαιρινά τμήματα σε παν/μια και θα γίνει και, βεβαίως, προσπάθεια να δούμε μέσα από συγκεκριμένη προσέγγιση το θέμα των εγχειριδίων. Πώς γίνεται αυτό; Με βάση τα κριτήρια που έχει βάλει η UNESCO και το Συμβούλιο της Ευρώπης. Υπάρχουν 2 επιτροπές, η μια είναι με Τούρκους Ιστορικούς και Εκπαιδευτικούς στην Τουρκία και η άλλη με Έλληνες Ιστορικούς και ανθρώπους από το χώρο της διπλωματίας, οι οποίοι ο ένας κοιτάει τα εγχειρίδια του άλλου και κάνει ορισμένες παρατηρήσεις, όχι ως προς την ουσία των ιστορικών γεγονότων, αλλά ως προς το κλίμα το οποίο διαμορφώνεται σε πρώτη φάση.

Δημοσιογράφος: Για την άμβλυνση των αντιθέσεων μεταξύ των σχολικών βιβλίων, σωστά;

 

Υπουργός: Ναι, για να μειωθεί η εχθρότητα και οι επιθετικοί χαρακτηρισμοί και το κλίμα που δημιουργείται ανάμεσα στις 2 χώρες. Αυτό όπως ξέρετε έχει γίνει και σε άλλες χώρες ανάμεσα στη Γαλλία και στη Γερμανία.

Δημοσιογράφος: Δε θα μπούμε … ανοίγετε  ένα μεγάλο θέμα. Δεν θα δούμε τίποτα συνωστισμούς στην παραλία της Σμύρνης, ελπίζω τουλάχιστον.

Υπουργός: Αυτό που αναφέρατε δεν έχει καμία σχέση με τη συνεργασία. Θα είμαι πάρα πολύ σαφής. Η ανάπτυξη των ιστορικών γεγονότων είναι κάτι που αφορά τις κυβερνήσεις και τα Υπουργεία Παιδείας και τον επιστημονικό κόσμο κάθε χώρας. Υπάρχουν γεγονότα, τα οποία βεβαίως δεν μπαίνουν στην συζήτηση. Το 1821 είναι επανάσταση, η εισβολή στην Κύπρο είναι εισβολή. Αυτά είναι γεγονότα, τα οποία με αντικειμενικά κριτήρια και από διεθνείς οργανισμούς, είναι απολύτως λυμένα. Δεν είναι, όμως, αυτό το οποίο επ’ ουδενί θα έμπαινε στο τραπέζι συζήτησης, ούτε ο στόχος μας είναι αυτή τη στιγμή να εξετάσουμε  η μια χώρα τον τρόπο απόδοσης της ιστορίας από την άλλη. Θεωρώ όμως ότι είναι πολύ σημαντικό να γίνει η προσπάθεια, με τον καλύτερο τρόπο από εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς, ώστε να δημιουργηθεί ένα κλίμα θετικό ανάμεσα στους νέους ανθρώπους. Αυτό μπορεί να γίνει σε πρώτη φάση, με το να προσέξουμε όλοι, να δώσουμε βάρος στα θετικά της συνεργασίας των 2 χωρών - τα κοινά που έχουμε, τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά, και τα σημεία που μας ενώνουν- γιατί είναι πολύ σημαντικό οι νέες γενιές να μεγαλώσουν με ένα πολύ καλύτερο κλίμα από ότι οι προηγούμενες.

Δημοσιογράφος: Στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες που θα έχετε με την ομόλογό σας από την Τουρκία θα συζητηθεί και το θέμα της Ιεράς Σχολής της Χάλκης;

Υπουργός: Το θέμα της Ιεράς Σχολής της Χάλκης δεν είναι θέμα ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Τουρκία. Είναι διεθνές θέμα, στο οποίο έχει πάρει πολύ συγκεκριμένη θέση η ΕΕ και τα κείμενα της, το Συμβούλιο της Ευρώπης.  Είναι ένα θέμα στο οποίο η Τουρκία θα πρέπει να προχωρήσει. Δεν είναι όμως θέμα που αφορά στα δύο Υπουργεία Παιδείας. Είναι ένα πολύ ευρύτερο και διεθνές θέμα.

Δημοσιογράφος: Ναι φαντάζομαι θα το θέσετε όμως, θα το υπενθυμίσετε, ως Κυβέρνηση, θα το περάσετε…

Υπουργός: Είναι μέσα στη συνολική ατζέντα -στα βασικά θέματα- και έχει τεθεί και σε πολλά από τα κεφάλαια που αφορούν στην ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ. Δεν είναι μόνο θέμα της Ελλάδας το να λειτουργεί μια ανώτατη σχολή.

Δημοσιογράφος: Παίρνω πολλά τηλεφωνήματα, από ωρομισθίους οι οποίοι λένε ότι δεν έχουν πληρωθεί, ενώ κάποιες από υπηρεσίες σας υποστηρίζουν ότι έχουν πληρωθεί, τι ακριβώς έχει γίνει;

Υπουργός: Υπάρχουν οι ωρομίσθιοι οι οποίοι, όπως ξέρετε, καλούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς να αντιμετωπίσουν ώρες στο τρέχον αναλυτικό πρόγραμμα και πρόκειται για μεγάλο αριθμό ανθρώπων με μικρές ώρες.

Μιλάμε για εκατοντάδες ανθρώπους που είναι για  3 και 4 ώρες την εβδομάδα. Αυτοί οι  άνθρωποι, οι οποίοι εντάσσονται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών  και στο δημοτικό και στο λύκειο, έχουν πληρωθεί.  Πρέπει να σας πω ότι το Δεκέμβριο καλύφθηκε όλη η προηγούμενη περίοδος και τώρα πριν από το Πάσχα, καλύφθηκαν και οι μήνες οι οποίοι τρέχουν. Υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα που αυτά είναι πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα -κάποια από αυτά είναι ευρωπαϊκά, είναι ΠΔΣ, όπου και εκεί υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος το οποίο έχει καλυφθεί. Υπάρχουν όμως – θέμα που με έχει απασχολήσει πάρα πολύ-  ορισμένες κατηγορίες με ζητήματα πολύ σοβαρά, που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που υπογράφηκαν κάποιες συμβάσεις ή με την αδυναμία να γίνουν αυτά αποδεκτά από το ελεγκτικό συνέδριο. Όμως όσον αφορά το μεγαλύτερο μέρος των χιλιάδων ωρομισθίων, τα περισσότερα τα έχουν πάρει πια στα χέρια τους. Γι’ αυτό και έχω ζητήσει και από τους συλλόγους των ωρομισθίων να μου φέρνουν καταστάσεις. Γιατί εγώ έχω βεβαίωση από τις Υπηρεσίες, και έχω ήδη δημοσιεύσει στο διαδίκτυο όλες τις αποφάσεις με τις οποίες έχουν φύγει τα χρήματα, για να πάνε στα δημόσια ταμεία και να πληρωθούν.  Θα πρέπει να ξέρω ποιες είναι οι συγκεκριμένες κατηγορίες και τα συγκεκριμένα άτομα. Υπήρξε μια ομάδα 450 ατόμων που δημοσιευτήκαν στο διαδίκτυο και τα οποία τα κοιτάμε ένα ένα.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα. Κα Υπουργέ, σας ευχαριστούμε πολύ.

Υπουργός : Ευχαριστώ κι εγώ

(Απομαγνητοφωνημένο Κείμενο)

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.05.2010 22:20:01
 
Αναγνώσθηκε 658 φορές