Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Λ΄
Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα το δελτίο αναφορών και ερωτήσεων της Τρίτης 13 Νοεμβρίου 2001.
Α. ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ.5 Καν.Βουλής).
1. Η με αριθμό 1796/3.10.2001 ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ.Σπυρίδωνος Ταλιαδούρου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με τις προθέσεις της Κυβέρνησης προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες πρόσληψης καθηγητών και αναπληρωτών καθηγητών.
Β. ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ.5 Καν.Βουλής)
1. Η με αριθμό 1973/10.10.2001 ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ.Θεοφάνη Δημοσχάκη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία των βαθμίδων στο Νομό 'Εβρου.
Εισερχόμεθα στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
../..

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Δεύτερη είναι η με αριθμό 109/7-11-2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Σπυρίδωνος Ταλιαδούρου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με την έλλειψη διδακτικών βιβλίων στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια κλπ.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
"Αναστάτωση επικρατεί στα ΤΕΕ γιατί, μολονότι έχουν παρέλθει δύο μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους, πάνω από το 1/3 των απαιτούμενων διδακτικών βιβλίων δεν έχουν μοιραστεί στους μαθητές, πράγμα που υποδηλώνει την πλήρη αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας να προγραμματίσει, να εξασφαλίσει ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία και να διαχειρισθεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι επανειλημμένες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης αποδεικνύεται, ότι δεν έχουν κανένα περιεχόμενο.
Από την άλλη πλευρά, διοχετεύονται επιλεκτικά στον Τύπο πληροφορίες από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Υπουργείο Παιδείας, ότι σχεδιάζεται η συγγραφή 500 νέων βιβλίων, που αφορούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς όμως να τεκμηριώνεται από πουθενά, ότι τα βιβλία που πρόκειται να αντικατασταθούν είναι ακατάλληλα, δεδομένου ότι στην πλειοψηφία τους πρόκειται για καινούργια βιβλία τα οποία δεν έχουν αξιολογηθεί.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κύριος Υπουργός ως πότε τα ΤΕΕ θα είναι το αποπαίδι της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ; Ύστερα από πόσες χαμένες διδακτικές ώρες θα έχουν οι μαθητές τα βιβλία τους;
Με βάση ποια στοιχεία και δεδομένα προτίθεται το παιδαγωγικό Ινστιτούτο να προχωρήσει στην έκδοση νέων βιβλίων, όταν δεν τεκμηριώνεται, ότι θα είναι σε όφελος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Ποιοι λόγοι κατευθύνουν την πρόθεση της συγγραφής νέων βιβλίων; Ποιο είναι το κόστους αυτού του εγχειρήματος;
"
Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Γκεσούλης έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, λέτε στην ερώτησή σας ότι τα ΤΕΕ είναι αποπαίδι της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ. Δέχομαι ότι είναι το παιδί του ΠΑΣΟΚ χωρίς το "απο", γιατί πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο αναφέρεται στην ελληνική κοινωνία.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Μια πρόθεση σας χωρίζει.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ξεκινώ με την παρατήρηση ότι ο απαξιωτικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζετε το τεχνικό σχολείο σήμερα αδικεί και υπονομεύει ένα καινούργιο σχολείο το οποίο οικοδομήθηκε τα τελευταία τρία χρόνια. Κατανοώ ότι η αντιπολίτευση πρέπει να κάνει την κριτική της. Πρέπει όμως να είναι αντικειμενική και δίκαιη για να μην αδικεί ένα σχολείο στο οποίο φοιτούν τόσα πολλά ελληνόπουλα.
Το ΠΑΣΟΚ τόλμησε με αποφασιστικότητα και γενναιότητα και ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για την ανασυγκρότηση της εκπαίδευσης ιδιαίτερα στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης. Έκανε μια μεγάλη προσπάθεια η οποία υλοποιείται και τώρα βρισκόμαστε προς το τέλος της. Έτσι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα έχουμε δύο πυλώνες το Γενικό Λύκειο και τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια.
Θα σας δώσω κάποια στοιχεία για το σχολείο για το οποίο μας κάνετε κριτική. Εμείς πήραμε την τεχνική εκπαίδευση με τις παλιές τεχνικές σχολές που βρισκόντουσαν στο περιθώριο του εκπαιδευτικού μας συστήματος και τα παλιά ΤΕΛ.
Μιλάμε λοιπόν για ένα σύγχρονο σχολείο, για ένα σχολείο το οποίο έχει 84 ειδικότητες, μιλάμε για ένα σχολείο που απαντά στις κοινωνικές ανάγκες του σήμερα και του αύριο και στις ανάγκες της αγοράς τις σημερινές και τις μελλοντικές. Είναι δηλαδή ένα σχολείο που έγινε με σχεδιασμό.
Σε αυτά τα καινούργια σχολεία που είναι 472 σε όλη την Ελλάδα με 115 σχολικά εργαστηριακά κέντρα, υπάρχουν σε όλα τα τμήματά τους νέα προγράμματα, νέα εργαστήρια, νέα βιβλία. Έτσι έχουμε 84 ειδικότητες, 260 νέα εργαστήρια πληροφορικής -σ' αυτά τα σχολεία που εσείς ονομάσατε έτσι- έχουμε 200 σχολικά εργαστήρια. Μέχρι σήμερα έχουν πάρει 563 νέα βιβλία που γράφτηκαν στα νέα προγράμματα τα τελευταία αυτά χρόνια. Υπάρχουν δε 65 μαθήματα, για τα οποία υπάρχουν τα σχόλια -αυτά τα επίμαχα σχόλια- τα οποία διδάσκονται σήμερα με ένα εργαστηριακό εκπαιδευτικό υλικό.
Εκεί είναι η κριτική, γι' αυτά τα καινούργια σχολεία. Αυτά, λοιπόν, τα καινούργια σχολεία στο σύνολό τους έχουν 628 καινούργια μαθήματα που διδάσκονται.
Θα συνεχίσω στη δευτερολογία μου, για να ολοκληρώσω την εικόνα αυτού του καινούργιου σχολείου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Ταλιαδούρος έχει το λόγο.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ: Μακάρι, κύριε Πρόεδρε, να μας χώριζε μόνο μία πρόθεση. Μας χωρίζουν, δυστυχώς, προθέσεις.
Η παράταξή μας πάντα, εδώ και είκοσι χρόνια, στήριζε την επαγγελματική εκπαίδευση, όταν το ΠΑ.ΣΟ.Κ. υπεστήριζε ότι δημιουργούμε εργάτες για τα μονοπώλια της Δύσης.
Έτσι και σήμερα στηρίζουμε τα Τ.Ε.Ε. και στηρίζουμε επαγγελματική εκπαίδευση, διότι πιστεύουμε ότι προσφέρει στον τόπο και στην πατρίδα μας και ότι υπάρχει πραγματική ανάγκη. Δυστυχώς, η πολιτική της Κυβέρνησης είναι εκείνη η οποία δεν στηρίζει τα Τ.Ε.Ε..
Πριν έρθω στα βιβλία, που αποτελούν και το αντικείμενο της επίκαιρης ερώτησής μου, θέλω να πω ότι έλαβα από την Ε.Λ.Μ.Ε. Καρδίτσας μία επιστολή, όπου αναφέρεται ότι είναι ήδη στον τρίτο μήνα μαθημάτων, δεν έχει τοποθετηθεί το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, έχουν χαθεί ήδη χίλιες ώρες διδασκαλίας και χαρακτηριστικό είναι ότι πέντε τμήματα του Β' Τ.Ε.Ε. Καρδίτσας δεν κάνουν καθόλου μάθημα μια ολόκληρη μέρα την εβδομάδα. Αν αυτό αποτελεί στοιχείο αναβαθμισμένης εκπαίδευσης, δεν το καταλαβαίνω.
Εκείνο που ήθελα να πω σε ό,τι αφορά τα βιβλία είναι ότι σήμερα λείπουν πάρα πολλά βιβλία. Πρώτα απ' όλα, 90 βιβλία από εκείνα που είχαν δοθεί πέρσι στα Τ.Ε.Ε., δεν έχουν δοθεί φέτος. Πενήντα βιβλία από αυτά που δίνονται, είναι από το εμπόριο. Αυτό σημαίνει ότι δεν ανταποκρίνονται στα αναλυτικά προγράμματα και δεν κάνουν για το επίπεδο των μαθητών. Ογδόντα βιβλία συγγράφονταν φέτος με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αλλά αγνοείται η τύχη τους. Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα Τ.Ε.Ε..
Από την άλλη πλευρά βέβαια τίθεται και το μεγάλο θέμα της ποιότητας των βιβλίων και των διαδικασιών με βάση τις οποίες επιλέγονται τα βιβλία από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Έχουμε για παράδειγμα τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Αλαχιώτη, του οποίου το βιβλίο είχε αξιολογηθεί τρίτο κατ' αρχήν. Στη συνέχεια, με άτυπες επιτροπές που έφτιαξε ο ίδιος αξιολογήθηκε ως δεύτερο και σήμερα με την κατάργηση του πολλαπλού βιβλίου -γιατί η Κυβέρνηση αδυνατεί να λειτουργήσει έναν τέτοιο χρήσιμο θεσμό για την παιδεία στην πατρίδα μας, αφού δεν μπορεί να διανείμει ούτε καν το ένα βιβλίο- το βιβλίο του κ. Αλαχιώτη ήρθε πρώτο και αυτό μοιράζεται τελικά στα σχολεία.
Θα καταθέσω για τα Πρακτικά δύο σελίδες με επιστημονικά λάθη, αντιφάσεις και γλωσσικές φαιδρότητες, που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του κ. Αλαχιώτη και είναι του τύπου: "Ως εντομοκτόνο είχε στόχο την καταπολέμηση εντόμων". Και υπάρχουν και άλλα παρεμφερή, και επιστημονικά και λεκτικά, τα οποία θα καταθέσω, για να τα δείτε κι εσείς, κύριε Υπουργέ, και να κάνετε τις βελτιώσεις και τις παρατηρήσεις που απαιτεί σήμερα η ποιοτική εκπαίδευση στον τόπο μας. Αυτό έχουμε ανάγκη, αν θέλουμε να έχουμε αναβαθμισμένη εκπαίδευση.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Σπυρίδων Ταλιαδούρος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Γκεσούλης έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να απαντήσω και να πω το εξής: Όταν έχουν γραφτεί εκατομμύρια καινούργιες σελίδες πάνω σε νέα προγράμματα, που απαντούν στις ανάγκες της αγοράς και της κοινωνίας, που είναι σύγχρονα βιβλία, τα οποία δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε σίγουρα μέσα σε αυτές τις πολλές σελίδες μπορεί να εντοπίσει κανείς και μία και δύο και πέντε γραμμές ή ακόμη και σελίδες, που να έχουν παραλείψεις ή λάθη. Αυτά όμως δεν μπορεί να γίνουν κυρίαρχα και να ακυρώσει κανείς με έναν τέτοιο τρόπο μία μεγάλη προσπάθεια που είναι η προσφορά προς την εκπαίδευση. Και αυτό το αντιλαμβάνονται οι Έλληνες και θα το δείτε και πιο κάτω.
Άρα, αυτή η κριτική, παίρνοντας μία γραμμή από τόσα εκατομμύρια σελίδες που έχουν γραφτεί σύγχρονων βιβλίων, δεν νομίζω ότι θα επισκιάσει ένα μεγάλο έργο, το οποίο γίνεται αυτή τη στιγμή προς όφελος της νεολαίας.
Θα ήθελα να τονίσω ακόμη ότι αυτή τη στιγμή πεντακόσια εξήντα τρία βιβλία βρίσκονται στα χέρια των παιδιών και υπάρχουν εξήντα πέντε τα οποία υπολείπονται.
Θέλω να δώσω δύο τρία στοιχεία πάνω σ'αυτά. Είναι εξακόσια είκοσι οκτώ τα μαθήματα που διδάσκονται στα ΤΕΕ σήμερα. Είναι εκατό μαθήματα στο γυμνάσιο και στο Λύκειο τα οποία διδάσκονται τα ελληνόπουλα. 'Άρα, μιλάμε για εξαπλάσιο το έργο που έχουμε στα ΤΕΕ. Αυτό για να γίνει αντιληπτό.
Δεύτερο στοιχείο. 'Εχουμε χίλια εφτακόσια τμήματα που λειτουργούν στη χώρα μας τα οποία έχουν μαθητές από δύο έως δεκατέσσερις. Και δύο άτομα τμήμα και τρία και πέντε δηλώνει την κοινωνική ευαισθησία και την ευθύνη αυτής της Κυβέρνησης που κρατάει τέτοια τμήματα και κάνουν μάθημα δώδεκα και δεκαπέντε εκπαιδευτικοί για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες σε ορισμένες περιοχές ή και μέσα στις πόλεις γιατί εργάζονται.
Το άλλο στοιχείο που θέλω να σας δώσω είναι ότι φέτος στα ΤΕΕ έχουμε εκατόν τριάντα χιλιάδες παιδιά και έχουμε δυναμική αύξηση κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι είναι ένα σχολείο το οποίο αγκαλιάζεται από την ελληνική κοινωνία και τη νεολαία και γι' αυτό αυξάνεται. Δεν έχει τις απόψεις τις δικές σας που το συκοφαντείτε μ' αυτό τον τρόπο.
Το ότι υπάρχουν προβλήματα και δυσκολίες εγώ το δέχομαι, αλλά τα προβλήματα και οι δυσκολίες που συναντά αυτό το σχολείο είναι προβλήματα και δυσκολίες ανάπτυξης και όχι κρίσης και περιθωριοποίησης που θέλετε εσείς.
'Ένα τελευταίο στοιχείο κύριε Πρόεδρε, που είναι το εξής: Η αναλογία καθηγητών διδασκόντων με μαθητές στη χώρα μας είναι ένα προς δέκα στα ΤΕΕ τα οποία εσείς τόσο κατηγορείτε. Δέχομαι όπου υπάρχουν ελλείψεις να τις αντιμετωπίσουμε. Στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι ένα προς είκοσι.
Και κλείνω κύριε Πρόεδρε, λέγοντας το εξής σχετικά με τα πεντακόσια βιβλία που αναφέρεσθε στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια δεν υπάρχουν ανακοινώσεις του Υπουργείου και σίγουρα δεν θα ήθελα και δεν πρέπει και δεν είναι σωστό να μιλώ και να απαντώ σε φήμες που διαδίδονται ή που δημιουργούν κάποιοι άλλοι.
Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε.
../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 12.11.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 578 φορές