Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Όταν οι στόχοι ισοπεδώνονται από νόμους και υπουργικές αποφάσεις, που οδηγούν στην αυθαιρεσία και τη γιγάντωση του μηχανισμού ρουσφετιού και πελατειακών σχέσεων.

 

του Μαλτέζου Νικολάου εκπ/κού 1ου ΕΠΑΛ Κοζάνης


Όταν κάθε κυβέρνηση θέλει να βολέψει τα δικά της παιδιά σε θέσεις διοίκησης, (ανεξάρτητα των προσόντων και των ικανοτήτων που και εάν διαθέτουν) , τότε εφευρίσκει κι ένα νόμο ή μια υπουργική απόφαση για να καλύψει την παρανομία της. 1)Νόμος 3467/2006 (άρθρο 8 κεφ.Δ περ.γ άρθρου 3 Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης- Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων) 2)Υπουργική Απόφαση 121/1992(ΦΕΚ Β΄ 371/9-6-1992-Κανονισμός λειτουργίας του ΟΕΕΚ) ΄Ολες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, θεσπίζοντας αδιαφανείς διαδικασίες, ουσιαστικά εξανεμίζουν την όποια βαρύτητα των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων (προϋπηρεσία, μεταπτυχιακές σπουδές, συγκεκριμένο συγγραφικό έργο,…..) και αποδίδουν κυρίαρχο ρόλο στα «συνεκτιμώμενα» κριτήρια και τη συνέντευξη, με αποτέλεσμα να επιλέγονται - με βάση και τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων - οι αρεστοί στην κάθε κυβέρνηση. Η πολιτεία πρέπει να ψηφίζει νόμους, που να εμπνέουν σεβασμό στον πολίτη, νόμους που να διακρίνονται για τη νομοτεχνική τους αρτιότητα και να δίνουν μακροπρόθεσμα λύσεις στα προβλήματα της κοινωνίας.

 

Όχι με τρόπο μπαλώματος, με λύσεις προσωρινές στη βάση της πελατειακής εξυπηρέτησης, με νόμους άδικους και συχνά προκλητικούς για το σύνολο της κοινωνίας. Κανόνες λοιπόν και κυρώσεις για όλους, από τους υψηλά ιστάμενους, μέχρι και τον τελευταίο πολίτη. Έχουμε δηλαδή πολύ δρόμο μπροστά μας για μια αλλαγή κατεύθυνσης, αρκεί κάποτε να ξεκινήσουμε. Αφορμή για όσα αναφέρω παραπάνω, μου δίνει η απάντηση του προέδρου του ΟΕΕΚ, σε αίτηση μου να μάθω τα μόρια μου(για τυπικά-ουσιαστικά προσόντα και συνέντευξη) κατά την διαδικασία επιλογής αναπλ. δ/ντη στο ΙΕΚ Κοζάνης, σύμφωνα με την προκήρυξη Α/14735/4-6-2009 του Ο.Ε.Ε.Κ


Απάντηση με αρ. πρωτ. ΔΚ2/872/5-2-2010


«Σύμφωνα με τη υπ΄αριθμ. 121/1992 άρθρο 4 παρ 7 περ. ε υπουργικής απόφασης, δεν προβλέπεται μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων για την επιλογή Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών στα δημόσια ΙΕΚ, ούτε βαθμολόγηση επί της προφορικής τους συνέντευξης, καθώς συνεκτιμώνται τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα και η γενική παρουσία τους και δεν βαθμολογείται ξεχωριστά κάποιο απ΄ αυτά». Ρωτώ αν είναι στις προθέσεις της σημερινής κυβέρνησης να καταργήσει την ευνοιοκρατία στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, θεσπίζοντας 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια. Το Σύνταγμά μας (αν δεν κάνω λάθος συνεχίζει να ισχύει…) ορίζει στο 4ο άρθρο του, ότι «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου».

 

Με εκτίμηση Μαλτέζος Νικόλαος Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑΛ Κοζάνης με 22 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.03.2010 18:45:01
 
Αναγνώσθηκε 417 φορές