Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΑ'
Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα το δελτίο επικαίρων ερωτήσεων της Τετάρτης 14 Νοεμβρίου 2001.
Α. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ. 273 Καν. Βουλής)
1.- Η με αριθμό 128/12.11.2001 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Εμμανουήλ Σκουλάκη προς τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, σχετικώς με την έκδοση των απαραίτητων Προεδρικών Διαταγμάτων προκειμένου να καθοριστούν κίνητρα για συγχωνεύσεις των Αγροτικών Συνεταιρισμών Οργανώσεων.
2.- Η με αριθμό 120/12.11.2001 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τις καθυστερήσεις στην καταβολή των αμοιβών για τους εκπαιδευτικούς των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.)
3.- Η με αριθμό 127/12.11.2001 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την απαλλοτρίωση οικοπέδου στην περιοχή του Δήμου Πυλαίας για την ανέγερση σχολικών κτιρίων.
4.- Η με αριθμό 124/12/11/2001 Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου κας Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη προς τον Υπουργό Γεωργίας, σχετικώς με τη λήψη μέτρων στήριξης του εισοδήματος των βαμβακοπαραγωγών.

Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ. 2&3 Καν. Βουλής)
../..
Α. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ. 2&3 Καν. Βουλής) Πρώτη είναι η με αριθμό 1796/3.10.2001 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Σπυρίδωνος Ταλιαδούρου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τις προθέσεις της Κυβέρνησης προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες πρόσληψης καθηγητών και αναπληρωτών καθηγητών.
Η ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
"Μολονότι έχουν περάσει 3 εβδομάδες από την έναρξη του νέου σχολικου έτους, από τις σχολικές αίθουσες λείπουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΜΕ, 9.000 καθηγητές με αποτέλεσμα τα σχολεία να έχον κενά σε όλες τις ειδικότητες, εκτός των φιλολόγων, οι οποίοι είναι υπερδιπλάσιοι και δεν υπάρχουν θέσεις για να δουλέψουν.
Επίσης, στα ΤΕΕ δεν έχουν γίνει ακόμα κανονικοί διορισμοί τεχνικών ειδικοτήτων και συνεπώς, δεν προβλέπονται άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός Παιδείας:
1.Γιατί το Υπουργείο Παιδείας καθυστερεί το διορισμό αναπληρωτών καθηγητών;
2.Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει σε διορισμούς Τεχνικών Ειδικοτήτων στα ΤΕΕ;
3. Πότε το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να ολοκληρώσει τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών, ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά;

Θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Γκεσούλης.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριοι συνάδελφοι, με το νόμο 2942/2001 το Υπουργείο Παιδείας όπως όλοι γνωρίζουμε προέβη σε μια συνολική ρύθμιση του θέματος της πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των ωρομισθίων εκπαιδευτικών, προκειμένου να εξαλειφθούν δυσλειτουργίες που είχε το σύστημα μέχρι τότε.
Δεύτερον η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης που γινόταν από τις κατά τόπους διευθύνσεις μέχρι τότε, στηριζόταν αποσπασματικά σε ένα πλήθος νομικών διατάξεων όπως ο νόμος 1566/85 ο νόμος 2525/97, ο νόμος 2725/99, ο νόμος 2834/2000, δηλαδή ένα πλήθος νόμων καθόριζαν τις προσλήψεις στο επίπεδο των διευθύνσεων εκπαίδευσης των νομών.
Με την πάροδο του χρόνου είχαν συσσωρευτεί θα έλεγα μια σειρά από δυσλειτουργίες και δυσκολίες στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών και ωρομισθίων. Ενδεικτικά θέλω να αναφέρω για να δώσω τη διάσταση του προβλήματος ότι γινόταν πολλές φορές η πρόσληψη του ίδιου προσώπου από δύο διαφορετικές διευθύνσεις, από δύο κοντινούς νομούς. Είχαμε περιπτώσεις ένταξης του ίδιου προσώπου σε δύο ή και περισσότερες διαφορετικές κατηγορίες, για παράδειγμα μετείχε σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, μετείχε στην επετηρίδα, ήταν στους αναπληρωτές με δεκαεξάμηνη προϋπηρεσία το ίδιο πρόσωπο. Όλα αυτά δημιουργούσαν μία σειρά προβλήματα.
Ακόμη η ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών χωρίς πλήρη και τυπικά προσόντα που σε ορισμένες περιπτώσεις σε ορισμένες περιοχές υποχρεώνονταν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης να προσλάβουν, όπως για παράδειγμα στην πληροφορική. Πολλές φορές έφθαναν να αναζητούνται εκπαιδευτικοί να δηλώσουν εάν επιθυμούν διορισμό τους ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι σε κάποιο σχολείο και έτσι αργούσαν και αυτοί να απαντήσουν, προσδοκώντας μία καλύτερη θέση διορισμού. Όλα αυτά ήταν μία σειρά προβλήματα που είχε το προηγούμενο σύστημα.
Έγινε μία επιλογή από το Υπουργείο Παιδείας και είναι αυτή η οποία βιώνουμε σήμερα με ένα καινούργιο σύστημα το οποίο αντιμετωπίζει μία σειρά απ' αυτά τα προβλήματα τα οποία είχαμε στο παρελθόν. Έτσι λοιπόν άλλαξε αυτό το σύστημα.
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που υλοποιείται δημιούργησε προϋπόθεση ανάπτυξης της εκπαίδευσης και το γνωρίζουμε όλοι αυτό, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό ώστε να μην επαρκούν οι υπάρχοντες ειδικότητες των εκπαιδευτικών να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων, σε πάρα πολλές ειδικότητες. Αυτή η ανάπτυξη που έγινε σε πολλές ειδικότητες απαιτεί και νέα αντικείμενα που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί.
Είχε καταστεί σαφής η ανάγκη δημιουργίας μίας ενιαίας βάσης υποψηφίων πράγματι, που ρυθμίστηκε με αυτόν το νόμο του Σεπτέμβρη του 2001. Μετά απ' αυτήν την κίνηση που έγινε από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας έχομε τα αποτελέσματα αυτού του νόμου, όπου πραγματικά λύνει προβλήματα αλλά στην εφαρμογή του συναντούμε δυσκολίες και αυτές θα τις περιγράψω μετά και θα απαντήσω και στα επιμέρους θέματα.
../..
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, πρωτοφανείς ήταν φέτος και εξακολουθούν δυστυχώς να είναι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία της πατρίδας μας. Χάθηκαν χιλιάδες ώρες και πάρα πολλές εβδομάδες προγράμματος. Κύριε Υπουργέ, αυτές πώς θα αναπληρωθούν; Η υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου είναι πρωτοφανής. Και εδώ τίθεται θέμα ευθύνης της Κυβέρνησης για τη θλιβερή πραγματικότητα της Ελλάδας των δύο εκπαιδευτικών ταχυτήτων.
Ουδέποτε στο παρελθόν είχε συμβεί να έχουν χαθεί τόσες ώρες. Ακόμη και σήμερα στα έξι Τ.Ε.Ε. για παράδειγμα του Νομού Καρδίτσας υπάρχουν λόγω των κενών χιλιάδες ώρες χαμένες. Μία ημέρα την εβδομάδα δεν γίνονται μαθήματα διότι δεν υπάρχουν καθηγητές. Και αυτό που είπατε για τα προβλήματα του προηγουμένου συστήματος και τις ανάγκες για νέες ειδικότητες δεν αποτελούν δικαιολογία.
Ευθύνεστε, κύριε Υπουργέ, γιατί αποφασίσατε μέσα στον Αύγουστο με νόμο που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο να τροποποιήσετε το σύστημα πρόσληψης των αναπληρωτών καθηγητών. Τι πείραζε να κάνετε το νόμο το Φεβρουάριο ή το Μάρτιο ή για να ισχύσει για το επόμενο χρονικό διάστημα; Δεν αποτελεί ευθύνη της Κυβέρνησης ο έγκαιρος προγραμματισμός της πρόσληψης των εκπαιδευτικών; Δεν αποτελεί ευθύνη της Κυβέρνησης να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες της διευθύνσεως; Μέσα σε αυτό το αλαλούμ και το χάος που γίνεται θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη.
Στην πρώτη διεύθυνση Θεσσαλονίκης τοποθετήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας δώδεκα καθηγητές του κλάδου ΠΕ4 χωρίς να έχει ζητηθεί ούτε ένας, όταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ υπάρχουν άλλοι οκτώ καθηγητές χωρίς ωράριο. Από τη μια μεριά έχουμε είκοσι καθηγητές που δεν κάνουν μάθημα, αλλά χρησιμοποιούνται για γραμματειακή υποστήριξη και από την άλλη μεριά έχουμε δύο χιλιάδες κενά στα σχολεία.
Το σύστημα διορισμού μέσω του ΑΣΕΠ και το σύστημα διορισμού μέσω των αναπληρωτών μυρίζει σκάνδαλα και αδιαφάνεια. Υπάρχει αδιαφάνεια κυρίως στο θέμα της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Είναι ένα σύστημα φαυλότητας για το οποίο υπάρχει σωρεία καταγγελιών. Προσελήφθησαν καθηγητές οι οποίοι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με άριστα το 20 έγραψαν 0 έως 2 διότι προσεκόμισαν κάποια αμφίβολης ποιότητας πιστοποιητικά προϋπηρεσίας. Πως διασφαλίζεται η εγκυρότητα των πινάκων από την κατάθεση ψευδών ή αλλοιωμένων στοιχείων;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο Υφυπουργός Παιδείας έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Στη συνέχεια των όσων είπαμε χθες θέλω να πω στον κύριο συνάδελφο, ότι ένας μόνιμος απαξιωτικός λόγος για τα θέματα της παιδείας δεν προσφέρει τίποτα στην παιδεία. Η παιδεία απαιτεί από όλους μας ευαισθησία και ευθύνη.
Χθες είπα ότι αλλάξαμε ένα ολόκληρο σύστημα στην Κυβέρνηση παίρνοντας μία τεχνική εκπαίδευση που ήταν στο περιθώριο της εκπαίδευσης και κάναμε τα καινούργια τεχνικά σχολεία τα οποία έχουν ογδόντα τέσσερις ειδικότητες με αναλογία καθηγητών μαθητών ένα προς εννέα. Έχουμε χίλια επτακόσια τμήματα που έχουν δύο έως δεκατέσσερις μαθητές. Όλα αυτά τα στοιχεία δηλώνουν ευαισθησία και υπευθυνότητα από την πλευρά της Κυβέρνησης. Φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα σπουδών το οποίο απαντά στις κοινωνικές ανάγκες της αγοράς. Κατά την εφαρμογή ωστόσο μεγάλου προγράμματος υπάρχουν βέβαια δυσκολίες.
Κατά την αλλαγή του συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών -είναι πιο δίκαιο σύστημα- υπάρχουν προβλήματα διότι δώσαμε τη δυνατότητα να μετέχει κάποιος στη διαδικασία πρόσληψής του και στο τέλος να μην αποδέχεται το διορισμό. Ενώ γνωρίζετε όλα αυτά τα προβλήματα ενός συστήματος που προσπαθεί να καλύψει με το πιο δημοκρατικό τρόπο το σχολείο με εκπαιδευτικούς με ειδικότητες που δεν υπήρχαν παλαιότερα στη ζήτηση της αγοράς, αντί να βοηθήσετε δημαγωγείτε με απαξιωτικό τρόπο για τα τεχνικά σχολεία, που εμείς τα αναπτύξαμε και θα συνεχίσουμε να τα αναβαθμίζουμε.
Επί πλέον κενά δεν είναι αυτά τα οποία αναφέρετε τώρα. Αυτά είναι παρωχημένα στοιχεία. Έχουν αλλάξει. Ενημερωθείτε και θα τα ξαναπούμε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριε Υπουργέ, και για την ενημέρωση των συναδέλφων θέλω να πω ότι αυτές οι ερωτήσεις είναι αναπάντητες και συζητούνται κατά τον Κανονισμό. Δεν είχαν απαντηθεί γραπτώς και γι' αυτό συζητούνται.


Αναφορές ερωτήσεις δευτέρου κύκλου
Πρώτη είναι η με αριθμό 1973/10-10-2001 ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Θεοφάνη Δημοσχάκη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία όλων των βαθμίδων στο Νομό 'Εβρου.
Η ερώτηση του κυρίου Δημοσχάκη έχει ως εξής:
"Ήδη πέρασε ένας μήνας που άρχισε το εκπαιδευτικό έτος και ακόμα σχεδόν όλα τα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης τόσο γυμνάσια και λύκεια όσο και τα ΤΕΕ στερούνται εκπαιδευτικών, ιδία τα ΤΕΕ που η λειτουργία τους είναι προβληματική. Τα ΤΕΕ στερούνται τέτοιων και τόσων ειδικοτήτων που υπάρχουν βάσιμες αμφιβολίες εάν ποτέ θα πληρωθούν.
Επειδή κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται αυτή η ιστορία και το Υπουργείο συνεχίζει τους πειραματισμούς τους και τις αλχημείες εις βάρος ιδία των μαθητών.
Επειδή πρέπει επιτέλους αυτοί οι πειραματισμοί με εκπαιδευτικούς κατά δόσεις να λάβουν τέλος
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός Παιδείας:
Πότε θα είναι σε θέση να πληρωθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε Γυμνάσια Λύκεια και ΤΕΕ του Νομού 'Εβρου
"
Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Στον εκλεκτό κύριο συνάδελφο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε θα απαντήσω ευθέως τα εξής:
Θα ήθελα να πω ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης εκπαίδευσης του Έβρου, ζητήθηκαν συνολικά για την κάλυψη 134 θέσεων κενών που υπήρχαν σε εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 6 κενών θέσεων που παρουσιάστηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έχουν καλυφθεί 94 κενά άμεσα και έχει δοθεί η δυνατότητα -και έχει σημασία αυτό- στους προϊσταμένους διεύθυνσης να κάνουν προσλήψεις από τους πίνακες ωρομισθίων. Υπάρχουν οι πιστώσεις και οι δυνατότητες, υπάρχουν οι πίνακες οι οποίοι έχουν αξιολογηθεί, τους έχουν στο χέρι τους για να προσλάβουν. 'Οπου δεν καλύφθηκαν με τους αναπληρωτές, να πάρουν ωρομισθίους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν τα κενά. Υπάρχει και μια τρίτη δυνατότητα: σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν, ή δυνατότητα πρόσληψης εκπαιδευτικού, ή δυνατότητα να πάει κάποιος εκπαιδευτικός εκεί, στους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς δίδεται η δυνατότητα να πάρουν υπερωρία μάλιστα με μία αύξηση που έκανε το Υπουργείο Παιδείας. Από 3.000 που ήταν την ώρα, γίνεται 5.000 δραχμές για τα σχολεία του γενικού λυκείου και των ΤΕΕ, έτσι ώστε να καλύψουν και εκεί που υπάρχουν ελάχιστες ώρες κενών, για να μην έχουμε προβλήματα σχετικά με τα κενά.

(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Πρόεδρος της Βουλής κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ)

Μια γενικότερη παρατήρηση, γιατί πρέπει να δίνουμε την πραγματική εικόνα. Τα κενά στα σχολεία μας προκύπτουν από διάφορους λόγους. Πέρα από το αν υπάρχει έλλειμμα σε διορισμούς -παρόλο που κάνουμε μαζικούς διορισμούς και έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια τόσοι που δεν έχουν γίνει ολόκληρες δεκαετίες και εικοσαετίες - υπάρχουν κενά από ασθένειες , από γονικές άδειες, από εκπαιδευτικές άδειες. Άρα λοιπόν προκύπτουν κενά στη πορεία. Ενώ προκύπτουν αυτά, είμαστε σε θέση από την πλευρά του Υπουργείου να καλύψουμε κάθε εκδοχή όπου αυτή εμφανιστεί με τον πιο άμεσο τρόπο.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Ο κ. Δημοσχάκης έχει το λόγο.

ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ : Κύριε Υφυπουργέ σας εύχομαι καταρχήν καλή επιτυχία στο έργο σας . Δεν είστε εσείς υπεύθυνος, ούτε κατηγορούμενος. Όταν πριν από ένα μήνα έκανα αυτή την ερώτηση, υπολόγιζα ότι σήμερα που συζητάμε αυτή την ερώτηση να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά. Στην έρημη Σαμοθράκη, αυτό το αγκυροβόλιο του βόρειου Αιγαίου, 4 καθηγητές λείπουν από γυμνάσιο. Ήδη οι γονείς και οι μαθητές απεργούν. Στο Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο Ορεστιάδος λείπουν εν συνόλω 14 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και κλασσικών ακόμη όχι μόνο αυτών των καινούργιων. Πήρα σήμερα φρέσκα κουλούρια από το ΤΕΕ Ορεστιάδος. Σήμερα μου έστειλαν με ΦΑΞ ότι λείπουν εν συνόλω 314 ώρες που αντιστοιχούν σε 15 εκπαιδευτικούς.
Στην πιο ακριτική πόλη του Έβρου, την Ορεστιάδα, λείπουν 14 εκπαιδευτικοί.
Στο ΤΕΕ Αλεξανδρούπολης λείπουν 10 εκπαιδευτικοί.
Στο ΤΕΕ Διδυμοτείχου λείπουν 5.
Στη Γενική Παιδεία Ορεστιάδας λείπουν 4, Πληροφορική, Μαθηματικά, Γενικά.
Αυτή είναι η κατάσταση στη μέση τεχνική παιδεία και στη γενικότερη παιδεία του Έβρου. Είμαστε που είμαστε πληβείοι και πατρίκιοι, δεν έχουν οι άνθρωποι χρήματα για φροντιστήρια, προτιμούν την τεχνική παιδεία και στην τεχνική παιδεία παρήλθε το τρίμηνο. Ο κύριος Πρόεδρε είναι γνώστης. Κύριε Πρόεδρε, αν η σημερινή παιδεία επικρατούσε τότε, εγώ και εσείς δεν θα ήμασταν ούτε Βουλευτές, ούτε νομικοί, θα ήμασταν...

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Παρακαλώ να απευθύνεστε στον Υπουργό, γιατί εγώ δεν συμμετέχω στη συζήτηση.

ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ : Σήμερα κατά μέσο όρο κάθε οικογένεια θέλει 300.000 δραχμές το μήνα για να πάνε τα παιδιά τους στα φροντιστήρια και γι ΄αυτό προτιμούν τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια. Δεν υπάρχουν καθηγητές όμως. Τι θα κάνουν;
Εσάς, κύριε Υφυπουργέ, σας τα μετέφεραν, αλλά δεν σας είπαν την πραγματική αλήθεια, γιατί οι προϊστάμενοι θέλουν να είναι αρεστοί στον Υπουργό για να μην τον στεναχωρούν, γιατί θέλουν να κρατήσουν τα γαλόνια τους. Εγώ σας μεταφέρω φρέσκα κουλούρια . Σήμερα επικοινώνησα και με το Τεχνικό Λύκειο Ορεστιάδας και με το Τεχνικό Λύκειο Διδυμοτείχου και με τα ΤΕΕ Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Γυμνάσιο Σαμοθράκης και αύριο απεργούν οι γονείς, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί στην Ορεστιάδα και στο Διδυμότειχο. Δεν ξέρω τι θα κάνετε, είναι μια ακριτική περιοχή.
Κάνει πολλά πειράματα ο κύριος Υπουργός. Εκείνος έπρεπε να είναι εδώ και να είναι κατηγορούμενος και όχι εσείς -εσείς δεν ευθύνεστε σε τίποτα- γιατί με τις αλχημείες και με τους πειραματισμούς που έκανε άφησε τα σχολεία ορφανά. Και αυτό θα το πληρώσει η νεολαία γιατί παρήλθε το τρίμηνο. Και επειδή είστε έμπειρος εκπαιδευτικός, άπαξ και παρέλθει το δίμηνο, τρίμηνο και δεν έχουν τα σχολεία καθηγητές, πότε θα τα κάνουν; Τα Χριστούγεννα; Αρχίζουν οι απόκριες, αρχίζουν τα πανηγύρια, τελείωσε. Κύριε Πρόεδρε, το πρώτο τρίμηνο ό,τι κάνουν.
Θα παρακαλέσω, κύριε Υπουργέ, να δείτε το θέμα των εκπαιδευτικών του νομού Έβρου με περισσότερη ευαισθησία.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Ορίστε κύριε Υφυπουργέ έχετε το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Θα ήθελα να ενημερώσω την Εθνική Αντιπροσωπεία ότι μέχρι τη Δευτέρα θα έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι πίνακες, οι οποίοι θα μας δώσουν τη δυνατότητα να καλυφθούν τα κενά και από μόνιμους διορισμούς, που περιμένουμε τους πίνακες του ΑΣΕΠ, και αναπληρωτών, που ολοκληρώνεται σε ορισμένες ειδικότητες που υπήρχε πρόβλημα. Αυτό είναι το ένα.
Είπα νωρίτερα και θέλω να το επισημάνω ότι έχουμε μία τεχνική εκπαίδευση, η οποία αγκαλιάστηκε από την ελληνική κοινωνία και δεν πάνε τα παιδιά, όπως εκτιμούν κάποιοι συνάδελφοι εδώ ότι πάνε γιατί οδηγούνται και περιθωριοποιούνται προς την τεχνική εκπαίδευση. Είναι επιλογή τους. Και είναι σημαντικό που γίνεται μία επιλογή σε ένα σχολείο το οποίο το θέλει η ελληνική κοινωνία. Και για την ανάπτυξη αυτού του σχολείου μόνο να σας πω ότι έχουμε 6.000 μαθητές επιπλέον, που δεν τους είχαν στους προγραμματισμούς οι διευθυντές εκπαίδευσης. Προκύπτουν καινούργιες ανάγκες απ' αυτές τις αλλαγές των στοιχείων του μαθητικού πληθυσμού και σε βιβλία και σε προσωπικό και μάλιστα σε ειδικότητες που δεν είναι εύκολες να βρει κανείς για να τις καλύψει.
Παρ' όλα αυτά θέλω να πω το εξής: Μιλάμε για μια τεχνική εκπαίδευση, η οποία αναπτύχθηκε σε πάρα πολλές ειδικότητες, 84 ειδικότητες, μιλάμε για μια τεχνική εκπαίδευση που έχει καινούργια αντικείμενα και δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε όλα και παρ' όλα αυτά κάνουμε την προσπάθεια και μιλούμε για μια τεχνική εκπαίδευση που φέτος δέχεται τόσα πολλά παιδιά.
Έρχομαι και στο δεύτερο στοιχείο για να πω το εξής: Ότι οι αλλαγές που έγιναν στο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών έχουν και παρενέργειες. Για παράδειγμα θα ήθελα να σας πω, κύριε συνάδελφε, ότι ενώ είναι χίλιοι αυτοί που διορίζονται σε μια συγκεκριμένη ειδικότητα, εμφανίζονται στο τέλος να παρουσιάζονται οι εξακόσιοι. Υπάρχουν και τέτοια προβλήματα και εκεί επιδιώκουμε να τα καλύψουμε όσο το δυνατόν συντομότερα.
Από εκεί και πέρα θέλω να καταλήξω στο ότι από την πλευρά του Υπουργείου κάνουμε ό,τι είναι εφικτό, ό,τι είναι δυνατό, για να εξαντλήσουμε την άμεση αντιμετώπιση και πιστεύω ότι την εβδομάδα αυτή που θα έλθουμε δεν θα έχουμε τέτοια προβλήματα μιας έκτασης που θα αξίζει να συζητάμε. Βέβαια δεν θα πρέπει το επιμέρους να το κάνουμε κυρίαρχο και να δημιουργούμε μία εικόνα, η οποία δεν είναι η πραγματική γιατί αυτή υπονομεύει και το ίδιο το σχολείο.

../..
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.11.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 576 φορές