Νέο πρόγραμμα σπουδών στις λεγόμενες «καθηγητικές» σχολές των πανεπιστημίων,
αλλά και στα Παιδαγωγικά τους τμήματα, θα εισηγηθεί το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διεξάγει τον διάλογο για την Παιδεία. Το
Συμβούλιο συνεδρίασε χθες υπό την προεδρία του καθηγητή κ. Γ.
Μπαμπινιώτη, για πρώτη φορά μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, με βασικό θέμα
την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Τα μέλη του Συμβουλίου κατέληξαν στην
απόφαση ότι η πολιτεία θα πρέπει να θέσει όρους και κριτήρια για τη μορφωτική
επάρκεια των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να «βγαίνουν» έτοιμοι από τα πανεπιστήμια
και η επιμόρφωσή τους να γίνεται πάνω σε γερά θεμέλια μόρφωσης. Οπως
εισηγούνται, θα πρέπει τα πανεπιστήμια - με τρόπους που οι διοικήσεις τους θα
επιλέξουν- να εντάξουν στα προγράμματα των «καθηγητικών» Σχολών και των
Παιδαγωγικών τους τμημάτων νέα μαθήματα, ώστε η παιδαγωγική τους κατάρτιση να
ολοκληρώνεται μέσα στα πανεπιστήμια. Παράλληλα, τα μέλη του Συμβουλίου
εισηγούνται νέα μέτρα για την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων
εκπαιδευτικών και ζητούν το πρόγραμμα να διαρκεί στο μέλλον ένα έτος. Στο
πρόγραμμα θα πρέπει να ενέχονται ειδικοί «μέντορες», οι οποίοι θα αναλαμβάνουν
τους εκπαιδευομένους και θα τους αξιολογούν στη διάρκεια της επιμόρφωσής τους.
Τέλος, το Συμβούλιο θα εισηγηθεί την ενίσχυση του Οργανισμού Επιμόρφωσης
Εκπαιδευτικών, που θα πρέπει να λειτουργεί ως στρατηγικό, συντονιστικό όργανο
και θα κατευθύνει τους φορείς που θα αναλάβουν την επιμόρφωση (Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο, πανεπιστήμια, σχολικοί σύμβουλοι, κ.ά.).