Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Ούτε ένας άνεργος δάσκαλος

Ούτε ένας άνεργος δάσκαλος

Σχεδόν όλοι οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών προσλαμβάνονται στο Δημόσιο

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2009


Από την αίθουσα της ορκωμοσίας στην αίθουσα της διδασκαλίας περνούν και φέτος οι πτυχιούχοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι).
Όπως δείχνουν τα πράγματα και φέτος οι ελλείψεις σε δασκάλους είναι τόσο αυξημένες, που το ΥΠΕΠΘ καλεί εσπευσμένα «όσους πτυχιούχους για οποιονδήποτε λόγο δεν υπέβαλαν αίτηση για ένταξη στους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2009-2010, να προσέλθουν να υποβάλουν αίτηση- δήλωση ένταξης στους πίνακες μέχρι 10-9-2009». Ταυτόχρονα αυξάνεται η ζήτηση νηπιαγωγών και καθηγητών Γερμανικής Φιλολογίας.
  • Ούτε ένας άνεργος δάσκαλος
  • Σχεδόν όλοι οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών προσλαμβάνονται στο Δημόσιο

    , ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ , Χρήστου Κάτσικα , xkatsikas@xkatsikas.gr

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2009
     

    Από την αίθουσα της ορκωμοσίας στην αίθουσα της διδασκαλίας περνούν και φέτος οι πτυχιούχοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι).
    Όπως δείχνουν τα πράγματα και φέτος οι ελλείψεις σε δασκάλους είναι τόσο αυξημένες, που το ΥΠΕΠΘ καλεί εσπευσμένα «όσους πτυχιούχους για οποιονδήποτε λόγο δεν υπέβαλαν αίτηση για ένταξη στους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2009-2010, να προσέλθουν να υποβάλουν αίτηση- δήλωση ένταξης στους πίνακες μέχρι 10-9-2009». Ταυτόχρονα αυξάνεται η ζήτηση νηπιαγωγών και καθηγητών Γερμανικής Φιλολογίας.

    Το επάγγελμα του δασκάλου έχει αναδειχθεί πλέον πρώτο στην ομάδα των λίγων περιζήτητων επαγγελμάτων στη χώρα μας. Παρ΄ όλο που το υπουργείο Παιδείας μείωσε φέτος, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, τους διορισμούς μόνιμων δασκάλων, για τις 12 Σεπτεμβρίου ανακοινώθηκε ο διορισμός 1.775 μόνιμων δασκάλων ενώ την 1η Σεπτεμβρίου έγινε η πρόσληψη 1.492

    δασκάλων και έπεται συνέχεια, καθώς όλα τα στοιχεία συνηγορούν στην πρόσληψη συνολικά περίπου 3.500- 4.000 αναπληρωτών και χιλιάδων ωρομισθίων.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην Ανατολική Αττική υπάρχει έλλειμμα 220 δασκάλων στην περιοχή, ενώ σύμφωνα με τον αιρετό Α΄ ΠΥΣΠΕ Κρήτης Ζαχαρία Καψαλάκη σε σύγκριση με πέρυσι απουσιάζουν 467 δάσκαλοι. Περίπου η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται σε όλη την Ελλάδα και δεν είναι καθόλου τυχαία η εκτίμηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Μπίρμπα ότι «θα εξαντληθούν όλοι οι δάσκαλοι που θα αποφοιτήσουν φέτος».

    Περίπου 1.600-1.700 πτυχιούχοι των Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης τελειώνουν κάθε χρόνο τις σχολές τους και διορίζονται κατά μέσο όρο 2.000 (πέρσι διορίστηκαν 2.217 δάσκαλοι και φέτος 1.775). Άλλοι 3.500 τουλάχιστον απαιτούνται ετησίως ως αναπληρωτές. Δεκάδες εκατοντάδες ως ωρομίσθιοι. Μιλάμε για το πλέον περιζήτητο επάγγελμα σήμερα στην Ελλάδα!

    Οι νηπιαγωγοί
    Τα τελευταία χρόνια εκτός από τους δασκάλους αρχίζουν να βελτιώνουν τους όρους προσλήψεών τους στη σχολική εκπαίδευση δύο ακόμη ομάδες πτυχιούχων: οι νηπιαγωγοί και οι καθηγητές Γερμανικής Γλώσσας. Τα τελευταία έξι χρόνια διορίστηκαν μόνιμα 5.257 νηπιαγωγοί, δηλαδή κατά μέσο όρο 876 ετησίως, όταν μια δεκαετία πίσω ο μέσος όρος διορισμών των νηπιαγωγών δεν ξεπερνούσε ετησίως τους 500. Παράλληλα, για τα σχολικά έτη 2007-08 και 2008-09 θα διοριστούν συνολικά 715 καθηγητές Γερμανικής Γλώσσας.

    4.000
    δάσκαλοι αναμένεται ότι θα προσληφθούν φέτος από το υπουργείο Παιδείας

    Στροφή στις Παιδαγωγικές και από πτυχιούχους άλλων σχολών

    ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ στις παιδαγωγικές σχολές αναζητούν οι πτυχιούχοι άλλων τμημάτων, προκειμένου να αποκτήσουν προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης. Η στροφή προς τις παιδαγωγικές σχολές αποτυπώνεται στις αιτήσεις που κατατίθενται στο Τμήμα του ΑΠΘ ιδιαίτερα από πτυχιούχους των Ανώτατων Ιδρυμάτων.

    Το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 κατέθεσαν αίτηση 484 απόφοιτοι ΑΕΙ, 415 απόφοιτοι ΤΕΙ και 23 απόφοιτοι άλλων σχολών. Συνολικά έγιναν 922 αιτήσεις. Ο αριθμός είναι υποδιπλάσιος από το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008, όταν έφταναν τους 2.200, αλλά οφείλεται στη δυσκολία εισαγωγής, αφού η κατάταξη γίνεται με βάση τον βαθμό πτυχίου. Ο πρώτος πέρσι είχε βαθμό 10 και ο τελευταίος 9,4. Συνολικά εισάγονται από όλες τις κατηγορίες περίπου 25.

    «Πρόκειται για αριστούχους κυρίως των θεωρητικών σχολών, ενώ υπάρχουν και αρκετά παραδείγματα θετικών σχολών όπως ιατρικές», λέει ο γραμματέας της σχολής Ζαχαρίας Κουκουνάρης.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει, ο κυρίως όγκος των αιτήσεων από τα ΤΕΙ γίνεται από τους αποφοίτους των Τμημάτων Νοσηλευτικής.

    Περισσότερες από 900 αιτήσεις κατατέθηκαν φέτος στο Παιδαγωγικό του ΑΠΘ από αποφοίτους άλλων τμημάτων. Με βάση το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», το οποίο ήδη ψηφίστηκε επί της αρχής και επί των άρθρων, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι απόφοιτοι των Τμημάτων Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Στατιστικής και Αναλογιστικών Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας- με κατεύθυνση Κοινωνικής Ανθρωπολογίας- του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας Επικοινωνιών, Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών και Πληροφορικής- με εφαρμογή στη Βιοϊατρική.


    «Δεν περίμενα ότι θα διοριστώ αμέσως»

    ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΕ από το Τμήμα Γερμανικής Φιλολογίας στην Αθήνα πριν από περίπου έναν χρόνο, το 2008. Όπως όμως λέει στα «ΝΕΑ» η νεαρή καθηγήτρια Γερμανικής Φιλολογίας κ. Ναντίν Νίμαντ, «σε καμία περίπτωση δεν περίμενα ότι θα απορροφηθώ τόσο γρήγορα στη δημόσια εκπαίδευση. Έκανα τα χαρτιά μου αμέσως μετά την αποφοίτησή μου, τον Ιούνιο.

    Τον Σεπτέμβριο λοιπόν με πήραν ως ωρομίσθια σε δημοτικά σχολεία του Βόλου, στην περιοχή μου δηλαδή». Σ΄ αυτά εργάστηκε όλη την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αλλά και ο μόνιμος διορισμός της δεν άργησε να έρθει. Από φέτος θα διδάσκει ως μόνιμη καθηγήτρια Γερμανικών σε γυμνάσιο στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας.

    Για όσους νέους ενδιαφέρονται να σπουδάσουν Γερμανική Φιλολογία, η καθηγήτρια λέει ότι δεν θα πρέπει να διστάσουν.

    «Υπάρχει προοπτική να βρουν δουλειά, να απορροφηθούν σχετικά γρήγορα. Δεν υπάρχει τόσος κορεσμός στο επάγγελμα. Αυτό που θα πρέπει να κάνουν όμως είναι να ψάξουν καλά για την περιοχή που τους ενδιαφέρει το πρώτο διάστημα που θα θέλουν να εργαστούν ως ωρομίσθιοι. Θα πρέπει δηλαδή να εξετάσουν πού υπάρχουν κενά και μεγάλη ζήτηση καθηγητών».

    Οι απόψεις σας

    ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΒΛΗΤΕΣ ΑΥΤΕΣ;
    ΜΠΙΛΙΩΝΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ 3/9/2009 13:21
    Πικρία...μόνο αυτό αισθάνομαι όταν διαβάζω την αποτυπωμένη εικόνα της ελληνικής παιδείας.
    Φτάσαμε να "μιλάμε" για το περιζήτητο επάγγελμα του Δασκάλου (και προσφάτως) και του Νηπιαγωγού, να προσλαμβάνονται να διδάξουν τους αυριανούς πολίτες αυτού του κράτους, άνθρωποι με μηδενική επαγγελματική εμπειρία και με μόνο εφόδιο ένα πτυχίο...χωρίς να έχουν "ελεγχθεί" όπως χιλιάδες άλλοι "συνάδελφοί" τους από τον "υποχρεωτικό & τρομερό" ΑΣΕΠ...?
    Δεν είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ αυτή η εικόνα?
    Δυστυχώς είναι και αναρωτιέμαι που πάμε... γιατί η πραγματική εικόνα δεν είναι αυτή, αλλά αυτή των χιλιάδων πτυχιούχων Παιδαγωγικών Τμημάτων (Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Φιλολόγων, Μαθηματικών...) που συνοστίζονται στη λίστα των ανέργων και αναμένουν το εργασιακό τέλμα με την ελπίδα να αλλάξει κάτι, να ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ κάποιος ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΙΣΕΙ την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!
    Και αναρωτιέμαι επίσης, αφού υπάρχει τόση μεγάλη ανάγκη και αφού κάποιοι θεωρούν ότι οι λοιποί παιδαγωγοί (καθηγητικών σχολών) δεν έχουν επάρκεια γνώσεων (ενώ οι Νηπιαγώγοί έχουν... λέω τώρα), γιατί δεν αντιγράφουν το μοντέλο άλλων χωρών που υποχρεώνει τον εκάστοτε εκπαιδευτικό-παιδαγωγό πριν μπει στην τάξη (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου) να κληθεί από το κράτος σε ΕΤΗΣΙΑ ΠΡΟΙΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ (θεωρητική & πρακτική) βάσει καταλόγου ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών και λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους (παλαιότητα πτυχίου, επαγγελματική εμπειρία...), ώστε να αλλάξει το όλο "ταλαιπωρημένο σκηνικό" και να γίνει η καθημερινότητα ποιο δίκαιη... !
    Ιωάννα 3/9/2009 12:00
    Νομίζω ότι-τουλάχιστον σε ότι αφορά τον κλάδο της γερμανικής-η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ελαφρώς ωραιοποιημένη. Σαφέστατα υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις, όπως αυτή που περιγράφεται εδώ, αυτές είναι όμως λίγες. Οι προσφερόμενες θέσεις μειώνονται διαρκώς, γεγονός που χαρακτηρίζει βέβαια γενικότερα τη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση στη χώρα μας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι δεν κάλεσαν ούτε έναν αναπληρωτη από τις ξενόγλωσσες ειδικότητες ακόμη, υσχιριζόμενοι ότι οι ΔΔΕ δεν έχουν δηλώσει κενά και ελλέιψεις. Στον κλάδο της γερμανικής έχουν ήδη γίνει πάνω από 200 αποσπάσεις για τη σχολική χρονιά που αρχίζει την επόμενη εβδομάδα. Αυτά τα κενά δεν πρέπει να καλυφθούν; Αλλά ξέχασα. Γι'' αυτό υπάρχουν οι ωρομίσθιοι. Από καιρό σε καιρό γίνονται κάποιες κινήσεις εντυπωσιασμού (με χαρακτηριστικότερη την εισαγωγή νέων ξένων γλωσσών σε δημοτικό και γυμνασίο) που όμως δεν συνοδεύονται από καμία οργάνωση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με αποτέλεσμα να την πληρώνουν και πάλι οι μαθητές και οι γονείς τους φυσικά.
    Κική 3/9/2009 10:03
    Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια διορίζονται περισσότεροι νηπιαγωγοί (αν και φέτος διόρισε λιγότερος από πέρσι). Ωστόσο υπάρχει μια ουρά από παλιά περίπου 5-6.000 αδιόριστων. Οπωσδήποτε όμως η κατάσταση προσλήψεων είναι καλύτερη από παλιά και ανοίγουν θέσεις και εκτός δημοσίων νπιαγωγείων.
    νηπιαγωγός 3/9/2009 09:30
    Όταν το 1992 μπήκα σε πολυτεχνική σχολή πανεπιστημίου για να γίνω μηχανικός κοροϊδεύαμε τους δασκάλους ως μελλοντική στρατιά σερβιτόρων διότι τότε δεν υπήρχε προοπτική να διοριστούν. Πως άλλαξαν τα πράγματα!!!! Σήμερα μάλλον αυτοί κοροϊδεύουν που μας βλέπουν αποδομημένους και διαλυμένους από το στρες.
    jh 3/9/2009 09:29
    Τι θα γίνει τώρα με τους διορισμούς εκπαιδευτικών; Οι εκλογές μπορούν να φρενάρουν τις προσλήψεις; Να βγει το Υπουργείο να δώσει μια απάντηση να ξέρουμε που βαδίζουμε. Ευχαριστώ
    Φώτης Αναστόπουλος 3/9/2009 09:28
    Υπάρχουν χιλιάδες κενά δασκάλων στα δημοτικά όλη της χώρας. Να δούμε πόσο γρήγορα θα τα καλύψουν
    Νίκος 3/9/2009 09:26
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4534396


    Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
    Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
    Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
    ©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
     
    Επιστροφή
    Δημοσιεύθηκε την: 04.09.2009 07:50:01
     
    Αναγνώσθηκε 1808 φορές