Βουλή των Ελλήνων

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΣΥΡΙΖΑ

                                                                                      22/07/2009

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων    

                                   

 

ΘΕΜΑ: «Μουσικά Σχολεία»

Στη χώρα μας λειτουργούν 36 μουσικά σχολεία. Πρόκειται για δημόσια σχολεία που ιδρύθηκαν με το Ν. 1824/1988 και σκοπός τους, όπως περιγράφεται από το Νόμο, είναι η προετοιμασία και η κατάρτιση νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που διδάσκονται σε όλα τα δημόσια σχολεία, υποχρεωτική διδασκαλία δύο ή τριών μουσικών οργάνων,  παράλληλη διδασκαλία ευρωπαϊκής και παραδοσιακής μουσικής καθώς και μαθήματα Αισθητικής Παιδείας. Πρόκειται για ιδιαίτερα βεβαρυμένο πρόγραμμα που συνεπάγεται την παράταση του σχολικού ωραρίου και που οδηγεί πολλούς μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια μουσική εκπαίδευση να εγκαταλείπουν το μουσικό σχολείο στην τελευταία τάξη του λυκείου για να έχουν περισσότερο χρόνο να προετοιμαστούν στα μαθήματα γενικής παιδείας. 

Ακόμα όμως και όταν οι μαθητές των μουσικών σχολείων φτάσουν στο τελικό στάδιο των Πανελληνίων, έχουν να αντιμετωπίσουν θέματα που χαρακτηρίζονται από ασάφεια προδιαγραφών μιας και δεν υπάρχει συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, η ίδια η διαδικασία εξέτασης είναι διάτρητη, αφού, για παράδειγμα, φέτος παρατηρήθηκε μεγάλη διαφορά, τουλάχιστον 45 λεπτών, στη θεματοδοσία μεταξύ των δύο εξεταστικών κέντρων των Αθηνών, με αποτέλεσμα τα θέματα της Dictee να δίνονται στο ένα εξεταστικό όταν ήδη κάποιοι έχουν αποχωρήσει από το άλλο! Ακόμα και για τη βαθμολόγηση έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας φοβερές καταγγελίες.

Οι Ενώσεις Εκπαιδευτικών Μουσικής καθώς και Πανεπιστημιακοί φορείς έχουν ζητήσει επανειλημμένως από το Υπουργείο Παιδείας να επεξεργαστεί άλλους τρόπους για την εισαγωγή των φοιτητών στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων. Ζητούν αξιολογικές εξετάσεις των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών που να τις διενεργούν τα ίδια τα πανεπιστήμια με προφανή προϋπόθεση το απολυτήριο Λυκείου. Έτσι, η εισαγωγή στα συγκεκριμένα τμήματα των πανεπιστημίων θα αποδεσμευτεί από τις ασφυκτικές διαδικασίες και τα ηλικιακά όρια των πανελληνίων εξετάσεων.

 

Με βάση τα προαναφερόμενα ερωτάται ο κ. Υπουργός

·         Δεσμεύεται να θέσει επί τάπητος, στα πλαίσια του «εθνικού διαλόγου» για τη Παιδεία, το θέμα των Μουσικών Σχολείων (πρόγραμμα σπουδών, τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση) με συμμετοχή στο διάλογο τόσο εκπροσώπων των Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής όσο και πανεπιστημιακών λειτουργών των Μουσικών Τμημάτων;

 

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Γρηγόρης Ψαριανός

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.07.2009 13:55:01
 
Αναγνώσθηκε 780 φορές