Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΣΤ'
Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
Ο Βουλευτής Λακωνίας κ. Αθανάσιος Δαβάκης κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Δήμος Βοιών Λακωνίας ζητεί άμεση τοποθέτηση καθηγητών στις κενές θέσεις του 1ου ΤΕΕ Βοιών.
../..

Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση
ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Α. Αναφορές - Ερωτήσεις Πρώτου Κύκλου.
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Δεύτερη είναι η με αριθμό 2108/16.10.2001 ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Γεωργίου Καλού προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη νομοθετική αποσαφήνιση των προσόντων που απαιτούνται για το διορισμό των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η ερώτηση του κυρίου Καλού σε περίληψη έχει ως εξής:
"Ο Ν. 2525/97 ορίζει τα προσόντα διορισμού των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από το σχετικό άρθρο του νόμου προκύπτει με σαφήνεια ότι οι υποψήφιοι των κλάδων ΠΕ9 (Οικονομολόγων) και ΠΕ13 (Νομικών και Πολιτικών Επιστημών) πρέπει επιπλέον να κατέχουν πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ (Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης) ή πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας κλπ.
Για τους υποψήφιους του κλάδου ΠΕ10 (Κοινωνιολόγων) σύμφωνα με το άρθρο 14 του Ν. 1566/85 στο οποίο παραπέμπει ο Ν. 2525/97 δεν απαιτείται πτυχίο της ΣΕΛΕΤΕ. Με πρόσφατη τροπολογία εξαιρέθηκαν οι κατηγορίες ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19 και ΠΕ20 από την αναγκαιότητα πτυχίου παιδαγωγικής εκπαίδευσης.
Με την προκήρυξη 12/2Π/2000 (ΦΕΚ 362/17.7.2000) του ΑΣΕΠ και με υπόδειξη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ εδόθη χωρίς την απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση η δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό όσων πτυχιούχων προσκομίσουν βεβαίωση σπουδών του οικείου τμήματος που αποφοίτησαν από την οποία να προκύπτει ότι έχουν διδαχθεί μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης.
Στην προκήρυξη δεν καθορίστηκαν τα απαραίτητα στοιχεία (αριθμός και περιεχόμενο μαθημάτων κλπ) τα οποία θα αναφέρονται στη βεβαίωση. Στις 27/7/2001 πάλι με υπόδειξη ΥΠΕΠΘ με μία απλή ανακοίνωση το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού όρισε τον απαιτούμενο αριθμό μαθημάτων σε (12). Μετά την εύλογη αντίρρηση των ενδιαφερομένων ο αριθμός μειώθηκε σε (7).
Επειδή δεν νομιμοποιείται ο εκάστοτε Υπουργός να ρυθμίζει το κρίσιμο αυτό θέμα κατά το δοκούν, ευκαιριακά και κάτω από την ανάγκη τακτοποιήσεων.
Ερωτάται ο Υπουργός
1. Πότε επιτέλους θα προβεί στην αποσαφήνιση των προσόντων διορισμού των εκπαιδευτικών για όλους τους κλάδους
2. Σκοπεύει να επιλύσει σύντομα το πρόβλημα το οποίο ο ίδιος με την πολιτική του εδημιούργησε και πώς;
"
Θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Γκεσούλης.
Ορίστε κύριε Γκεσούλη έχετε το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι γνωστό ότι σε μερικές ειδικότητες υπάρχει αδυναμία διορισμού καθηγητών με αυξημένα προσόντα, ως προς την παιδαγωγική τους κατάρτιση, που προβλέπουν οι διάφορες νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς. Είναι προφανές λοιπόν ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ του 2000, που δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό και εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν είχαν πτυχίο αποφοίτησης στην ΠΑΤΕΣ ΣΕΛΕΤΕ, ή άλλους προβλεπόμενους ακαδημαϊκούς τίτλους πχ ακαδημαϊκό δίπλωμα ή πτυχίο καθηγητικής σχολής. Έτσι λοιπόν δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουν και όσοι κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών τους είχαν διδαχθεί και είχαν επιτύχει σε μαθήματα παιδαγωγικά. Αυτό έγινε λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών με τα προσόντα της ΠΑΤΕΣ ΣΕΛΕΤΕ.
Θέλω να υπενθυμίσω ότι το απόσπασμα εκείνης της προκήρυξης που αναφέρονται όλοι οι κλάδοι, καταλήγει με μία παράγραφο όπου γίνονται δεκτοί όσοι πτυχιούχοι προσκομίζουν βεβαίωση σπουδών του οικείου τμήματος που αποφοίτησαν, από την οποία προκύπτει ότι έχουν διδαχθεί μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης. Έτσι ακριβώς διατυπωνόταν. Η προσθήκη αυτή της τελευταίας παραγράφου στην προκήρυξη, ότι γίνονται δεκτοί και όσοι πτυχιούχοι προσκομίζουν βεβαίωση σπουδών του οικείου τμήματος που αποφοίτησαν, από την οποία προκύπτει ότι έχουν διδαχθεί τα μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης, κρίθηκε απαραίτητη ύστερα από την απόφαση που είχαμε από το διοικητικό Εφετείο Αθηνών που αφορούσε τους υποψήφιους καθηγητές πληροφορικής, αποφοίτων της Σχολής των θετικών επιστημών, στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Προκειμένου λοιπόν να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής και εκείνων των υποψηφίων που στερούνται πτυχίο παιδαγωγικών σπουδών, αλλά έχουν τις τυπικές προϋποθέσεις με εκείνους που δικαιώθηκαν από την παραπάνω απόφαση προέκυψε αυτή η προκήρυξη και μετείχαν αυτοί οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί χωρίς να έχουν το δίπλωμα της ΠΑΤΕΣ ΣΕΛΕΤΕ.
Για τον μόνιμο διορισμό τέτοιων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ9 - Οικονομολόγων, ΠΕ10 Κοινωνιολόγων και Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, το Υπουργείο αναγνωρίζοντας το ηθικό πρόβλημα που προέκυψε με τους όρους αυτής της προκήρυξης, βάσει της οποίας διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι, που είχαν παρακολουθήσει και είχαν εξεταστεί επιτυχώς στα μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης και αποφοίτησαν από τμήματα που είχαν τέτοια μαθήματα, έδωσε στη σχετική εγκύκλιο οδηγίες στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να τηρηθεί η σειρά κατάταξης των οριστικών πινάκων που ανακοινώθηκαν από το ΑΣΕΠ και να γίνουν δεκτές οι αιτήσεις υποψηφίων με δύο τουλάχιστον μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης. Ετσι έδωσε τη δυνατότητα σε αυτούς που έδωσαν εξετάσεις και επέτυχαν και στα δύο μαθήματα τα παιδαγωγικά να συμπεριληφθούν στους πίνακες τους τελικούς. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Καλός έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στον Κανονισμό της Βουλής που μία απλή ερώτηση την φέρνει να συζητηθεί ως επίκαιρη -και είναι όντως επίκαιρη- εξ' αιτίας του ότι δεν απαντήθηκε επί τόσο καιρό από τον κύριο Υπουργό Παιδείας. Και βέβαια ο κ. Γκεσούλης όταν δημιουργήθηκε το θέμα -για να είμαστε δίκαιοι- δεν ήταν Υπουργός Παιδείας. Όμως η ουσία του όλου θέματος δείχνει καθαρά -και εδώ θέλω να σταθούμε- ότι οι παλινωδίες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι διαχρονικές, γιατί η περίπτωση που συζητάμε σήμερα κράτησε ένα ολόκληρο εξάμηνο. Και αποδεικνύει κύριε Πρόεδρε, γιατί τα σχολεία της χώρας στερούνται καθηγητικού προσωπικού και έχουμε φθάσει να κοντεύει να τελειώσει ο Νοέμβριος και πάρα πολλές ειδικότητες να λείπουν ακόμα και από τα σχολεία της Αθήνας.
Γιατί; Διότι οι παλινωδίες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οι πράξεις στα όρια νομιμότητας, πολλές φορές και έξω από αυτά, κάνουν ανίσχυρους ακόμη και τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και εκθέτουν το κύρος του Οργανισμού.
Θα ήθελα, λοιπόν, να σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι δεν είμαστε αντίθετοι σε αυτό που κάνατε, να ζητήσετε πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Δεν είναι, όμως, δυνατόν ο προκάτοχός σας να βγαίνει και να ορίζει αυθαιρέτως, ποδοπατώντας την αντίστοιχη ρύθμιση του νόμου, ότι χρειάζονται επτά μαθήματα να πιστοποιούνται για την παιδαγωγική επάρκεια. Να πιέζουν οι ενδιαφερόμενοι δικαίως -αφού δεν τους είχατε πει τι είδους βεβαίωση- αφού είναι ήδη επιτυχόντες, να διοριστούν, να έρχεται μετά τον Απρίλιο, ο Ιούλιος και ο προηγούμενος Υπουργός, αλλά και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας -που είναι και σήμερα Υπουργός- να δηλώνει ότι αρκούν πέντε μαθήματα και να έρχεσθε εσείς μόλις προχθές, νέος Υφυπουργός και να λέτε "όχι, αλλάζω την απόφαση".
Θα τα καταθέσω στα Πρακτικά, κύριε Πρόεδρε, για να δείτε τις παλινωδίες και το πώς νομοθετεί και συμπληρώνει το νομοθετικό της έργο -τελείως έωλο- η Κυβέρνηση εις βάρος των σχολείων της χώρας.
Όταν έρχεσθε εσείς κύριε Γκεσούλη και λέτε να έχουμε δύο μαθήματα, επιτέλους το δίκαιο και το σωστό δεν το ξέρατε; Ο Υπουργός Παιδείας -αν όχι εσείς- ο κ. Ευθυμίου που δεν ήλθε να απαντήσει σήμερα, δεν ήξερε ότι έπρεπε και όφειλε να ρυθμίσει νομοθετικά, όπως το ρύθμισε για τους κοινωνιολόγους και για τους νομικούς και για τους πολιτικούς επιστήμονες και για τους οικονομολόγους, την υπόθεση αυτή;
Εγώ θέλω στη δευτερολογία σας να μου απαντήσετε επί της ουσίας.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Γεώργιος Καλός καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, θέλω να κάνω γνωστή -γιατί φαίνεται πως δεν έχει γίνει σε όλους γνωστή- μία μεγάλη προσπάθεια η οποία υλοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης με καινούργια προγράμματα, με καινούργιο περιεχόμενο, με καινούργια βιβλία και καινούργιες ειδικότητες που δεν υπήρχαν στο παρελθόν που απαιτούν νέο εκπαιδευτικό προσωπικό με νέα προσόντα. Και μάλιστα, σε ορισμένους τομείς, από την ανάπτυξη, από τη βελτίωση και από τον εκσυγχρονισμό στην εκπαίδευση, χρειάζονται καινούργιοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν υπήρχαν στο παρελθόν γιατί δεν ήθελε το εκπαιδευτικό σύστημα.
Για παράδειγμα, στην πληροφορική την οποία σε όλα τα σχολεία την εισάγουμε.
Δεύτερον, ειδικότητες στα ΤΕΕ που δεν υπήρχαν στο παρελθόν και απαιτείται εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύψει τα καινούργια προγράμματα, τα καινούργια τμήματα, ογδόντα τέσσερα νέα τμήματα σπουδών στα ΤΕΕ.
Όλα αυτά δημιούργησαν καινούργιες ανάγκες. Αυτές τις καινούργιες ανάγκες πράγματι με πολύ δυσκολία τις υλοποιούμε και αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα του εκπαιδευτικού προσωπικού. Μέσα στα πλαίσια αυτά προέκυψε και το θέμα των προσόντων παιδαγωγικής κατάρτισης για ορισμένες ειδικότητες.
Με πολύ ευθύνη, λοιπόν, αυτή η Κυβέρνηση υλοποιεί αυτό το πρόγραμμα αναβάθμισης της εκπαίδευσης και εκσυγχρονισμού της και συναντά δυσκολίες και προβλήματα που τα ξεπερνά με αυτόν τον τρόπο, δίνοντας δηλαδή τη δυνατότητα εκεί που υπάρχει έλλειμμα προσόντων να τα καλύψουμε έστω εκ των υστέρων.
Έρχομαι συγκεκριμένα να πω το εξής: Η δυνατότητα που δόθηκε σε αυτούς που μετείχαν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ επιτυχώς και στο μάθημα των παιδαγωγικών με δύο μαθήματα τα οποία θα τεκμηριώνονται και θα αποδεικνύονται από πιστοποιητικά σπουδών που θα φέρουν ότι έχουν διδαχτεί στα πανεπιστήμιά τους, αυτοί αν θέλετε θα μετέχουν και στον τελικό διορισμό.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΟΣ: Γιατί δεν το θεσμοθετείτε;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Θέλω να καταλήξω στο εξής: Όταν όλη αυτή η προσπάθεια που έγινε και που εφαρμόζεται για πρώτη φορά ολοκληρωθεί, θα κάνουμε μία αποτίμηση και όπου υπήρχαν δυσκολίες και παρενέργειες θα τις εκτιμήσουμε. Και τελικά, θα ολοκληρώσουμε αυτό το σύστημα το οποίο είναι και αντικειμενικό και δίκαιο και διαφανές.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Τρίτη είναι η με αριθμό 177/15.11.2001 αναφορά του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Αντωνίου Σκυλλάκου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την κάλυψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς και βιβλία στα σχολεία του Δήμου Περιστερίου.
Σε περίληψη η αναφορά του κ. Σκυλλάκου έχει ως εξής:
"Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Περιστερίου αναφέρεται στο πρόβλημα των ελλείψεων εκπαιδευτικών και βιβλίων στα σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης του Περιστερίου, καθώς και σε γενικότερα προβλήματα της εκπαίδευσης και ζητά από τον Υπουργό Παιδείας να πάρει μέτρα στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων."
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νικόλαος Γκεσούλης έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριοι συνάδελφοι, όπως απάντησα και στην προηγούμενη ερώτηση, θα ήθελα να προσθέσω ότι σε μια μεγάλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης εισάγοντας νέα στοιχεία και προσανατολίζοντας ιδιαίτερα την τεχνική εκπαίδευση με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και τις ανάγκες της αγοράς προέκυψαν νέα τμήματα, όπου απαιτούν νέα εργαστήρια, νέα βιβλία, νέο πρόγραμμα σπουδών, νέες ειδικότητες και εκεί απαιτείται και μια σειρά από εκπαιδευτικούς για να καλύψουν τις καινούργιες ανάγκες.
Σ' αυτήν την περίπτωση, λοιπόν, στην προσπάθεια υλοποίησης ενός τέτοιου μεγάλου προγράμματος εκσυγχρονισμού της τεχνικής εκπαίδευσης σαφώς υπήρχαν δυσκολίες σε ορισμένες ειδικότητες και για τα βιβλία, τα οποία αριθμούν τον αριθμό 670 σ' αυτόν το χώρο του σχολείου. Και για να γίνει αντιληπτό, γυμνάσιο και λύκειο χρησιμοποιεί 100 τίτλους βιβλίων. Μόνο το ΤΕΕ, τα τεχνικά μας σχολεία, θέλουν 670 τίτλους νέων βιβλίων.
Άρα λοιπόν σ' αυτά τα τρία χρόνια στην προσπάθεια συγγραφής των νέων βιβλίων είναι φυσικό να υπήρχε σε ορισμένους τομείς και κάποια καθυστέρηση, την οποίαν καλύψαμε με όποιον ήταν, θα έλεγα, πιο πρόσφορος τρόπος. Θέλω να καταλήξω ότι φέτος, στη χρονιά αυτήν, ελαχιστοποιήσαμε τόσο τα κενά όσο και για τα βιβλία, που αυτήν τη στιγμή που μιλάμε έχουν φτάσει όσα έχουν συγγραφεί στον προορισμό τους, στα χέρια των παιδιών.
Από κει και πέρα θέλω να δώσω ένα ακόμη στοιχείο, όπου υπάρχουν ελλείψεις που δεν έχει γράψει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τα αντίστοιχα βιβλία τα καλύπτουμε με σημειώσεις και είναι ελάχιστα για ορισμένες ειδικότητες. Έτσι λοιπόν το θέμα των βιβλίων και των κενών είναι ένα θέμα που προκύπτει, είναι προβλήματα της ανάπτυξης αυτής της εκπαίδευσης και γενικότερα του εκσυγχρονισμού της. Έχω την αίσθηση ότι τα όποια προβλήματα εμφανίζονται στη φάση της υλοποίησης αυτού του μεγάλου σχεδίου, που είναι προσφορά προς τους νέους, δεν πρέπει να ακυρώνεται από επιμέρους προβλήματα κατά την εφαρμογή του.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Σκυλλάκος έχει το λόγο.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ: Η απάντηση που έδωσε ο κύριος Υπουργός αφορά μόνο στα βιβλία των ΤΕΕ.
Πράγματι υπάρχουν πολλές ειδικότητες και χρειάζονται καινούργια βιβλία, είμαστε όμως στον τέταρτο χρόνο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και δεν δικαιολογούνται αυτές οι μεγάλες καθυστερήσεις. Πέρα όμως από τα βιβλία των ΤΕΕ εδώ έχουμε το υπόμνημα που συνοδεύεται και από ένα δελτίο Τύπου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και από τα στοιχεία που μας έδωσε η Ένωση Γονέων του Περιστερίου, ακούστε:
Πέρα από τα ΤΕΕ αυτά, στις 15 Νοεμβρίου δεν έχουν καλυφθεί έξι οργανικές θέσεις. Είναι ολόκληρα κενά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Περιστερίου. Ταυτόχρονα, λόγω έλλειψης καθηγητών δεν καλύπτονται 167 εβδομαδιαίες ώρες σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση -έχω και τον πίνακα, τέλος Οκτωβρίου είναι αυτά τα στοιχεία- αυτήν τη στιγμή λείπουν μονίμως τέσσερις καθηγητές γυμναστικής, αλλά λείπουν και είκοσι πέντε περίπου εκπαιδευτικοί είτε διευρυμένου ωραρίου είτε της τάξης υποδοχής, καθώς και ορισμένες άλλες κατηγορίες, όπως ψυχολόγος και κάποιες άλλες.
Αν λοιπόν αυτά είναι έτσι -και δεν υπάρχει λόγος να μας λένε ψέματα- ανάλογα φαινόμενα υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα. Και τίθεται το ερώτημα: Γιατί εφαρμόζετε τέτοια διαδικασία προσλήψεων και επιμένετε στην κατάχρηση των αναπληρωτών, χρησιμοποιείτε δηλαδή πολύ περισσότερους αναπληρωτές απ' ό,τι είναι οι πραγματικές ανάγκες;
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μένουν πολλές οργανικές θέσεις ακάλυπτες, να μην καλύπτονται πάγιες ανάγκες, να πάνε να καλυφθούν από Σεπτέμβριο και μετά ή από Αύγουστο εν πάση περιπτώσει, εκεί να γίνεται η καταμέτρηση των κενών, είτε κενών σε οργανικές θέσεις είτε έκτακτων κενών, και φθάνουμε μέχρι τα Χριστούγεννα χωρίς να έχουν συμπληρωθεί οι θέσεις. Αυτό είναι αποτέλεσμα της συνολικότερης πολιτικής σας σε σχέση με αναπληρωτές για να κερδίζετε και οικονομικά διότι πληρώνετε όλο και λιγότερους μήνες τους εκπαιδευτικούς.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ολοκληρώστε, κύριε Σκυλλάκο.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Αυτός είναι ο κύριος λόγος.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ: Αυτός είναι, για να πληρώνετε λιγότερα χρήματα με αποτέλεσμα έντονες και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Διότι αντί να πληρώνει 14 πληρώνει 8.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριε Βαρβιτσιώτη, θα κάνετε διάλογο με τον κύριο Σκυλλάκο;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Μου απαγορεύετε να κάνω διάλογο με τον κ. Σκυλλάκο;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Θα ήθελα να ενημερώσω γιατί βγαίνουν λαθεμένα συμπεράσματα ότι οι διορισμοί μονίμου προσωπικού στα σχολεία είναι περισσότεροι που έγιναν τα τελευταία χρόνια. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. 'Εχουμε τους μεγαλύτερους αριθμούς, παρόλο που έχουμε μείωση του μαθητικού πληθυσμού. 'Ένα στοιχείο είναι αυτό.
Το δεύτερο είναι ότι εμείς δημιουργήσαμε την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος και δημιουργήσαμε νέες ανάγκες. Δέχομαι την κριτική, αλλά όμως περιμένω να πούμε εκ των προτέρων ότι έγινε ένα σχολείο ολοήμερο νηπιαγωγείο, έγινε το διευρυμένου ωραρίου, υπάρχουν πιλοτικά προγράμματα για το ολοήμερο δημοτικό σχολείο και δέχομαι και την κριτική αλλά πρέπει να συμφωνήσουμε και να το πούμε ότι έγιναν νέα σχολεία που απαιτούν νέες ανάγκες και αυτές θέλουμε να καλύψουμε και τις καλύπτουμε σε μια ανάπτυξη ποιοτική της ανάπτυξης.
Επίσης ήθελα να πω ότι υπάρχουν κενά αυτή τη στιγμή στα σχολεία μας αλλά όμως που αφορούν ορισμένες ειδικότητες όπου το ΑΣΕΠ δεν έχει δώσει ακόμη τους πίνακες επιτυχόντων. Από εκεί θα κάνουμε τους διορισμούς των μονίμων και σήμερα αύριο θα ολοκληρωθούν ορισμένοι από αυτούς τους πίνακες που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να διορίσουμε περίπου χίλιους μονίμους εκπαιδευτικούς σε ειδικότητες τεχνικών. Και αναμένουμε τους υπόλοιπους πίνακες. Τα κενά κύρια αναφέρονται σε τέτοιες ειδικότητες που δεν έγιναν μέχρι τώρα λόγω της αντικειμενικότητας που θέλουμε της αξιοκρατίας και της διαφάνειας που το ΑΣΕΠ μας δίνει, τους εκπαιδευτικούς να διορίσουμε. Αυτός είναι ο λόγος.
'Οσον αφορά τα υπόλοιπα κενά οι αριθμοί λένε ξανά ότι οι αναπληρωτές που διορίστηκαν φέτος να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες στο χώρο της εκπαίδευσης και από την ανάπτυξη που έχουμε των τμημάτων είναι περισσότερες απ' ό,τι ήταν τα περασμένα χρόνια.
Καταλήγω λέγοντας ότι υπάρχει μια προσπάθεια από την πλευρά του Υπουργείου και της πολιτείας σ' αυτό το νέο σχολείο να απαντήσουμε με τον πιο θετικό και έγκυρο τρόπο. Ευχαριστώ πολύ.

../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.11.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 573 φορές