Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΖ'
Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..

Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
3. Οι Βουλευτές κύριοι Φώτης Κουβέλης και Γεώργιος Αμπατζόγλου κατέθεσαν αναφορά με την οποία ο Σύλλογος "Ένωση Ελλήνων Βορείου Ηπείρου" ζητεί να παραχωρηθεί σύνταξη στους συνταξιούχους Έλληνες δασκάλους της Βορείου Ηπείρου.
../..

Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δεύτερου Κύκλου ('Αρθρο 130 παρ. 4 Καν. Βουλής)
../..
4. Η με αριθμό 146/19.11.2001 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου κας Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη χρηματοδότηση για την κατασκευή του νέου σχολικού κτιρίου, των Τεχνολογικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων, στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης.
../..
Εισερχόμαστε στη συζήτηση
ΤΩΝ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου.
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας):
Με την έγκρισή σας, κύριοι συνάδελφοι, θα συζητήσουμε τώρα την με αριθμό 160/19.11.2001 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Αλέξανδρου Χρυσανθακόπουλου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την πρόσληψη των επιτυχόντων, πτυχιούχων Οικονομικών Σχολών στο διαγωνισμό του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) για το έτος 2002.
Η επίκαιρη ερώτηση του κυρίου Χρυσανθακόπουλου έχει ως εξής:
"Έντονη δυσαρέσκεια και αναστάτωση μεταξύ των πτυχιούχων Οικονομικών Σχολών (Π.Ε.9) επιτυχόντων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έτους 2000 (Προκήρυξη 12/2Π/2000) έχει δημιουργήσει το γεγονός ότι προωθείται η πρόσληψη των επιτυχόντων οποίοι στερούνται το προβλεπόμενο από τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 14, παρ.8, του ν.1566/85 πτυχίο παιδαγωγικών σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ ή τα οριζόμενα εναλλακτικά από τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 6 του ν.2525/97.
Η έκδοση πίνακα διοριστέων από το ΑΣΕΠ σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να ελέγξει τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων και σε κάθε περίπτωση να μην νομιμοποιήσει την αυθαίρετη μετονομασία διαφόρων διδαχθέντων ειδικών μαθημάτων σε παιδαγωγικά (σχετική διαμαρτυρία προς το ΥΠΕΠΕΘ του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης).
Σε σχετική ερώτησή μου, με το υπ' αριθ. ΙΗ/438/27.4.2001 έγγραφό του ο Υφυπουργός Παιδείας μου γνωστοποίησε ότι το ΥΠΕΠΕΘ θα ελέγξει την εγκυρότητα και γνησιότητα όλων των υπευθύνως δηλωθέντων με τη αρχική τους αίτηση τυπικών προσόντων και "σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι οι υποψήφιοι δεν πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις, εκτός από τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις, θα διαγραφούν από τους πίνακες διοριστέων και όπως είναι ευνόητο σε καμία περίπτωση δεν θα διοριστούν".
Με τη διαδικασία που εφαρμόζεται θα αδικηθούν οι έχοντες τα νόμιμα προσόντα και θα επιβραβευθούν οι έχοντες.
Ερωτάται ο Υπουργός:
Τι προτίθεται να πράξει για να τηρηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ώστε να μην υπάρξουν αδικίες σε βάρος των πτυχιούχων της ΣΕΛΕΤΕ;
".
Θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Γκεσούλης.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γνωρίζουμε όλοι και ιδιαίτερα ο συνάδελφος που ερωτά ότι το ΠΑΣΟΚ έκανε μια γενναία πολιτική στην εκπαίδευση εδώ και κάποια χρόνια, η οποία απαντάει στα αιτήματα των νέων και ιδιαίτερα του μέλλοντος. Γνωρίζω ότι ξέρει πολύ καλά πως τα προβλήματα της εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι προβλήματα εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης, βελτίωσης της εκπαίδευσης, τα οποία προκύπτουν μέσα από την ανάπτυξη της εκπαίδευσης, έτσι ώστε η χώρα μας να μην υστερεί σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες.
Ο εκσυγχρονισμός λοιπόν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα και πιο ειδικά ακόμη στην τεχνική μας εκπαίδευση έφερε νέα γνωστικά αντικείμενα, νέα προγράμματα, νέα βιβλία, με ένα προσανατολισμό που απαντάει στα κοινωνικά αιτήματα και στα αιτήματα της αγοράς. Από αυτή την ανάπτυξη της εκπαίδευσης λοιπόν προκύπτουν νέες απαιτήσεις στις υποδομές, στα βιβλία και στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το ερώτημα του εκλεκτού συναδέλφου στο οποίο πρέπει σήμερα να απαντήσω αφορά τα καινούργια αιτήματα των νέων αντικειμένων και του εκπαιδευτικού προσωπικού που χρειάζεται για τα νέα προγράμματα σπουδών που φέραμε στην εκπαίδευση.
Είναι γνωστό λοιπόν ότι σε ορισμένες ειδικότητες υπάρχει αδυναμία διορισμού καθηγητών με τα απαραίτητα προσόντα, τα αυξημένα προσόντα παιδαγωγικής κατάρτισης. 'Ετσι λοιπόν εκεί έγινε μια νομοθετική ρύθμιση που κατά καιρούς δημιούργησε κάποια προβλήματα τα οποία πρέπει σήμερα να ξεκαθαρίσουμε.
Αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκε το θέμα με ορισμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών στο διαγωνισμό μονίμου προσωπικού και θα χρησιμοποιηθεί για τους αναπληρωτές. Δόθηκε λοιπόν δυνατότητα να λάβουν μέρος στις εξετάσεις του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ορισμένες ειδικότητες που δεν είχαν την ΠΑΤΕ-ΣΕΛΕΤΕ που ήταν απαραίτητο προσόν στο παρελθόν λόγω του ότι απαιτούνται πολλοί ειδικοί αυτών των ειδικοτήτων. Εγώ θα έλεγα λοιπόν ότι γίνονται δεκτοί χωρίς το πτυχίο των παιδαγωγικών σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ εγγεγραμμένοι στους πίνακες διοριστέων με βάση τον ν.1566/85 όσοι έχουν διδακτορικό δίπλωμα σε επιστήμη εισαγωγής ή με τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή ακόμη -αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία- γίνονται δεκτοί όσοι πτυχιούχοι προσκομίζουν βεβαίωση σπουδών του οικείου τμήματος που αποφοίτησαν από την οποία προκύπτει ότι έχουν διδαχθεί μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης.
Συγκεκριμένα η προσθήκη αυτή της τελευταίας παραγράφου στην προκήρυξη έλεγε ότι γίνονται δεκτοί και όσοι πτυχιούχοι προσκομίζουν βεβαίωση σπουδών του οικείου τμήματος που αποφοίτησαν, από την οποία προκύπτει ότι έχουν διδαχθεί μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης.
Θα ήθελα να σημειώσω ότι ο έλεγχος των προσόντων θα γίνει με αυστηρό τρόπο έτσι ώστε να μην αδικηθεί κανείς.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Χρυσανθακόπουλος έχει το λόγο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχουμε το φαινόμενο κύριε Πρόεδρε αυτοί που δεν έχουν τα τυπικά προσόντα να επιβραβεύονται και αυτοί που έχουν σπουδάσει παιδαγωγικά να εξαιρούνται και να βλάπτονται σε αυτή την περίπτωση. Γιατί υπήρξε μια βιομηχανία εκ μέρους τών Πανεπιστημίων Αθηνών και Μακεδονίας 49 μαθήματα να τα βαπτίσουν παιδαγωγικά ώστε να υπάρξει η επάρκεια της παιδαγωγικής ικανότητας γι αυτούς που συμμετείχαν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Έτσι έχουμε χρηματοοικονομική λογιστική, συμπεριφορά του καταναλωτή, κοστολόγηση, λογιστικής να βαπτίζονται ως παιδαγωγικά μαθήματα. Νομίζω επ' αυτού πρέπει να υπάρξει μέγιστη αυστηρότητα και περαιτέρω παρέμβαση του Υπουργείου. Γιατί η αυτεπάγγελτη υποχρέωση του ΑΣΕΠ να ζητήσει από τους επιτυχόντες τους προσωρινούς πίνακες να καταθέσουν τις παιδαγωγικές τους ικανότητες, το πτυχίο της ΠΑΤΕ ΣΕΛΕΤΕ ή επάρκεια μαθημάτων όπως και σεις αναφέρατε, οδήγησε στην ουσία σε πλαστογράφηση και αυτό με τη βοήθεια καθηγητών από τα πανεπιστήμια, τις σχολές δηλαδή στην περίπτωση αυτή. Και επ' αυτού υπήρξε και διαμαρτυρία του παιδαγωγικού τμήματος του πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, σαφέστατη προς εσάς και νομίζω ότι δεν πρέπει να συγκαλυφθεί αυτή η ιστορία δηλαδή να έχουμε οικονομολόγους νομικούς κοινωνιολόγους οι οποίοι με πιστοποιητικά σαφώς αμφιβόλου αξίας και σαφώς πλαστά στην περίπτωση αυτή να εισέρχονται ως καθηγητές τη στιγμή που υπάρχουν κάποιοι άλλοι οι οποίοι έχουν δαπανήσει μέρος της ζωής τους για να πάρουν αυτό το πτυχίο της ΣΕΛΕΤΕ. Είναι σαφέστατο λοιπόν το ζήτημα ότι πρέπει να είσαστε αυστηρός. Ας υπάρχει ανάγκη να πάνε γρήγορα καθηγητές, ας πάνε οι αναπληρωτές τους μέχρι να υπάρξει από σας η διερεύνηση και εφαρμογή. Γιατί εσείς θέλοντας να καλύψετε τα κενά στέλνετε αυτούς που δεν έχουν τα προσόντα. Είναι κατάφορη η αδικία. Και θέλω να τονίσω ότι αυτές τις αδικίες αν τις συσσωρεύσουμε στις λεπτομέρειες δεν θα πάμε καλά. Πρέπει όλοι οι πολίτες να αισθάνονται ότι έχουν ένα κράτος με ισονομία και απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας να αισθάνονται ότι τους προστατεύει ειδικά αυτούς που τίμησαν τη μεταρρύθμιση και μετέχουν στους διαγωνισμούς.
Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων): Πράγματι κύριε συνάδελφε υπάρχει αγωνία και μάλιστα μεγάλη το πώς θα φτάσει γρήγορα ο εκπαιδευτικός στα παιδιά και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Αυτό δεν σημαίνει όμως η αγωνία να στείλουμε τον εκπαιδευτικό γρήγορα κοντά στα παιδιά δεν σημαίνει ότι είναι διατεθειμένο το Υπουργείου και κανείς από την Κυβέρνηση να αδικήσει κανένα και ιδιαίτερα εκπαιδευτικό που γνωρίζουμε τις αγωνίες που έχουν για το διορισμό τους.
Θα ήθελα να πω για το μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα οικονομολόγων, κοινωνιολόγων, νομικών και πολιτικών επιστημών το Υπουργείο αναγνωρίζοντας το ηθικό πρόβλημα που προκύπτει με τον όρο της προκήρυξης βάσει της οποίας διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι που είχαν παρακολουθήσει και εξεταστεί επιτυχώς σε μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης στο τμήμα που αποφοίτησαν, δώσαμε με τη σχετική εγκύκλιο, οδηγίες στις διευθύνσεις ώστε να τηρηθεί η σειρά κατάταξης του ΑΣΕΠ που προέκυψε από τις εξετάσεις των εκπαιδευτικών και των οριστικών πινάκων που ανακοινώθηκαν από το ΑΣΕΠ. Να γίνουν δεκτές οι αιτήσεις υποψηφίων με δύο παιδαγωγικά μαθήματα αλλά όμως που εξετάστηκαν στο ίδιο το παιδαγωγικό μάθημα και πέτυχαν και όσον αφορά αν φοίτησαν στα πανεπιστήμιά τους, στις σχολές τους στα παιδαγωγικά θα κάνουμε αυστηρό έλεγχο ώστε να μην υπάρχει σε κανέναν από τους εκπαιδευτικούς η αίσθηση ότι αδικούνται. Αυτό μπορούσε να γίνει εξάλλου από τη στιγμή που επιτράπηκε εκτός ΑΣΕΠ, δηλαδή να μετέχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αυτοί που δεν είχαν κάνει ΠΑΤΕ ΣΕΛΕΤΕ είναι φυσικό να υπήρχε αυτό το θέμα το οποίο αντιμετωπίζουμε ως μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν και πέτυχαν και δεύτερον θα είμαστε αυστηροί όσον αφορά τα πιστοποιητικά όσον αφορά την επάρκειά τους στην παιδαγωγική τους κατάρτιση. Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ακολουθεί η με αριθμό 148/1911.2001 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κας Λιάνας Κανέλλη προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, σχετικώς με τις προθέσεις του Υπουργείου για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στις Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού κλπ.
Η επίκαιρη ερώτηση της κας Κανέλλη έχει ως εξής:
"Σε κινητοποιήσεις προχώρησαν πρόσφατα οι σπουδαστές στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου, διεκδικώντας να σταματήσει ο ασφυκτικός έλεγχος και οι ωμές προκλητικές επεμβάσεις των εφοπλιστών και του ΥΕΝ στη λειτουργία των σχολών, να αποστρατιωτικοποιηθούν και να υπαχθούν οι ΑΕΝ στο ενιαίο σύστημα παιδείας στο φυσικό τους φορέα που είναι το Υπουργείο Παιδείας.
Όπως καταγγέλλουν οι σπουδαστές: Από τις ναυτικές σχολές απουσιάζει το επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στον τομέα της υποδομής. Τα βιβλία είτε λείπουν, είτε το περιεχόμενό τους είναι εντελώς αναχρονιστικό. Οι εφοπλιστές παίζουν καθοριστικό ρόλο στα πιο κρίσιμα ζητήματα, στη διαμόρφωση και εφαρμογή των εσωτερικών κανονισμών, που είναι αντιδημοκρατικοί - αυταρχικοί και εποπτεύονται από τους λιμενικούς. Με απαίτηση των εφοπλιστών το ΥΕΝ δεν ικανοποιεί το αίτημα των ναυτεργατών για την αναγνώριση και την ισοτιμία των διπλωμάτων τους με τα αντίστοιχα της στεριάς. Επιπρόσθετα, χαρακτηριστικό παράδειγμα της απαράδεκτης και ωμής επέμβασης των εφοπλιστών και του Υπουργείου στα εσωτερικά του Συλλόγου των σπουδαστών, αποτελεί η επιχείρηση καθαίρεσης του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου, το οποίο εξέλεξαν νόμιμα οι σπουδαστές και η αναγνώριση άλλου από το ΥΕΝ που είναι της αρεσκείας των εφοπλιστών.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση για τον εκδημοκρατισμό, την ουσιαστική αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, την αναγνώριση και την ισοτιμία των διπλωμάτων τους με τα αντίστοιχα της στεριάς, για να σταματήσουν οι επεμβάσεις των εφοπλιστών και του ΥΕΝ στα εσωτερικά του συλλόγου των σπουδαστών;
"
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Ανωμερίτης έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.
Ένας από τους πιο βασικούς συντελεστές της ναυτιλιακής μας πολιτικής και υποδομής δεν μπορεί παρά να είναι η ναυτική εκπαίδευση. Πράγματι τα τελευταία τρία χρόνια θα δει κανείς ότι έχουν γίνει πάρα πολλά σημαντικά βήματα. Πρώτα απ'όλα οι γνωστές σχολές Εμπορικού Ναυτικού έγιναν Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Αναβαθμίστηκαν θεσμικά, εκπαιδευτικά και λειτουργικά. Πιστεύουμε ότι προς αυτή την κατεύθυνση, όπως δήλωσα και πρόσφατα, θα ολοκληρώσουμε αυτόν τον κύκλο αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης και όπου χρειαστεί και από αρχική βάση.
Το δεύτερο όμως που είναι σημαντικό και έχει σχέση και με την ερώτηση, είναι ότι οι Ακαδημίες πια αυτές του Εμπορικού Ναυτικού έχουν συμπεριληφθεί στο μηχανογραφικό του Υπουργείου Παιδείας. Δεν είναι πια ένας κλειστός κύκλος που μπορεί κάποιος να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του. Έτσι η εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ. εμπεριέχει πλέον και τις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού.
Επίσης από το ακαδημαϊκό έτος 2000-2001 λειτουργούν οι νέοι κανονισμοί σπουδών, οι οποίοι υπακούουν σε κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Υπουργείου Παιδείας. ΟΙ κανονισμοί αυτοί αναμορφώνονται, εκσυγχρονίζονται και φυσικά προσαρμόζονται στις εξελίξεις ενός επαγγέλματος το οποίο έχει σχέση με τη σύγχρονη τεχνολογία. Τα πλοία που ξέραμε δεν έχουν καμία σχέση με τα σημερινά πλοία και επομένως οι πλοίαρχοι και οι μηχανικοί δεν μπορούν παρά να είναι πλοίαρχοι και μηχανικοί του δικού μας καιρού, συμβατοί στις δεξιότητές τους με τη σημερινή τεχνολογία.
Πιστεύω όμως ότι ποιοτική αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης για τη χώρα μας, αποδεικνύεται από ένα άλλο πολύ σημαντικό γεγονός και αυτό είναι πλέον η αναγνώρισή της από την ανεξάρτητη επιτροπή του ION, δηλαδή της διεθνούς οργάνωσης για τη ναυτιλία, η οποία αποφάσισε τώρα, πρόσφατα, ότι η ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι διεθνώς αποδεκτή και ανήκει στο λεγόμενο WHITE LIST, στη λευκή λίστα ότι δηλαδή λειτουργεί σύμφωνα με τα πρότυπα της διεθνούς σύμβασης SPCW.
Εγώ δέχτηκα τους σπουδαστές που ήλθαν, κυρίως τους μηχανικούς και συζήτησα μαζί τους. Δώσαμε διέξοδο όπως και στο ΚΕΣΕΝ σχεδόν στα οκτώ, δέκα ζητήματα που υπήρχαν.
Πιστεύω λοιπόν ότι μέσα σ' αυτά τα πλαίσια μαζί και με τους προσομοιωτές, μαζί με τα εγχειρίδια, μαζί με το ίντερνετ, θα δώσουμε μια διαφορετική εικόνα προς αυτή την κατεύθυνση.
Στη δευτερολογία μου θα αναφερθώ στα υπόλοιπα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας):Η κα Κανέλλη έχει το λόγο.

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Κύριε Υπουργέ, είστε φρέσκος στη θέση αυτή και -πέρα από τις επαφές που είχαμε με τους σπουδαστές- ίσως ενδεχομένως να μην σας ενημέρωσαν ότι για την αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών, απαντήσατε περίπου όπως και ο προκάτοχός σας στις 12 Ιουνίου 2001 στο συνάδελφο κ.Σκοπελίτη, ο οποίος είχε προβεί σε παρομοία ερώτηση με αυτό το αντικείμενο.
'Εχω να σας επισημάνω δύο πράγματα σε ότι αφορά την ποιότητα των σπουδών. Είναι απορίας άξιον γιατί εξακολουθούμε στο 2001 με τη μορφή που έχει πάρει και η συγκρότηση των Ενόπλων Δυνάμεων να επιμένουμε να έχει στρατοκρατική μορφή η ναυτική παιδεία. Και είναι στρατοκρατική η μορφή της με τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο να τον έχει το λιμενικό.
Δεύτερον, συνάρτηση ουσιαστικής παιδείας -και το ξέρετε, φαντάζομαι και ελπίζω εξίσου καλά όσο και εγώ, ίσως και καλύτερα- είναι η ουσιαστική προσέγγιση. 'Εχετε εκλογές των φοιτητών, με βάση τον κανονισμό και το καταστατικό, οι οποίοι εκλέγουν το 9μελές τους συμβούλιο και μετά ένας φοιτητής εξ αυτών πηγαίνει και δίνει δικό του κατάλογο στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Και όταν μέχρι σήμερα το πρωί έχουμε αναγνωρισμένο Διοικητικό Συμβούλιο με παρέμβαση των εφοπλιστών και των ανθρώπων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλιας -ωμή δημοκρατική παρέμβαση- και δεν αναγνωριζόταν το νομίμως εκλεγέν κατά το καταστατικό και τον κανονισμό της σχολής Διοικητικό Συμβούλιο των φοιτητών, έχω την εντύπωση ότι η παιδεία αποδεικνύεται κακώς εννοούμενα στρατοκρατική. Δεν αρκεί ένας εξομοιωτής, δεν αρκεί αναγνώριση αυτής της παιδείας. Και μεταξύ μας, η ναυτιλιακή παραγωγή στην Ελλάδα και η ναυτεργατική παραγωγή είναι αυτή που ανάγκασε απαξάπαντες χάριν στην εκπληκτική δουλειά που κάνουν, υπερβάλλοντας με ταπεινούς μισθούς και με συνθήκες όχι του 2001. Δεν είναι προϊόν μόνο μίας κυβερνητικής απόφασης. Είναι προϊόν μίας πολύ σκληρής δουλειάς σε αλμύρα και θάλασσα με συνθήκες καθόλου δημοκρατικές. Προς τι λοιπόν αυτές οι παρεμβάσεις; Γνωρίζω και ξέρω ότι στη δευτερολογία θα μου απαντήσετε πως μετά την απεργιακή κινητοποιηση της Δευτέρας, τις διαδηλώσεις, τις φωνές και τη σημερινή ερώτηση που ερχόταν, σήμερα το πρωί εδέησε το Υπουργείο, μετά από οκτώ μήνες να αναγνωρίσει το νομίμως εκλεγέν συμβούλιο. Είναι δυνατόν αυτό να γίνεται μετά από τέτοιες κινητοποιήσεις;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Είμαι καινούργιος στο Υπουργειο, αλλά δεν είμαι φρέσκος γιατί πρέπει να σας πω ότι πριν πάω στην ΑΣΟΕ και τη Βιομηχανική, είχα πάει να δώσω στη Σχολή Εμποροπλοίαρχων 'Υδρας. Είμαι και καπετάνιος της πράξης.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Τελικά από τους πολλούς καπετάνιους πάσχουμε, από ότι έχω καταλάβει.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Πάντως η θάλασσα θέλει φρεσκάδα.

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Εγώ ναυτικό φυλλάδιο είχα αλλά δεν το άσκησα ποτέ!

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Θέλω να πω ότι η δομή των Ακαδημιών δεν είναι στρατοκρατική. Με τον τελευταίο νόμο που έχει ψηφιστεί του 1998, οι Σχολές διοικούνται από ένα όργανο συλλογικό, το λεγόμενο Συμβούλιο των Ακαδημιών, στο οποίο συμμετέχουν ο Διευθυντής της οικείας Σχολής, οι εκπρόσωποι των καθηγητών, το διοικητικό προσωπικό και οι σπουδαστές. Το ότι μέσα σε όλο αυτό το σύστημα μόνο ο επικεφαλής, ο Πρόεδρος, είναι λιμενικός, δε νομίζω ότι κάνει στρατοκρατική τη δομή και λειτουργία των Σχολών.
Επίσης, οι σύλλογοι, πάλι με το άρθρο 24 του ν.2638/98 κατοχυρώνονται και λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που δεν υπήρχαν παλιά -και έχετε δίκιο για το παλιό καθεστώς- αλλά τώρα είναι ΝΠΙΔ και κανένας, ούτε το ΥΕΝ μπορεί να παρεμβαίνει στα εσωτερικά των συλλόγων των σπουδαστών και να πει αν κάποιος …..

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Παρενέβη όμως.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Τέτοια επιχείρηση καθαίρεσης μέχρι τώρα δεν έχει γίνει και κανένα διοικητικό συμβούλιο δεν έχει καθαιρεθεί. Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα είναι, αν ποτέ επιχειρηθεί να γίνει, καταδικαστέο και τέτοια πράγματα στην εποχή μας δεν μπορεί να υπάρχουν σε καμμία σχολή, ακόμη κι αν ο επικεφαλής προέρχεται από το Λιμενικό Σώμα.

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: 'Όμως μαζί με τους παπάδες και τους ηθοποιούς είναι στην ανωτατοποίηση.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Πράγματι, μαζί με όλα αυτά -και δεν είναι μόνο τα βιβλία- μαζί με την υποδομή, γιατί όπως είπα στην αρχή, δεν μπορείς σήμερα να είσαι πλοίαρχος ή μηχανικός, αν δεν έχεις κάνει πέρα από την εκπαίδευσή σου στην θάλασσα , δεν έχεις ασκηθεί στη σύγχρονη τεχνολογία.

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Και στο μηχανογραφικό γιατί πρέπει να είναι εναλλακτική η θεολογία και …

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΩΜΕΡΙΤΗΣ (Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας): Όπως είπα σε όλους και σε πρόσφατη συνέντευξή μου το θέμα της εκπαίδευσης είναι πρόβλημα γιατί δεν υπάρχουν πια διαθέσιμοι ναυτικοί, ούτε αξιωματικοί. Πρέπει με κάθε τρόπο να κατευθύνουμε τους νέους προς το ναυτικό επάγγελμα, διότι ο στόλος που έχει μεγαλώσει έχει ανεργία μηδέν. Έχουμε τεράστια έλλειψη αξιωματικών. Αν δεν λύσουμε αυτά τα θέματα μέσα από τη ναυτική εκπαίδευσή με την αναβάθμισή της, δεν θα έχουμε κάνει τίποτα. Προς αυτήν την κατεύθυνση φροντίζουμε.

../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.11.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 567 φορές