Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΘ'
Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
23) Ο Βουλευτής Λάρισας κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΑΡΟΥΦΑΛΙΑΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΤΕΕ Κω ζητεί την άμεση τοποθέτηση καθηγητών στις κενές θέσεις του ΤΕΕ Κω.
24) Ο Βουλευτής Λάρισας κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΑΡΟΥΦΑΛΙΑΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία το 15μελές συμβούλιο του ΤΕΕ Κω ζητεί την άμεση τοποθέτηση καθηγητών στις κενές θέσεις του ΤΕΕ Κω.
../..
28) Ο Βουλευτής Λασιθίου κ. ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2000 υποβάλλει προτάσεις του για την απορρόφηση των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
../..
33) Ο Βουλευτής Εύβοιας κ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Λίμνης Εύβοιας ζητεί να μειωθεί η ύλη στο μάθημα της Πληροφορικής λόγω έλλειψης καθηγητή.
../..

Β. ΑΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
../..
2. Στην με αριθμό 807/27-7-01 ερώτηση δόθηκε με το υπ'αριθμ. 88/10-9-01 έγγραφο από τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση 807/27-7-2001 που κατέθεσαν στη Βουλή, οι Βουλευτές κύριοι Ορέστης Κολοζώφ, Σπύρος Στριφτάρης, Αντώνης Σκυλλάκος, Παναγιώτης Κοσιώνης και Νίκος Γκατζής, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τους κυρίους Βουλευτές για θέματα της αρμοδιότητάς μας και σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) και της Δ/νσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ τα εξής:
Η αντιμετώπιση του σεισμικού κινδύνου και η ενίσχυση της αντισεισμικής άμυνας της Χώρας αποτέλεσαν και αποτελούν βασικό μέλημα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, που έχει την αρμοδιότητα χάραξης της αντισεισμικής πολιτικής και του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας που σχεδιάζει, εξειδικεύει και εφαρμόζει τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας.
Στα πλαίσια αυτά, το ΥΠΕΧΩΔΕ και ο ΟΑΣΠ έχουν προωθήσει τα τελευταία χρόνια είκοσι πέντε (25) μέτρα και δράσεις ενεργητικής αντισεισμικής πολιτικής, που καλύπτουν όλο το φάσμα του αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας και αναπτύσσονται σε 5 τομείς:
Α. Στον τομέα της εκτίμησης του σεισμικού κινδύνου
1. Σύνταξη νέου Χάρτη σεισμικής επικινδυνότητας της Χώρας
Συντάσσεται, στα πλαίσια ανάθεσης από τον ΟΑΣΠ στους σεισμολογικούς φορείς, ο νέος Χάρτης σεισμικής επικινδυνότητας της χώρας, με τον οποίο προσδιορίζεται ο σεισμικός συντελεστής (σεισμική επιτάχυνση εδάφους) κάθε περιοχής. Ο νέος χάρτης θα αντικαταστήσει στον Αντισεισμικό Κανονισμό τον ισχύοντα από το 1989 χάρτη. Η επεξεργασία του ολοκληρώνεται στο τέλος του τρέχοντος έτους.
2. Σύνταξη Νεοτεκτονικών χαρτών
Συνεχίζεται η σύνταξη των νεοτεκτονικών χαρτών του Ελληνικού χερσαίου και υποθαλάσσιου χώρου, με τους οποίους καταγράφονται και αξιολογούνται τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Χώρας. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε στάδιο ολοκλήρωσης 20 χάρτες (από το σύνολο των 100), που περιλαμβάνουν τις περιοχές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη σεισμική δραστηριότητα.
3. Εκπόνηση Μικροζωνικών μελετών για την οικιστική ανάπτυξη
Χρηματοδοτούνται από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τον ΟΑΣΠ προγράμματα σύνταξης Μικροζωνικών μελετών σεισμικής επικινδυνότητας σε διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ παράλληλα θεσπίστηκε για πρώτη φορά με τον οικιστικό νόμο 2508/97 η υποχρέωση σύνταξης μικροζωνικών μελετών για τις περιοχές που εντάσσονται σε σχέδιο πόλεως, προκειμένου να εξασφαλίζεται η σεισμική καταλληλότητα των περιοχών που οικοδομούνται.
4. Εκπόνηση Μικροζωνικής Μελέτης της Αττικής
Ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε τον Νοέμβριο 1999 η Μικροζωνική Μελέτη Οικιστικής Καταλληλότητας του ΒΔ τμήματος της Αττικής, που επλήγη περισσότερο από το σεισμό της 7.9.99, και παράλληλα ανατέθηκε από τον ΟΑΣΠ και ολοκληρώνεται μέχρι τέλους του 2001 η μελέτη και για το υπόλοιπο τμήμα της Αττικής, συνολικής δαπάνης 100 εκατ. δρχ.
5. Ανάθεση Προγραμμάτων εφαρμοσμένης έρευνας Ανατέθηκαν από τον ΟΑΣΠ στα πλαίσια του Συντονισμένου Ερευνητικού Προγράμματος που προκήρυξε για την διετία 2001-2002, εικοσιένα (21) Προγράμματα Εφαρμοσμένης Έρευνας στους τομείς της σεισμολογίας και σεισμοτεκτονικής, με προϋπολογισμό 450 εκατ. δρχ. με τα οποία διερευνώνται θέματα σεισμικότητας και σεισμικής επικινδυνότητας διαφόρων περιοχών της Ελλάδας.
Β. Στον τομέα της ενημέρωσης των Πολιτών
6. Υλοποίηση Εκπαιδευτικών και Ενημερωτικών Προγραμμάτων στα Σχολεία
Για την ανάπτυξη και εμπέδωση αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους μαθητές των Σχολείων, ο ΟΑΣΠ υλοποιεί το Διαρκές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντισεισμικής Προστασίας στα σχολεία όλης της Χώρας, το οποίο περιλαμβάνει τη διενέργεια από το εξειδικευμένο προσωπικό του ΟΑΣΠ εκπαιδευτικών και ενημερωτικών μαθημάτων για το σεισμό και τους τρόπους αντιμετώπισής του καθώς και ασκήσεις ετοιμότητας και ασφαλούς εκκένωσης των σχολικών κτιρίων.
Ενδεικτικά, κατά τα τελευταία 2 χρόνια έχουν γίνει μαθήματα και ασκήσεις ετοιμότητας σε περισσότερους από 45.000 μαθητές σχολείων σε 17 νομούς και 5 νησιά. Στα επόμενα 2 χρόνια προγραμματίζεται η επέκταση του προγράμματος και στους υπόλοιπους νομούς.
7. Διενέργεια επιμορφωτικών σεμιναρίων δασκάλων και καθηγητών
Παράλληλα με την εκπαίδευση των μαθητών, ο ΟΑΣΠ διενεργεί το Διαρκές Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Δασκάλων και Καθηγητών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας. Στόχος του προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να αναλάβουν οι ίδιοι την εκπαίδευση και ενημέρωση των μαθητών, καθώς και την επιμόρφωση των συναδέλφων τους.
Τα τελευταία 2 χρόνια έχουν επιμορφωθεί στις εγκαταστάσεις του ΟΑΣΠ 600 Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων της Αττικής, και έχουν γίνει ενημερωτικές και επιμορφωτικές εκδηλώσεις στην Αττική και την Περιφέρεια στις οποίες συμμετείχαν 5.000 εκπαιδευτικοί.
8. Προγράμματα ενημέρωσης ομάδων πληθυσμού
Εκτός από την ενημέρωση στα σχολεία, το προσωπικό του ΟΑΣΠ διενεργεί ενημερωτικές ομιλίες και σε Κοινωνικούς Φορείς, όπως Ιδρύματα, Σωματεία, Σχολές Ενηλίκων και χώρους εργασίας όπως Υπουργεία, ΝΠΔΔ και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Σκοπός των εκδηλώσεων αυτών είναι η ενημέρωση του προσωπικού για το σεισμό, η παροχή οδηγιών για τους τρόπους προστασίας και η διανομή ενημερωτικού υλικού.
9. Σύσταση και εκπαίδευση Εθελοντικών Ομάδων
Ο ΟΑΣΠ υλοποιεί τον τελευταίο χρόνο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εθελοντών για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Επιμόρφωσης Ενηλίκων. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού γίνεται πιλοτική εκπαίδευση 150 ενηλίκων εθελοτών στις εγκαταστάσεις του ΟΑΣΠ σε θέματα αντιμετώπσιης καταστροφών από σεισμούς.
Παράλληλα, σε συνεργασία με το Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών συστήνεται Εθελοντική Ομάδα Διασωστών Μηχανικών για την υποστήριξη της ΕΜΑΚ σε περιπτώσεις διάσωσης εγκλωβισμένων σε ερείπια.
10. Παραγωγή σύγχρονου ενημερωτικού και εκπαιδευτικού υλικού
Σε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες με εκπαιδευτικό, επιμορφωτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα, ο ΟΑΣΠ χρησιμοποιεί πρωτότυπο ενημερωτικό υλικό, το οποίο παράγεται από το προσωπικό του Οργανισμού και διανέμεται δωρεάν.
Το έντυπο υλικό περιλαμβάνει εγχειρίδια όπως : "Σεισμός - Ας είμαστε προετοιμασμένοι" που διανέμεται στους μαθητές, "Σεισμός - Η γνώση είναι προστασία", που διανέμεται σε δασκάλους και καθηγητές, "Μνημόνιο ενεργειών για αντισεισμική προστασία σχολείων" που διανέμεται σε εκπαιδευτικούς, το τεύχος "Χτίζω Σπίτι", σειρές αφισών με θέματα αντισεισμικής προστασίας κλπ.
Βρίσκονται επίσης υπό έκδοση ένα εκπαιδευτικό CD - παιχνίδι για μαθητές δημοτικού σχολείου και Βιντεοκασέτα με οδηγίες αντισεισμικής προστασίας στα σχολεία.
11. Ενημέρωση μέσω διαδικτύου
Για την ενημέρωση του πληθυσμού, τη σύνδεση με τα σχολεία μέσω του Υπουργείου Παιδείας για εκπαίδευση μαθητών και επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την παροχή επιστημονικών πληροφοριών στην Επιστημονική Κοινότητα, ο ΟΑΣΠ δημιούργησε στο Διαδίκτυο την Ιστοσελίδα του στη διεύθυνση www.oasp.gr στην οποία καταχωρούνται όλες οι πληροφορίες και οδηγίες που αναφέρονται σε θέματα αντισεισμικής προστασίας καθώς και στο επιστημονικό έργο του ΟΑΣΠ.
12. Σύνταξη Μελετών και Προγραμμάτων Κοινωνικής Αντισεισμικής Άμυνας
Ανατέθηκαν από τον ΟΑΣΠ για την τριετία 2000 - 2002 δώδεκα (12) Μελέτες και Προγράμματα σε θέματα κοινωνικής αντισεισμικής άμυνας (όπως αντιμετώπιση ψυχολογικών και κοινωνικών επιπτώσεων, ενημερωτικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, κ.α.) με προϋπολογισμό 200 εκατ. Δρχ.
Γ. Στον τομέα της ενίσχυσης της σεισμικής ικανότητας των κτιρίων:
13. Νέος Αντισεισμικός Κανονισμός
Εγκρίθηκε από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ το Νοέμβριο του 1999 και ετέθη από 1-7-2001 σε αποκλειστική εφαρμογή ο νέος "Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός - 'Εκδοση 2000" (ΕΑΚ 2000), με τον οποίο επέρχονται σημαντικές βελτιώσεις στην αντισεισμική ικανότητα των κτιρίων και των υπόλοιπων κατασκευών (γέφυρες, κλπ.).
14. Νέος Κανονισμός Οπλισμένου Σκυροδέματος
Εγκρίθηκε από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τον Οκτώβριο του 2000 και ετέθη σε αποκλειστική εφαρμογή από 1-7-2001 ο νέος "Ελληνικός Κανονισμός Οπλισμένου Σκυροδέματος - 'Εκδοση 2000" (ΕΚΩΣ 2000), με τον οποίο αποτελεί το δεύτερο, μετά τον Αντισεισμικό Κανονισμό, παράγοντα εξασφάλισης της αντισεισμικής επάρκειας των νέων κατασκευών.
Τα τεύχη των κανονισμών ΕΑΚ 2000 και ΕΚΩΣ 2000 εκδόθηκαν από τον ΟΑΣΠ και διανέμονται δωρεάν στους μηχανικούς, ενώ παράλληλα διενεργούνται, σε συνεργασία με το Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος, σεμινάρια σε Μηχανικούς για την καλύτερη εφαρμογή τους.
15. Καθιέρωση Κανονισμού επισκευών και ενισχύσεων
Συντάχθηκαν από τον ΟΑΣΠ και τέθηκαν σε εφαρμογή από τον Ιούνιο 2001 σύγχρονες οδηγίες για την επισκευή των κτιρίων, που έχουν υποστεί βλάβες από σεισμό και για την ενίσχυση των κτιρίων σε προσεισμικό ή μετασεισμικό στάδιο, οι οποίες αντικαθιστούν τις ισχύουσες από το 1978 προδιαγραφές.
Το τεύχος των προδιαγραφών και οδηγιών με τίτλο "Συστάσεςι για προσεισμικές και μετασεισμικές επεμβάσεις στα κτίρια" εκδόθηκε από τον ΟΑΣΠ και διανέμεται δωρεάν στους Μηχανικούς, ενώ παράλληλα διενεργούνται και σεμινάρια για την καλύτερη εφαρμογή του.
16. Πρόγραμμα Προσεισμικού Ελέγχου κτιρίων
Τέθηκε σε εφαρμογή με απόφαση του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ το Μάιο 2001 Πανελλαδικό Πρόγραμμα Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου κτιρίων κοινωφελούς χρήσης, ο οποίος διενεργείται βάσει μελέτης, που συντάχθηκε από επιστημονική επιτροπή του ΟΑΣΠ. Ο έλεγχος αυτός γίνεται από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και τους Δήμους στο σύνολο των Δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων που έχουν κοινωφελή χρήση και αποσκοπεί στον εντοπισμό, καταγραφή και εκτίμηση της σεισμικής ικανότητας των κτιρίων, προκειμένου να ληφθούν στη συνέχεια τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας των πολιτών που συναθροίζονται ή χρησιμοποιούν τα κτίρια αυτά.
17. Σύνταξη νέων προδιαγραφών υλικών και έλεγχος ποιότητας
Συντάχθηκαν και τέθηκαν σε εφαρμογή σύγχρονες προδιαγραφές υλικών όπως ο Κανονισμός Τεχνολογίας Σκυροδέματος, που αναθεωρήθηκε το 1997 και ο Κανονισμός Τεχνολογίας Χαλύβων Οπλισμού Σκυροδέματος, που αναθεωρήθηκε το 2000, με τους οποίους διασφαλίζεται η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές και αναβαθμίζονται τα αντισεισμικά χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα τέθηκαν σε εφαρμογή αυστηρές διαδικασίες ελέγχου των υλικών αυτών από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (ΚΕΔΕ, ΕΛΟΤ κλπ.).
18 Θεσμοθέτηση μέτρων διασφάλισης της ποιότητας των ιδιωτικών κτιρίων
Θεσμοθετούνται ειδικά μέτρα για τον έλεγχο και τη διασφάλιση της ποιότητας των δομικών έργων, τα οποία συμβάλλουν και στη βελτίωση της αντισεισμικής ασφάλειας των έργων, όπως η Σύσταση Μητρώου Κατασκευαστών Ιδιωτικών Δομικών Έργων, που προβλέπεται στο νέο Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό (ΓΟΚ), η θεσμοθέτηση τήρησης σε κάθε οικοδομή των μελετών και του αρχείου συντήρησης του κτιρίου στο ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΟΥΤΙ, η σύσταση μητρώου βλαβέντων από σεισμό και (ή μη) αποκατασταθέντων κτιρίων που θα τηρείται στα υποθηκοφυλακεία, τα οποία προβλέπονται στο νομοσχέδιο για την Ασφάλιση των κτιρίων από σεισμό και άλλες θεομηνίες.
19. Θεσμοθέτηση μέτρων διασφάλισης της ποιότητας των Δημοσίων έργων
Για τη διασφάλιση της σεισμικής ασφάλειας και της ποιότητας των Δημοσίων 'Εργων, και κυρίως των κτιρίων και των γεφυρών, έχουν θεσμοθετηθεί αυστηρές προδιαγραφές και μηχανισμοί ελέγχου (Προδιαγραφές εκπόνησης μελετών, έλεγχος ποιότητας υλικών, γεωτεχνικές μελέτες κλπ.) Εκτός από τα παραπάνω, το ΥΠΕΧΩΔΕ, για τον έλεγχο της ποιότητας των έργων έχει συστήσει στα πλαίσια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων 'Εργων το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων 'Εργων και τη νέα Γενική Διεύθυνση Ποιότητας.
20. Μελέτες και Προγράμματα Αντισεισμικής Τεχνολογίας
Ανατέθηκαν από τον ΟΑΣΠ για την τριετία 2000 - 2002 πενήντα (50) Μελέτες και Προγράμματα εφαρμοσμένης έρευνας με προϋπολογισμό 800 εκατ. Δρχ. σε θέματα αντισεισμικής τεχνολογίας, τα συμπεράσματα των οποίων θα συντελέσουν στην περαιτέρω βελτίωση της αντισεισμικής ασφάλειας των κατασκευαστών.
Δ. Στον τομέα της βελτίωσης των σεισμολογικών δικτύων
21. Σύσταση και λειτουργία Εθνικού Δικτύου Σεισμογράφων
Κατά τη διετία 2000 - 2001 διατέθηκαν 400 εκατ. Δρχ. στους σεισμολογικούς φορείς της Χώρας, για την επέκταση και βελτίωση των δικτύων σεισμογράφων που διαθέτουν και την ένταξή τους στο Ενιαίο Εθνικό Δίκτυο Σεισμογράφων, με στόχο την εξασφάλιση της έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης της Πολιτείας και των Πολιτών για τη σεισμική δραστηριότητα και το σεισμικό κίνδυνο εν γένει.
22. Σύσταση και λειτουργία Εθνικού Δικτύου Επιταχυνσιογράφων
Διατέθηκαν την ίδια χρονική περίοδο 185 εκατ. Δρχ. για την επέκταση και βελτίωση των Δικτύων Επιταχυνσιογράφων και την ένταξή τους στο Ενιαίο Εθνικό Δίκτυο Επιταχυνσιογράφων, προκειμένου να καταγράφονται αξιόπιστα οι παράμετροι της εδαφικής κίνησης που είναι απαραίτητες για τον αντισεισμικό σχεδιασμό των κατασκευών.
Ε. Στον τομέα του σχεδιασμού έκτακτης ανάγκης
23. Σύνταξη του νέου Σχεδίου "Ξενοκράτης - Σεισμοί"
Εγκρίθηκε από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τον Ιούνιο του 1999 το Σχέδιο "Ξενοκράτης-Σεισμοί", που αποτελεί το βασικό επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών που προκαλούνται από τους σεισμούς. Στο σχέδιο αυτό που συντάχθηκε από τον ΟΑΣΠ, για πρώτη φορά προβλέπεται η ενεργητική συμμετοχή των ΟΤΑ στην κινητοποίηση για την αντιμετώπιση του σεισμού, η σημασία του οποίου διαπιστώθηκε στο σεισμό της 7-9-1999.
24. Επεξεργασία και έκδοση ειδικών θεμάτων αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών
Επιστημονικές ομάδες του ΟΑΣΠ επεξεργάστηκαν ειδικά θέματα αντιμετώπισης των επιπτώσεων των σεισμών, όπως "Διάσωση εγκλωβισμένων σε ερείπια", "Τεχνικές Οδηγίες για Προσωρινές υποστυλώσεις κτιρίων", "Αντιμετώπιση ψυχολογικών επιπτώσεων σεισμών", "Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας καταυλισμών", κ.α., τα οποία εκδόθηκαν σε τεύχη και χρησιμοποιούνται στη διενέργεια επιμορφωτικών σεμιναρίων.
25. Κατασκευή εξοπλισμού διάσωσης εγκλωβισμένων
Για τη διάσωση των εγκλωβισμένων σε ερείπια, ο ΟΑΣΠ ανέθεσε στο ΕΜΠ την κατασκευή των πρωτότυπων συσκευών ΣΩΖΩΝ 1 και ΣΩΖΩΝ 2, με τις οποίες γίνεται εντοπισμός ζώντων κάτω από ερείπια με τη χρήση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Οι συσκευές παραδόθηκαν το 2000 και δοκιμάστηκαν σε ασκήσεις διάσωσης εγκλωβισμένων στη Θεσσαλονίκη και στη Λαμία.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων για τον αντισεισμικό κανονισμό και την συνδυασμένη εφαρμογή του με την Οδηγία ΣΕΒΕΖΟ προτείνει τα κατάλληλα δυνατά και τεχνικώς εφικτά μέτρα, ώστε ο άνθρωπος και το περιβάλλον να προστατεύονται αποτελεσματικά από ενδεχόμενους κινδύνους μεγάλων ατυχημάτων. Συγκεκριμένα:
- Εφαρμόζει την Κοινοτική Οδηγία Seveso 96/82/ΕΚ που αναφέρεται στην "Αντιμετώπιση των κινδύνων μεγάλων ατυχημάτων σχετιζόμενων με επικίνδυνες ουσίες" γνωστή σαν Οδηγία Seveso ΙΙ και συνεργάζεται με τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υγείας και Πρόνοιας, Γεωργίας, Δημόσιας Τάξης (ως εποπτεύοντα φορέα του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος) καθώς και με το Γενικό Χημείο του Κράτους και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των διατάξεων αυτής.
- Υποστηρίζει τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις στο σχεδιασμό εκτάκτων αναγκών (ειδικά ΣΑΤΑΜΕ) και φροντίζει για την ενημέρωση του κοινού σε μία ζώνη γύρω από τις εγκαταστάσεις για τους πιθανούς κινδύνους και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε περίπτωση ατυχήματος.
- Εκπροσωπεί τη χώρα μας στις συναντήσεις και ομάδες εργασίες της Ε.Ε. και του ΟΑΣΑ για θέματα σχετικά με τη διαχείριση της βιομηχανικής επικινδυνότητας και την εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής Νομοθεσία.
Σε περίπτωση σεισμού και ενδεχομένων βιομηχανικών ατυχημάτων που μπορεί να προκληθούν απ' αυτόν, θα ισχύσουν όλες οι ενέργειες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, όπως αυτές προβλέπονται στο σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση των βιομηχανικών ατυχημάτων.
Α. ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ στο πλαίσιο του Β' ΚΠΣ (ΕΠΠΕΡ ΙΙ) υλοποίησε τα παρακάτω έργα:
1. Δημιουργία Επιχειρησιακού Κέντρου
α. Μελέτη από το ΕΜΠ, που αφορά στη δημιουργία Επιχειρησιακού Κέντρου για την αντιμετώπιση βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης έκτασης
β. Μελέτη από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, που αφορά στην πειραματική λειτουργία του Επιχειρησιακού Κέντρου και τον έλεγχο συμβατότητας μεταξύ του Επιχειρησιακού Κέντρου και των ΣΑΤΑΜΕ Θριασίου, Θεσσαλονίκης και Πειραιά.
2. Προμήθεια και εξοπλισμό Επιχειρησιακών Κέντρων Βιομηχανικών Ατυχημάτων
Χρηματοδοτήθηκε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου να αποκτηθούν 2 κινητά επιχειρησιακά κέντρα, για την αντιμετώπιση ατυχημάτων και το συντονισμό των εμπλεκομένων δυνάμεων επέμβασης τα οποία θα εδρεύουν 1 στο Θριάσιο πεδίο και 1 στη Θεσσαλονίκη. Το κάθε κινητό επιχειρησιακό κέντρο συνιστάται από ένα τροχόσπιτο (βαν) και ένα βοηθητικό τζιπ.
3. Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) στο Θριάσιο πεδίο
Χρηματοδοτήθηκε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής για τη μελέτη Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) που αφορά στην περιοχή του Θριασίου πεδίου.
4. Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) στο Πέραμα - Πειραιά
Χρηματοδοτήθηκε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πειραιά για το Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) που αφορά στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, του ΟΛΠ και του Περάματος.
5. Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) στη Θεσσαλονίκη
Χρηματοδοτήθηκε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης για το Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) που αφορά στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης
6. Προμήθεια εξοπλισμού για την αντιμετώπιση τεχνολογικών και βιομηχανικών ατυχημάτων
Χρηματοδοτήθηκε το Πυροσβεστικό Σώμα, προκειμένου να προμηθευτεί πρόσθετο εξοπλισμό για την αντιμετώπιση των μεγάλων βιομηχανικών ατυχημάτων.
Β. ΣΤΟ ΕΠΠΕΡ 2000-2006 (Γ' ΚΠΣ) έχουν προταθεί για υλοποίηση τα εξής έργα:
1. Σχεδιασμός αντιμετώπισης τεχνολογικών ατυχημάτων μεγάλης έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ) σε περιοχές όλης της χώρας, όπου λειτουργούν βιομηχανικές εγκαταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν ατυχήματα μεγάλης έκτασης.
2. Ενημέρωση και πληροφόρηση κοινού για την αντιμετώπιση βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης έκτασης.
Για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των επιπτώσεων στον άνθρωπο και το περιβάλλον από ενδεχόμενα βιομηχανικά ατυχήματα, απαιτείται η ενημέρωση και πληροφόρηση του κοινού, τόσο πριν όσο και μετά από ενδεχόμενο ατύχημα, ώστε να εξασφαλισθεί η κατά το δυνατόν καλύτερη συμμετοχή του κοινού στις απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης.
3. Οδηγός ενεργειών για αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων.
Η δράση αυτή αφορά στη σύνταξη ενός οδηγού ενεργειών, οι οποίες θα πρέπει να ακολουθούνται σε περίπτωση ατυχήματος, σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις σε αποθήκες και μεταφορικά μέσα, που συνοδεύεται από έκλυση επικίνδυνων ουσιών έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι επιπτώσεις του ατυχήματος στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Η σύνταξη του προαναφερθέντα οδηγού ενεργειών θα έχει πεδίο εφαρμογής σε όλη την ελληνική επικράτεια, δεδομένου ότι προβλέπεται να εγκατασταθεί στο διαδίκτυο (INTERNET).
Χρήστες του οδηγού ενεργειών θα είναι κυρίως όλα τα αρμόδια Υπουργεία, οι Υπηρεσίες καθώς και οι τοπικές Αρχές (Περιφέρειες, Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, ΟΤΑ) αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης.
4. Επιστημονική και τεχνολογική υποστήριξη των Νομαρχιών για τη διαχείριση του βιομηχανικού κινδύνου.
5. Υποστήριξη λειτουργίας του επιχειρησιακού κέντρου της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
6. Διαχείριση επικινδυνότητας σε χώρους προσωρινής αποθήκευσης επικίνδυνων ουσιών σε λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς, αεροδρόμια.
7. Συστήματα διαχείρισης ασφαλείας σε εγκαταστάσεις με επικίνδυνες ουσίες.
8. Σχεδιασμός χρήσεων γης περιοχών με επικίνδυνες εγκαταστάσεις.
9. Προμήθεια εξοπλισμού και λογισμικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων.
10. Ενέργειες αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.
Ο Υφυπουργός
ΝΑΣΟΣ ΑΛΕΥΡΑΣ"
../..

4. Στην με αριθμό 846/1.8.01 ερώτηση δόθηκε με το υπ' αριθμ. 843/10.9.01 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 846/1.8.01 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης και στα θέματα της αρμοδιότητάς μας σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Μετά την αποκέντρωση του Π.Δ.Ε. και την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων του ν.2218/94 όπως συμπληρώθηκε με τις διατάξεις του ν.2240/94 και κωδικοποιήθηκαν με το Π.Δ. 30/1996, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις έχουν την αρμοδιότητα για την επιλογή και απόκτηση οικοπεδικών εκτάσεων, τον προγραμματισμό, τη μελέτη, την κατασκευή και την επίβλεψη των έργων σχολικής στέγης.
Οι ΟΤΑ έχουν την ευθύνη για την επισκευή και συντήρηση των διδακτηρίων της περιφερείας τους.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης θα χρηματοδοτηθεί για τις κατασκευές σχολικών κτιρίων και από κονδύλια που έχει αποκεντρώσει το ΥΠΕΠΘ στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Το ΥΠΕΠΘ επιχορηγεί επικουρικά ετησίως τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις από το Εθνικό Π.Δ.Ε. συνολικά για οικόπεδα -κατασκευές και τους ΟΤΑ, για επισκευές χωρίς περαιτέρω παρέμβαση στην κατανομή των πιστώσεων μέσα στο νομό.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης στην περίοδο 1998 μέχρι σήμερα επιχορηγήθηκε με τα κατωτέρω ποσά από τις πιστώσεις του Εθνικού Π.Δ.Ε. του ΥΠΕΠΘ και του ΟΣΚ Α.Ε.
1998
Για οικόπεδα - κατασκευές 4.000.000.0000 δρχ.
Για επισκευές 532.000.0000 δρχ.
1999
Για οικόπεδα - κατασκευές 6.2000.000.000 δρχ.
Για επισκευές 700.000.000.δρχ.
20000
Για οικόπεδα - κατασκευές 4.000.000.000 δρχ,
Για επισκευές 480.000.000 δρχ.
200
Για οικόπεδα - κατασκευές 5.000.000.000 δρχ.
Η χρηματοδότηση για επισκευές γίνεται μέσω του ΥΠΕΣΔΔΑ απευθείας στους ΟΤΑ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι ΟΤΑ και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης θα πρέπει να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα τους, τις απαιτούμενες προσκτήσεις οικοπέδων τις επισκευές των υπαρχόντων σχολικών κτιρίων, την αποπεράτωση εκτελουμένων έργων και την κατασκευή νέων εκπαιδευτηρίων.
Επιπλέον για το νομό. Θεσσαλονίκης εκπονήθηκε ειδικό πρόγραμμα συνολικού κόστους 70 δις προκειμένου την επόμενη 6ετία να επιλυθούν οριστικά τα προβλήματα Σχολικής Στέγης του νομού. Σε συνεργασία με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αποφασισθεί ότι από τις χρηματοδοτήσεις που θα γίνουν από το Γ΄ Κ.Π.Σ. να διατεθούν 18 δις. Το υπόλοιπο ποσόν της χρηματοδότησης θα διατεθεί από τους Εθνικούς Πόρους και από τα Τομεακά Προγράμματα του ΥΠΕΠΘ. Με βάση την εκπόνηση του προαναφερόμενου προγράμματος, η Ν.Α. Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να προχωρήσει στην εφαρμογή ενός πλήρους προγράμματος εκσυγχρονισμού και απόκτησης σχολικής στέγης.
Για πρώτη χρονιά φέτος, σε εφαρμογή αυτού του προγράμματος χρηματοδοτείται ο νομός Θεσσαλονίκης με 10 δισεκατομμύρια δρχ. Από αυτά τα 5 δις προέρχονται όπως προαναφέρθηκε από Εθνικούς πόρους, δηλαδή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΕΠΘ και 5 δισεκατομμύρια από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα τη Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο οποίο έχουμε αποκεντρώσει σημαντικά κονδύλια.
2) Σε ότι αφορά στην αντισεισμική θωράκιση σχολικών κτιρίων, σας γνωρίζουμε ότι όπως μας πληροφόρησε η Διεύθυνση Προγραμματισμού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης με το σχετικό έγγραφο της τα σχολικά κτίρια, αμέσως μετά το σεισμό του 1999 στην Αθήνα συστάθηκαν επιτροπές από αρμόδιους τεχνικούς υπαλλήλους της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και διενεργήθηκαν μακροσκοπικοί έλεγχοι σε όλα τα σχολεία.
Από τις εκθέσεις αυτοψίας που συντάχθηκαν σε ελάχιστες περιπτώσεις διαπιστώθηκαν προβλήματα ασφαλείας όπως στο Πολυκλαδικό Λύκειο Νεάπολης, όπου σε συνεργασία με το Δήμο έγιναν οι απαραίτητες εργασίες, καθώς και στο Δημ. Σχολ. Πενταλόφου όπου επίσης σε συνεργασία με το Δήμο διαμορφώθηκαν αίθουσες, σε άλλα κτίρια μέχρις ότου ανακατασκευασθεί το παλαιό διδακτήριο. Μία τρίτη περίπτωση άμεσης επέμβασης αφορά το Δημ. Σχολ. Νέα Ραιδεστού το οποίο αμέσως κενώθηκε για να κατεδαφιστεί και να κτιστεί καινούργιο.
Στην περίπτωση του κτιρίου του Λυκείου της οδού Κριεζώτου η αρμόδια επιτροπή έκρινε ότι το κτίριο χρήζει στατικής ενίσχυσης χωρίς να υπάρχει άμεσος κίνδυνος. Ήδη γίνονται μελέτες και έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες, αποφασίσθηκε σε συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς η μεταφορά των μαθητών σε άλλα κτίρια.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"
../..

6. Στην με αριθμό 877/3-8-01 ερώτηση δόθηκε με το υπ΄ αριθμό 848/4-9-01 έγγραφο από τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ακόλουθη απάντηση:
"Απαντώντας στην ερώτηση με αριθμό 877/3-8-2001 την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ευτ. Κοντομάρης και η οποία αναφέρεται στις τηλεδιασκέψεις μέσω Ίντερνετ για τους μαθητές του Ιονίου, σας γνωρίζουμε ότι στο Υπουργείο Παιδείας λειτουργεί ομάδα εργασίας η οποία συνεργάζεταιι με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εισαγωγή της πληροφορικής σε όλα τα δημοτικά σχολεία της Χώρας και τη σύνδεσή τους στο διαδίκτυο.
Από την παραπάνω δράση στην οποία θα υπάρχει σταδιακή συμμετοχή των σχολείων, το μεγαλύτερο όφελος θα προκύψει για τους μαθητές απομονωμένων περιοχών όπως είναι οι Παξοί και τα Διαπόντια νησιά στο Νομό Κέρκυρας, με την εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης και τηλεπικοινωνίας.
Ο Υφυπουργός
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ"
../..

Α. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πρώτου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 4 Καν. Βουλής)
../..
3. Η με αριθμό 161/21.11.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας και Ε΄ Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Παναγιώτη Κοσιώνη προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με την αντιμετώπιση των προβλημάτων της στέγασης και των αιθουσών διδασκαλίας των φοιτητών, των Τεχνολογικών Επαγγελματικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) Πάτρας.

Β. ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Δευτέρου Κύκλου (Άρθρο 130 παρ. 4 καν. Βουλής)
../..
3. Η με αριθμό 162/21.11.2001 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεωργίου Χουρμουζιάδη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικώς με τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των Τεχνολογικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (Τ.Ε.Ε.)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου.
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριε Παναγιωτόπουλε, τελείωσε ο διατιθέμενος χρόνος για την επίκαιρη ερώτηση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να σας ανακοινώσω ότι από τα άνω δυτικά θεωρεία τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν πενήντα ένας μαθητές και τρεις συνοδοί καθηγητές από το Γυμνάσιο Αυγουλέα-Λιναρδάτου Αθήνας. Η Βουλή τους καλωσορίζει.
(Χειροκροτήματα)
Ενημερώνω τους μαθητές που μας παρακολουθούν ότι παρακολουθούν συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων. Είναι κοινοβουλευτικός έλεγχος στην Κυβέρνηση και στις επίκαιρες ερωτήσεις μετέχει μόνο ο ερωτών Βουλευτής και ο αμρόδιος Υπουργός ο οποίος απαντά. Δεν μπορούν να μετάσχουν στη συζήτηση άλλοι Βουλευτές, γι΄ αυτό και βλέπετε εδώ μόνο τους ερωτώντες Βουλευτές.
../..

../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.11.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 661 φορές