Βουλή των Ελλήνων

ΧΡΥΣΑ  ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΠΑΣΟΚ
Α’  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
 
Αρ.Πρωτοκόλλου κατάθεσης 15873/11-3-2009
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
 
 
ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ : «Σεμινάρια επιμόρφωσης 400 ωρών για τους αδιόριστους 
εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εργαστούν στις Σχολικές Μονάδες
Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»

 

 

Ο Νόμος 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, προβλέπει ότι για να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός ως μόνιμος η ως αναπληρωτής στα σχολεία ειδικής αγωγής θα πρέπει υποχρεωτικά ( μεταξύ άλλων προσόντων) να παρακολουθήσει σεμινάριο ετήσιας επιμόρφωσης  400 ωρών σε θέματα ειδικής αγωγής. Με τον ίδιο Νόμο φορείς υλοποίησης των συγκεκριμένων σεμιναρίων ορίζονται τα Πανεπιστήμια και οι κρατικοί φορείς που είναι αναγνωρισμένοι από το Υπουργείο Παιδείας.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση που όπως ήταν αναμενόμενο κινητοποίησε περισσότερους από 150.000 αδιόριστούς εκπαιδευτικούς οδήγησε με ταχύτατους ρυθμούς Πανεπιστήμια και  φορείς να «εκμεταλλευτούν» την δυνατότητα και με την μορφή επιχειρηματικής πρωτοβουλίας να οργανώσουν ταχύρυθμα προγράμματα επιμόρφωσης:

 

  • Με υψηλότατα δίδακτρα για τους συμμετέχοντες που σε κάποιες περιπτώσεις φθάνουν τα 2.500
  • Χωρίς εγκεκριμένο και σαφώς προσδιορισμένο από το Υπουργείο αναλυτικό  πρόγραμμα σπουδών
  • Χωρίς σαφή και αδιάβλητα κριτήρια για την επιλογή αυτών που θα συμμετέχουν
  • Με ανύπαρκτο δημόσιο έλεγχο παρότι ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι διαρκώς αυξανόμενος.
  • Οργανωμένα με πρόχειρο και κάποιες φορές αντιεκπαιδευτικό τρόπο αφού σύμφωνα με καταγγελίες τα προγράμματα συχνά συρρικνώνονται στο εξάμηνο και η επιμόρφωση «στριμώχνεται σε «αγχωμένα» Σαββατοκύριακα με 9ωρα και 10ωρα μαθήματα από πόλη σε πόλη.

 

Με δεδομένη την προχειρότητα αλλά και την αδυναμία ελέγχου μιας ιδιαίτερα σημαντικής πρωτοβουλίας που θα έπρεπε να είναι εξ’ ολοκλήρου ευθύνη της Πολιτείας και να παρέχεται δωρεάν

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

  1. Γιατί από την στιγμή που η κτήση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού αποτελεί τυπικό προσόν για τον διορισμό των εκπαιδευτικών στα σχολεία ειδικής αγωγής, δεν παρέχεται δωρεάν
  2. Πόσα προγράμματα, από ποιους φορείς και με ποιους επιστημονικούς υπεύθυνους υλοποιήθηκαν ανά έτος  από το 2004 μέχρι σήμερα
  3. Με ποια  κριτήρια επέλεξε ο καθένας από τους φορείς που οργάνωσαν το πρόγραμμα τους συμμετέχοντες σε αυτά;

 

 

  1. Υπάρχει εγκεκριμένο πλαίσιο από το Υπουργείο Παιδείας για το πρόγραμμα σπουδών των συγκεκριμένων σεμιναρίων, τις προδιαγραφές υλοποίησης τους, τον έλεγχο και την τελική αξιολόγηση τους;

 

 

ΑΘΗΝΑ …………………… 2009

 

 

Χρύσα Αράπογλου

                                                          Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 12.03.2009 07:35:01
 
Αναγνώσθηκε 1242 φορές