Βουλή των Ελλήνων

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Νομοθεσία
 / Βουλή των Ελλήνων


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Ζ' ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ
Ι' ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Β'

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΖ'
Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2001
-----------------------------------------------
../..
Α. ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
../..
2) Οι Βουλευτές κ.κ. ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ και ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗΣ κατέθεσαν αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λήμνου Νομού Λέσβου "ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ", ζητεί τη διοργάνωση σεμιναρίου πληροφορικής για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στη Λήμνο.
../..
4) Οι Βουλευτές κ.κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΙΩΝΗΣ και ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ κατέθεσαν αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Καθαριστριών Δημοσίων Σχολείων Νομού Αρκαδίας, διαμαρτύρεται για το απαράδεκτο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς κάτω από το οποίο εργάζονται τα μέλη του.
5) Οι Βουλευτές κ.κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΟΓΚΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΖΗΣ και ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ κατέθεσαν αναφορά με την οποία το Σωματείο Καθαριστριών και Καθαριστών Νομού Τρικάλων, διαμαρτύρεται για το απαράδεκτο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς κάτω από το οποίο εργάζονται τα μέλη του.
../..
16) Ο Βουλευτής κ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου Γυμνασίου Αχαρνών, ζητεί την επίλυση των λειτουργικών προβλημάτων του πιο πάνω σχολείου.
../..
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Αναφορές-Ερωτήσεις πρώτου κύκλου.

Πρώτη είναι η με αριθμό 1332/10.9.2001 ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικώς με την αναγνώριση στους αποφοίτους του Φιλοσοφικού Παιδαγωγικού Ψυχολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών του δικαιώματος της συμμετοχής σε διαγωνισμούς για πρόσληψη σε θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Δημόσιο.
Η ερώτηση του κ. Γρηγοράκου έχει ως εξής:

"Όπως προβλέπει η αρ. Οικ. 7106/22.12.98 απόφαση του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας χορηγείται άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου στους πτυχιούχους του Φιλοσοφικού Ψυχολογικού Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην ψυχολογία υπό δύο όρους:
Πρώτον, υπό τον όρο ότι αποφοίτησαν πριν το 1993 και δεύτερον ότι ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους μέχρι δημοσιεύσεως της υπουργικής απόφασης δηλαδή πριν τις 22.12.98 αν είναι κάτοχοι διετούς μεταπτυχιακού διπλώματος στην ψυχολογία.
Ωστόσο πριν από ένα μήνα η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων προκήρυξε διαγωνισμό για την πλήρωση θέσεων ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α. ) και των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) και ως τυπικό προσόν διορισμού για τον κλάδο των ψυχολόγων ορίζει πτυχίο ψυχολογίας Α.Ε.Ι. της ημεδαπής.
Λαμβάνοντας όμως υπόψη κανείς ότι πριν το 1993 δεν υπήρχε στη χώρα μας τμήμα ψυχολογίας παρά μόνο το φιλοσοφικό παιδαγωγικό ψυχολογικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, εύκολα αντιλαμβάνεται ότι είναι άδικο να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό οι απόφοιτοι αυτού του τμήματος.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Προτίθεται να αναγνωρίσει στους απόφοιτους του φιλοσοφικού παιδαγωγικού ψυχολογικού τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτό το διαγωνισμό ή προτίθεται να προκηρύξει άλλο διαγωνισμό στον οποίον θα μπορούν να συμμετάσχουν οι απόφοιτοι αυτοί;
Τι άλλο προτίθεται να κάνει για να άρει αυτήν την αδικία;
"

Πριν δώσω το λόγο στον κ. Γκεσούλη, θέλω να υπενθυμίσω ότι σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη, αύριο θα συζητηθεί ο Κανονισμός της Βουλής. Θα αρχίσει η συζήτηση -και το λέω για όλους τους συναδέλφους, για να είναι εδώ εγκαίρως να εγγραφούν- στις 10.30. Δηλαδή, Τετάρτη και Πέμπτη δεν θα συζητηθούν -σύμφωνα και με την απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων- για να διευκολυνθεί η συζήτηση και η συμμετοχή των Βουλευτών στη συζήτηση, επίκαιρες ερωτήσεις. Άρα αύριο αρχίζουμε συζήτηση για τον Κανονισμό της Βουλής, ώρα 10.30.
Επίσης, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι η συνάδελφος κα Μαριέττα Γιαννάκου ζητεί άδεια για ολιγοήμερη απουσία της στο εξωτερικό.
Η Βουλή εγκρίνει;

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Η Βουλή ενέκρινε τη ζητηθείσα άδεια.
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Γκεσούλης έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με το νόμο για την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, δημιουργεί ένα πλαίσιο λειτουργίας στο χώρο της εκπαίδευσης, για τα παιδιά που βρίσκονται σε αυτήν την κατηγορία. Έτσι βρίσκονται σε εξέλιξη μία σειρά από δράσεις, που αφορούν τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό, όπου γίνονται μετεκπαιδεύσεις και σε ορισμένους τομείς για την αντιμετώπιση των παιδιών με τα ιδιαίτερα προβλήματα, όσο και σε μία σειρά ακόμη από ενέργειες, με συγκρότηση νέων υπηρεσιών και νέων δραστηριοτήτων, ώστε να δημιουργήσουμε ένα νέο περιβάλλον στήριξης και ανάπτυξης των παιδιών αυτών με τα ιδιαίτερα προβλήματα.
Γι' αυτό βρισκόμαστε μπροστά σε μία διαδικασία πρόσληψης προσωπικού τέτοιων εξειδικευμένων ατόμων, που θα υπηρετήσουν στο χώρο της εκπαίδευσης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Τη στελέχωση αυτών των κέντρων, όπως τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης, καθώς και τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, θα τις στελεχώσουν άτομα με ιδιαίτερα προσόντα, έτσι ώστε να δώσουμε στα παιδιά αυτά προσωπικό τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από άλλο προσωπικό που θα είναι κοντά τους, με ιδιαίτερη συγκρότηση, δυνατότητες και επιστημοσύνη.
Στα πλαίσια αυτά, είμαστε μπροστά στην προκήρυξη τέτοιων θέσεων, όπως είναι και οι ψυχολόγοι, για τους οποίους τίθεται το ερώτημα. Θα ήθελα να αναφέρω το Υπουργείο Παιδείας θέτει υψηλά κριτήρια επιλογής για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που θέλουμε στα ΚΔΑΥ, με στόχο την αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, ώστε μέσω του προσωπικού με τα αυξημένα προσόντα να έχουμε τις επιδόσεις που θέλουμε.
Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να πούμε ότι έχει μία διαφορά από άλλα Υπουργεία και άλλες δραστηριότητες όπου χρησιμοποιούνται ψυχολόγοι. Για παράδειγμα στο Υπουργείο Υγείας μπορεί να χρησιμοποιούνται σε ομαδική και συλλογική δουλειά, ενώ στο Υπουργείο Παιδείας πρέπει να τους χρησιμοποιήσουμε σε ατομική δραστηριότητα. Γι' αυτό ο στόχος των ΚΔΑΥ είναι η προσφορά διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των ίδιων των εκπαιδευτικών που πρέπει να κάνουν τα ΚΔΑΥ, αλλά και των γονέων και της κοινωνίας και του περίγυρου των παιδιών στα σχολεία αυτά.
Άρα μιλάμε για μία συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο διδακτικό προσωπικό και γενικότερα στον κοινωνικό περίγυρο. Ο ειδικός αυτός στόχος απαιτεί ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό με αυξημένα προσόντα. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η προκήρυξη που ζητά ψυχολόγους που να έχουν τελειώσει και να έχουν ως βάση το βασικό πτυχίο του ψυχολόγου και όχι ενός άλλου τμήματος του Πανεπιστημίου, που ναι μεν είχε μαθήματα ψυχολογίας, αλλά δεν αποτελεί πτυχίο ψυχολόγου.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Ο κ. Γρηγοράκος έχει το λόγο.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ: Γίνατε πλήρως κατανοητός, αλλά, όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν πολλά παράπονα από τους ψυχολόγους που έχουν τελειώσει το Πανεπιστήμιο Αθηνών γιατί και αυτοί έχουν δικαίωμα για εργασία. Καταλαβαίνω τη θέση και καταλαβαίνω επίσης ότι στην εποχή που ζούμε χρειάζονται αυξημένα προσόντα γι' αυτές τις ειδικές σχολές και για τα τμήματα που θέλετε να στηρίξετε.
Επειδή κι αυτοί οι επιστήμονες, οι οποίοι τελείωσαν τη Φιλοσοφική του Πανεπιστημίου Αθηνών δεν είχαν προβλέψει βέβαια, όπως και κανείς μας, τις εξελίξεις στις επιστήμες, εγώ θα πρότεινα να πάρουμε μια μέριμνα γι' αυτούς τους ανθρώπους. Θα πρέπει, πιστεύω, το Υπουργείο Παιδείας να δώσει την ευκαιρία και σ' αυτά τα άτομα, να αποκτήσουν την επιπλέον εμπειρία ούτως ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος στους διαγωνισμούς.
Κύριε Υπουργέ, ξέρετε ότι η ανεργία είναι πάρα πολύ μεγάλη, ειδικά στους ανθρώπους οι οποίοι έχουν αποφοιτήσει από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Θα πρέπει, πιστεύω, όλοι μας εδώ -γιατί δεν είμαστε σε θέση μάχης, είμαστε σε θέση σύμπνοιας για τη λύση των προβλημάτων, περισσότερα μας ενώνουν παρά μας χωρίζουν- να δώσουμε την ευκαιρία με μια ειδική τροπολογία ή με μια υπουργική απόφαση και σ' αυτούς τους ανθρώπους με μια περαιτέρω εξειδίκευση που θα πάρουν να μπορούν να λάβουν μέρος στους διαγωνισμούς.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Kύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο να δευτερολογήσετε.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, θα ήθελα να ξεκινήσω...

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, έχουν τα προσόντα; Αυτό δεν κατάλαβα ως ακροατής.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Κωνσταντίνος Γείτονας): Παρακαλώ.
Συνεχίστε, κύριε Υπουργέ.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα ήθελα να ξεκινήσω με το ότι η προκήρυξη είναι σαφέστατη. Ζητάει ψυχολόγο, άρα λοιπόν προϋποθέτει βασικό πτυχίο ψυχολόγου.
Από κει και πέρα το θέμα που αναφέρετε είναι υπαρκτό και έχει να κάνει με αυτούς που έβγαλαν τα τμήματα της Φιλοσοφικής πριν να έχουμε Τμήματα Ψυχολογίας τότε που ήταν μικτά, τρισυπόστατα τα τμήματα. Μιλάμε για εκείνες τις περιπτώσεις και νομίζω ότι εκεί αναφέρεσθε.
Εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν τελειώσει αυτά τα τμήματα πέραν του ότι οι περισσότεροι είναι εκπαιδευτικοί διορισμένοι σε δημόσια σχολεία, έχουν κι άλλες δυνατότητες, όπως ότι έχουν κάνει μετεκπαιδεύσεις ή έχουν κάνει επιμόρφωση σε κάποιες επιμέρους δραστηριότητες. Και στις προκηρύξεις δίνουμε τέτοιες δυνατότητες να κατευθυνθούν αυτοί προς τα εκεί, όσον αφορά αυτό που είπατε για την εργασία.
Όσον αφορά όμως για τα ΚΔΑΥ θέλουμε ψυχολόγους, οι οποίοι να έχουν το βασικό πτυχίο και από κει και πέρα αν υπάρχει και εξειδίκευση στην παιδική ψυχολογία, αυτό είναι το ζητούμενό μας για να συγκροτήσουμε αυτά τα κέντρα που θα αξιολογούν και θα στηρίζουν τα παιδιά που έχουν τα ιδιαίτερα προβλήματα σ' αυτούς τους χώρους.
Γι' αυτό, λοιπόν, το βασικό κριτήριο είναι το πτυχίο της Ψυχολογίας απ' όποια τμήματα του πανεπιστημίου και αν υπάρχει. Είναι γεγονός ότι τα πανεπιστήμιά μας άρχισαν να μας δίνουν ψυχολόγους μετά το 1993. Γι' αυτό και είπα ότι και αυτοί που τελείωσαν τα προηγούμενα Τμήματα της Φιλοσοφικής θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ένα χρόνο σπουδών -όπως έγινε στο παρελθόν- και να πάρουν την ειδικότητα του ψυχολόγου με σπουδές. Όσοι ανήκουν σ' αυτήν την κατηγορία δικαιούνται και θα μετέχουν στο διαγωνισμό.
Ευχαριστώ πολύ.

../..

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.12.2001 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 539 φορές