Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Α’ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ                  

Ταχ. Δ/νση : Αγ. Ιωάννου 54 (ΡΟΔΑ)                                                                         Ρόδος  22-9-2008

                     85100 Ρόδος                                                           

1.  Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

2.  ΠΕΚ Πειραιά

3. Γραφείο υπουργού Παιδείας

4.  Περιφερειακή Δ/νση Δ/βαθμιας Εκπ/σης

     Ν. Αιγαίου

5.  Δ/νση Δ/βαθμιας Εκπ/σης Δωδεκανήσου

                                                                     

 

 

                                                  ΠΡΟΣ :

 

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ :  "Εισαγωγική επιμόρφωση" 

 

Σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το Δ.Σ. της Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου επισημαίνει τα εξής :

Θεωρούμε ως μοναδικό θετικό βήμα την πραγματοποίηση της εισαγωγικής επιμόρφωσης σε χρονικό διάστημα πριν την έναρξη των μαθημάτων. Τη θέση αυτή έχει άλλωστε διατυπώσει επανειλημμένα ο κλάδος μας με ολοκληρωμένη πρότασή. Σύμφωνα με τη πρόταση της ΟΛΜΕ : 

"Το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης πρέπει να πραγματοποιείται μετά τον διορισμό, που πρέπει να γίνεται από το Μάρτιο του  προηγούμενου διδακτικού έτους, σε στενή συνεργασία ανάμεσα στον/την εκπαιδευτικό, το χώρο εργασίας του σχολείου και το ίδρυμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών. Η συνεργασία μεταξύ των ιδρυμάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και των σχολείων είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα των σχετικών προγραμμάτων. Στη διάρκεια αυτής της επιμορφωτικής διαδικασίας θα έχει την ευκαιρία ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, να παρακολουθεί μαθήματα πιο έμπειρων συναδέλφων του.

Πέρα από την εισαγωγική επιμόρφωση η φάση ένταξης είναι σκόπιμο να διαρκεί μεγαλύτερο διάστημα (π.χ. ενός σχολικού έτους) και να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις πρόσφατα αποκτημένες γνώσεις και ικανότητες τους με :

·           διδασκαλία με μειωμένο ωράριο χωρίς μείωση στην αμοιβή

·           την παρακολούθηση ενός προγράμματος καθοδήγησης

·           την υποστήριξη από τους σύμβούλους και άλλους συναδέλφους στις καθημερινές δραστηριότητές τους.

·           πρόσβαση στις κατάλληλες πηγές υποστήριξης στις καθημερινές δραστηριότητές τους, και

·           την ευκαιρία για σύνδεση θεωρίας και πράξης με ένα συστηματικό τρόπο."

Δυστυχώς, και φέτος πραγματοποιήθηκε η εισαγωγική επιμόρφωση πρόχειρα, χωρίς σχεδιασμό, στόχους και όραμα παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των επιμορφωτών. Το αποτέλεσμα είναι να ταλαιπωρούνται οι συνάδελφοι νεοδιόριστοι και να ωφελούνται ελάχιστα.

Να επισημάνουμε πως οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν πλήθος προβλημάτων κατά την προσέλευσή τους στη περιοχή μας καθώς είναι ανύπαρκτοι οι μηχανισμοί υποδοχής. Ενδεικτικά αναφέρουμε το υψηλό μεταφορικό κόστος και κόστος διαμονής, την αδυναμία της πολιτείας να κατανείμει με τρόπο ορθολογικό το διδακτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται για πολλές ημέρες σε αβεβαιότητα όσον αφορά το σχολείο που θα υπηρετήσουν.

Προκειμένου να αμβλυνθούν εν μέρει οι επιπτώσεις της κατάστασης που περιγράφουμε, ζητάμε :

1ον)  Να αποζημιωθούν και να καλυφθούν τα έξοδα διαμονής όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από την περιοχή διορισμού, διότι κατά την περίοδο της επιμόρφωσης αντιμετώπιζαν όλοι την ίδια κατάσταση. Διέμεναν δηλαδή όλοι σε ξενοδοχεία και δεν γνώριζαν τα σχολεία τοποθέτησής τους.

2ον)  Να δοθεί αποζημίωση και τα έξοδα διαμονής για ολόκληρη την περίοδο πραγματοποίησης των ΠΕΚ που αφορά και το Σαββατοκύριακο 30 και 31 Αυγούστου.

3ον)  Οι αποζημιώσεις πρέπει να καταβληθούν ομοίως και στους αναπληρωτές συναδέλφους που παρακολούθησαν ΠΕΚ.

4ον)  Οι καταβολή τον αποζημιώσεων πρέπει να γίνει με τον πρώτο μισθό που δεν πρέπει να καθυστερήσει όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.

5ον)  Να αποζημιωθούν τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής εισαγωγικής επιμόρφωσης στη Ρόδο, που οργάνωσαν το πρόγραμμα και χωρίς τις προσπάθειες τους είναι αμφίβολο αν θα γινόταν η εισαγωγική επιμόρφωση.

Τέλος, μέχρι την ριζική και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, η πολιτεία οφείλει :

1ον)  Να αναπτύξει τουλάχιστον στη πρωτεύουσα του νομού μας επαρκή υποδομή για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

2ον)  Να αναπτύξει μηχανισμούς υποδοχής και ενημέρωσης των νεοδιόριστων συναδέλφων.

3ον)  Να πάψει να μεταχειρίζεται το νομό μας σαν κέντρο ρουσφετολογικής "διακίνησης εκπαιδευτικών" με παράνομες μεταθέσεις και αποσπάσεις και να θεσμοθετήσει ισχυρά κίνητρά για την παραμονή των εκπαιδευτικών στη περιοχή μας.

 

Για το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕΔ

 

       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ   

 

 

     Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ                                                                   Β.  ΖΗΚΑΣ

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.09.2008 14:35:01
 
Αναγνώσθηκε 358 φορές