Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Βρισκόμαστε όλοι οι εκπαιδευτικοί σιωπηροί μάρτυρες μιας πρωτοφανούς υποβάθμισης και απαξίωσης της εκπαίδευσης στη χώρα μας με οδυνηρά αποτελέσματα.

Ο κάθε καλοπροαίρετος παρατηρητής των θεμάτων της εκπαίδευσης διακρίνει σήμερα να μεγαλώνει το ποιοτικό χάσμα που χωρίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα από τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Το σχολείο από πολύ καιρό έχει πάψει να παρακολουθεί τις κοινωνικές αλλαγές περιθωριοποιείται και απομακρύνεται από τα σύγχρονα κοινωνικοικονομικά προβλήματα και δεν προσφέρει την απαραίτητη σύγχρονη μόρφωση  ούτε τα απαραίτητα βιοποριστικά εφόδια που χρειάζεται ο σύγχρονος νέος για να εισέλθει στη σύγχρονη αγορά εργασίας.

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμένει προσκολλημένο στο παρελθόν και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που βρισκόμαστε σε ευθεία αντίθεση με όσα συμβαίνουν στον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό χώρο.

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα ταλανίζεται από καιρό με μια βαθύτατη κρίση σε όλες τις βαθμίδες της.

Ειδικότερα ο ευαίσθητος χώρος της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον οποίο υπηρετούμε, δοκιμάζεται περισσότερο από μια βαθύτατη δομική-υπαρξιακή κρίση και πλήττεται περισσότερο από κάθε άλλη βαθμίδα της εκπαίδευσης . Ο κίνδυνος αλλοτρίωσης της και ο κίνδυνος εξοβελισμού της από την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι πλέον ορατοί.

Είναι αλήθεια ότι η κατάσταση της  ΤΕΕ στην Ελλάδα δεν ήταν ποτέ ανθηρή. Όμως μετά την ψήφιση του Ν. 3475/2006 έχουμε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μια θλιβερή πραγματικότητα, ότι δηλαδή ουδέποτε στο παρελθόν δεν εγκατέλειψαν τόσοι πολλοί μαθητές την ΤΕΕ και δεν κρίθηκαν τόσοι πολλοί καθηγητές υπεράριθμοι σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Πολιτικές ευθύνες αναμφισβήτητα  υπάρχουν και είναι διαχρονικές και σοβαρές. Οι εκάστοτε κυβερνώντες δεν μπόρεσαν να αναδείξουν την αξία και χρησιμότητα της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης η οποία αποτελεί μια οργανική και λειτουργική συνιστώσα της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μια σύγχρονη αναβαθμισμένη  τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα θα μπορούσε να επιλύσει σωρεία προβλημάτων της εκπαίδευσης της κοινωνίας και της οικονομίας αποτελεί μακρινό όνειρο διότι οι κυβερνώντες, όπως πάντα, έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους σε ότι είναι επικοινωνιακά ενδιαφέρον, πανελλαδικές εξετάσεις, τριτοβάθμια εκπαίδευση κλπ. Το ότι υπάρχει και λειτουργεί η εγκαταλειμμένη δημόσια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στον «πατριωτισμό» των εκπαιδευτικών λειτουργών της. 

Οι ευθύνες για την κατάσταση αυτή δεν είναι μόνο πολιτικές αλλά καταμερίζονται και στα συνδικαλιστικά όργανα των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την ΟΛΜΕ και την ΟΛΤΕΕ.

Η ΟΛΜΕ αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει την τεχνική εκπαίδευση σαν ξένο σώμα. Από χρόνια έχει ταχθεί εναντίον του διπλού σχολικού δικτύου (γενικό λύκειο, επαγγελματικό λύκειο) αγνοώντας ότι όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακολουθούν αυτό το εκπαιδευτικό μοντέλο το οποίο εφαρμόζεται και στη χώρα μας πριν πολλές δεκαετίες. Είναι φανερό ότι οι ιδεοληψίες και οι συντεχνίες έχουν δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα στους κόλπους της ΟΛΜΕ για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ότι τότε που η ΟΛΜΕ πολεμούσε μετά μανίας το νέο θεσμό των ΤΕΕ είχαμε τριπλάσιους μαθητές από σήμερα και δεν ήταν κανένας υπεράριθμος, ενώ σήμερα οι υπεράριθμοι μετρούνται με τετραψήφιο αριθμό. Η ΟΛΜΕ μετά από μακρόχρονες διακηρύξεις «υπέρ» της τεχνικής εκπαίδευσης, κατέληξε πρόσφατα να ζητά την κατάργησή της από όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να ζητά «δωδεκάχρονη δημόσια γενική εκπαίδευση».

Η ΟΛΤΕΕ που παρουσιάζει από χρόνια σοβαρό οργανωτικό πρόβλημα, κατά τη διετία που πέρασε είχε μια μεγάλη ευκαιρία να συνεχίσει το οργανωτικό της έργο  που έγινε την περίοδο 2004-2006 και να ιδρύσει ΕΛΤΕΕ σε όλη την Ελλάδα. Το σημερινό Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ δεν αντέδρασε σθεναρά στην κατάσταση ημιδιάλυσης της ΤΕΕ και φάνηκε κατώτερο των περιστάσεων. Με την τακτική του απέδειξε το αυταπόδεικτο, ότι δηλ. τα προβλήματα δεν λύνονται εξ΄ αποστάσεως με κλειστά γραφεία, τηλεσυννοήσεις και τηλεδιασκέψεις.

Μπροστά σ΄ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση εμείς οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ ορθώνουμε το ανάστημά μας και συσπειρωνόμαστε στην κίνηση ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, σε ένα υγιή και ανεξάρτητο πόλο αντίδρασης στην αποσύνθεση της ΤΕΕ με εποικοδομητικές προτάσεις και πρόγραμμα δράσης.

 

Το πλαίσιο αρχών και θέσεων που διέπει την κίνησή μας είναι το ακόλουθο:

1. Η κίνηση στοχεύει στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας.

2. Η κίνησή μας δεν έχει χαρακτήρα συνδικαλιστικής παράταξης με κομματικές εξαρτήσεις και δεν πρόσκειται ιδεολογικά σε κανένα κόμμα.

3. Είμαστε διαμετρικά αντίθετοι με την νοοτροπία, τις τακτικές και τις μεθόδους που ακολουθούν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τις οποίες θεωρούμε ότι φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση, ιδίως την τεχνική επαγγελματική. Πιστεύουμε και θα αγωνιστούμε γι΄ αυτό σε ένα υγιές, ακηδεμόνευτο και ακομμάτιστο συνδικαλιστικό κίνημα στο χώρο της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες αυτού του αγώνα, αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι η πλειοψηφία των καθηγητών της ΤΕΕ δεν θέλει τον κομματικό συνδικαλισμό και δεν έχει διαβρωθεί από αυτόν, πονάει από την κατάσταση που επικρατεί στην ΤΕΕ και δεν μπορεί να βρει συνδικαλιστική ανταπόκριση και βοήθεια.

4. Η εκπαιδευτική μας πρόταση για την ΤΕΕ είναι: Ένα σχολείο, λύκειο, με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:

·   Τεχνολογικό χαρακτήρα (αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος ΕΠΑΛ με ενίσχυση των μαθημάτων ειδικότητας),

·   Διέξοδο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση  με ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις και με αυξημένους συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα ειδικότητας,

·   Μεταδευτεροβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση με σπουδές ενός έτους για την απόκτηση πτυχίου επιπέδου Γ,

·   Σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας,

·   Λειτουργία όλων των ειδικοτήτων που υπήρχαν σε ΤΕΛ, ΤΕΣ, ΤΕΕ.

Η εκπαιδευτική μας πρόταση είναι ολοκληρωμένη και θα παρουσιαστεί στο συνέδριο της ΟΛΤΕΕ 19-20/9/08 στη Λάρισα.

5. Στα εργασιακά θέματα η θέση μας είναι:

·   Καμία κατάργηση σχολικής μονάδας ΤΕΕ.

·   Καμία μετακίνηση καθηγητών χωρίς τη θέλησή τους. Οι όποιες υπεραρθμίες να καλυφτούν με ετήσια επιμόρφωση, με τη λειτουργία ενός επιπλέον έτους σπουδών μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (πτυχίο επιπέδου Γ) κλπ.  Για τα γενικότερα οικονομικά – συνταξιοδοτικά αιτήματα συμφωνούμε με το διεκδικητικό πλαίσιο της ΑΔΕΔΥ και επιφυλασσόμαστε για μεγαλύτερες και συγκεκριμένες διεκδικήσεις.

6. Αποτελεί θέση μας ότι, η αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης περνάει αναγκαστικά και μέσα από την διοικητική αναβάθμιση της ΤΕΕ με πρώτο βήμα την ίδρυση και  λειτουργία Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ.

7. Η λειτουργία του Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ δεν μπορεί να συνεχίσει όπως μέχρι σήμερα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι:

·   Το γραφείο της ΟΛΤΕΕ πρέπει να λειτουργεί σε καθημερινή βάση ώστε οι συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα να βρίσκουν ένα σημείο αναφοράς προκειμένου να δρομολογούν την επίλυση των αιτημάτων τους.

·   Το νέο Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ πρέπει να αποδυθεί σε οργανωτικό αγώνα προκειμένου να ιδρυθούν ΕΛΤΕΕ σε όλη την Ελλάδα. Το παράδειγμα του απερχόμενου Δ.Σ. το οποίο για δυο χρόνια δεν έκανε επισκέψεις και δεν ίδρυσε καμία ΕΛΤΕΕ δεν πρέπει να επαναληφτεί.

·   Χρειάζονται αλλαγές στο καταστατικό της ΟΛΤΕΕ με κυριότερη εκείνη που προβλέπει συμμετοχή εξ΄ αποστάσεως μελών του Δ.Σ. στις συνεδριάσεις του, με τηλεδιάσκεψη. Διευκρινίζουμε ότι η Γ.Σ. της ΟΛΤΕΕ (19-20/9/08) δεν μπορεί να γίνει αναθεωρητική διότι  δεν υπάρχει σχετική απόφαση προηγούμενης Γ.Σ., ούτε απόφαση του παρόντος Δ.Σ. όπως προβλέπεται από το καταστατικό άρθρο 49 παρ. 2.

 

Η διακήρυξη αρχών – θέσεων που αναφέραμε συντάχτηκε και κοινοποιείται από εκπαιδευτικούς που συνδικαλιζόμαστε στο χώρο της ΟΛΤΕΕ, ανησυχούμε έντονα για το μέλλον της ΤΕΕ και ευελπιστούμε σε ένα καλύτερο συνδικαλιστικό όργανο της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Οι συνάδελφοι που ανήκουν στην κίνησή μας και θα λάβουν μέρος στις εκλογές για το Δ.Σ. και την Ε.Ε. της ΟΛΤΕΕ καθώς και αντιπρόσωποι για την ΑΔΕΔΥ είναι οι εξής:

 

 

 



 Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

 

ΕΚΛΟΓΕΣ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008

 

 

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΚΑΡΑΜΠΑΓΛΙΔΟΥ ΑΝΘΗ

ΚΑΡΑΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΚΟΛΟΝΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΩΣΤΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

ΛΙΝΤΖΕΡΗ ΠΕΝΝΥ

ΜΑΝΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΜΕΓΑΡΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΜΟΣΚΟΒΑΚΗ ΕΥΗ

ΜΠΑΝΤΟΥΒΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΝΤΑΒΟΥ ΙΩΑΝΝΑ

ΣΙΜΟΥ ΕΥΗ

ΣΤΑΘΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΡΟΥΛΛΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΦΑΡΑΣΟΓΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

 

ΔΟΥΡΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ

ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΤΣΕΡΩΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.09.2008 18:55:01
 
Αναγνώσθηκε 886 φορές