Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2 Αθήνα, 17.07.2008

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr

ΠΡΟΣ:

- τον Υπουργό Εθν. Παιδείας

και Θρησκευμάτων

κ. Ευρ. Στυλιανίδη

- τον Υφυπουργό Εθν. Παιδείας και

Θρησκευμάτων

- κ. Ανδρ. Λυκουρέντζο

- τον Γεν. Γραμματέα

του ΥΠΕΠΘ

κ. Δ. Πλατή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

- Ειδικό Γραμματέα Παιδείας

Ομογενών και Διαπολιτισμικής

Εκπ/σης

ΘΕΜΑ: Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό

Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

Η παρεχόμενη ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό αποτελεί

αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας στους απόδημους Έλληνες. Σκοπός της

πρέπει να είναι και η απόκτηση από τους μαθητές των αναγκαίων γνώσεων και

δεξιοτήτων για να μπορούν να σταδιοδρομήσουν με επιτυχία στις σύγχρονες

κοινωνίες καθώς και στη χώρα υποδοχής τους και ταυτόχρονα να διατηρήσουν

τη γλωσσική και πολιτισμική τους ταυτότητα.

Για την επίτευξη αυτών των σκοπών κρίσιμης σημασίας ευθύνη έχουν

αναλάβει οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν

με επάρκεια στην αποστολή τους, αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες και

πολλά προβλήματα. Για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Γερμανία,

ειδικότερα, τα προβλήματα είναι περισσότερα λόγω της διαφορετικής

εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται σε κάθε κρατίδιο.

Πρόσφατα, σε παγγερμανική «συνδιάσκεψη» των ΕΛΜΕ οι εκπαιδευτικοί

που υπηρετούν σε σχολεία της Γερμανίας, κατέγραψαν, για άλλη μια φορά,

αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ξεχωρίζουν η έλλειψη επιμόρφωσής

τους, οικονομικά και άλλα εργασιακά θέματά τους, η ανάγκη αναβάθμισης των

σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου που παρέχουν, γεγονός που

συνδέεται με τα προγραμμάτων σπουδών, το διδακτικό υλικό, τις μεθόδους

διδασκαλίας κ.α.

2

Η ΟΛΜΕ έχει επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη αλλαγής του

υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν.2413/96) που διέπει τη δομή, τη λειτουργία

και το περιεχόμενο της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Άμεσα, επιβάλλεται να επανεξεταστούν η δομή και η δημοκρατική

λειτουργία της διοίκησης, το πλέγμα των υπηρεσιακών μεταβολών των

εκπαιδευτικών, καθώς και όλες οι σχετικές _f1__διαδικασίες, με στόχο να

καταστούν διαφανείς, αξιοκρατικές, αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο πρέπει να ρυθμίζονται και τα ζητήματα όπως,

χαρακτηρισμός και κάλυψη των κενών θέσεων, αποσπάσεις, παρατάσεις

αποσπάσεων, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, επιλογή και καθήκοντα διευθυντών

και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, Συντονιστών Εκπαίδευσης (κριτήρια,

διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους, καθήκοντα και αρμοδιότητες), και

αρμοδιότητες του ΕΠΥΣΔΕ.

Η αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προσλαμβάνει επείγοντα

χαρακτήρα, αν ληφθούν υπόψη και τα εξής:

Παρά το γεγονός ότι η ΟΛΜΕ έχει, πολλές φορές, επισημάνει και

καταγγείλει τεκμηριωμένα παράνομες αποσπάσεις και παρατάσεις

αποσπάσεων καθηγητών σε σχολεία της Γερμανίας, όπως επίσης αυθαίρετες

ενέργειες και αυταρχικές συμπεριφορές των Συντονιστών Εκπαίδευσης, το

ΥΠΕΠΘ δεν ασχολήθηκε με τις υποθέσεις αυτές. Τήρησε, αντιθέτως,

αποστάσεις και επέδειξε ασύγγνωστη αδιαφορία. Με τον τρόπο αυτό, όμως,

ενθάρρυνε τους Συντονιστές Εκπαίδευσης να ενεργούν σαν τοπικοί κομματικοί

παράγοντες που επιδιώκουν τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την

προώθηση ρουσφετολογικών και πελατειακών σχέσεων!

Σε όλα αυτά αθροίζεται, ως επιπλέον αρνητική συνθήκη, και η εμμονή της

πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να περιορίζεται στη διαχείριση

προβλημάτων της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού και να μην

αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για ουσιαστικές αλλαγές που θα μπορούσαν να

οδηγήσουν στη βελτίωσή της.

Ύστερα από τα παραπάνω, ζητούμε:

1. να ορίσετε χρονοδιάγραμμα συζητήσεων με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για την

αναγκαία βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (ν. 2413/96, « Η

ελληνική παιδεία στο εξωτερικό, η διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες

διατάξεις»).

2. Άμεσα να προωθήσετε τα παρακάτω μέτρα:

α. ενίσχυση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης στα σχολεία του εξωτερικού

με την εφαρμογή σε κάθε σχολική μονάδα των θεσμών της ενισχυτικής

διδασκαλίας (Γυμνάσια) και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης (Λύκεια) . Για

όσο διάστημα εφαρμόζεται στα Λύκεια της Γερμανίας το ίδιο αναλυτικό

πρόγραμμα με αυτό που εφαρμόζεται στην Ελλάδα, πρέπει να δημιουργηθεί

και να λειτουργήσει και τεχνολογική κατεύθυνση (λειτουργούν μόνο θετική και

θεωρητική κατεύθυνση).

3

β. Ο διορισμός ομογενών αδιόριστων εκπαιδευτικών σε σχολεία της

Γερμανίας και μάλιστα με την διαδικασία διορισμού τους που σήμερα

εφαρμόζεται, παρουσιάζει προβλήματα και δικαίως αμφισβητείται. Τις

περισσότερες φορές γίνεται κατάχρηση της ιδιότητας του ομογενούς με

διάφορους τρόπους. Υπάρχουν ομογενείς που αφού διορισθούν και

αποκτήσουν, σύμφωνα με τον γερμανικό νόμο, την μονιμότητα διεκδικούν

θέση εκπαιδευτικού σε σχολεία στην Ελλάδα σαν παλιννοστούντες,

παρακάμπτοντας έτσι την διαδικασία διορισμού που εφαρμόζεται στη χώρα μας.

Προτείνουμε οι ομογενείς εκπαιδευτικοί να διορίζονται στην Ελλάδα με τις

διαδικασίες που προβλέπονται για όλους τους εκπαιδευτικούς και ακολούθως να

αποσπώνται σε σχολεία της Γερμανίας.

γ. Να εφαρμόζονται οι διακοπές (θερινές, εορτών κ.λ.π.) των καθηγητών όπως

ορίζει η νομοθεσία της αλλοδαπής (κάθε ομοσπονδιακού κρατιδίου χωριστά)

χωρίς καμιά διαφοροποίηση και χωρίς καμιά περικοπή.

δ. Με νομοθετική ρύθμιση και σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, να ορισθούν

επακριβώς οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των Συντονιστών εκπαίδευσης

και του ΕΠΥΣΔΕ Γερμανίας.

ε. Να δημιουργηθεί ένα αδιάβλητο, αντικειμενικό και δίκαιο θεσμικό πλαίσιο

για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μετακινήσεις,

παρατάσεις αποσπάσεων, επιλογές διευθυντών και Υποδιευθυντών).

στ. Οι πίνακες όλων των πραγματικών κενών να καταρτίζονται έγκαιρα, να

ελέγχονται και να εγκρίνονται από το ΕΠΥΣΔΕ.

ζ. Να χορηγηθεί στους εκπαιδευτικούς, χωρίς καμιά άλλη καθυστέρηση, η

υπεσχημένη από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αύξηση του επιμισθίου (9%)

τους. Ο εμπαιγμός των εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας και το

Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να σταματήσει.

η. Μείωση του ποσοστού φορολόγησης του επιμισθίου από 15 % σε 5 % όπως

ισχύει για όλους τους αποσπασμένους υπαλλήλους στο εξωτερικό.

Θεωρούμε, τέλος, απαράδεκτο το γεγονός της μεγάλης μείωσης των

πραγματικών κενών θέσεων για αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία της

Γερμανίας ενόψει τη νέας σχολικής χρονιάς, προκειμένου να καλυφθούν αυτά

από ομογενείς εκπαιδευτικούς με αμφισβητούμενη τη διαδικασία διορισμού

τους. Απαιτούμε όλα τα πραγματικά κενά στις σχολικές μονάδες να

καλυφθούν από εκπαιδευτικούς που περιλαμβάνονται στους αξιολογικούς

πίνακες αποσπάσεων στο εξωτερικό για το 2008-09.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.07.2008 11:10:01
 
Αναγνώσθηκε 374 φορές