Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΛ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

 

 

ΚΩΝ. ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΙΤΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ

Email:Kadrian@freemail.gr

 

 

Αλλαγή πορείας και επιστροφή στο παρελθόν (ΤΕΕ και ΤΕΛ) έκανε το υπουργείο παιδείας με την αναγγελία του νέου τρόπου εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, αφού προηγουμένως με την πολιτική του στο χώρο της ΤΕΕ προκάλεσε μαζική φυγή των μαθητών από την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Με το αριθμ.  Αρ. Πρωτ. 82130/Γ2/24-6-08 έγγραφό του ΥΠΕΠΘ ζητείται με ευθύνη των  «προϊσταμένων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» και των  Διευθυντών  ΕΠΑΛ, να λάβουν γνώση οι μαθητές για τον τρόπο εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.

Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνει στους μαθητές που είναι απόντες από τα σχολεία, ενώ θα έπρεπε, αν υπήρχε στοιχειώδης σεβασμός προς τους μαθητές τους γονείς τους και τους καθηγητές, αυτό να έχει γίνει πριν 2 χρόνια όταν δηλ. οι μαθητές αυτοί έπρεπε να διαλέξουν τον τύπο σχολείου που θα ακολουθήσουν.

Με την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση και το αλαλούμ που δημιουργήθηκε στην ΤΕΕ, και με κυριότερο χαρακτηριστικό την απομάκρυνση των μαθητών,  αποδεικνύεται η αποτυχία της κυβερνητικής «μεταρρύθμισης» στο χώρο της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ο τρόπος εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είχε θεσμοθετηθεί αρχικά με το Ν. 3475/2006 και προβλεπόταν να είναι ενιαίος με εκείνον του γενικού λυκείου. Λίγους μήνες αργότερα στις 5/2/2007 το υπουργείο παιδείας δια στόματος υπουργού και του αρμόδιου υφυπουργού ανακοινώνει διαφορετικό τρόπο εισαγωγής στα ΑΤΕΙ από εκείνον που προβλέπει ο νόμος 3475/2006 τον οποίο  η ίδια κυβέρνηση ψήφισε, καθιερώνοντας ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις και ειδικά ποσοστά εισαγωγής κάτι που ρητά είχε αποκλείσει η κυβέρνηση κατά την ψήφιση του νόμου. Οι αλλαγές αφορούν τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΤΕΙ, για τα οποία ενδιαφέρεται η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της ΤΕΕ που πρόκειται να συνεχίσει σπουδές και συνεπώς το θέμα αυτό είναι μείζον για την πορεία της τεχνικής εκπαίδευσης.

Ο σπουδαιότερος λόγος που ανάγκασε το υπουργείο να κάνει στροφή 180 μοιρών είναι η μαζική φυγή των μαθητών από την τεχνική εκπαίδευση που διαπιστώθηκε με τη λήξη των εγγραφών του σχολ. έτους 2006-2007. Ο νέος τρόπος εισαγωγής προέβλεπε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις στα μαθηματικά (συντ. 2), 1ο μάθημα ειδικότητας (συντ. 4), 2ο μάθημα ειδικότητας (συντ. 4). Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε θετική από κάθε καλοπροαίρετο παρατηρητή διότι τα μαθήματα ειδικότητας είναι πιο «οικεία» στους μαθητές και επιπλέον είχαν και αυξημένο συντελεστή βαρύτητας. Το ειδικό ποσοστό εισαγωγής ανακοινώθηκε ότι θα είναι αρχικά ίδιο με εκείνο των ΤΕΕ. Ο τρόπος αυτός ανακοινώθηκε επισήμως σε μαθητές και γονείς της Α΄ και της Β΄ τάξης ΕΠΑΛ και  τώρα με την επικείμενη νέα ρύθμιση το σύστημα αλλάζει προς το δυσμενέστερο  για τους μαθητές.

Αυτές οι απαράδεκτες παλινδρομήσεις αποδεικνύουν ότι τα ΤΕΕ  καταργήθηκαν βιαστικά, δεν έγινε αξιολόγησή τους και οι αλλαγές που γίνονται είναι χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό.

 

Παραθέτουμε το σχετικό έγγραφο του ΥΠΕΠΘ.

 

                         ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

 

                     

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

Βαθμός Ασφαλείας:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚEYMAΤΩΝ

 

Μαρούσι,              2008

Αρ. Πρωτ. 82130/Γ2/24-6-08

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ Β΄

 

Ταχ. Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37

Τ.Κ.: 151 80 Μαρούσι

Πληροφορίες: Ζ.Παπαεμανουήλ

Τηλ.: 210 34.42.228

Fax:  210 34.42.228

e-mail: tee@ypepth.gr

     Ιστοσελίδα:http://www.ypepth.gr/tee.html

 

 

 

Βαθμός Προτεραιότητας

 

Προς:

1. Περιφερειακές Δ/νσεις 

    Π.Ε. και Δ.Ε. Έδρες τους

2. Δ/νσεις Δ.Ε.

    της χώρας. Έδρες τους

3. Γραφεία Ε.Ε. (μέσω  

    Δ/νσεων Δ.Ε.)

4. Γραφεία Σχολικών Συμβούλων       

    (μέσω Δ/νσεων Δ.Ε.)

5. ΕΠΑ.Λ. της χώρας (μέσω Γρ. Ε.Ε.)

6. Σιβιτανίδειος Σχολή (Θεσσαλονίκης  

    150, 176 10 Καλλιθέα)

 

Κοιν.:

1.        Δ/νση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπ/σής /Τμήμα Α΄

2.        Δ/νση Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων

3.        Δ/νση Ιδιωτικής Εκπ/σης

4.        Δ/νση Εκκλησιαστικής Εκπ/σης και    Θρησκευτικής Αγωγής

5.        Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 

       Τμήμα Β΄

 

 

ΘΕΜΑ : «Καθορισμός Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικών Λυκείων – Εξεταζόμενα μαθήματα».

 

          Σας γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά σε νομοθετική ρύθμιση σχετικά με την πρόσβαση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην οποία προβλέπονται τα εξής:

 

Α. ΚΑΤΟΧΟΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Οι κάτοχοι απολυτηρίου ημερήσιου ΕΠΑ.Λ έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είτε επιλέγοντας τις πανελλαδικές εξετάσεις όπου εξετάζονται με τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου είτε τις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή κυρίως σε σχολές και τμήματα του Τεχνολογικού τομέα.

α) Πρώτη δυνατότητα: Οι κάτοχοι απολυτηρίου ημερήσιου ΕΠΑ.Λ μπορούν να συμμετέχουν σε πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή σε όλα τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που εισάγονται και οι κάτοχοι απολυτηρίου ημερήσιου Γενικού Λυκείου. Οι προαναφερθέντες θα εξετάζονται σε μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικότητας σε ίσο αριθμό με τα εξεταζόμενα για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου.

Ειδικότερα: Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε έξι (6) μαθήματα, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) είναι γενικής παιδείας και τα δύο (2) ειδικότητας. Τα μαθήματα γενικής παιδείας εξετάζονται σε κοινά θέματα και για τους δύο τύπους Λυκείων. Ειδικά για την εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα του 5ου επιστημονικού πεδίου, οι υποψήφιοι εξετάζονται σε επτά (7) μαθήματα.

  • Η κατανομή των τμημάτων των σχολών στα πέντε (5) επιστημονικά πεδία είναι ίδια για τους υποψηφίους και των δύο τύπων Λυκείων.
  • Οι συντελεστές βαρύτητας στα κοινά εξεταζόμενα μαθήματα είναι ίδιοι.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά πεδίο με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας καθορίζονται ως εξής:

Επιστημονικό πεδίο 1 «Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες»

Μαθήματα

  1. Μαθηματικά ΙΙ
  2. Φυσική ΙΙ
  3. Μάθημα Ειδικότητας
  4. Μάθημα Ειδικότητας
  5. Νεοελληνική Γλώσσα (συντελεστής βαρύτητας 0,9)
  6. Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου (Μάθημα Επιλογής συντελεστής βαρύτητας 0,4) 

Επιστημονικό πεδίο 2 «Θετικές Επιστήμες»

Μαθήματα

  1. Μαθηματικά ΙΙ (συντελεστής βαρύτητας 1,3)
  2. Φυσική ΙΙ (συντελεστής βαρύτητας 0,7)
  3. Μάθημα Ειδικότητας
  4. Μάθημα Ειδικότητας
  5. Νεοελληνική Γλώσσα
  6. Μάθημα Επιλογής

Επιστημονικό πεδίο 3 «Επιστήμες Υγείας»

Μαθήματα

  1. Μαθηματικά ΙΙ
  2. Φυσική ΙΙ
  3. Μάθημα Ειδικότητας
  4. Μάθημα Ειδικότητας
  5. Νεοελληνική Γλώσσα (συντελεστής βαρύτητας 0,4)
  6. Βιολογία Ι (Μάθημα Επιλογής συντελεστής βαρύτητας 0,9) ή

           Βιολογία ΙΙ (Μάθημα Επιλογής συντελεστής βαρύτητας 1,3)

Επιστημονικό πεδίο 4 «Τεχνολογικές Επιστήμες»

Μαθήματα

  1. Μαθηματικά ΙΙ (συντελεστής βαρύτητας 1,3)
  2. Φυσική ΙΙ (συντελεστής βαρύτητας 0,7)
  3. Μάθημα Ειδικότητας
  4. Μάθημα Ειδικότητας
  5. Νεοελληνική Γλώσσα
  6. Μάθημα Επιλογής

Επιστημονικού  πεδίου 5 «Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης»

Μαθήματα

  1. Μαθηματικά ΙΙ (χωρίς συντελεστή βαρύτητας)
  2. Φυσική ΙΙ (χωρίς συντελεστή βαρύτητας)
  3. Μάθημα ειδικότητας (χωρίς συντελεστή βαρύτητας)
  4. Μάθημα ειδικότητας (χωρίς συντελεστή βαρύτητας)
  5. Νεοελληνική Γλώσσα (χωρίς συντελεστή βαρύτητας)
  6. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Μάθημα επιλογής με συντελεστή βαρύτητας 0,7)
  7. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Μάθημα επιλογής με συντελεστή βαρύτητας 1,3)

 

Τα εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας  καθορίζονται ως εξής:

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

Στοιχεία Μηχανών

Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

Εγκαταστάσεις Ψύξης

Εγκαταστάσεις Κλιματισμού

ΤΟΜΕΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Στοιχεία Μηχανών

Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ

ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Ηλεκτροτεχνία

Ηλεκτρικές Μηχανές

ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ

Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες

Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες

Συστήματα Ψηφιακών Ηλεκτρονικών

ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

Αρχιτεκτονικό Σχέδιο

Οικοδομική

ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Γραφιστικές Εφαρμογές

Τεχνολογία Εκτυπώσεων

 

ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ

Δομημένος Προγραμματισμός

Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ

ΤΟΜΕΑΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΙΙ

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

Στοιχεία Παθολογίας

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ

Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Στοιχεία Αιματολογίας-Αιμοδοσίας

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ

ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

Φυτική Παραγωγή

Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων

Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΕΡΓΩΝ ΤΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ανθοκηπευτικές Καλλιέργειες

Διαμόρφωση Τοπίου

 

ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Ναυσιπλοϊα ΙΙ

Μεταφορά Φορτίων

 ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ:  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Μηχανές Πλοίου Ι

Βοηθητικά Μηχανήματα ΙΙ

 

β) Δεύτερη δυνατότητα: Οι υποψήφιοι μπορούν να συμμετέχουν σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή αποκλειστικά και μόνο σε τμήματα και σε σχολές των Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Τ.Ε.Ι), της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)  στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων (Α.Σ.Τ.Ε) των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, στις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, σε ποσοστό θέσεων που ορίζεται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του συναρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού.

Ειδικότερα:

Τα εξεταζόμενα μαθήματα  ορίζονται σε τέσσερα (4) εκ των οποίων τα «Μαθηματικά Ι» και η  «Νεοελληνική Γλώσσα» είναι κοινά για όλους τους υποψήφιους ενώ τα δύο (2) μαθήματα ειδικότητας είναι ίδια και κοινά με όσα ορίζονται στα εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας για την πρώτη δυνατότητα. Τα θέματα εξετάσεων των δύο (2) μαθημάτων ειδικότητας είναι κοινά για  τους υποψηφίους της πρώτης και της δεύτερης δυνατότητας πρόσβασης.

 

Β. ΚΑΤΟΧΟΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

α) Πρώτη δυνατότητα: Οι κάτοχοι απολυτηρίου εσπερινού ΕΠΑ.Λ μπορούν να συμμετέχουν σε πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή σε όλα τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που εισάγονται και οι κάτοχοι απολυτηρίου εσπερινού Γενικού Λυκείου. Οι προαναφερθέντες θα εξετάζονται σε μαθήματα γενικής και επαγγελματικής παιδείας σε ίσο αριθμό με τα εξεταζόμενα για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου και διεκδικούν τις ίδιες θέσεις με όσους εξετάζονται πανελλαδικά το ίδιο έτος σε μαθήματα της τελευταίας τάξης του εσπερινού Γενικού Λυκείου. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε έξι (6) μαθήματα, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) είναι γενικής παιδείας και τα δύο (2) ειδικότητας. Τα μαθήματα γενικής παιδείας εξετάζονται σε κοινά θέματα και για τους δύο τύπους Λυκείων. Ειδικά για την εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα του 5ου επιστημονικού πεδίου, οι υποψήφιοι εξετάζονται σε επτά (7) μαθήματα. Τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι ίδια με τα προαναφερθέντα μαθήματα της περίπτωσης Αα της συγκεκριμένης εγκυκλίου.

 

β) Δεύτερη δυνατότητα: Οι υποψήφιοι μπορούν να συμμετέχουν σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή αποκλειστικά και μόνο σε τμήματα και σε σχολές των Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Τ.Ε.Ι.),της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων (Α.Σ.Τ.Ε) των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και στις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, σε ποσοστό θέσεων που ορίζεται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του συναρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού. Οι υποψήφιοι αυτής της περίπτωσης εξετάζονται σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας από εκείνα που διδάσκονται στην τελευταία τάξη του εσπερινού ΕΠΑ.Λ.

Γ. ΚΑΤΟΧΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥ Β΄ΚΥΚΛΟΥ ΤΕΕ, Τ.Ε.Λ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Για τους κατόχους πτυχίου Β΄ κύκλου ΤΕΕ, πτυχίου ειδικότητας των πρώην ΤΕΛ, καθώς και πτυχίου ειδικότητας των Ναυτικών Λυκείων ισχύει ό,τι προβλέπεται για τους απόφοιτους των Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ που επιλέγουν τις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις.

Με ευθύνη των προϊσταμένων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των Διευθυντών των ΕΠΑ.Λ να λάβουν άμεσα γνώση οι μαθητές που θα φοιτήσουν στη Γ’ τάξη των ΕΠΑ.Λ κατά το σχολικό έτος 2008-2009.

                                              

                                                                                              

                                                              Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

 

 

 

Εσωτ. Διανομή:

1.       Γρ. Υπουργού

2.       Γρ. Υφυπουργού                                                      ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

3.       Γρ. Γεν. Γραμματέα

4.       Γρ. Ειδ. Γραμματέα

 

 

 

 

Οι παρατηρήσεις και εκτιμήσεις που μπορούν  να γίνουν είναι οι εξής:

 

Για την πρώτη δυνατότητα:

 

·    Οι μαθητές του ΕΠΑΛ παρακολουθούν επαγγελματικό σχολείο και όχι γενικό, συνεπώς είναι δίκαιο οι συντελεστές αυξημένης βαρύτητας να είναι στα μαθήματα ειδικότητας και όχι στα γενικά μαθήματα κατεύθυνσης όπως αναμένεται να γίνει με τη νομοθετική ρύθμιση. Το σύστημα αυτό απαιτεί από τους μαθητές του ΕΠΑΛ, που επιθυμούν να εισαχθούν (με την πρώτη δυνατότητα) στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, να είναι εξίσου καλοί στα μαθήματα γενικής παιδείας – κατεύθυνσης με τους μαθητές του γενικού λυκείου και επιπλέον να είναι καλοί και στα μαθήματα της ειδικότητας που σπουδάζουν. Δηλαδή είναι δυσκολότερη η πρόσβαση των μαθητών από τα ΕΠΑΛ σε σχέση με το γενικό λύκειο.  Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, είναι ότι οι μαθητές που επιθυμούν συνέχιση σπουδών στα πανεπιστήμια και σε οποιοδήποτε τμήμα των ΑΤΕΙ θα προτιμήσουν το γενικό λύκειο, το ποσοστό επιτυχίας των μαθητών του ΕΠΑΛ θα είναι αμελητέο και το ΕΠΑΛ, όπως συμβαίνει πάντα με την τεχνική εκπαίδευση, θα δυσφημιστεί σα σχολείο που τα παιδιά «δεν μαθαίνουν γράμματα» και θα συνεχιστεί ο φαύλος κύκλος  απαξίωσης της τεχνικής εκπαίδευσης.

·    Θα προκληθεί μια σύγχυση στους μαθητές, σε ότι αφορά τον προσανατολισμό των σπουδών τους, διότι ο βασικός στόχος που επέλεξαν επαγγελματικό σχολείο είναι η ειδικότητα, αν όμως θέλουν συνέχιση σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση τότε ο προσανατολισμός τους οφείλει να είναι στα κοινά με το γενικό λύκειο μαθήματα της γενικής παιδείας.

·    Τα εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας είναι από τα δυσκολότερα διδασκόμενα μαθήματα ειδικότητας και συνεπώς το όλο εξεταζόμενο «πακέτο μαθημάτων» μαθημάτων στις πανελλαδικές γίνεται  δυσκολότερο από το αντίστοιχο του γενικού λυκείου.

 

Για την δεύτερη  δυνατότητα:

 

·    Οι μαθητές δεν γνωρίζουν σε ποια σχολή ή τμήμα των ΑΤΕΙ έχουν δικαίωμα να εισαχθούν και ο σχεδιασμός με την προετοιμασία  θα γίνουν στο περίπου μέχρι το ΥΠΕΠΘ αποφασίσει σχετικά.

·    Τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται σε τέσσερα  από τρία ,  καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας και προκαλείται πλήρης σύγχυση στον προσανατολισμό σπουδών και προετοιμασίας των υποψηφίων.

·    Δεν έχει διευκρινιστεί, ακόμη, τι επιπέδου πτυχίο θα δίνουν τα ΕΠΑΛ, πως ακριβώς θα γίνονται οι πτυχιακές εξετάσεις ενώ οι φήμες για καθιέρωση 4ου έτους στα ΕΠΑΛ χειροτερεύουν το γενικότερο κλίμα για τους υποψήφιους της ανώτατης εκπαίδευσης.

·    Το ποσοστό θέσεων εισαγωγής δεν είναι έχει οριστεί για τα ΑΤΕΙ,  τις άλλες ανώτερες σχολές που ανήκουν στο ΥΠΕΠΘ και τις ανώτερες σχολές άλλων υπουργείων και κάθε φορά θα ορίζεται με υπουργική ή κοινή υπουργική απόφαση. Διευκρινίζεται ότι το ποσοστό αυτό για τα ΤΕΕ ήταν 15% και για τα ΤΕΛ 25%.

·    Οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου ΤΕΕ, ΤΕΛ και ναυτικών λυκείων θα πρέπει να αλλάξουν σύστημα εξετάσεων το οποίο γίνεται δυσκολότερο με την προσθήκη ενός ακόμη μαθήματος.

 

Η κατάσταση στην ΤΕΕ είναι ακόμη χειρότερη αν λάβει υπόψη κανείς το γεγονός ότι τα ΕΠΑΛ δεν έχουν δική τους βιβλιογραφία, λειτουργούν με «δανεικά» βιβλία από τα ΤΕΕ και τα γενικά λύκεια, οι καθηγητές δεν έχουν κανενός είδους επιμόρφωση στα νέα μέτρα και οι μαθητές προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα μέσα σε αυτό το δυσμενές, περιβάλλον που δημιουργήθηκε. Κατά τα άλλα η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας ενδιαφέρονται για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και προσπαθούν να στρέψουν την πλειοψηφία των μαθητών προς αυτή.

Εάν τα πράγματα είναι τόσο άσχημα, όπως τα εκθέτουμε, γεννιέται το ερώτημα τι κάνουν οι καθηγητές και τα συνδικαλιστικά τους όργανα μπροστά σε αυτή την κατάσταση;

Η ΟΛΜΕ, μετά την διακηρυγμένη θέση της ότι είναι υπέρ μιας 12χρονης υποχρεωτικής δημόσιας γενικής εκπαίδευσης, θα πρέπει να είναι ικανοποιημένη διότι η απογύμνωση της ΤΕΕ και ο εξοβελισμός της από την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση φαίνεται να βρίσκονται σε καλό δρόμο.

 Η ΟΛΤΕΕ, που εκπροσωπεί αποκλειστικά τους καθηγητές της ΤΕΕ αποδεικνύεται, με την παρούσα διοίκησή της, κατώτερη των περιστάσεων διότι θα έπρεπε να είχε αποδυθεί σε ένα σοβαρό οργανωτικό και διεκδικητικό αγώνα για τη σωτηρία της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Οι καθηγητές της ΤΕΕ είναι πικραμένοι και απογοητευμένοι. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ τους εμπαίζουν, η ΟΛΤΕΕ στη σημερινή της κατάσταση δεν μπορεί να τους υπερασπιστεί σθεναρά. Το συνέδριο και οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ γίνεται στη Λάρισα 19 και 20 Σεπτεμβρίου και αναμένεται η ΟΛΤΕΕ να γυρίσει σελίδα, οι αγκυλώσεις του παρελθόντος πρέπει να  εκλείψουν.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.06.2008 18:45:01
 
Αναγνώσθηκε 981 φορές