Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ


ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ


Προς:


*    τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κο Στυλιανίδη


*    τον Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κο Λυκουρέντζο


*    ΟΛΤΕΕ


 


 


Πολύ μελάνι έχει χυθεί για τον κατακερματισμό και τη διάσπαση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Μια μεταρρύθμιση που πραγματοποιήθηκε χωρίς προγραμματισμό, οργάνωση και υποδομή. Πρόχειρα και ανεύθυνα, χωρίς προοπτική και όραμα. Μια μεταρρύθμιση που δημιούργησε τελικά περισσότερα προβλήματα από όσα καλείται να λύσει.


Μια μεταρρύθμιση που τελικά ακυρώθηκε από την ίδια την κοινωνία και αυτό αποδεικνύεται από την μικρή προσέλευση του μαθητικού δυναμικού που αντανακλά την έλλειψη εμπιστοσύνης και την αναστάτωση που επικρατεί σε γονείς, μαθητές και στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.


Δεν θα αναπαράγουμε τις γνωστές θέσεις των συνδικαλιστικών φορέων της εκπαίδευσης για ένα ενιαίο επαγγελματικό σχολείο αλλά καλά θα ήταν να αναδειχθεί ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα που έχει ανακύψει μέσα στον κυκεώνα των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί.


Ειδικότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης όπως οι Βοηθοί Αισθητικοί και οι Βοηθοί  Φυσικοθεραπευτές, άκριτα και αναίτια τοποθετήθηκαν με Υπουργική απόφαση στις ΕΠΑ.Σ, και παρά την δια του αντιθέτου εισήγηση του Π.Ι. για την ένταξη όλων των ειδικοτήτων των πρώην Τ.Ε.Ε. στα ΕΠΑ.Λ. Μια απόφαση που δεν δικαιολογείται ούτε από το αναλυτικό πρόγραμμα ούτε από τα προγράμματα σπουδών των ειδικοτήτων αυτών.


Σκοπιμότητα ή απλά αδιαφορία και προχειρότητα?


Σε μια εποχή που το ΥΠΕΠΘ προσπαθεί να στηρίξει την Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό  Προσανατολισμό στα σχολεία, οι μαθητές και οι μαθήτριες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις ειδικότητες αυτές, αναγκάζονται να επιλέξουν μια άλλη κατεύθυνση σπουδών για να εξασφαλίσουν και το απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με σκοπό να συνεχίσουν τις σπουδές στους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και βέβαια ενάντια στις κλίσεις, στις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντά τους. Δεν είναι λίγες οι έρευνες που δείχνουν ότι ο μέσος άνθρωπος θα αλλάξει 7 επαγγέλματα κατά τη διάρκεια της ζωής του, και το ΥΠΕΠΘ αναγκάζει τους/τις εφήβους μαθητές/τριες να επιλέξουν τόσο νωρίς ανάμεσα σε αυτό που αγαπούν και στο απολυτήριο λυκείου που είναι δεμένο με την δυνατότητα και την προοπτική της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.


Είναι από όλους αναγνωρισμένο και το γνωρίζετε καλά ότι δύο από τις  παραϊατρικές ειδικότητες που ασχολούνται με τον άνθρωπο, την υγεία και την αποκατάσταση, δίνοντας μία αρκετά σημαντική χείρα βοηθείας στον επαγγελματία του χώρου, απαιτούν γνώσεις γενικής παιδείας.


Τα αντίστοιχα τμήματα, που θα οδηγούσαν, όπως μέχρι σήμερα, μαθητές και μαθήτριες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καταδικάζονται από το ΥΠΕΠΘ  στην υποβάθμιση σε επίπεδο κατάρτισης και ειδικότερα στην ιδιωτική παιδεία, στην συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού και στην απαξίωση τους στην αγορά εργασίας.


Από τις πρώτες μέρες της εφαρμογής της Υπουργικής απόφασης, σύσσωμοι οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών Αισθητικών και Φυσικοθεραπευτών έχουμε επιδοθεί σε μια χρονοβόρα και ψυχοφθόρα προσπάθεια ανακάλυψης των λόγων που οδήγησαν το ΥΠΕΠΘ στην άδικη αυτή απόφαση από τη μια, και διεκδίκησης του αυτονόητου από την άλλη, δηλαδή της ένταξης των ειδικοτήτων της Αισθητικής και της Φυσικοθεραπείας στα ΕΠΑΛ.


Το αποτέλεσμα όλων αυτών των προσπαθειών και συναντήσεων με στελέχη του ΥΠΕΠΘ αλλά και τον ίδιο τον Υφυπουργό Παιδείας Α. Λυκουρέντζο είναι: ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΘΟΥΣ που έχει συντελεστεί, αλλά ίχνος ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ και ΟΡΑΜΑΤΟΣ για αυτό που ονομάζουμε Τεχνική Εκπαίδευση. Καμία προσπάθεια, καμία διάθεση διόρθωσης των λαθών της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ.


Μη έχοντας άλλο μέσο διεκδίκησης, έχουμε προσβάλει δικαστικά την Υ.Α. και θα προσπαθήσουμε αφού πείσουμε την δικαστική εξουσία για το παράλογο, μη σύννομο και επί της ουσίας λάθος της σχετικής Υ.Α. να εξασφαλίσουμε  την είσοδο των δύο αυτών δημοφιλών ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ., αφού κάθε λογικό επιχείρημα και προσπάθεια για συζήτηση και ανάλυση των θέσεών μας με τα στελέχη του ΥΠΕΠΘ έχει αποβεί άκαρπη έως σήμερα.


Και ο λόγος της απόφασής μας είναι προφανής και τον έχουν βιώσει οι μαθητές -  οι μαθήτριες οι γονείς και κηδεμόνες οι οποίοι για δεύτερη χρονιά έρχονται στα σχολεία να πάρουν πληροφορίες και να εγγράψουν με το καλό τα παιδιά τους στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, καθώς και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Φυσικοθεραπευτές και Αισθητικοί.


Ευρισκόμενοι στην τελική ευθεία αυτού του αγώνα καθώς η προσφυγή μας εκδικάζεται την Πέμπτη 5.6.2008 στο Σ.Τ.Ε., ζητάμε έστω και την τελευταία στιγμή, την ηθική τουλάχιστον συμπαράσταση της Ομοσπονδίας μας καθώς και όλων των συνδικαλιστικών εκπαιδευτικών οργανώσεων στον δίκαιο αγώνα μας.  Δυστυχώς, όπως λέει και ο λαός μας, ό,τι ξεκινάει να χαλάει και χτυπήσει την πόρτα του διπλανού σου σίγουρα θα χτυπήσει σύντομα και την δική σου πόρτα, και πρέπει όλοι και όλες να μην σκεφτόμαστε και να ενεργούμε με αποκλειστικά συντεχνιακά κριτήρια.


 
















Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Α.Τ.Ε.



Για το Δ.Σ. του


Π.Σ.Φ.Ε.ΠΕ18.Δ.Ε.


 


O


Πρόεδρος


 


 


Η


Πρόεδρος


 


 


Τσιγκρής Ανδρέας


ΠΕ 18.04


 


Κοτινοπούλου Χαίδω


                       Πε 18.25



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.06.2008 13:19:34
 
Αναγνώσθηκε 289 φορές