Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Μπέρδεψε τους μαθητές το 4ο θέμα της Βιολογίας

Μπέρδεψε τους μαθητές το 4ο θέμα της Βιολογίας
28/5/2008

Της Χαράς Καλημέρη

Μετά την πρώτη «ψυχρολουσία» στα Μαθηματικά, πολύ δύσκολα κρίθηκαν και τα χθεσινά θέματα στη Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, που αποτελεί μάθημα - κλειδί για την εισαγωγή στις δημοφιλείς ιατρικές σχολές.

Μάλιστα, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων τόνισε ότι στο 4ο θέμα υπήρχε όρος επιστημονικά αδόκιμος που μπέρδεψε τους υποψηφίους, καθώς επιδέχεται διττή ερμηνεία. Μέλη της Ένωσης κάλεσαν δε, την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων να στείλει οδηγίες προς τα βαθμολογικά κέντρα για να μην αδικηθούν υποψήφιοι...

Την ίδια ώρα, 23 βαθμολογητές από το 37ο βαθμολογικό κέντρο εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για τα θέματα 4α και 4γ των Μαθηματικών κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι το περασμένο Σάββατο, τονίζοντας ότι «κινούνται σε λογική θεμάτων δεσμών και είναι έξω από το πνεύμα του σχολικού βιβλίου, δημιουργώντας σύγχυση στους μαθητές».

Οι βαθμολογητές μιλούν για «ακραία» θέματα που έχουν διδαχθεί μόνο σε ορισμένα φροντιστήρια και προσθέτουν πως η επιλογή αυτή αλλοιώνει τον ρόλο του σχολείου και ενισχύει περαιτέρω την παραπαιδεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμα και οι αριστούχοι δεν κατάφεραν να αποσπάσουν βαθμολογία μεγαλύτερη του 17 στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, που αποτελεί καθοριστικό μάθημα για την εισαγωγή στις πολυτεχνικές σχολές.

Δύσκολα
Ειδικότερα, τα θέματα της Βιολογίας στα οποία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης κρίθηκαν δύσκολα και πολλά με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να δίνουν «μάχη» με τον χρόνο.

«Τα θέματα στη Βιολογία θετικής κατεύθυνσης χαρακτηρίζονται από την (ιδιαίτερα επιθυμητή) προσπάθεια ανάδειξης της κριτικής προσέγγισης των μαθητών, ενώ έχουν και διαβάθμιση δυσκολίας.

Παράλληλα όμως, δεν καλύπτουν ισότιμα το εύρος της ύλης, ενώ στις εκφωνήσεις, υπάρχουν διατυπώσεις άστοχες ή και επιστημονικά αδόκιμες (4ο θέμα)» ανέφερε στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων.

Σε καλά διαβασμένους υποψηφίους απευθύνονταν, εξάλλου, τα θέματα στην Ιστορία της θεωρητικής κατεύθυνσης και στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων μάθημα στο οποίο εξετάστηκε ο πολυπληθής δεύτερος κύκλος της τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Τα θέματα επέτρεπαν στους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους να αριστεύσουν αλλά και στους μέτριους να εξασφαλίσουν τη βάση.

«Τα θέματα Ιστορίας θεωρητικής κατεύθυνσης είναι μεν διατυπωμένα με σαφήνεια, αλλά σε μεγάλο βαθμό εξειδικευμένα και δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις απαιτήσεις του μαθήματος» σχολίασε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.

Εκπαιδευτικοί τόνισαν ότι τα θέματα ήταν εύκολα από άποψη γνωστικού αντικειμένου, αλλά οι απαντήσεις που έπρεπε να δώσουν οι διαγωνιζόμενοι ήταν μεγάλες σε έκταση.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν ότι προέρχονταν από συγκεκριμένα κομμάτια κειμένου μέσα από το σχολικό βιβλίο, τα οποία οι υποψήφιοι μπορούσαν να προσδιορίσουν με ευκολία ώστε να δώσουν μια πλήρη απάντηση και να συγκεντρώσουν ικανοποιητικούς βαθμούς.




Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.05.2008 19:35:01
 
Αναγνώσθηκε 459 φορές