Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

«Κατρακυλούν» οι βάσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ

Ημερομηνία: 28/5/2008 - Σελίδα: 14
Τίτλος: «Κατρακυλούν» οι βάσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ

Πτωτική πορεία των βάσεων, που μπορεί να φτάσει και τα 500 μόρια, διαβλέπουν φροντιστές για τις πολυτεχνικές και φυσικομαθηματικές σχολές της περιφέρειας, αποδίδοντας την τάση αυτή στις πρώτες εκτιμήσεις για χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. Oι άριστες βαθμολογίες είναι ελάχιστες, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των γραπτών φτάνει μέχρι το 12 στο συγκεκριμένο μάθημα, σύμφωνα με πηγές από βαθμολογικά κέντρα. Δυσκολίες φαίνεται πως συνάντησαν χτες και οι υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης, οι οποίοι διαγωνίστηκαν στη Βιολογία, ενώ η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων κάνει λόγο για άστοχες, ασταθείς ή επιστημονικά αδόκιμες διατυπώσεις στις εκφωνήσεις του 4ου θέματος. Σε καλά προετοιμασμένους μαθητές απευθύνονταν και τα θέματα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης και των Αρχών Oργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων που τέθηκαν κατά τη χτεσινή μέρα των πανελλήνιων εξετάσεων. Στη Χημεία-Βιοχημεία της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης δεν υπήρχε ούτε ένας υποψήφιος στο νομό Θεσσαλονίκης. ( Αναλυτικά οι λύσεις των θεμάτων στις σελίδες 16 - 19).

«Βατερλό» στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης

«Oποιος πάρει πάνω από 13 πρέπει να πανηγυρίζει». Το σχόλιο αυτό έκανε έμπειρος καθηγητής αναφερόμενος στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, καθώς η πρώτη εικόνα των γραπτών των υποψηφίων καταδεικνύει χαμηλές επιδόσεις. Η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων φτάνει μέχρι το 12, ενώ τα άριστα είναι ελάχιστα.

«Πολλοί συνάδελφοι εξέφρασαν θετικά σχόλια για την ποιότητα των θεμάτων, τα οποία ήταν σαφέστατα. Θα ξεχωρίσουν οι πραγματικά άριστοι», δήλωσε ο φροντιστής, Παντελής Πιστοφίδης, εκτιμώντας ότι η πρώτη εικόνα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης μπορεί να παρασύρει 300-500 μόρια προς τα κάτω τις βάσεις στις πολυτεχνικές και φυσικομαθηματικές σχολές της περιφέρειας (και όχι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης), εάν και στα υπόλοιπα μαθήματα τεθούν θέματα παρόμοιας δυσκολίας με τα περσινά. «Φέτος έχουμε μία ιδιομορφία στις πολυτεχνικές και φυσικομαθηματικές σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου οι θέσεις είναι σαφώς μειωμένες», εξήγησε ο κ. Πιστοφίδης, ο οποίος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οριακής πτώσης και σε αυτές.

Μέτριες βαθμολογίες

στην Εκθεση

Στα μεσαία... σκαλοπάτια της βαθμολογικής κλίμακας, και ειδικότερα μεταξύ 10 και 14, φαίνεται να συσσωρεύεται το 60% των υποψηφίων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας. Στην περίληψη του κειμένου του Σεφέρη καταγράφεται απώλεια μονάδων, όπως και στην άσκηση ανάπτυξης παραγράφου, η οποία αντισταθμίζεται από τις καλές βαθμολογίες των υποψηφίων στην Εκθεση, όπως ανέφεραν βαθμολογητές.

Πέρυσι το 53% των υποψηφίων κινήθηκε στο 10 με 14,9 και το 16,6% στην κλίμακα 15 -17,9. Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε από εκπαιδευτικούς ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βόρειας Ελλάδας, Κώστας Πετρόπουλος, σε σύνολο 4.000 γραπτών, φέτος το 24%-25% βρίσκεται κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα (πέρυσι 29%) και το 12%-13% κυμαίνεται μεταξύ 15 -17,9.

Ενας στους τρεις αριστεύει στα Μαθηματικά

Γενικής Παιδείας

Περίπου 30%-34% των υποψηφίων φαίνεται να αποσπά άριστες βαθμολογίες στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, σύμφωνα με υπολογισμούς του κ. Πετρόπουλου, ο οποίος αναφέρθηκε σε δείγμα 2.500 γραπτών. «Το ποσοστό των υποψηφίων που βρίσκεται στην κλίμακα 0-9,9 δεν υπερβαίνει το 25%, ενώ πέρυσι ήταν 30%», πρόσθεσε ο κ. Πετρόπουλος.

Στη Βιολογία Γενικής Παιδείας η πλειονότητα των υποψηφίων (κοντά στο 60%) κινείται ανάμεσα στο 10 και το 17, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από βαθμολογικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας.

Βιολογία Κατεύθυνσης

Αστοχες, ασταθείς ή και επιστημονικά αδόκιμες χαρακτηρίζονται οι διατυπώσεις σε εκφωνήσεις του 4ου θέματος της Βιολογίας Κατεύθυνσης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων υπογραμμίζοντας ότι τα χτεσινά ζητούμενα δεν καλύπτουν ισότιμα το εύρος της ύλης.

«Τα θέματα χαρακτηρίζονται από την (ιδιαίτερα επιθυμητή) προσπάθεια ανάδειξης της κριτικής προσέγγισης των μαθητών, ενώ έχουν και διαβάθμιση δυσκολίας», σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.

Εξαιρετικά σαφή, αλλά δύσκολα έκρινε τα χτεσινά ερωτήματα της Βιολογίας ο καθηγητής Χρήστος Χαλκίδης, εξηγώντας ότι παρατηρείται ανισοκατανομή μονάδων, καθώς το β’ κεφάλαιο του βιβλίου δίνει αθροιστικά 45 μονάδες. Τα θέματα θεωρίας, σύμφωνα με τον ίδιο, απευθύνονταν σε καλά διαβασμένους υποψηφίους αφού απαιτούσαν πολλές λεπτομέρειες. «Το 4ο θέμα ήταν σαφές, αλλά δυσκολότερο από πέρυσι. Απαιτούσε συνδυασμό γνώσεων από τα 2ο και 6ο κεφάλαια. Πολλοί μαθητές δυσκολεύτηκαν κατά την αντιμετώπιση του ερωτήματος που αφορούσε τις πιθανές συνέπειες που μπορεί να έχει η μετάλλαξη για το πεπτίδιο», επισήμανε ο κ. Χαλκίδης. Θα ήταν σαφέστερη η διατύπωση, όπως ισχυρίστηκε, εάν αναφερόταν «στις συνέπειες που μπορεί να έχει η μετάλλαξη για τη λειτουργικότητα του πεπτιδίου». Εκτιμάται ότι φέτος θα μειωθούν τα 18άρια, τα 19άρια και τα 20άρια σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο αύξησης του ποσοστού των γραπτών που κινούνται κάτω από τη βάση.

Ιστορία Κατεύθυνσης

Τα θέματα των εξετάσεων Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι μεν διατυπωμένα με σαφήνεια, αλλά σε μεγάλο βαθμό εξειδικευμένα και δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις απαιτήσεις του μαθήματος. Την επισήμανση αυτή κάνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, η οποία τονίζει ότι στο θέμα Α.1.1 οι ερωτήσεις που αναφέρονται στην αντιστοίχιση γεγονότων με χρονολογίες δεν εξυπηρετούν την ιστορική μάθηση, αλλά την απομνημονευτική διαδικασία. «Oι ερωτήσεις Α.1.2 που αναφέρονται στην αιτιολόγηση ιστορικών γεγονότων συνδέονται επίσης με την απομνημόνευση συγκεκριμένων αποσπασμάτων από τις αντίστοιχες ενότητες του διδακτικού βιβλίου (α σ. 48 β σ. 84, γ σ. 251-253). Το ίδιο ισχύει και για τις ερωτήσεις του θέματος Α.2 με την πρόσθετη παρατήρηση ότι στο Α.2.2 ο μαθητής πρέπει να αντλήσει από μικρά αποσπάσματα δύο διαφορετικών συνεχόμενων ενοτήτων», σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση και προστίθεται: «Τα θέματα της ομάδας Β, που έχουν στόχο την αξιοποίηση των πηγών με κριτική και συνθετική προσέγγιση, δεν οδηγούν σε ικανοποιητική υλοποίηση. Oι ερωτήσεις Β.1. α και β είναι διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο ώστε δε βοηθούν στην ουσιαστική διερεύνηση του θέματος, δεδομένου ότι η αποτυχία της οικονομικής και εξωτερικής πολιτικής των κυβερνήσεων αυτής της ιστορικής περιόδου οδήγησε σε αδιέξοδο και στη λήψη πρόσθετων διορθωτικών μέτρων και όχι το αντίθετο».

Oι ερωτήσεις του θέματος Β. 2 -σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων- δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην αφήγηση ιστορικών γεγονότων και τη χρήση πρόσθετων πληροφοριών, και όχι στη συνθετική ικανότητα του μαθητή που θα μπορούσε να προωθηθεί με την κατάλληλη επεξεργασία του εύστοχου αποσπάσματος από την Ιστορία του Απ. Βακαλόπουλου.

«Τα θέματα ήταν εξαιρετικά στοχευμένα, καθώς απαιτούσαν συγκεκριμένα κομμάτια του σχολικού βιβλίου και κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης», επισήμανε ο ιστορικός Γιώργος Χρανιώτης χαρακτηρίζοντας σαφή τα ζητούμενα. «Ακόμη και στις πηγές ζητούσαν συγκεκριμένα πράγματα. Oι πηγές δεν εξυπηρετούσαν το στόχο του μαθήματος, δηλαδή τα παιδιά να συνθέσουν και να αξιολογήσουν κριτικά», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Αρχές Oργάνωσης και

Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μέτριας δυσκολίας έκρινε τα θέματα πολλαπλής επιλογής στις Αρχές Oργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων η καθηγήτρια Νατάσα Χασιώτη, η οποία τόνισε ότι οι ερωτήσεις ανάπτυξης επικεντρώθηκαν σε θέματα που είχαν τεθεί και σε προηγούμενες εξετάσεις. «Δόθηκε έμφαση στο Β’ κεφάλαιο», είπε η κ. Χασιώτη χαρακτηρίζοντας τα ζητούμενα προσιτά, αλλά όχι αναμενόμενα. Απευθύνονταν σε ένα καλά διαβασμένο μαθητή, όπως τόνισε η ίδια, πιθανολογώντας ότι το 30%-40% μπορεί να κινηθεί στο 15-17.

Νέο λιποθυμικό επεισόδιο

Μία ακόμη υποψήφια, η τρίτη στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις, διακομίστηκε χτες σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, καθώς ένιωσε έντονη αδιαθεσία μέσα σε εξεταστικό κέντρο της πόλης. Η νεαρή, αφού εισήλθε χτες νωρίς το πρωί στην αίθουσα εξέτασης του 27ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης (απέναντι από το γήπεδο του ΠΑOΚ) και άρχισε να γράφει, ένιωσε αδιαθεσία με αποτέλεσμα να ειδοποιηθούν το ΕΚΑΒ και οι γονείς της. «Συντάχθηκε ξεχωριστό πρακτικό, ώστε να μη βαθμολογηθεί το γραπτό της», επισήμανε ο προϊστάμενος του 2ου Γραφείου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Απόστολος Αποστολίδης. Η υποψήφια θα έχει τη δυνατότητα συμμετοχής στις επαναληπτικές εξετάσεις στο τέλος Ιουνίου, σύμφωνα με τους αρμοδίους.

Σύμφωνα με στοιχεία των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, το χτεσινό ποσοστό αποχής ανήλθε σε 4,92% και 4,16% αντίστοιχα.



Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.05.2008 16:55:01
 
Αναγνώσθηκε 611 φορές