Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Βιολογικό σοκ για μαθητές

Βιολογικό σοκ για μαθητές


Εξέγερση βαθμολογητών για τις ασάφειες σε ένα ζήτημα της Βιολογίας που οδήγησε πολλούς σε λάθος απάντηση. Μεγάλα σε όγκο τα θέματα της Ιστορίας
 

Αντιμέτωποι με αδιέξοδα βρέθηκαν, χθες, οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στη Βιολογία, καθώς κλήθηκαν ν απαντήσουν σε ένα ζήτημα κακοδιατυπωμένο και με ασάφειες, με αποτέλεσμα πολλοί να οδηγηθούν σε λανθασμένη λύση.

Απογοητευμένοι ήταν και αρκετοί μαθητές που έγραψαν Ιστορία, διότι τα θέματα ήταν δύσκολα και πολλά σε όγκο, ενώ στο μεταξύ συνεχίζονται οι αντιδράσεις από την πλευρά των καθηγητών δημόσιων σχολείων για την εξαιρετική δυσκολία των Μαθηματικών Κατεύθυνσης, στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές το περασμένο Σάββατο.

Οσον αφορά τη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, οι καθηγητές υπογραμμίζουν ότι το 4ο ζήτημα ήταν «άστοχο» και «επιστημονικά αδόκιμο» και θα μπορούσε να οδηγήσει τους υποψηφίους σε λανθασμένη απάντηση.

Ορισμένα εξεταστικά κέντρα ζήτησαν διευκρινίσεις, αλλά η επιτροπή των εξετάσεων δεν έδωσε και έτσι τώρα οι βιολόγοι ζητούν να δοθούν κατευθύνσεις για τη διόρθωση του συγκεκριμένου ζητήματος, ώστε να μην αδικηθούν τα παιδιά.

Για πρώτη φορά, φέτος, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι η επιτροπή -στην περίπτωση της Βιολογίας- ξέφυγε από την αυστηρή διατύπωση των θεμάτων, με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις να δημιουργήσει σύγχυση στους εξεταζομένους.

Σοβαρές δυσκολίες αντιμετώπισαν και οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στην Ιστορία, γιατί τα ζητήματα ήταν απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Πολλοί υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν ήδη από τις πρώτες ερωτήσεις και απογοητεύτηκαν, ενώ οι καθηγητές εκτιμούν ότι φέτος οι βαθμολογίες στην Ιστορία θα είναι χαμηλές.

Στη Χημεία, αλλά και στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, χωρίς όμως ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Αναλυτικά για κάθε μάθημα καθηγητές και επιστημονικές ενώσεις τόνισαν τα εξής:

Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης: Οσον αφορά το 4ο ζήτημα (για το DNA), οι βιολόγοι εκτιμούν ότι οδήγησε σε αδιέξοδο ορισμένους μαθητές, καθώς θα μπορούσαν να δοθούν δύο ερμηνείες, κάτι που η επιτροπή θα έπρεπε να προβλέψει και να προχωρήσει σε αυστηρή διατύπωση του ζητήματος, ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες. Η Ενωση Βιολόγων απέφυγε να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το 4ο ζήτημα και αρκέστηκε να υπογραμμίσει ότι στις εκφωνήσεις υπάρχουν διατυπώσεις άστοχες, ασταθείς ή και επιστημονικά αδόκιμες (4ο θέμα). Κατά τα λοιπά, η Ενωση Βιολόγων ανέφερε ότι τα θέματα είχαν διαβάθμιση δυσκολίας.

Χημεία - Βιοχημεία: Οπως αναφέρει η Ενωση Ελλήνων Χημικών, τα θέματα είναι σαφή ως προς τη διατύπωσή τους, εντός των ορίων της εξεταστέας ύλης και εξετάζουν μεγάλο τμήμα της ύλης. Ως προς τον βαθμό δυσκολίας, τα θέματα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές στο σύνολο της ύλης, χωρίς να έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης: Οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν σχεδόν από την πρώτη ερώτηση και απογοητεύτηκαν. Στη συνέχεια είχαν ν αντιμετωπίσουν ακόμη δυσκολότερες ερωτήσεις και ταυτόχρονα ήρθαν αντιμέτωποι με τον χρόνο, καθώς τα ζητήματα ήταν πολλά. Τελικά, άριστες βαθμολογίες μάλλον θα πάρουν ελάχιστοι και κυρίως όσοι διαθέτουν συνθετική ικανότητα. Αναφορικά με τα χθεσινά θέματα, η Ενωση Φιλολόγων έκανε τις εξής επισημάνσεις: Τα θέματα είναι μεν διατυπωμένα με σαφήνεια, αλλά σε μεγάλο βαθμό εξειδικευμένα και δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις απαιτήσεις του μαθήματος. Τα θέματα της ομάδας Β, που έχουν στόχο την αξιοποίηση των πηγών με κριτική και συνθετική προσέγγιση, δεν οδηγούν σε ικανοποιητική υλοποίηση. Οι ερωτήσεις Β.1. α και β είναι διατυπωμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε δεν βοηθούν στην ουσιαστική διερεύνηση του θέματος, δεδομένου ότι η αποτυχία της οικονομικής και εξωτερικής πολιτικής των κυβερνήσεων αυτής της ιστορικής περιόδου οδήγησε σε αδιέξοδο και στη λήψη πρόσθετων διορθωτικών μέτρων και όχι το αντίθετο. Οι ερωτήσεις του θέματος Β.2 δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην αφήγηση ιστορικών γεγονότων και τη χρήση πρόσθετων πληροφοριών και όχι στη συνθετική ικανότητα του μαθητή, που θα μπορούσε να προωθηθεί με την κατάλληλη επεξεργασία του εύστοχου αποσπάσματος από την Ιστορία του Απ. Βακαλόπουλου.

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης: Οι εκπαιδευτικοί εκτίμησαν ότι τα θέματα απευθύνονταν σε επαρκώς προετοιμασμένους υποψηφίους. Ηταν διατυπωμένα με σαφήνεια και κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης.
ΝΕΕΣ ΦΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Την έντονη διαμαρτυρία τους εξέφρασαν 23 βαθμολογητές από το 37ο βαθμολογικό κέντρο Αθήνας για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τονίζοντας ότι τα θέματα (4α και 4γ) ήταν έξω από το πνεύμα του βιβλίου δημιουργώντας σύγχυση στους μαθητές.

Υπογράμμισαν επίσης ότι «ο βαθμός δυσκολίας ακυρώνει τη δουλειά των συναδέλφων, ενισχύει τη λογική της παραπαιδείας και πιέζει αφόρητα τους μαθητές προκαλώντας ψυχολογικά προβλήματα για τη συνέχεια των εξετάσεών τους».

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
ntriga@pegasus.gr




Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.05.2008 16:50:01
 
Αναγνώσθηκε 307 φορές