Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Βιολογική γκάφα στις πανελλήνιες

Βιολογική γκάφα στις πανελλήνιες
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
 

Μεγάλη αναστάτωση από γκάφα με λανθασμένη διατύπωση στο πιο δύσκολο θέμα της Βιολογίας Θετικής Κατεύθυνσης προκάλεσε χθες σε χιλιάδες υποψηφίους νέα αστοχία της Κεντρικής Επιτροπής των Εξετάσεων.

Την ίδια στιγμή, ομάδα 23 βαθμολογητών διαπιστώνει ακραία δυσκολία στα Μαθηματικά της ίδιας κατεύθυνσης, κάνοντας λόγο για θέμα εκτός πνεύματος του σχολικού βιβλίου με βαθμό δυσκολίας τόσο μεγάλο, που δημιουργεί ψυχολογικά προβλήματα στους μαθητές για τη συνέχεια των εξετάσεων.
Εξάλλου, μετά τα σχετικά εύκολα θέματα των πρώτων ημερών των εξετάσεων, χθες η δυσκολία ήταν αρκετά μεγάλη και στα 4 μαθήματα που εξετάστηκαν, γεγονός που προκάλεσε δυσθυμία στους υποψηφίους.
Συγκεκριμένα, στα θέματα της Βιολογίας- που ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περυσινά- προέκυψε χθες ασάφεια στη διατύπωση του 4ου ζητήματος, η οποία σύμφωνα με βιολόγους “βγάζει μάτι” καθώς είναι επιστημονικά αδόκιμη και ενδέχεται να οδηγήσει τους περισσότερους υποψηφίους σε λανθασμένη λύση ή σε αδυναμία απάντησης, η οποία θα στοιχίσει τουλάχιστον 8 μόρια.

Όπως είπε στα «ΝΕΑ» ο υπεύθυνος της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων κ. Ανδρ. Ζοάνος, στην ερώτηση του 4ου θέματος που αναφερόταν στο DΝΑ, υπήρχε μια διατύπωση που μπορεί να οδηγήσει τους υποψήφιους σε δύο απαντήσεις, η μία εκ των οποίων όμως είναι εντελώς οριακή προσέγγιση. Το σφάλμα αφορούσε τη διατύπωση “ο αριθμός των κωδικονίων παραμένει σταθερός”, ενώ με τη ζητούμενη απάντηση ο αριθμός αυτός μεταβάλλεται, καθώς η μόνη περίπτωση να μη μεταβληθεί είναι μέσω μιας πολύ ειδικής προσέγγισης, προς την οποία όμως δεν καθοδηγούνται οι υποψήφιοι.

«ΤΑ ΝΕΑ» δέχθηκαν χθες αρκετά τηλεφωνήματα από μαθητές και γονείς που αγωνιούσαν για το θέμα αυτό και ζητούσαν να μη ληφθεί υπ΄ όψιν στη βαθμολόγηση. Οι υποψήφιοι σημείωναν επίσης ότι ζήτησαν διευκρινίσεις αλλά δεν τους δόθηκαν. Οι βιολόγοι ζητούν τώρα να εκδοθεί οδηγία προς τα βαθμολογικά κέντρα ώστε να θεωρούνται σωστές και οι δύο πιθανές προσεγγίσεις.
Η Ένωση Βιοεπιστημόνων με ανακοίνωσή της εντοπίζει το λάθος ως εξής: «Τα θέματα χαρακτηρίζονται από την (ιδιαίτερα επιθυμητή) προσπάθεια ανάδειξης της κριτικής προσέγγισης των μαθητών, ενώ έχουν και διαβάθμιση δυσκολίας. Παράλληλα όμως, δεν καλύπτουν ισότιμα το εύρος της ύλης, ενώ στις εκφωνήσεις υπάρχουν διατυπώσεις άστοχες, ασταθείς ή και επιστημονικά αδόκιμες (4ο θέμα)».
 





Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.05.2008 16:40:01
 
Αναγνώσθηκε 313 φορές