Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Πανελληνίων συνέχεια Ψεγάδι… η πολιτική διαχείριση των εξετάσεων

Πανελληνίων συνέχεια
Ψεγάδι… η πολιτική διαχείριση των εξετάσεων


Η πολιτική διαχείριση των εξετάσεων ήταν από καταβολής του θεσμού το «βάζο με το μέλι» τοποθετημένο σε περίοπτη θέση πάνω στο γραφείο του εκάστοτε υπουργού Παιδείας. Αμφισβητείται αν τα τελευταία 27 χρόνια υπήρξε έστω ένας που αντιστάθηκε στον πειρασμό να βουτήξει το δάχτυλό του. Ορισμένες χρονιές μάλιστα οι «βουτιές» ήταν τόσο άγαρμπες, ώστε το βάζο έσπασε και τα κομμάτια του διασκορπίστηκαν στα βαθμολογικά κέντρα της χώρας.

Ετσι έγινε το 2000, στα εγκαίνια του συστήματος Αρσένη, όταν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων πήραν πολιτικές οδηγίες να «βυθίσουν» το δείκτη δυσκολίας. Ο στόχος ήταν να μη δικαιωθεί η μαθητική εξέγερση εναντίον του συστήματος, αλλά η κεντρική επιτροπή έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει η δεξαμενή των αριστούχων, να απογειωθούν οι βάσεις και να ξεσπάσει θρήνος στις οικογένειες των υποψηφίων που δεν μπορούσαν να χωνέψουν ότι το 19 και 5 δεν έφτανε για την Ιατρική.

Οκτώ χρόνια μετά, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ξανά λόγους να… βυθίσει το δείκτη για να μειώσει στο ελάχιστο τις παρενέργειες της βαθμολογικής βάσης σε βάρος των περιφερειακών ΤΕΙ. Οι συγχωνεύσεις τμημάτων απέτυχαν, οι μετονομασίες δεν απέδωσαν σε όσες περιπτώσεις δεν συνδυάστηκαν με ουσιώδεις αλλαγές γνωστικών αντικειμένων. Το μοναδικό όπλο, πλην όμως αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, που απέμεινε στη φαρέτρα του υπουργείου Παιδείας, ήταν να μετακινήσει πληθυσμούς εισακτέων από τα κεντρικά στα περιφερειακά ιδρύματα. Το έκανε και φέτος και τα προηγούμενα χρόνια. Οι κενές θέσεις άγγιξαν πέρυσι τις 13.000, πλήττοντας -διότι άφησαν χωρίς σπουδαστές- τους πιο πιστούς συμμάχους κάθε μεταρρυθμιστικού σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας, τα περιφερειακά ΤΕΙ. Είναι τα ιδρύματα που έβγαλαν ασπροπρόσωπο τον υπουργό με το νόμο-πλαίσιο. Διεξήγαγαν ομαλότατα προεδρικές εκλογές στην Ηπειρο, την Καβάλα, τη Χαλκίδα και έχουν όλα δηλώσει ότι θα καταθέσουν εμπρόθεσμα τα τετραετή επιχειρησιακά τους σχέδια -όταν τα πανεπιστήμια δηλώνουν αδυναμία και ζητούν παράταση-, περιμένουν με υπομονή τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους και το νόμο για τα μεταπτυχιακά που τους έχουν υποσχεθεί. Η… μετάφραση του Σεφέρη από τα ελληνικά για Ελληνες… σε ελληνικά για αλλοδαπούς (τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές επικαλέστηκε μεταξύ άλλων το υπουργείο Παιδείας για να δικαιολογήσει τις επεξηγήσεις λέξεων του καθημερινού λεξιλογίου) και η έξαρση αυτοπεποίθησης που εκδήλωσε στην πρεμιέρα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θεωρήθηκαν «ενδείξεις πολιτικής διαχείρισης των εξετάσεων». Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός κ. Ευρ. Στυλιανίδης εμφανίστηκε σίγουρος ότι φέτος δεν θα προκύψει πρόβλημα κενών θέσεων στα ΤΕΙ, ενώ ο γενικός γραμματέας κ. Δ. Πλατής προανήγγειλε θέματα με «θετικά αποτελέσματα για την είσοδο των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» αποκλείοντας ακόμη και από το τραπέζι της Επιτροπής Εξετάσεων θέματα «εξαιρετικής δυσκολίας» και «θέματα-παγίδες». Συνεπέστατη με το πνεύμα των δηλώσεων του γενικού γραμματέα είχε ήδη φανεί η επιτροπή αποφασίζοντας, χωρίς προηγουμένως να ερωτηθεί από οποιοδήποτε εξεταστικό κέντρο, να προσθέσει στην εκφώνηση του θέματος την ερμηνεία επτά λέξεων: ψεγάδια, υπόδικη, ροπές, περασμένοι (στο κείμενο του Σεφέρη η λέξη σημαίνει τους αποθανόντες), παρωχημένα, ανδροειδές, εξοβελίζεται. Το ερώτημα που έμεινε βεβαίως μετέωρο είναι γιατί η επιτροπή, εφ’ όσον είχε λόγους να ανησυχεί για την ικανότητα των υποψηφίων να κατανοήσουν τον Σεφέρη, επέλεξε για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας δοκίμιο, που θεωρείται η δυσκολότερη μορφή λόγου.

Καλύτερη εικόνα για τις διαθέσεις της επιτροπής θα διαμορφωθεί τις επόμενες ημέρες με την εξέλιξη των εξετάσεων. Η πρώτη εβδομάδα εξετάσεων τελειώνει το Σάββατο με Νεοελληνική Λογοτεχνία για τη θεωρητική κατεύθυνση και Μαθηματικά για τη θετική και την τεχνολογική.

ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ




Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.05.2008 00:30:01
 
Αναγνώσθηκε 389 φορές