Παρουσιάσεις Βιβλίων και άλλων Εντύπων

ΔΩΔΕΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ»

 

 

 

Πρόκειται για δώδεκα βιβλία στη διάρκεια μιας οκταετίας εκ των οποίων  επτά προέρχονται από συνέδρια με διεθνή συμμετοχή  (2,4,5,6,7,8,9) και ένα από μια διεθνή ημερίδα (10), διοργανώσεις όλες με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων. 

Δυο βιβλία προέρχονται  από διεθνή προγράμματα (11,12), ένα βιβλίο αποτελεί το follow up ενός από τα προαναφερθέντα συνέδρια (3) και, τέλος, ένα βιβλίο καταγράφει προσωπικές αναζητήσεις (1).

Σε όλα αυτά τα βιβλία κεντρικό ρόλο παίζει ο εκπαιδευτικός της τάξης.

Ακολουθεί σύντομη παρουσίαση των βιβλίων που αναφέρθηκαν:

 

 

 

1. Μπαγάκης, Γ. (1999) Εκπαιδευτικές Αλλαγές, Προγράμματα Κινητικότητας και Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Καταγράφει αναζητήσεις σχετικά με τις εκπαιδευτικές αλλαγές καθώς και με τα Προγράμματα  Κινητικότητας,  που τότε (1999) βρίσκονταν στη διαδικασία της υλοποίησης και, μάλιστα, σε μεγάλη κλίμακα στη δευτεροβάθμια κυρίως εκπαίδευση. Στο βιβλίο αυτό τίθενται και γενικότερα ζητήματα που αφορούν στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και στα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα που την ίδια περίοδο (1999) άρχιζαν να επηρεάζουν σημαντικά το χώρο της εκπαίδευσης. 



2. Μπαγάκης, Γ. (2000) (επιμ.) Προαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα στη σχολική εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο. Καταγράφει προσπάθειες πραγματοποίησης προγραμμάτων σε μια περίοδο που το 1ο ΕΠΕΑΕΚ καθώς και το πρόγραμμα Σωκράτης έδιναν πλέον καρπούς. Αποτυπώνει επίσης συσσωρευμένες εμπειρίες κυρίως από την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τα πολιτιστικά προγράμματα.

 

 

3. Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2001) Εμπειρίες και σκέψεις εκπαιδευτικών για τα προαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Πολιτιστικά, Περιβαλλοντικά, Comenius, Κινητικότητα. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για το έργο ομάδων εργασίας που προέκυψαν από το προηγούμενο συνέδριο. Για κάθε μια από τις τέσσερις κατευθύνσεις προγραμμάτων, στις οποίες  εστιάζει το βιβλίο, γίνεται προσπάθεια σύνθεσης. Τέλος, στο βιβλίο τίθενται μεθοδολογικά ζητήματα καθώς και το πρόβλημα της ένταξης/σχέσης των προγραμμάτων αυτών στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα. Η τύχη που είχε η ευέλικτη ζώνη που ακολούθησε δείχνει την αξία των προβληματισμών που κατατίθενται  πολύ προσεκτικά σε αυτό το βιβλίο.

 

4. Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2001) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του σχολείου. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο (εξαντλημένο). Καταγράφει τον απόηχο πολλών συζητήσεων για την αξιολόγηση που θα εφαρμοζόταν τότε (2000).

5.
Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2002) Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο με τη συμμετοχή του John Elliott (εξαντλημένο). Στο βιβλίο αναζητείται ένα ελληνικό πλαίσιο για την έρευνα δράσης στην Ελλάδα και παρουσιάζονται σχετικές εργασίες.

6.
Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2003) Ο εκπαιδευτικός και η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο. Αποτελεί  μια απόπειρα προσδιορισμού της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, εστιάζοντας κυρίως στα αμιγή ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα και το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΚΠΣ).

7.
Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2004) Ο εκπαιδευτικός και το αναλυτικό πρόγραμμα. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο την εποχή που υπήρχαν έντονες συζητήσεις για τα τότε (2003) νέα αναλυτικά προγράμματα Στο βιβλίο παρουσιάζονται πολλαπλές προσεγγίσεις που αποτυπώνουν την αγωνία για την εξέλιξη των νέων αναλυτικών. Κρίσιμα ζητήματα που τίθενται αφορούν κυρίως στη διαθεματικότητα και την ευέλικτη ζώνη που από τότε ήταν στην επικαιρότητα.

8.
Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2005) Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο με τη συμμετοχή του John Elliott και του John MacBeath. Είναι μια απόπειρα αναζήτησης εναλλακτικών κυρίως μορφών επιμόρφωσης σε μια περίοδο που μόλις είχε δημιουργηθεί ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ).

9.
Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2006) Εκπαιδευτικές αλλαγές, η παρέμβαση του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλο συνέδριο. Είναι μια αναζήτηση θεωρητική, μεθοδολογική και πρακτική σχετικά με το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο εκπαιδευτικός και το σχολείο στην εκπαιδευτική αλλαγή, πεδία  που δεν έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας.

10.
Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) (2006) Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας: Από το έργο του Ιωσήφ Σολομών στις σημερινές προσπάθειες στην Ελλάδα και αλλού. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Πρόκειται για τα πρακτικά από ομότιτλη ημερίδα με τη συμμετοχή του John MacBeath. Τα περισσότερα κείμενα προέρχονται από το διεθνές πρόγραμμα Bridges across boundaries, το οποίο συντόνισε ο John MacBeath και στο οποίο συμμετείχε και η Ελλάδα. Είναι μια καταγραφή των προσπαθειών αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας στην Ελλάδα καθώς και σε άλλες χώρες (Αγγλία, Τσεχία, Ιταλία).


11. Μπαγάκης, Γ., Διδάχου, Ε., Βαλμάς, Φ., Λουμάκου, Μ., Πομώνης, Μ. (2006) Η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και η προσαρμογή τους στην Α’ Τάξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Το βιβλίο βασίζεται σε τριετές ερευνητικό πρόγραμμα και αποτελεί μια από τις ελάχιστες εργασίες που υπάρχουν στην Ελλάδα για τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Βασίζεται στη τετράχρονη συνεργασία ομάδας έρευνας δράσης (νηπιαγωγού, δασκάλων, πανεπιστημιακού). Στο βιβλίο συζητώνται πειραματισμοί τάξης, πρακτικές προτάσεις και τίθενται επίσης θεωρητικοί και μεθοδολογικοί προβληματισμοί.

12.
Μπαγάκης, Γ., Παρμυθιώτου, Μ., Σιόλου, Ν., Μερίκου, Π., Ακτύπη, Α., Αγγέλη, Ε. (2006) Μεθοδολογία δραστηριοτήτων Φυσικών Επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Μια περίπτωση αυτομόρφωσης και κριτικής υποστήριξης νηπιαγωγών. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Το βιβλίο αυτό είναι επίσης καρπός τριετούς ερευνητικού προγράμματος. Βασίζεται στη συνεργασία ομάδας νηπιαγωγών με πανεπιστημιακό στο πλαίσιο έρευνας δράσης και μοντέλου αλληλομόρφωσης. Αφορά στις δραστηριότητες φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο. Βασίζεται σε αυθεντικούς αναστοχασμούς και πρακτικές ομάδας έμπειρων νηπιαγωγών  από τους πειραματισμούς τους με δραστηριότητες νερού.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.05.2008 21:20:01
 
Αναγνώσθηκε 1309 φορές