Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                Πάτρα, 20 – 05– 2008    

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ                                                                        ΠΡΟΣ: ΠΥΣΔΕ Ν. ΑΧΑΪΑΣ

ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ,  ΠΑΤΡΑ                                  ΚΟΙΝ. 1) ΥΠΕΠΘ

ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776                                                                       2) ΟΛΜΕ

Ηλ. Διεύθυνση 2007: aelmeahaias@yahoo.gr                                           3) Μέλη Α΄  ΕΛΜΕ Αχ          

                                                                                  

   Για τις τοποθετήσεις των συναδέλφων της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας   

                                                                                

 Συναδέλφισσες, -οι

Η φετινή χρονιά στην περιοχή μας, όσον αφορά τις τοποθετήσεις από υπεραριθμίες, μεταθέσεις και βελτιώσεις και διάθεση στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Τα κυριότερα είναι ο αριθμός των συναδέλφων χωρίς οργανική θέση που πλησιάζει προς τoυς χίλιους και ο αιφνιδιασμός του ΥΠΕΠΘ με τη διάσπαση του κλάδου ΠΕ04 σε ειδικότητες κατά τις μεταθέσεις.

Ήδη το ΔΣ της ΟΛΜΕ απέστειλε υπόμνημα από τις 7-2-08 για το ζήτημα των μεγάλων προβλημάτων, αλλά το ΥΠΕΠΘ άνοιξε, χωρίς να απαντήσει,   νέο πρόβλημα με τους ΠΕ04.

Έτσι η διάσπαση του κλάδου ΠΕ04 κατά τις μεταθέσεις:

1) Αδικεί τις περισσότερες ειδικότητες (από τις πέντε) σε κάθε νομό και ευνοεί πρόσκαιρα μία ή δύο.

2) Τείνει να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους παλιούς συναδέλφους που επιθυμούν βελτίωση θέσης, ειδικά στην Πάτρα.

3) Θέτει στρατηγικά σε αμφισβήτηση την οργανική θέση πάρα πολλών συναδέλφων, σε περίπτωση που διευρυνθεί το μέτρο, αν η υπεραριθμία στο επόμενο διάστημα μετρηθεί μόνο κατά ειδικότητα, ιδιαίτερα στα μικρότερα σχολεία και τα ΕΠΑΛ.

4) Σε μια εποχή που συζητούνται ζητήματα διεπιστημονικότητας είναι δυνατόν να δημιουργηθούν προβλήματα στα μαθήματα των συγγενών ειδικοτήτων σε Γυμνάσιο και στις πρώτες τάξεις του ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

 Στο πλαίσιο αυτό και μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, αφού ήδη η ζημιά ξεκίνησε και οι ενστάσεις είναι ούτως ή άλλως αναμενόμενες, το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ, αφού έχει συζητήσει   σε αρκετές συνεδριάσεις   το ζήτημα, καταλήγει στις εξής προτάσεις προς το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας αντίστοιχα:

 

Ι) Συμφωνούμε με τις δύο προτάσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ (9-04-2008):

 

α) «…Να γίνουν συμπληρωματικοί διορισμοί, με τέτοιο τρόπο ώστε να μετατεθούν και οι εκπαιδευτικοί που θα ελάμβαναν  μετάθεση με ενιαίο τον κλάδο ΠΕ04…» (Πρόταση προς το ΥΠΕΠΘ)

 

β) «…Οι υπεραριθμίες εντός των ΠΥΣΔΕ να αντιμετωπισθούν για τον κλάδο ΠΕ04 ενιαία, επειδή σε αντίθετη περίπτωση θα δημιουργηθούν μεγάλες αναστατώσεις σε σχολεία και εκπαιδευτικούς…» (Πρόταση προς το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας).

 

γ) Θεωρούμε ότι η 3η πρόταση του ΔΣ της ΟΛΜΕ δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα «λύνει», γι’ αυτό ζητάμε: «Στις διαδικασίες των τοποθετήσεων και βελτιώσεων ο χαρακτηρισμός των κενών να γίνει με βάση  κατά κλάδο ΠΕ4 ενιαία, δηλαδή όπως γινόταν στο παρελθόν» (Πρόταση προς το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας).

 

δ) Οι Υπεραριθμίες και οι οργανικές θέσεις να δίδονται με 7-9 ώρες, κάνοντας διασταλτική ερμηνεία του νομοθετικού πλαισίου στις παρούσες συνθήκες. Είναι αυτονόητο όμως ότι μια τέτοια επιλογή για να είναι δίκαιη προς όλους τους συναδέλφους, πρέπει το ΠΥΣΔΕ να την τηρήσει σε βάθος χρόνου.  

 

ΙΙ) Συμφωνούμε με την άποψη του ΔΣ της ΟΛΜΕ (υπόμνημα 7-2-08) και ειδικότερα στα σημεία 3, 4 και 7 που αφορούν τις τοποθετήσεις. Ειδικότερα υπογραμμίζουμε:

 

«….Όσοι/-ες εκπαιδευτικοί δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθούν σε κενή οργανική θέση κατά τη διαδικασία τοποθετήσεων Μαΐου – Ιουνίου, να τοποθετούνται σε κάποιο σχολείο με καθεστώς οιονεί οργανικής θέσης (οι εκπαιδευτικοί αυτοί δηλαδή δεν θα αντιμετωπίζουν το φάσμα της ακούσιας μετακίνησής τους σε άλλη σχολική μονάδα με τη λήξη του διδακτικού έτους, και μάλιστα χωρίς αποχρώντα λόγο). Πρόκειται για λειτουργική σχέση, η οποία σημαίνει αντιστοίχηση σε υπαρκτό λειτουργικό κενό, σύμφωνα με σχετική εκτίμηση και απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ.

Εάν το Σεπτέμβριο στο σχολείο όπου έχει τοποθετηθεί με την παραπάνω διαδικασία ο/η εκπαιδευτικός διατηρείται πλήρες το λειτουργικό κενό, συνεχίζει να το καλύπτει. Σε αντίθετη περίπτωση, διατίθεται για συμπλήρωση ωραρίου σε κάποιο γειτονικό σχολείο, όπως συμβαίνει και σήμερα.
Το καθεστώς αυτό εξυπηρετεί πρωτίστως τη σχολική μονάδα και τους μαθητές και ταυτόχρονα παρέχει την αυτονόητη προστασία στους εκπαιδευτικούς ως εργαζόμενους, οι οποίοι θα μπορούν απερίσπαστοι, κατά το δυνατόν, να επιδίδονται στο εκπαιδευτικό έργο τους. Ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτό περιορίζονται ουσιαστικά άσκοπες και δαπανηρές μετακινήσεις. Οι καθηγητές/-τριες που τοποθετούνται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία δεν θα έχουν προτεραιότητα για την κάλυψη οργανικής θέσης που μπορεί να προκύψει στο σχολείο τους.

Το οργανικό αυτό κενό πρέπει να είναι δυνατόν να διεκδικείται από το σύνολο των καθηγητών/τριών με βάση τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις διατάξεις περί μεταθέσεων...». Είναι επομένως αυτονόητο ότι ο/ η συνάδελφος μπορεί να διεκδικήσει πραγματικό οργανικό κενό όποτε θελήσει και ότι όταν συντρέξουν οι συνθήκες (με αύξηση διδακτικών ωρών στο σχολείο) αυτό θα μετατρέπεται αυτόματα σε πραγματική οργανική θέση και θα διεκδικείται από όλους ανεξαιρέτως τους συναδέλφους σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.(Πρόταση προς το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας).

 

ΙΙΙ)  Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ αποφασίζει:

 

α) Να κάνει παράσταση προς το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας την Τετάρτη 21/05/08 όπου θα καταθέσει τις απόψεις του.

 

β) Θα ενημερώσει  ποικιλοτρόπως (και με περιοδείες) τους συναδέλφους και θα δεχτεί παρατηρήσεις, παρά τις δυσκολίες της περιόδου λόγω εξετάσεων.

 

γ) Καλεί όσους από τους / τις συναδέλφους δεν έχουν οργανική θέση και επιθυμούν να διεκδικήσουν μαζί με το ΔΣ της ΕΛΜΕ την υλοποίηση των προτάσεων σε συγκέντρωση την Πέμπτη 29/05/08 και ώρα 19.30 στα γραφεία της ΕΛΜΕ (Μανιακίου 6 και Κορίνθου). Θα ακολουθήσει ΔΣ.

ΙV)  Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ καταγγέλλει

 

την αδιαφορία του ΥΠΕΠΘ για τη μη  ανάθεση μαθημάτων κατά ειδικότητα και κλάδο σε πολλά μαθήματα ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα σε πολλούς συναδέλφους και αυθαιρεσίες στη λειτουργία των σχολείων.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.05.2008 13:40:01
 
Αναγνώσθηκε 350 φορές