Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΤΕΙ

 

 

 

Κων/νος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός-ερευνητής

 

 

Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει στα ΕΠΑΛ με τις ειδικές πανελλήνιες  εξετάσεις των αποφοίτων τους στα ΤΕΙ. Τελειώνει το Β΄ έτος λειτουργίας των ΕΠΑΛ και οι μαθητές δεν γνωρίζουν ποιο θα είναι το οριστικό σύστημα εισαγωγής και πως ακριβώς θα γίνουν οι εξετάσεις αυτές. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση από τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ για το θέμα αυτό και τα πάντα στηρίζονται σε παλαιότερη συνέντευξη τύπου (5-2-2007) που έδωσαν η τέως υπουργός παιδείας κ. Γιαννάκου, ο τέως υφυπουργός παιδείας κ. Καλός και ο τέως ειδικός γραμματέας κ. Ράμμας.

Στη συνέντευξη εκείνη, για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ, ανακοινώθηκε ότι καθιερώνονται ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις   σε 3 μαθήματα (μαθηματικά συντελεστής 2 και δυο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή 4 το κάθε ένα) και με ποσοστό πρόσβασης 15%. Για τα δυο μαθήματα και τους συντελεστές τους ο υφυπουργός κ. Καλός ανέφερε: «Βλέπετε ο συντελεστής 4 δείχνει το ενδιαφέρον μας να αποδοθεί ενδυναμωμένη η επιτυχία των παιδιών πάνω στα μαθήματα που θα έχουν διδαχθεί, τα μαθήματα ειδικότητας και είναι και δίκαιο αυτό».

Η εισαγωγή αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης στα ΤΕΙ ήταν και είναι μείζον θέμα για τους μαθητές, διότι η ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση είναι η φυσιολογική προέκταση της μέσης τεχνολογικής εκπαίδευσης και στην εισαγωγή αυτή είναι εστιασμένο το ενδιαφέρον της πλειοψηφίας των μαθητών που επιθυμούν συνέχιση σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Για διάστημα πάνω από 14 μήνες το υπουργείο παιδείας δεν θεσμοθέτησε το σύστημα εισαγωγής από τα ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ και η αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους βρίσκεται στο ζενίθ.

Πάνω στο θέμα της εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ, το ΥΠΕΠΘ οφείλει να προβεί άμεσα σε ρυθμίσεις ώστε να σταματήσει  η φημολογία ότι δηλ. έχει ζητηθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο γνώμη για την εισαγωγή αυτή και το Π.Ι. γνωμοδότησε για εξετάσεις σε 2 γενικά μαθήματα και 1 ειδικότητας.

Με αυτό το πολύ συγκεκριμένο παράδειγμα φαίνεται ότι το υπουργείο παιδείας δεν ασχολείται σοβαρά  με την επαγγελματική εκπαίδευση. Πως είναι δυνατόν να πιστέψουν οι γονείς ότι η κυβέρνηση επιθυμεί την ενίσχυση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και ότι τα δυο λύκεια είναι ισότιμα όταν στο γενικό λύκειο ο μαθητής από την πρώτη τάξη γνωρίζει τα πάντα για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση και στο επαγγελματικό λύκειο ο μαθητής τελειώνοντας τη Β΄ τάξη δεν γνωρίζει σχεδόν τίποτα; Πως είναι δυνατόν να πιστέψουν οι γονείς ότι η κυβέρνηση επιθυμεί την ενίσχυση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά το Υπουργείο παιδείας δεν έχει εκδώσει ούτε ένα διδακτικό βιβλίο για τις ανάγκες των προγραμμάτων σπουδών των ΕΠΑΛ, τα οποία χρησιμοποιούν τα «δανεικά» βιβλία των ΤΕΕ, ενώ για το γενικό λύκειο εκδίδονται πάντα έγκαιρα όλα τα βιβλία; Αυτά είναι πολύ σοβαρά ζητήματα και αν συνέβαιναν στο γενικό λύκειο θα είχε σηκωθεί θύελλα διαμαρτυριών. Δυστυχώς και πάλι για την τεχνική εκπαίδευση οι λειτουργοί της ενημέρωσης, οι δημοσιογράφοι, δεν γνωρίζουν σε βάθος την τεχνική εκπαίδευση και δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με αυτή διότι «δεν πουλάει» όπως η γενική, οι πανελλήνιες, οι βάσεις κλπ. Εξαιρέσεις είναι λίγες με προεξέχουσα τον ΚτΕ όπου υπάρχει και γνώση και θέληση για προβολή των θεμάτων της ΤΕΕ.

 

 

Δημοσιεύτηκε στον «Κόσμο του Επενδυτή» στις  24-4-08

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.05.2008 10:25:01
 
Αναγνώσθηκε 515 φορές