Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Ανασφάλεια και απαισιοδοξία διακατέχει τους καθηγητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης  και στη  Λάρισα  μετά τη δημοσιοποίηση του πίνακα υπεραριθμιών   (χάσιμο της  οργανικής θέσης)  και   του  πίνακα  κενών και  πλεονασμάτων.

Με  μια  γρήγορη  ματιά  κανείς  εύκολα  διαπιστώνει  ότι  η  Τεχνική  και  Επαγγελματική Εκπαίδευση   συρρικνώνεται  με γοργό ρυθμό,  τώρα  πλέον  και  σε  οργανικότητα  του  εκπαιδευτικού προσωπικού της, κύρια των τεχνικών ειδικοτήτων.  Αντίθετα   όμως,  εύκολα  διαπιστώνεται   η   γιγάντωση  της  Γενικής  Εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά    μόνο  στην  ειδικότητα  φιλολόγων (ΠΕ 02)  υπάρχουν  100  και  πλέον  κενά στο νομό Λάρισας,  δηλαδή  νέες  θέσεις  εργασίας εις βάρος κάποιων άλλων θέσεων εργασίας και εις βάρος των της τεχνικής κατάρτισης των μαθητών.

 Η  μεταρρύθμιση  που  έγινε  με  τον  Ν. 3475/2006   ξεσκεπάζεται  πλέον  και  εμφανίζει  την  γύμνια  της. Η  πρώην  Υπουργός,  κυρία  Μαριέττα  Γιαννάκου   και  ο  πρώην   υφυπουργός   κύριος  Γεώργιος Καλός  εισέπραξαν  το   τίμημα  της  αλαζονείας  τους,   με  την   αποπομπή  τους  και   την  μη   εκλογή  τους  τον Σεπτέμβρη  του 2007.  

Ας  δούμε  τι  έλεγε  τότε  η  ηγεσία του  ΥΠΕΠΘ.

«Η δημιουργία ενός ενιαίου χώρου στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην Ευρώπη απαιτεί την ενεργοποίηση όλων των ενδιαφερομένων κατά τέτοιο τρόπο, ώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση να αποτελεί ένα ενεργό μέρος του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος κάθε χώρας». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, η Υπουργός Παιδείας Κα Μαριέττα Γιαννάκου κατά την παρέμβασή της στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας που πραγματοποιήθηκε  στο Ελσίνκι  της Φινλανδίας.

Οι στόχοι είναι να μεταφερθεί η πολιτική στην πράξη, να καταπολεμηθεί η ανεργία και  η σχολική διαρροή. Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων, για το οποίο η Ελλάδα έχει προσφέρει και συμβάλει, καθώς και το Ευρωδιαβατήριο. Γενικότερα, η αντίληψη όλων είναι ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί ουσιαστική συνισταμένη του όλου εκπαιδευτικού συστήματος, γιατί αυτό βοηθά την κινητικότητα και φυσικά την αύξηση της απασχόλησης (Απόσπασμα  από  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ    της  5 Δεκεμβρίου 2006  του   ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ).

Τότε  η  ηγεσία  του  ΥΠΕΠΘ  ακόμη  προσπαθούσε  με  λόγια  να  πείσει,  κυρίως  όμως  να  καθησυχάσει  και  να  αποκοιμίσει  όλους  εκείνους  οι  οποίοι  με  ανοιχτό μυαλό  και  διορατικότητα  έβλεπαν  το  αδιέξοδο  και  το  τέλμα  που  οδηγούσε  η  μεταρρύθμιση του  Ν. 3475/2006.  Κανείς  δεν  ήθελε  να  πιστέψει  και  να  αποδεχθεί  την  μπόρα  που  θα  ακολουθούσε, όπως  πριν από  μια  μεγάλη  καταιγίδα  επικρατούσε  νηνεμία  και  μια  αδιόρατη  ανησυχία   στην  εκπαιδευτική  κοινότητα .  Ακόμη  και  η  ΟΛΜΕ  και  οι  τοπικές  ΕΛΜΕ  ξαφνικά  και  από  το  πουθενά  άλλαξαν  τακτική  και  από τον  μονότονο  και  ξερό  μονόλογο  περί  12χρονης  Γενικής Εκπαίδευσης  και  13 του  έτους  για  επαγγελματική προσγείωση  μετά  την  αποτυχία  στην  διεκδίκηση  μιας  θέσης   στον  Παράδεισο  της  τριτοβάθμιας  εκπαίδευσης!!! Τι  ωραία,  να  και  η  παιδαγωγική  εφαρμογή    της  προσδοκίας, (ότι  είναι  άχρηστο  για  την  τριτοβάθμια  να  πάει  στα  τάρταρα  της  τεχνικής  εκπαίδευσης  ),  άρχισαν  να  γίνονται  υπερασπιστές  της  ΤΕΕ με  δηλώσεις  και   κροκοδείλια  δάκρυα ,  προκαλούν    συγκίνηση  και  ένα  ρίγος  μας  διαπερνά  για  την  υποστήριξη  που  μας  προσφέρουν, τώρα  όμως, που  είναι  πλέον  αργά.

Ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι βλέπουν τώρα  την έκταση  του  προβλήματος  και την πορεία  επιπλέον  υποβάθμισης  της  ΤΕΕ. Παλαιότερα, όταν είχαμε όλοι διδακτικό ωράριο και πολλούς μαθητές, η ΟΛΜΕ αποκαλούσε τα ΤΕΕ ΧΥΤΑ και ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ. Σήμερα επιμελώς τηρεί σιγήν ιχθύος. Φαίνεται ότι είναι ικανοποιημένη με το σφαγιασμό της τεχνικής εκπαίδευσης.

Η κατάργηση της γενικής παιδείας από τις μισές ειδικότητες της ΤΕΕ (ΕΠΑΣ), ο αποκλεισμός των αποφοίτων ΕΠΑΣ από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κατάργηση κάθε είδους ποσοστού ή ποσόστωσης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η υπέρμετρη αύξηση των γενικών μαθημάτων στο ΕΠΑΛ, η απαγόρευση όσων ΤΕΕ λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο  να  μετατραπούν  σε  απογευματινά  ΕΠΑΛ , η απαγόρευση φοίτησης στα ΕΠΑΛ των αποφοίτων κάθε είδους λυκείου, η παραπομπή όλων των ουσιωδών ρυθμίσεων σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις κλπ. έχουν ήδη δημιουργήσει ένα κλίμα βαρύ και, δυστυχώς, οι συνάδελφοι προετοιμάζονται για τα χειρότερα.

Βρισκόμαστε στο τέλος  της  Β΄ ΕΠΑΛ  και  παραμονές εγγραφών και δεν έχει ανακοινωθεί  το  πλαίσιο, τα  μαθήματα και ο  τρόπος  για  την  πρόσβαση  από  το  ΕΠΑΛ    στα   ΑΕΙ–ΑΤΕΙ. Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες  δεν έχουν φτάσει στα σχολεία και μια νέα  μείωση του μαθητικού δυναμικού είναι πιθανή. Αυτό και μόνο αποδεικνύει τον απαξιωτικό τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται διοικητικά το ΥΠΕΠΘ και συνδικαλιστικά η ΟΛΜΕ.

Γίνεται  προσπάθεια παραπλάνησης καθηγητών – γονέων - μαθητών με το επιχείρημα ότι αναβαθμίζεται η Τεχνική Εκπαίδευση με μεγάλη αύξηση των μαθημάτων γενικής παιδείας στο ΕΠΑΛ, λες και αυτό είναι το ζητούμενο σε ένα επαγγελματικό σχολείο, και αποκρύπτεται ότι για τα παιδιά που θα σπουδάσουν στις ΕΠΑΣ , δεν θα υπάρχει καθόλου γενική παιδεία.

Γίνεται επίσης προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης ότι τάχα οι μαθητές της ΤΕΕ δεν είχαν ποτέ πρόσβαση στα ΑΕΙ και με τα ΕΠΑΛ θα υπάρχει, ενώ η αλήθεια είναι ότι η πρόσβαση υπάρχει (ΤΕΛ και ΤΕΕ) με το Ν. 576/77 δηλ.  εποχής  Γ.  ΡΑΛΛΗ.

Σαν εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ αναρωτιόμαστε αν αυτή η κατάσταση αλαλούμ υπήρχε στη Γενική Εκπαίδευση τι θα είχε συμβεί. Γιατί λοιπόν να αντιμετωπίζεται για άλλη μια φορά η ΤΕΕ με προχειρότητα και απαξίωση από την πολιτεία;

 

Για να αντιληφθούμε καλύτερα το μέγεθος του προβλήματος που αφορά την εργασία των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ αναφέρουμε ότι στο δελτίο τύπου της Δ/νσης Δ.Ε. Ν. Λάρισας (6-5-2008) χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι 118 καθηγητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Από αυτούς,  89 υπηρετούν σε ΕΠΑΛ, 21 σε ΕΠΑΣ και 8 σε ΤΕΕ. Το πρόβλημα της υπεραριθμίας, συνεπώς, εντοπίζεται κυρίως στα ΕΠΑΛ και δεν πρόκειται να αμβλυνθεί έστω και αν έχουμε κάποια αύξηση μαθητών. Με τους ίδιους μαθητές που είχαμε παλιά στα ΤΕΕ θα έχουμε το 40-45% των καθηγητών τεχνικών ειδικοτήτων υπεράριθμους και τούτο διότι τα μαθήματα ειδικότητας έχουν ελαχιστοποιηθεί και τα γενικά μαθήματα έχουν γιγαντωθεί.

Δεν θα παραλείψουμε να χαιρετίσουμε την παρέμβαση της ΕΛΜΕ Νομού Λάρισας για το υπόμνημα που έκανε προς τον Δ/ντή Δ.Ε. με το οποίο ζητά να μη γίνει καμία κατάργηση σχολικής μονάδας, τομέα και ειδικότητας και  την διασφάλιση της μόνιμης εργασιακής σχέσης για όλους στους εκπαιδευτικούς της Ε.Ε. (Επαγγελματικής Εκπαίδευσης).

Αναρωτιόμαστε όμως, γνωρίζουν οι συνάδελφοι της ΕΛΜΕ ότι το πρόβλημα δεν λύνεται αν δεν αλλάξουν τα ωρολόγια προγράμματα σπουδών των ΕΠΑΛ  με αύξηση των μαθημάτων ειδικότητας;

Γνωρίζουν οι συνάδελφοι της ΕΛΜΕ ότι το ΕΠΑΛ με τα πολλά γενικά μαθήματα έχει μετατραπεί σε σχολείο, κυρίως γενικής παιδείας.

Γνωρίζουν οι συνάδελφοι της ΕΛΜΕ ότι οι καθηγητές της τεχνικής επιθυμούμε πρωτίστως να καλύπτουμε το διδακτικό μας ωράριο δηλ. να είμαστε ούτως ή άλλως διασφαλισμένοι εργασιακά;

Εάν τα γνωρίζουν όλα αυτά γιατί δεν ζητούν αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα μαθήματα ειδικότητας ώστε το σχολείο αυτό (ΕΠΑΛ) να αποκτήσει επαγγελματικό χαρακτήρα και να μην είναι ψευδεπίγραφο;

Εάν γνωρίζουν όλα αυτά γιατί δεν αντιστέκονται στην ουτοπική συνάμα και αντιπαιδαγωγική θέση για κατάργηση της ΤΕΕ από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Στις περιπτώσεις αυτές οφείλουν να διαχωρίσουν τη θέση τους πρέπει να αποφασίσουν με ποιους θα παν και ποιους θ΄ αφήσουν. Φαίνεται όμως ότι έχουν αποφασίσει. Θ΄ αφήσουν τους καθηγητές της ΤΕΕ.

 

 

 

Larissa 8/5/2008  

ΑΘ. ΚΩΣΤΗΣ   ΠΕ 1703

Γ. Γραμματέας ΕΛΤΕΕ Λάρισας

 athakostis@sch.gr   

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.05.2008 22:35:01
 
Αναγνώσθηκε 605 φορές