Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Συνέντευξη με τον υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη

Ημερομηνία: 11/5/2008 - Σελίδα: 23
Τίτλος: Συνέντευξη με τον υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη

Πέντε αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας με σημεία αιχμής τα αναλυτικά προγράμματα, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το κτιριακό, τα εποπτικά μέσα και το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Τον Ιούνιο «πιάνει δουλειά» επιτροπή με επικεφαλής τον Γ. Μπαμπινιώτη, για να προετοιμάσει ολοκληρωμένη πρόταση για ένα πιο ευέλικτο πρόγραμμα στο σχολείο, ενώ τον Oκτώβριο θα προωθηθεί ο νέος νόμος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.



n Κύριε υπουργέ, πότε θα ξεκινήσει ο διάλογος για το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποια θα είναι η πρόταση που εσείς θα καταθέσετε;

O διάλογος θα ξεκινήσει, όπως δεσμευτήκαμε προγραμματικά, την περίοδο αυτή και θα ολοκληρωθεί με τη μορφή θεσμικής πρωτοβουλίας στην επόμενη κυβερνητική θητεία. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνει εξαντλητικά, διότι σε άλλες χώρες διήρκεσε πάνω από μία δεκαετία. Το σκανδιναβικό μοντέλο, το οποίο θεωρείται ως ένα από τα πιο επιτυχημένα διεθνώς, χτίστηκε έπειτα από εξαντλητικό διάλογο περίπου 11 ετών. Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει κάτι τέτοιο, διότι έχασε πολύτιμο χρόνο. Θα πρέπει, λοιπόν, όλες οι σκέψεις για την αποσύνδεση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να κατατεθούν στο τραπέζι αυτήν την κυβερνητική περίοδο.



n Δηλαδή, ο διάλογος θα ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο;

Πιστεύω ότι μέσα στο 2008 θα είμαστε σε θέση να το ξεκινήσουμε.



n Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εξετάζεται το ενδεχόμενο επέκτασης του θεσμού του ολοήμερου και στο γυμνάσιο. Oι δικές σας προθέσεις;

Ακόμη δεν έχουν έρθει προτάσεις, αλλά αυτό που θεωρούμε βέβαιο είναι ότι οποιαδήποτε μεταρρύθμιση για να έχει ισχυρές βάσεις θα πρέπει να ξεκινάει από την προσχολική ηλικία, να συνεχίζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να ολοκληρώνεται στη δευτεροβάθμια, ώστε εκεί πάνω να «χτίσει» η τριτοβάθμια. Αυτήν τη στιγμή, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση που είχε ξεκινήσει κατά τη Σύνοδο των Περιφερειακών Διευθυντών στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή σε όλα τα σχολεία συζητούν το πώς αντιλαμβάνονται το θέμα της επιμόρφωσης. Τα συμπεράσματα από τη συζήτηση που γίνεται σε κάθε σχολική μονάδα, σε κάθε νομό, σε κάθε περιφέρεια, ύστερα από μία σύνθεση που θα υποστούν σε επίπεδο νομού, θα παρουσιαστούν στη Σύνοδο της Κρήτης τον Ιούνιο. Πάνω σε αυτήν τη βάση θα «χτιστεί» μία νομοθετική πρωτοβουλία τον Oκτώβριο.



n Για το ολοήμερο;

Για τα θέματα του αναλυτικού προγράμματος, που συνδέεται άμεσα με το ολοήμερο σχολείο, έχουμε συστήσει μία επιτροπή με επικεφαλής τον κ. Μπαμπινιώτη, η οποία θα αναλάβει να προετοιμάσει μία ολοκληρωμένη πρόταση για ένα πιο ευέλικτο πρόγραμμα. Από τη Σύνοδο της Κρήτης θα ξεκινήσει επισήμως την επεξεργασία αυτού του ζητήματος. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να μη φορτώνονται τόσο πολύ οι μαθητές και με λιγότερα θεματικά αντικείμενα -και με έμφαση, όχι στην παπαγαλία, αλλά στην κριτική σκέψη- να προετοιμάζονται σωστά αποκτώντας πολύμορφη ελληνική και ευρωπαϊκή παιδεία, ώστε να πηγαίνουν έτοιμοι προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.



n Αναφέρεστε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Για να ανοίξει το θέμα του ολοήμερου γυμνασίου θα πρέπει προηγουμένως να λυθούν τα λειτουργικά προβλήματα του ολοήμερου δημοτικού σχολείου. Γι’ αυτό και έχουμε ήδη εξαγγείλει και το επόμενο διάστημα θα καταθέσουμε σχετική νομοθετική ρύθμιση για την τακτοποίηση του ζητήματος των αναπληρωτών, που επί πολλά χρόνια ήταν εγκλωβισμένοι στην αναπλήρωση και στους ρόλους του ωρομίσθιου καθηγητή. Oποιος συμπληρώνει 24 μήνες προϋπηρεσίας και επιτυγχάνει στο ΑΣΕΠ θα παίρνει οργανική θέση. Η ρύθμιση αυτή δεν είναι αποσπασματική ή εποχική, αλλά οριστική. Υπ’ αυτήν την έννοια είναι αξιοκρατική.



n Η αξιολόγηση προχωράει μετ’ εμποδίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσα τμήματα έχουν κριθεί;

Η Ανεξάρτητη Αρχή (ΑΔΙΠ) έχει ήδη υπερδιπλασιάσει την αξιολόγηση τμημάτων, τα οποία έχουν ξεπεράσει τα 120. Η αξιολόγηση, εσωτερική και εξωτερική, των υπολοίπων τμημάτων θα συνεχιστεί με εντονότερο ρυθμό.



n Τι προβλέπει ο σχεδιασμός του ΥΠΕΠΘ για την αξιολόγηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Για να μπορέσετε να αξιολογήσετε τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς θα πρέπει προηγουμένως να διαμορφώσει η Πολιτεία τις προϋποθέσεις να παράγουν ποιοτικό έργο. Για να συμβεί αυτό πρέπει να αντιμετωπιστούν μία σειρά από ζητήματα, τα οποία εμείς έχουμε συμπεριλάβει στην πολιτική του «έξυπνου σχολείου». Θα πρέπει να αντιμετωπιστούν το κτιριακό, τα εποπτικά μέσα, η επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα και τα αναλυτικά προγράμματα, που σας προανέφερα. Για το θέμα των εποπτικών μέσων είμαστε ήδη σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας και το υπουργείο Oικονομίας. O στόχος μας είναι εκτός από την ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των σχολείων της χώρας να προχωρήσουμε και στον Η/Υ ανά μαθητή. Δηλαδή, μία φορά κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο κάθε μαθητής να μπορεί να παίρνει δωρεάν έναν Η/Υ από τον οποίο θα έχει πρόσβαση σε κάθε πληροφόρηση που εκπέμπεται από το υπουργείο Παιδείας, στα σύγχρονα βιβλία που εγκρίνονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και σε κάθε άλλη ιστοσελίδα που φιλτραρισμένα παρέχει εγγυημένη γνώση και πληροφόρηση.



Πηγή:

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.05.2008 19:55:01
 
Αναγνώσθηκε 600 φορές