Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ Ακατανόητη η Φυσική για τους περισσότερους μαθητές

ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ Ακατανόητη η Φυσική για τους περισσότερους μαθητές


Σε λίγους μαθητές απευθύνονται τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία των φυσικών επιστημών, σύμφωνα με ειδικούς επιστήμονες. Όπως επισημαίνουν, ορισμένα σημεία της διδακτέας ύλης γίνονται κατανοητά μόλις από το 5% των μαθητών.


Της Φιλομήλας Δημολαΐδου

Τον προβληματισμό τους για τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και τα βιβλία φυσικών επιστημών θα παρουσιάσουν 94 ειδικοί επιστήμονες και εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με την έρευνα στον τομέα της διδασκαλίας και της μάθησης των φυσικών επιστημών στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Σύμφωνα με τον καθηγητή στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ Παναγιώτη Κουμαρά, ευρωπαϊκές έρευνες αποδεικνύουν ότι υπάρχουν ορισμένα σημεία στην ύλη των σημερινών σχολικών βιβλίων Φυσικής, τα οποία γίνονται κατανοητά από λίγους μαθητές (π.χ. μικρόκοσμος, διαφορά μάζας από βάρος). Αυτός είναι ο λόγος που δεν συμπεριλαμβάνονται στα σχολικά βιβλία των υπόλοιπων χωρών.
“Παράλληλα, διεξήγαγα μια δική μου έρευνα. Έδωσα σε 230 καθηγητές Φυσικής λυκείου κάποιες σελίδες της Φυσικής της Ε’ δημοτικού και τους ρώτησα σε ποια τάξη διδάσκονται. Το 75% αυτών απάντησε στη Β’ γυμνασίου και πολλοί από αυτούς δήλωσαν ότι θα έπρεπε να διδάσκονται στο λύκειο”, σχολίασε ο κ. Κουμαράς.
Στη μη σωστή διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής οφείλεται, σύμφωνα με τον καθηγητή, η αποτυχία των ελλήνων μαθητών στα τεστ δεξιοτήτων της PISA. “Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να μεταφέρουμε τη γνώση από τον ακαδημαϊκό κόσμο στην καθημερινή ζωή”, ανέφερε ο κ. Κουμαράς.

ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ
Τρεις φορές τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν αλλάξει τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και τα βιβλία της Φυσικής, όμως πάλι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες του σημερινού σχολείου. Η απόφαση το τέταρτο πανελλήνιο συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (από σήμερα έως την Κυριακή στον πύργο της Παιδαγωγικής) να εστιαστεί στα αναλυτικά προγράμματα και στα βιβλία των φυσικών επιστημών δηλώνει την άποψη των ειδικών ότι είναι ανάγκη η επιστημονική κοινότητα να δώσει προτεραιότητα στο θέμα αυτό. Θεωρούν, μεταξύ άλλων, ότι αρμόδια για τη σύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων πρέπει να είναι τα μέλη της κοινότητας της διδακτικής των φυσικών επιστημών και όχι υπηρεσιακοί παράγοντες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και αποσπασμένοι σε αυτό καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα υποστηρίζουν πως η εκπαιδευτική κοινότητα προβληματίζεται σοβαρά αν τα νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία συμβαδίζουν με τις σημερινές διεθνείς τάσεις. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα στις χώρες που προηγούνται στον τομέα της εκπαίδευσης η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην υποχρεωτική εκπαίδευση στοχεύει κυρίως στην καλλιέργεια γνώσεων και ικανοτήτων που επιτρέπουν την επιστημονική κατανόηση και επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

 





Πηγή: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.05.2008 08:40:01
 
Αναγνώσθηκε 371 φορές