Παρουσιάσεις Βιβλίων και άλλων Εντύπων

Μπαγάκης, Γ., Δεμερτζή Κ., Σταμάτης Θ. (2007) Ένα σχολείο μαθαίνει. Η αυτοαξιολόγηση και η ανάπτυξη ενός σχολείου στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος Carpe Vitam.Leadershp for Learning. Αθήνα: Λιβάνης, σσ. 296.

Προλεγόμενα: John MacBeath, Καθηγητής Πανεπιστημίου του Cambridge και Αλέξης Δημαράς, Ιστορικός της Εκπαίδευσης

Τα κείμενα του βιβλίου προέκυψαν από το ενδιαφέρον εγχείρημα της ελληνικής συμμετοχής στο τετραετές διεθνές πρόγραμμα Carpe Vitam, Leadership for Learning, το οποίο συντονίστηκε, σε διεθνές επίπεδο, από τον John MacBeath και το Πανεπιστήμιο του Cambridge. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 7 χώρες (Αγγλία, Αυστραλία, Αυστρία, Δανία, Ελλάδα, Η.Π.Α., Νορβηγία), 8 πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα καθώς και 24 σχολεία.
Στο βιβλίο περιγράφεται η τετραετής περιπλάνηση των εκπαιδευτικών ενός σχολείου,  που προσπάθησαν,  σε συνεργασία με ερευνητές, να εμβαθύνουν στην πράξη και μέσα από την εκπαιδευτική τους καθημερινότητα σε θεμελιώδεις έννοιες, όπως η μάθηση, η εκπαιδευτική ηγεσία και η μεταξύ τους σχέση. Μέσα από την προσπάθειά τους αυτή, όπως καταγράφεται στο βιβλίο, αναδύονται βιώματα, πρακτικές, μεθοδολογικά εργαλεία φιλικά προς τους εκπαιδευτικούς, τρόποι υποστήριξης, θεωρητικές και μεθοδολογικές κατευθύνσεις ανάπτυξης του σχολείου καθώς και μια επίκαιρη συζήτηση για τις εκπαιδευτικές αλλαγές στην Ελλάδα.

Στο πρόγραμμα από το οποίο προέκυψε το βιβλίο βασίστηκε και μέρος του επεισοδίου “Πώς αλλιώς να μάθω;” της σειράς ντοκιμαντέρ της  ΕΡΤ1  «Μαθήματα - Παθήματα». Το επεισόδιο αυτό μαζί με το βιβλίο αποτελούν αντικείμενο συζήτησης και διδακτικό υλικό σε πολυπληθή ακροατήρια ανά την Ελλάδα (εκπαιδευτικών, στελεχών της εκπαίδευσης, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών).

 

 

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.05.2008 12:25:01
 
Αναγνώσθηκε 678 φορές