Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Θα εξομοιωθούν ΤΕΙ - ΑΕΙ μέσα στο '08

Θα εξομοιωθούν ΤΕΙ - ΑΕΙ μέσα στο '08
 

Το «ξήλωμα» ολόκληρης της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) και πολλαπλάσιο αριθμό θεμάτων, που θα μπουν φέτος στην κληρωτίδα των Πανελλαδικών, ανακοινώνει ο υπουργός Παιδείας


Συνέντευξη με τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, Υπουργό Παιδείας
Το «ξήλωμα» ολόκληρης της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) και πολλαπλάσιο αριθμό θεμάτων, που θα μπουν φέτος στην κληρωτίδα των Πανελλαδικών, ανακοινώνει ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, ενώ την ίδια στιγμή διαβεβαιώνει, μέσω του «Εθνους της Κυριακής», ότι τα Προεδρικά Διατάγματα (Π.Δ.) για τα επαγγελματικά δικαιώματα 300.000 και πλέον αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ θα εκδοθούν εντός του 2008 παρά τις αντιδράσεις.
Ο υπουργός έχει περάσει τις σχετικές διαδικασίες από τα ΣΑΠΕ - ΣΑΤΕ, κι είναι έτοιμος να βάλει την υπογραφή του στα Π.Δ. μαζί με αυτές των υπουργών, Γιώργου Αλογοσκούφη, Γιώργου Σουφλιά και Αλέξανδρου Κοντού. Προαναγγέλλει νομοθετική πρωτοβουλία για τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, που θα αφορά τη μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ για το ίδιο διάστημα έχει προγραμματιστεί να έρθει στη Βουλή νέος νόμος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.



Παρατηρείται μία αντίδραση τις τελευταίες ημέρες από τα Πολυτεχνεία και το ΤΕΕ στη δήλωσή σας ότι θα αναγνωρίσετε εντός του 2008 τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ. Ποιες είναι οι προθέσεις σας;

Πάνω από 300.000 παιδιά που αποφοίτησαν από Πανεπιστήμια και ΤΕΙ τα τελευταία χρόνια δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα που να τους εντάσσουν στην αγορά εργασίας. Περίπου 46 τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ δημιουργήθηκαν μετά το 2000 χωρίς μελέτη βιωσιμότητας στην αγορά εργασίας και με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, η οποία λήγει το 2008. Παρά τις προσπάθειες της προκατόχου μου, 22 πανεπιστήμια και 34 ΤΕΙ συνεχίζουν να μην έχουν επαγγελματικά δικαιώματα διότι η προηγούμενη κυβέρνηση όταν τα ίδρυε για να ικανοποιήσει τις τοπικές κοινωνίες δεν προέβλεπε με τα ίδια Προεδρικά Διατάγματα κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, οδηγώντας σε αδιέξοδο τόσο τους φοιτούντες όσο και τους γονείς τους.

Εχουμε δεσμευτεί ότι μέσα στο 2008 το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων θα προχωρήσει στην έκδοση όλων των Προεδρικών Διαταγμάτων. Ηδη το ΣΑΠΕ και το ΣΑΤΕ έχουν δώσει τις σχετικές εγκρίσεις. Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του ενώπιον της κοινωνίας.

Τι θα αλλάξει στα ωρολόγια προγράμματα από τη νέα σχολική χρονιά;

Συστήνονται δύο επιτροπές ειδικών που θα μελετήσουν τους νέους τρόπους επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και την εφαρμογή σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων. Τα πορίσματά τους θα οδηγήσουν σε θεσμική πρωτοβουλία το φθινόπωρο.

Νέο βιβλίο Ιστορίας πότε προβλέπεται να έχουν τα παιδιά του δημοτικού; Σε ποια φάση βρίσκεται ο σχετικός διαγωνισμός;

Ο διαγωνισμός διεξήχθη με επιτυχία. Για τη συγγραφή εξεδήλωσαν ενδιαφέρον 52 άτομα και συνεστήθη τελικά τετραμελής επιτροπή με δύο καθηγητές πανεπιστημίου, έναν εκπαιδευτικό και έναν σχολικό σύμβουλο.

Για την Επιτροπή των κριτών εξεδήλωσαν ενδιαφέρον 70 άτομα και συνεστήθη τριμελής Επιτροπή με έναν καθηγητή πανεπιστημίου, έναν εκπαιδευτικό και έναν σχολικό σύμβουλο. Οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικοί σύμβουλοι που επελέγησαν και στις δύο Επιτροπές έχουν μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στο ίδιο αντικείμενο.

Η διαδικασία συγγραφής ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν. Δεν προλαβαίνει να ολοκληρωθεί έως τις αρχές της νέας σχολικής χρονιάς. Είναι προτιμότερο να γίνει κάτι καλό παρά κάτι βιαστικό και πρόχειρο.

Προχωρά κάποιο πρόγραμμα αναδιάταξης του χώρου των ΤΕΙ, διότι τι λογική έχει να αυξάνεις τον αριθμό των θέσεων σε ιδρύματα που και πάλι δεν τα προτιμά κανείς;

Δεν είναι η βάση του 10 που αποθάρρυνε την εγγραφή σε κάποια ΤΕΙ αλλά η ανάγκη αναβάθμισης των ίδιων των ΤΕΙ και σωστής προπαγάνδισης των αναλυτικών τους προγραμμάτων καθώς και η ανάγκη κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των επιστημονικών αυτών αντικειμένων.

Υπό αυτήν την έννοια, είμαστε σε μια διαδικασία εξυγίανσης και εξορθολογισμού του χώρου των ΤΕΙ. Ηδη όλες οι διατάξεις που εισάγουμε κινούνται στην εξομοίωση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με στόχο όχι την υποβάθμιση των Πανεπιστημίων αλλά την αναβάθμιση των ΤΕΙ.

Ο στόχος μας είναι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να μην έχουν θεματικές αλληλοεπικαλύψεις και να διέπεται η σχέση τους όχι από συγκρουσιακή λογική, αλλά από συμπληρωματικότητα με στόχο πάντοτε να διασφαλίζονται πραγματικές προοπτικές για τους αποφοίτους και των δύο τύπων Ιδρυμάτων, και των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, στην αγορά εργασίας.

Πόσο επηρεάζει τη στρατηγική σας στην παιδεία, το μπλοκάρισμα της αναθεώρησης του Αρθρου 16 που φαίνεται πολύ πιθανό; Τι βλέπετε να γίνεται;

Επηρεάζει καταλυτικά. Η αυστηρότητα της αναθεωρητικής διαδικασίας στο ελληνικό Σύνταγμα θα γίνει αιτία να χάσουμε πολύτιμο χρόνο, αν η Αξιωματική Αντιπολίτευση επιμένει να δραπετεύει.

Είναι απογοητευτικό ο Γ. Παπανδρέου να πιστεύει στην αναθεώρηση του Αρθρου 16, ο Ευ. Βενιζέλος να έχει υποστηρίξει την ύπαρξη Μη Κρατικών Πανεπιστημίων ακόμη και στο υφιστάμενο πλαίσιο του 16.

Και τώρα που ο Κ. Καραμανλής προχωρά τη διαδικασία κόντρα σε δογματικά κατεστημένα συμφέροντα, η Αξιωματική Αντιπολίτευση να ενδοσκοπεί και υποτάσσοντας το εθνικό στο εσωκομματικό συμφέρον να μην τολμά να πάρει αποφάσεις.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Ξήλωμα της επιτροπής για τις Πανελλαδικές

Σε λίγες εβδομάδες αρχίζουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2008. Εχετε πάρει μέτρα ώστε να αποφευχθούν τα περσινά παρατράγουδα; Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) είναι η περσινή ή την αλλάξατε;

Ανακοινώσαμε προχθές μία σειρά από μέτρα που θωρακίζουν ακόμη περισσότερο το αδιάβλητο των εξετάσεων (επέκταση του ασυμβίβαστου λόγω συγγένειας των εξεταστών σε ολόκληρη την Ελλάδα, ανακατανομή των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα, χρήση νέων τεχνολογιών για την αδρανοποίηση ηλεκτρονικών υποκλοπών).

Παράλληλα εφαρμόζουμε και μία σειρά από αξιοκρατικά και κοινωνικά μέτρα. Συγκεκριμένα, αλλάξαμε όλη την Επιτροπή Εξετάσεων, πολλαπλασιάζουμε τα θέματα που μπαίνουν στην κληρωτίδα, στις αναβαθμολογήσεις υπολογίζουμε τον μέσο όρο των δύο μεγαλύτερων βαθμών υπέρ του μαθητή.

Πώς προχωρά η εφαρμογή του Νόμου-Πλαισίου;

Τα Ιδρύματα λειτουργούν με μεγαλύτερη αυτονομία. Οι κρίσεις μελών ΔΕΠ γίνονται όλες με το νέο σύστημα και ο έλεγχος νομιμότητας από τον Σεπτέμβρη και μετά γίνεται από τα ίδια τα ΑΕΙ και όχι από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το Προεδρικό Διάταγμα για το πολλαπλό σύγγραμμα έχει ολοκληρωθεί και εφαρμόζεται από το νέο πανεπιστημιακό έτος.

Ο εσωτερικός κανονισμός βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας και σύντομα δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.

Ο πρότυπος τετραετής προγραμματισμός έχει αποσταλεί στα ιδρύματα και έχουν αρχίσει να ανταποκρίνονται. Την ίδια ώρα έχει υπερδιπλασιαστεί ο αριθμός των υπό αξιολόγηση τμημάτων και έχει ολοκληρωθεί ο Νόμος για τα μεταπτυχιακά ο οποίος θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.

Προαναγγείλατε διάλογο για την εξεύρεση ενός νέου συστήματος Πανελλαδικών Εξετάσεων. Πότε θα ξεκινήσει αυτός και σε ποιους βασικούς πυλώνες θα πρέπει, κατά την άποψή σας, να στηριχτεί αυτή η σημαντική αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ;

Εχουμε δεσμευτεί προγραμματικά ότι σε αυτήν την κυβερνητική θητεία θα ξεκινήσει μια εξαντλητική δημόσια διαβούλευση με στόχο την αποσύνδεση του λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αυτόν τον διάλογο, ο οποίος σε άλλες χώρες διήρκεσε πάνω από 10ετία. Η θεσμική μας πρωτοβουλία θα συγκεκριμενοποιηθεί στην επόμενη κυβερνητική περίοδο.

Ακούγεται ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του έτους. Ποιες θα είναι αυτές;

Το σύστημα των διαγωνισμών για τους εκπαιδευτικούς θα παραμείνει γι αυτή τη φορά το ίδιο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ
Πληρώνουμε για τις διαρθρωτικές αλλαγές που δεν έγιναν

Σε δημοσκόπηση που δημοσιεύει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής» εκφράζεται από την κοινή γνώμη έντονη δυσαρέσκεια για την ακρίβεια και το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων. Τελικά η κυβέρνηση έχει χάσει το στοίχημα της καθημερινότητας;

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ελλήνων εξαρτάται από διαρθρωτικές αλλαγές που έπρεπε να έχουν γίνει τις προηγούμενες δεκαετίες και δεν έγιναν. Οι αλλαγές αυτές άρχισαν να γίνονται τα τελευταία χρόνια και για να φέρουν αποτελέσματα θα πρέπει τάχιστα να ολοκληρωθούν. Είναι δύσκολο να αναπληρώσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα ευκαιρίες που χάθηκαν από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις που δεν αξιοποιήθηκαν όπως θα έπρεπε. Η κατάσταση σήμερα επιδεινώνεται και από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Εάν παρ όλα αυτά συγκρίνουμε την ελληνική με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές, θα διαπιστώσουμε ότι οι άμυνές μας στη διεθνή κρίση είναι πολύ πιο ισχυρές.

ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ




Πηγή: ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.05.2008 08:15:01
 
Αναγνώσθηκε 393 φορές